1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742283 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Davey85: Är det Granas karaktär som saknas?
Är Blomman fel kapten eller har för låg status i gruppen?

Forsberg 1978: Hur många mål har Brynäs gjort i spel 5 mot 5? Typ 3 eller?

Inte en jävla chans att vi slår Timrå med Svedberg i kassen!!!

Och där var fiaskot fullbordat fan ta er Brynäs jag mår fan illa...

Peja: Brynäs är ju helt utmanövrerade,klasskillnad.

Rodrigo: Yes, då är vi överens. Statistiken säger något men långt ifrån allt.

Att förstå corsi är enkelt - att förstå människan är desto svårare.

Over and out.

ellis: När skrev jag att du var en pajas?? Kan du vara snäll citera mig tack!

För övrigt är det värre att anklaga någon för att vara boforsare, som någon nyss gjorde

Peja: "Så om alla som någonsin har gjort något säger att det är på ett visst sätt, bevisar det inget?"

Finns ingen som säger det.

"Det är tyvärr inte så enkelt att man förstår allt som händer i en match genom att bara kolla på corsi. I så fall hade vem som helst kunnat analysera vilken match som helst på ett 100% korrekt sätt."

Och det kan ingen heller. Det är som att du försöker motbevisa någon som säger att vi kan grunda allt på statistik fastän ingen säger det.

Zappaholic: Lystring, lystring, moderator! Går man fri här inne med att uttrycka nån vara pajas?

Är det för hög mysfaktor i Brynäs idag? Kom att tänka på omgång 1 borta mot Luleå. Andersén blir intervjuad efter förlusten och står där ändå glad och leendes, samt vill helst prata om vilken häftig ljudanläggning Luleå har.

Sen ser man Danielsson åka runt och mysa som det vore korpen där ute. Rautio helt avstängd, verkar inte vara sugen att tävla om förstaspaden direkt. Våra grovjobbare ja, som Peja säger, de lyckas inte ens grovjobba.

Huge: Tycker du att det är kul att bli nerpissad så här ett flertal gånger. Så får det stå för dig.

Vi är ett stort gäng som undrar vad fan som håller på att hända med sitt favoritlag.
Har du svårt att se problemen, så säger det mer om dina kunskaper än om oss som är besvikna/ arga och förbannade.
Och förbannad har man rätt att vara en kväll som denna.
Eller hur?

Eller när anser du att man kan vara besviken?
Kan du förklara med ärlighet och utan klyschor när man kan vara besviken, efter denna starten idag?
Jag har väldigt svårt att se den anledningen.
Jag och flera andra.

Jag var i tvättstugan och kom upp för att kolla starten på matchen på mobilen. Läser 3-0.
Man har ju lust att bara stänga av.
Men iom att man inte är en gnällande skällande medgångssupporter så fortsätter man att följa.
Men vad vet jag.
I ditt yrkesliv kanske det var helt ok att skita i sina arbetsuppgifter.
Men gör jag det på MITT jobb så kan jag ge mig fan att chefen kommer att påminna mig.
Men det är jag det..

Jaken: ”...Rödin är villig att skriva på säsongen ut men där BZ envisas med flerårs....”

- Var har du hört det? Källa tack!

{6984}: lika blaskigt som Brynäs forwardsuppsättning ungefär...

kennys: Det är väl positivt?

Forslund och Karhunen kvitterar ut godkända betyg ikväll men resten måste nog upp ett gäng procent om vi ska få med några poäng i veckan.

Får vi se något Brynäsmål ikväll?

Peja: Hör dig men är mer besviken på de i topp sex som inte producerar, samt vissa namnkunniga backar som ser helt bortkomna ut..

Zappaholic: Du är inte så dålig på det du med. Är det kanske DU som är Huge??

Peja: Det mest skrämmande är att målvaktsbytet håller siffrorna nere.
SKANDAL!!!!

Tror Rödin flyr Gävle och Brynäs illa kvickt när han ser detta !!!

ellis: Om du syftar på att han sprider dålig stämning så har ju du lyckats med det i flera år utan att bli avstängd 😂

Bratwursten : Inte svårt att sticka ut å se bra ut i det här gänget... Katastrof.

Bratwursten : Är besviken på grovjobbarna, sammantaget. BZ samlar på grovjobbare som andra gubbar samlar på frimärken men ändå verkar lagets analys av första periodens kollaps vara att spelarna inte jobbade tillräckligt hårt, typ. Precis sånt som inte ska kunna hända när man har en så stor samling grovjobbare.

Men är mer besviken på spetsspelarna (Gunde, Boqvist) som mer eller mindre ger bort de två första målen. Med en så här kass inledning på säsongen saknas nog kollektivt självförtroende att kunna vända 0-2 på bortaplan. Det är två stjärnor som sätter oss i skiten...

{6984}: undrar vad Rautio har för hållhake på bz o sjödda hmmm

Stefan R 63: De behöver inte skylla på nånting.. De har alibi..;-)

Zappaholic: Tycker faktiskt Forslund gjort det rätt bra hittills

{2064}: Som blaskigt Löfberg Lila med andra ord ;-)

{6984}: OM brynäs vinner mot Tik så har vi lika många poäng...som förra året med Melin vid rodret...Undrar vad Blomman o bz ska skylla på nu..

{6984}: Wannabe-FBKare alltså (även fast de aldrig skulle erkänna det).

Zappaholic: Motivering överflödig, brukar det heta. ..

ellis: Motivera varför istället för att komma med en pissig oneliner

Stefan R 63: Japp, det uttalandet säger en hel del. Fast felet är helt och hållet sportchefens. Maken till att samma person gör sååå många misstag får man leta efter. I ett privat företag hade han fått lämna 10 ggr om.
Egentligen är det ofattbart hur han har gått hålla på!
Man får hoppas att det bara är rykten som gör gällande att Rödin är villig att skriva på säsongen ut men där BZ envisas med flerårs....

{2064}: Bz är Boforsare.... antagligen Huge med

Zappaholic: Det där är kvällens dummaste fråga, min vän...

Rodrigo: Så om alla som någonsin har gjort något säger att det är på ett visst sätt, bevisar det inget? Om alla människor säger att de känner sig trötta på morgonen, så bevisar det inte att människor är trötta på morgonen? Eftersom de inte har corsi som visar detta?

Kan gladeligen informera dig om att det finns vetenskap som inte enbart grundas på statistik. Det är tyvärr inte så enkelt att man förstår allt som händer i en match genom att bara kolla på corsi. I så fall hade vem som helst kunnat analysera vilken match som helst på ett 100% korrekt sätt.

Bratwursten: Danielssons långa kontrakt ser i dagsläget ut som en otroligt dålig affär. Killen ser ju ut att vara redo för pension. Ingen hunger, inget tempo, ingenting.

{6984}: BZ eller Huge???

Pettisbif: Nej... men helt klart inte Brynäsare heller...Det kan han omöjligt vara

kennys: Förstärkningar måste in helt klart, i alla fall två anfallare.

xxx BIF xxx: Med vilken motivering?

Pettisbif: Nu kommer 5-0

Stefan R 63:
Är huge Bz?

Huge: du kör precis samma tugg som förra året...misstag..otur osv...Du är så ute och cyklar! Vi pratar elit o elitnivå...Vi är kvar i bussen säger..Kilas! Jösses..Det är ju inte så att Bif gar 5 raka vinster o kan ta det lugnt...Kvar i bussen...Det är så skämmigt...

Peja: Det är som att du försöker motbevisa något här men förstår inte vad. LHC har fortfarande orimligt hög PDO (försöker du motbevisa att PDO fungerar?) men corsin i denna match är antagligen inte så usel som tidigare.

"Alla som någonsin har spelat vet". Där kom den typen av argumentation med, det motbevisar ändå inget? Förstår verkligen inte.

Bratwursten : Det handlar inte om man får in pucken eller inte i 5-3. Det handlar om klubbens överlevnad. Lex MODO

Forsberg 1978: Skrattretande dåligt.

Bratwursten : Tydligt att Danielsson och Gunde inte var samspelta i 5mot3-spelet.

Detta är fan PATETISKT!!!!!!

Dallemas: Danielsson ser riktigt gammal och seg ut..

Huge: Avgå!

Det blir inge mål nu hellet

Huge: Det får dock inte ta emot så här många omgångar till. Det har vi absolut inte råd med.

« · 1910939 · »