1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742272 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Att Sjödda sätter in Bjurström är väl bara något för att inte få allt för mycket skit. Skulle skett redan på försäsongen!!!!!!!!!! Gör han något för oss så avgår han självmant lik det som Kenta Johansson gjorde i Örebro. Jävla lallar förening!!!

Så där agerar en riktig målvakt

Var först försiktig med kritik mot Rautio och menade det främst var misstag av utespelare. Det stämmer ju men David ska ju ta 2-0 och 3-0. Riktigt dåligt agerande på dessa.... Ser det nu...

"Ligans bästa försvar" har nu släppt in flest mål i serien.

Peja: Det kommer inte göra saken bättre precis. Boqvist är en av dom få forwards som kontinuerligt kan skapa farliga lägen framåt. Alla spelare gör misstag.

{8399}: Jajemän, vi skiter i dom andra 47 matcherna

{8399}: Fortsätter det så här i fem sex omgångar så tror jag det blir mycket svårt att återhämta sig

Med Svedberg i målet hade varit 0-0 nu

Ser väl lite bättre ut nu iaf. Samtidigt har väl LHC slagit av lite på takten.

{2064}: är säsongen körd måntro?

Davey85: Ja, det är ingen enskild företeelse direkt. Många små felbeslut som gjort att vi är där vi är. Kvalitetsmässigt så bör truppen utan tvekan ta en play in plats men som det ser ut nu så naggas självfötroendet mer och mer. Dessutom, vem eller vilka skall producera framåt?

Rumpelstiltskin: Undra varför. Du som hade en bra känsla och allt...

majk: Finns ingen bättre forward just nu :-)

dAVydov: Varför spelar Bertilsson forward i PP? Skumt.

Rumpelstiltskin: Står det 3-3 efter andra så förbjuder jag mig själv att skriva negativa inlägg i fortsättningen :) Känns tungt nu bara.

LHC hade kunnat haft mig i mål, då hade dom som sämst haft 3-3 inför andra 😁👍🏻

{8482}: Extremt frustrerande...vi kan ju avsevärt bättre än denna spya till match

Det är ju inte bara starten på denna säsongen som är problemet. Det är ju hela förra säsongen också.

Tränarbyte, floppvärvningar (nästan allihopa), virrigt angående hur laget ska spela.
Efter hela den cirkusen så ser det nu likadant ut igen. Det går inte att acceptera att det ser ut såhär längre.

Peja: Kristo kör på

Huge: Men vi får hoppas det vänder, men otroligt frustrerande nu

Ojsan, Sjödda bänkar alltså Boqvist och kastar in Bjurström inför andra perioden.

Auchinleck: Skitsnack det som hände var att Raitio bjuder på två mål. Fattar inte hur de kunde välja honom till den här matchen.

Auchinleck: Punka har den fått också, bussjäkeln.

Så jävla mycket grin här nu.

Auchinleck: Ja, den taktiken verkar ju funka för Mourinho :)

United är mitt andralag förresten. Det har varit en rolig höst hittills...

Bjurström går in Boqvist ut. helt rätt

Davey85:
"Kilström säger att de sitter kvar på bussen."

Tänk om vi kunde "parkera" bussjäveln också.

Peja:

Hade vi fortsatt på samma sätt som
i början på försäsongen. Då hade vi
haft noll istället för fem poäng.

Huge: Om nu du har analyserat att LHC är ett av seriens bästa offensiva lag , borde inte Sjödin & co gjort det med?
Hur förklarar du bl a Gundes agerande?
Avd INTE ödmjukt agerat.

Kul & lattjo har som uppenbart på träningarna men är dom effektiva? Tycker Danielsson mfl ser helt vilsna ut i anfallszon. Inga tydliga linjer, antingen går 2-3 man på pucken eller så är närmste man på väg till byte och motståndarna sköljer över oss.

Huge: Men såg du inte hur det såg ut Huge? Hur kan man komma ut så här till match?
Linköping kunde ju fumla med pucken, men ingen i Brynäs va ju redo för att tävla till max utan under all kritik ju.

Antingen är alla kassa eller så är man inte förberedda på att gå ut och tävla som tusan. För du såg väl hur enkelt dom kom fram osv osv?

Sen kanske du sett nå opassande och frustrerande inlägg men ändå

Brynäsgubbe: Vemär Niklas Danielsson? Är det vår toppvärvning? Snyft

Huge: "börjar Redan nu propagera Bz avgång...." han har väl alla med något innan för pannbenet velat bli av med sen 2 säsonger sen. Han som anställt en JÄVLA SKIT TRÄNARE I Sjödda och Janne. Han som behandlade Pekka och Felix skit. Även Sundlöv och Honken. Han som värvar till 80% mer rent SKIT än tillgång. Jag är så fucking jävla less på Bz och ledningen. Avgå.

Gör som mig. Protestera och gå inte på en enda hemmamatch så länge Brynäs inte agerar!!!!!!!!!

Spyr Fan i min mun!!!

Peja: Det är också ett bra tips. Som sagt, det viktiga är att inte vräka ur sig dumheter. Och att man har nåt att säga.

Peja: Hear, hear!

Davey85: Jag skulle rekommendera alla att maila efter matchen och inte nu när alla är förbannade efter en svag första period. Svårt att vara balanserad just nu.

Huge: Så är det, mycket känslomässig argumentation just nu. Men jag har faktiskt svårt att hitta något positivt halmstrå att greppa i denna situation. Någonstans under säsongen måste faktiskt "is i magen/positivt tänkande" övergå till "resultat/vinster". Annars kan det gå för långt.

Vill verkligen inte att vi blir ett sånt lindansarlag som vi var för 10-15 år sedan :(

xxx BIF xxx: [email protected]

Jag vill dock uppmana alla som vill ta kontakt med personer som jobbar i föreningen att uttrycka sig respektfullt och sakligt. Alla i Brynäs IF jobbar nog så hårt de kan och förtjänar inga glåpord eller andra dumheter.

Nu tror jag nog att de flesta här på HS är vettiga skribenter, men ville ändå göra det tillägget bara för att.

kennys: Ser nästan framför mig hur Miller sitter och softar med pensionärer på en strand i Florida när mobilen ringer. Undrar va BZ heter i hans kontaktlista... :)

Hahaha! 3 skott på mål! Vad är det som händer...!?

Skyller starten på Rautio. Oavsett missarna, han ska inte släppa tre puckar.

Nu har Linköping medvind och tycker hockey är kul. Finns ingen annan väg än att JOBBA oss in i det. Få något skitmål förhoppningsvis.

Melin fick gå efter 8 omgångar förra året. Sjödins åttonde match blir Skellefteå hemma den 6 oktober. Repris?

xxx BIF xxx: Pratar vi panikvärvningar så kanske Miller är tillgänglig

Blixt1980: Rätt inställning. Tänk om alla magsura, dödgrävande medgångssupportrar härinne hade ett uns av ditt tänk i sig.
Herregud, vi gör 2 grova individuella misstag som tyvärr kostar 2 mål i baken. Det har man inte råd med mot ett av seriens bästa offensiva lag.
Direkt börjar det yras om att sparka BZ, fel på spelsystemet osv osv.
Vete fan om jag ska skratta eller gråta, men det är väl så när man är oerhört känslomässigt styrd i sina "analyser".

Det sjuka är ju att så många sett åt vilket håll det barkar (mig borträknad, jag har varit för naiv) med utfyllnadsvärvningar, head coaches och spelsystem.

Bara att ställa Rautio i mål idag visar ju vilken fingertoppskänsla folk i föreningen har...

Davey85:
Har du emailsdressen?

Haha 3-0 efter en period...

Blixt1980: Pip pip pip det är väckarklockan, dags att vakna!

Kilström säger att de sitter kvar på bussen.

Det räcker ta mig fan inte att komma dragandes med sånt snack. Vad är problemet? Vi har vunnit en match och torskat fyra, och grabbarna "sitter kvar på bussen". Då är det väl nåt som brister jävligt ordentligt ändå.

kennys:
Håller med!
BZ har förstört Brynäs!
Sjödda kommer att få ta smällen!
Panikvärvningen - när kommer den?

Verkar också som om Linköping har, iaf tillfälligt, förbättrat sitt corsi och pdo..

Alla skott över 35 cm går in på Rautio, Shls mest sönderlästa målis..
Sen hurfan kan man spela så oödmjukt som Brynäs gör? ALLTID det svåraste passet, inte spela enkelt och rakt mot mål.

« · 1910820 · »