Brynäs IF

713443 inlägg · 7953 ämnen

MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS

« · 1248713 · » Till forumet


Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Jajjen: Du överskattar Sundlöv och Czarnecki. Anledningen till att Brynäs klarar sig är de extremt billiga spetsspelarna som juniorverksamheten producerar. Utan Bäckström, Markström hade Brynäs varit allsvenskt. Jag håller med om att Czarnecki är duktig på gruppdynamik men hockeymässigt är han inte es-mässig. Leif Boork är mycket bättre på den taktiska biten. Om Boork hade haft Czarneckis tur att få en billig superkeeper som Markström under sin tid i Brynäs så hade laget varit mycket bättre än vad det är nu.

Och precis som i stort sett alla objektiva bedömare påpekar är Czarneckis tråkiga hockey en faktor som påverkar publiksiffrorna i negativ bemärkelse.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Jajjen: Summan av kardemumman så har sundlöv gjort det bättre i år.. det håller jag med om.. Men att tränaren är skicklig.. Du såg matchen igår va? Fick han ut max tycker du? När det verkligen gäller? Vi får se kan ändra sig. men nått säger mig att cz inte pallar slutspel
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Jajjen: Summan av kardemumman så har sundlöv gjort det bättre i år.. det håller jag med om.. Men att tränaren är skicklig.. Du såg matchen igår va? Fick han ut max tycker du? När det verkligen gäller? Vi får se kan ändra sig. men nått säger mig att cz inte pallar slutspel
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Gurra88: Skälet till att Brynäs är bättre än SSK, Luleå (samma resurser) och Modo, Timrå, Frölunda (mer resurser) och nästan lika bra som betydligt rikare lag som DIF, SAIK m.fl. är

1) En skicklig sportchef (smarta och billiga värvningar, konceptet med juniorsatsningen mm)
2) En skicklig tränare (konsten att bygga ett bättre lag med sämre byggstenar, få alla att "växa", taktiken, gruppdynamik mm)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Jajjen: "Och nu lutar det åt Brynäs?
- Familjen hejar på Brynäs. Farsan är ett riktigt fan och jag var på Brynäsmatcher när jag var liten, men jag har inga fördomar."

Men jag har inga fördomar??
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Jajjen: Så du tycker på allvar att det skiljer lika mycket på våra lag i kapacitet som det gör i spelarbudgeten?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Gurra88: Jag antecknar...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Jajjen: Herregud, du skrämmer mig..Spelarbudgeten handlar ju mest om att vi betalar mindre för våra stjärnor i förhållande till hv som pissar ut pengar till löner.. Och visst de har ett starkare material, men långt ifrån så mycket starkare som skillnaden i spelarbudget visar på..

"Hur Cz än coachar kan han inte rå på det."

Man kan ju för fan göra det bästa av situationen iallafall.. Coacha rätt.. Vi har kapacitet att slå alla lag.. Om man sköter på saker på rätt sätt
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Peja: Men bara för att gå till botten med din kommentar: vad menar du? Att antalet juniorer är viktigare än hur mycket resurser du har att lägga på spelarlöner? Känns som att du har nåt väldigt innovativt på g när det gäller att bygga ett hockeylag.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Peja: Om jag jämför resurser, ska jag inte kolla spelarbudgeten?

Det du tar upp handlar ju om Brynäs fantastiska förmåga att skola världsklassjuniorer. Intressant, men en helt annan femma.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Vet inte om nån har skrivit om att Mattias Ekholm är intressant för Brynäs (enl. Expressen). Tycks vara av bra familj.

"Och nu lutar det åt Brynäs?
- Familjen hejar på Brynäs. Farsan är ett riktigt fan och jag var på Brynäsmatcher när jag var liten, men jag har inga fördomar."

Sen kan man undra hur Brynäs egna juniorer ska få plats i A-laget.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Jajjen: Man kan inte alltid kolla på spelarbudget. Brynäs har klasspelare som lirar mer eller mindre gratis i form av juniorerna, det har inte t.ex SSK på samma sätt.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Å bara så att alla tjockisar som sitter hemma å gnäller på Brynäs prestation på isen har förutsättningarna klara för sej:

Brynäs har större spelarbudget än ett lag i Elitserien - Rögle (kvalspelar).

Brynäs har samma spelarbudget som Luleå (spelat klart för i år) och Södertälje (kvalspelar).

Alla andra lag i Elitserien har mer pengar till spelarlöner än Brynäs.

Hur Cz än coachar kan han inte rå på det.

Bara om ni lyfter på arslet och går på Brynäs hemmamatcher kan vi ändra på det.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Lindström: "Oki så med din logik så är 20%=6miljoner. Bra formel att veta, tack."

Är det okej med dej om jag ramar in det där och hänger upp på jobbet?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Lindström: Jag sa ju att du inte skulle ge dej in i det där.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Jajjen: Oki så med din logik så är 20%=6miljoner. Bra formel att veta, tack.
Hade kanske inte skadat med en huvudsponsor ändå alltså...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Lindström: 6 miljoner.

Ge dej inte in i nåt du inte fixar. Procent är jävligt svårt.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Jajjen: Ok så vad e det då i pengar dom 20%?
Hade vi kunnat ha 15% mindre om dom inte hade klåpat sig med te x Hermansson? Först skriva kontrakt sen kicka han?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Lindström: Hittade bara ett fel i din text. Det där om att DIF skulle ha "lika budget". DIF har en spelarbudget som är nästan 20% högre än Brynäs. DIF tillhör den rika halvan av Elitserien. Gå inte på stockholmsmedias myter om "fattiga jurgårn".

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Jajjen: Nästan värra att tycka att insatsen igår var OK. Säger ju en del om förväntingarna på spelarna har på sig. Att vi inte ska kunna stå upp i våran Arena mot ett lag som har minst lika många junisar och lika budget. Ska vi vara nöjda med 1-4 eller 0-4 i matcher?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Lunkan: Det där tycker jag var jävligt taskigt mot grisen. Jämtin, alltså.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Jajjen: "var Bäckström så här bra som 18-åring?), "

Ja, det var han. Men Calle är inte långt efter, nästa år är han förstecenter i Brynäs (om det nu säger nåt)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
MarcusElving: Att Hietanen, Dixon m.fl är på väg till andra lag kan inte förvåna nån. Så funkar hockeyns näringskedja. Leksand göder Brynäs, Brynäs göder HV, HV göder NHL/KHL. Allt handlar om att hamna så högt upp i näringskedjan som möjligt. Just nu tillhör vi botten på ES ekonomiskt. Enbart mer resurser kan lyfta oss. Därför är det viktigt att gå på matcherna och fylla Brynäs lilla spargris. 1.000 tomma platser igår innebär ett par hundra tusen mindre till spelarköp nästa år.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Gurra88 = Hockeysnacks egen Jämtin fast lite tvärtom, positivt eller negativt ja inte vet jag.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
mk: jasså..så sundlöv gråter?.. jag vädrar bara tankar.. och har bra diskution med folk där. så oroa dig inte du
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Gurra88: Hoppas att du inte skriver som du gör härinne bara..
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Jajjen: För att jag aldrig är nöjd.. vill ständigt framåt.. Vad får dig att tro att du är brynäsare.. Likgiltig som du är..
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Gurra88: Vad får dej att tro att du är brynäsare?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
zpith: Sjuk? Jag hatar att klicka på Ros länkar men det här var för en gångs skull hyfsat friskt.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Bara att erkänna: DIF var bra. Alt. Brynäs var dåliga. Alt. både och.

+ + + Järnkrok (var Bäckström så här bra som 18-åring?), Rödin, Silfverberg
+ + Brynäsklacken
+ DIF

- - - - Kedja 1 (särskilt nr 14)
- - - Utfarten från parkeringen till E4:an, södergående (40 minuter!)
- - Kedja 3
- Markeringsspelet i egen zon

För att travestera kvällspressens hockeyexperter om Markström - hur skulle DIF klara sej utan Markus Nilsson?

Och den av kvällspressen odlade myten om DIF:s "roliga" hockey. Påminner om engelsk fotboll på 80-talet - långa bollar på Bengt. Tvivlar på att nåt lag nånsin slagit fler icingar under en säsong.

Kul att en brynäsmålvakt samlar utmärkelser på hög.

MEN. Det visar också vilket skrämmande hål Markström kommer att lämna efter sej. Oavsett vilken målvakt (utanför NHL) som ersätter. BältRos och dom andra "experterna" lär tippa Brynäs som jumbolag nästa år. Igen.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
mk: Bra försök men jag mailar både micke och ledningeen om mina synpunkter..
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Gurra88: Nä, givetvis inte.
Men eftersom du+ några andra hävde ur er sån otrolig mängd skit igår
så tycker jag att Laget skulle oxå få veta vad deras "fans" tycker
om dom.
Eller är det så mycket bekvämare att sitta härinne och bara snacka.
"mycket snack och lite verkstad var det ja"
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
mk: Skriver dit titt som tätt.. och vet inte om jag måste göra det efter order av dig..?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
zpith: "är Tomas Ros sjuk?"

Ja.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
zpith: Nån måste ha hotat honom på riktigt.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Gurra88: Jag hoppas att du skriver ett mail till Brynäs
eftersom du inte svarar på mitt inlägg. du är ju inloggad.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Horace76c: Du är inte den största smutskastaren
så det var inte dig jag menade.

Dom andra är värre än Laban och Kakelmannen tillsammans!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Hallå? Verkar som att hälften av er har gett upp här inne! Vafan, klart att vi kan vända detta. Hoppas Brynäs fick sig en rejäl veckarklocka igår och kommer ut heltaggade på Hovet!

För övrigt hoppas jag att Ekholm-ryktet stämmer. Skulle gärna se honom i Brynäs.

Juuso vill jag INTE se i helvetes HV71. KHL - okej! Svårt att behålla duktiga spelare men inte HV tack!


En annan sak, Djurgården fuskar så in i helvete med bytena. De skulle ha minst 3st utvisningar för to many players igår. Domarna bara ruskade på huvudet trots att det var solklart..


Sedan hoppas jag att Hansen bänkas ordentligt.. Han har inte ett rätt, Brynäs i särklass sämsta spelare just nu. Han tillför inget och jag fattar inte att han ens får röra isen när han är så kass?


Måste säga att det var riktigt bra stämning i Läkerolen igår. Dif-klacken hade inte en chans. Sittplats var med på noterna också! Synd att det skulle bli torsk bara..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Horace76c:

Vet inte om nån länkat det, men är Tomas Ros sjuk?

blogg.aftonbladet.se/hockeybloggen
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
mk:
Jag tycker dom spelade som f****or igår, men det tror/hoppas jag dom redan är mycket väl medvetna om....
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Gurra88: Maken till smutskastning av Brynäs var det länge sen jag såg.

Ang. Rödin så har han tagit utlåningen som en man och jobbat upp det
som var hans svaga sidor.Och blitt så bra som vi visste att han kunde bli.

Sen mår man fysiskt dåligt av att läsa all skitkastning.

DET ÄR BRYNÄS VI PRATAR OM!!!

Om du mår så illa av att se dom spela så kan du ju alltid byta lag.

Sen en uppmaning till dom som tycker att dom spelade som f****r igår
Skriv ett mail upp till laget.
MEN. Ha sån stake att ni skriver under med ert namn.

MVH Mikael Kavleskog. Uddevalla
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
JanT: Okej, vad händer annars? Kammar jag inte hem högsta betyg av gymnasieläraren ?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Gurra88: Jag ser att du håller stilen sen igår.

Har skiten nått över knäna än?

Jag ser med intresse fram emot ditt första inlägg utan inslag av smutskastning, hån, personangrepp och onyanserade påhopp.

Du kan vara lugn för att jag tänker fortsätta ha synpunkter på ditt sätt att skriva inlägg härinne så länge ovanstående beteende fortsätter.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
När kommer matchtråden till nästa match? Det känns som att det är dax att släppa förra matchen och se framåt...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Markeringar, markeringar, markeringar...hur svårt ska det vara. Det har jag fått lärt mig sedan skridskoskolan. Ingen markering på danielsson vid 0-1-målet, ingen på ölvestad i 4-5, enqvist får enkelt vända upp på sitt mål, och sunken markerar absolut inte ölvestad på hans andra strut trots att han först har honom.
Även om man är så totalt utspelad som man var kan man gå väldigt basic och köra man-man när tillfället ges åtminstone (även om det är svårt när det snurras) Maken till sämre kontroll var det länge sen jag såg i Bif.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Huge: Hahaha..om jag bara haft ork att läsa allt ditt hade jag nog hittat ett och annat, kanske någon annan kan hjälpa mig med?:)

Det är kul att du pratar om dig själv som "vi", förstår du inte att du är helt jävla ensam?..
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS

Gurra88: "Och gliringarna mot rödin har väl ändå fortsatt efter mora-tiden?"

Jaså, har dom?
Var då?

Jag förstår att du så jättegärna vill se fortsatta gliringar mot Rödin, eftersom det nu skulle ge dig lite ammunition mot oss som kritiserade honom för gnället i media.
Problemet är bara att ingen har gett honom några som helst gliringar efter utlåningen.
Tvärtom så tycker de flesta att han tagit Morautlåningen på rätt sätt och jobbat vidare med sin utveckling, ngt som han också fått visst beröm för även om ingen stått härinne och gjort vågen.
Mer än du.

Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Huge: Haha..!! Varför skulle Kahna gnällt över sin istid?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Horace76c: Skillnaden är att Kahna aldrig gnällt i media över för lite istid.
Det är det gnället som orsakat "hånet" mot Rödin, och inget annat.
Rödin förtjänar i nuläget beröm, även om jag hade trott att han skulle ta för sig lite mer i paritet med vad ex Järnkrok gjort.

Kommentera

Sv: MATCHTRÅD KVART 1 BIF-DIF TORS 18 MARS
Horace76c: Inte samma sak förstår du;)hehe


Och gliringarna mot rödin har väl ändå fortsatt efter mora-tiden?..Men som sagt nu när han inte har nått att säga, då tar han andra vägen runt för att slippa problem.. signifikativt för Huge..
Kommentera

« · 1248713 · »