1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737227 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
dAVydov: Eftersom det är Jaken som skriver så måste han mena att Brynäs tappat på alla plan i jämförelse.

Wesley: Angående att junisar inte får chansen så har dessa resan varit med i matchtruppen vid flera tillfällen..

Kedbrant, Albin CE
Forsgren, Tobias GK
Söderström, Victor RD
Westfält, Marcus LW
Alftberg, William LD
Bjurström, Alexander LW

Jaken: Vem har tappat vad? Rätt skoj match ju.

Jaken: Vad menar du?. Det är en fullständigt lysande match och ett fantastiskt målvaktsspel.

Wesley: Tittar på Linköping -Frölunda...
Skrämmande huruvida tappat på ALLA plan!!

kennys: Men den med den allra skönaste skridskoåkningen var Willy Lindström. Leta fram videos med honom och se och lär 😊

Huge: Vi ses väll på matchen imorgon, så kan jag snåljåpen som inte lägger pengar på att se Brynäs bjuda dig på en bärs;)

Huge: Genuin får stå för dig;) tycker bara man kan bemöda sig att skriva att den är låst,så som dem flesta gör när dem länkar till en låst artikel.

Huge: Nä. Jag har ingen mer info.
Men det är så typiskt dig att komma med en novell av undanflykter.
Men det inlägget mot Powerfade dröp så av syrlighet och bottenlös okunskap.
Så jag trodde faktiskt nästan inte på vad jag läste!

Men sen när du kanske googlat?
Så kunde du komma med massa info om Inge.
Men det första intrycket stämmer oftast.
Men denna kan du faktiskt inte slingra dig ur.
Inte i min bok i alla fall.

Huge: Inge menade att vissa ”stjärnor” inte visade mycket vilja eller energi på träningarna. En av spelarna i fråga var Wahlberg som kort efter fick lämna Brynäs. Inge hade givetvis kunnande att såga Wahlberg mfl.
Vill minnas att du kämpade tappert här inne när vi okunniga hade åsikter om energin på träningarna. Du satt och körde din buss och jag besökte träningarna och ändå visste du bättre. Ända tills de ”kunniga” konstaterat samma sak som många hör och kickade Wahlberg.

Huge: De kanske hellre lägger sina pengar på att gå på matcher 😉

Dallemas: "men va bra att du länkar till en låst artikel"

Kostar 99kr/mån för plusartiklar i GD.
Har man som genuin brynäsare inte råd med det, så får man nog skylla sig själv.
Jävla gratisgeneration/snåljåpar.... ;-))

Huge: Tro det eller ej jag håller med. En annan Brynäsare som hade denna kattmjuka skridskoåkning var Mats Näslund om namnet är bekant.

Emil9783: Sammanfattat så beskrivs det hur det går med att sondera spelarmarknaden och där har Dacke och Inge på varsitt håll tagit fram aktuella namn. Imorgon ska de sätta sig ner tillsammans och diskutera och eventuellt ta kontakt med agent.

Gällande Kristo, så ska Dacke ha ett telefonmöte idag med hans agent. Där dom ska diskutera om hur dom löser det ekonomiska biten och förhoppningsvis ska dom nå en överenskommelse. Vilket kan ge Brynäs lite mer pengar att jobba med, men Dacke hävdar att de har resurser ändå för en spetspelare.

Peja: Tack! Om det hade funnits ett Nobelpris i "Hockeypoesi" så hade Inge Hammarström varit en given kandidat. Underbar kattmjuk skridskoåkning och ett riktigt vasst handledsskott. Lite tunn i det fysiska, men sånt var inte lika viktigt på den tiden.

{8399}: Håller nästan helt med dig! Brynäs kan istället låna ut Lundgren eftersom Bertil med största sannolikhet försvinner efter denna säsong. Lundgren är bra bakåt och kan bli nyttig i några säsonger framåt. Detta trots en svagare inledning. Nästan hela backbesättningen har dessutom öppnat svagt, Kilström tycker jag inlett sämst av alla backar så egentligen borde kanske han ”offras” istället för Lundgren.

Emil9783: Kortfattat så här, om det enda konkreta i namnväg:

" Jag såg den listan. Det är namn som florerat hos oss och något namn är hett, absolut.

Jag vet nog svaret, men frågar ändå. Vem då?

– Hehe, det är inget vi kommenterar utåt, nej.

Spontant tänker man på Mason Raymond som varit i Vancouver där Inge (Hammarström) varit scout. Har ni diskuterat honom?

– Jag pratade med Inge snabbt i går och han håller på med sin research nu. Han har mycket fakta och vet vad det är för typ av kille. Det är skönt att ha Inge med som har mycket information om spelarna. Det är tryggt för min del."

Lemp: Vad sa artikeln sammanfattat? Var det Kristos uppsägning som kunde generera pengar eller?

Dallemas: Svårt att undvika i tidningsvärldens plussystem. Kan i framtiden undvika att länka artiklar om det nu är ett problem för dig.

Lemp: men va bra att du länkar till en låst artikel

Huge: Ja, du är nog en av få här inne som har sett Inge spela. Respekt. Hade inte heller koll på att han varit scout så enormt länge förrän jag läste denna artikel på Aftonbladet för ett tag sedan.

Ove Myling: va håller ni på med igt fjantigt? Ka så in i helvete

Ove Myling: "Det räcker alltså inte att vara en av Brynäs mest framgångsrika spelare genom tiderna och en av hela Sveriges mest aktade och långvariga NHL-scouter."

Nä, jag tror inte att det räcker eller har nån större relevans när det gäller att bedöma hur jobbet sköttes på Sätraåsen för 10 år sen.
Att ha varit framgångsrik på isen och en mkt aktad scout, var tyvärr och i sig ingen garanti för att han skulle vara rätt man att bedöma hur man skötte jobbet däruppe på åsen.

mk: "Om du inte har koll på vem Inge är, så undrar jag vilken sten du har legat under egentligen."

Jag har sett Inge i aktion på isen innan du ens var påtänkt, så oroa dig inte.
Efter karriären har han varit scout i NHL, och säkert gjort det bra. Annars hade han nog inte blivit så långvarig,skulle jag tro.
Nu vill Brynäs tydligen ta hans tjänster i anspråk, vilket känns mkt bra. Tror att han kommer att tillföra mkt mha sina erfarenheter och kontakter därborta.
I övrigt kan jag inte säga att jag har så mkt koll på honom.
Jo, en rolig grej: min syrra sprang på krogen i Gävle på 70-talet och Inge försökte ragga upp henne, när hon var ute med din väninna. Det blev inget av det, om det sen var synd för henne eller Inge själv, låter jag vara osagt.
Men du kan kanske fylla på med lite mer info om Inge H, om det är nåt du tycker att vi borde få reda på och som vi andra inte har så stor koll på?

Ove Myling: " Hur funkar det egentligen med Huges ständiga käpphäst initierat och kunnigt branschfolk? Tydligen räknas ju Inte "hobbytyckaren" Inge Hammarström dit?"

Ja, när det gäller scouting så räknas nog Inge till dom kunniga, kommer sannolikt att göra stor nytta i Brynäs framöver om han får chansen.
Så jag förstår inte vad du baserar ditt påstående på, om att jag inte skulle räkna Inge till kategorin kunnigt branschfolk.
Det vi däremot diskuterat är hur kunnig och initierad han var när det gällde att bedöma arbetet på Sätraåsen för 10 år sen.
Där bedömer jag det som att han var en del i den falang av några gamla storspelare som ofta hade synpunkter på hur arbetet sköttes däruppe (inte helt ovanligt i vilken klubb som helst, det där med att det minsann "var bättre förr" osv..)
Det är ju rätt så uppenbart härinne att det inte bara är Powerfade som saknar läsförståelse, den verkar dessutom vara skrämmande usel på många andra håll.

{6984}: Ja, du berättade en anekdot om Inge H och räkmackor på Sätraåsen.
Jag ifrågasatte om Inge verkligen hade insyn och kompetens nog för att kunna bedöma arbetet däruppe för 10 år sen, när han var scout och bara en f.d spelare med en egen subjektiv åsikt.
Sen började du yra om att jag inte är påläst, vilket stämmer på EN punkt: jag visste inte att Inge varit scout i hela 25 år, tippade snarare på runt 15 år.
Men du kan väl redogöra för vad det är i övrigt som jag isf är dåligt påläst kring, vore kul att få reda på det.

{6984}: Kan ni kanske starta en "Bråka med Huge"-tråd? Så vi som vill läsa annat kan sortera bort skitsnacket.

Berge: Påhopp?? Jag berättade en anekdot och fick medhåll av andra? Om Du har synpunkter på mig som moderator så får du lyfta detta med vår forumledare Peja.

Berge: håller nog faktiskt med anti-huge rörelsen här. Har tyckt Huge varit en bra kontrast mot alla trökiga domedagsprofeter. Men de negativa har haft mycket åsikter som faktiskt är relevanta och oroande även om man ofta överdriver. Huge har däremot på senare tid varit så positiv till laget att det skiner igenom att han antingen har extremt dåligt koll eller är väldigt glad i att trolla.

Berge: Dagisnivå? Vad förväntar du dig från grinande dagisbarn som man stulit lördagsgodiset ifrån?

Kan ni snälla sluta med alla jävla påhopp! Det blir extra vidrigt när ni är flera mot en. Okej att Huge är provocerande men låt honom sköta en diskussion med en person eller alternativt sakligt bemöta honom istället för att driva, håna och förlöjliga. Det är sån jäkla dagisnivå.

Powerfade du är väl för fan moderator ovh ändå är du än av de värsta?

Dessutom är det så jävla tröttsamt att läsa för oss som vill läsa om Brynäs och inte om era jävla tröttsamma bråk. VÄX UPP FÖR FAN!

Huge: Detta inlägg kommer att förfölja dig tills dess att du slutar följa HS.

Om du inte har koll på vem Inge är, så undrar jag vilken sten du har legat under egentligen.

Detta kommer att bli en sån stor klassiker😂😂😂😂

Peja: Men herregud vad kan Inge Hammarström bidra med? Nä, man skulle försökt att behålla den sparkade BZ istället.

Vad är mannen som scoutade fram Peter Forsberg till sitt lag mot mannen som scoutade fram Henrik Larsson till Brynäs?

{6984}: Hur funkar det egentligen med Huges ständiga käpphäst initierat och kunnigt branschfolk? Tydligen räknas ju Inte "hobbytyckaren" Inge Hammarström dit?

Det räcker alltså inte att vara en av Brynäs mest framgångsrika spelare genom tiderna och en av hela Sveriges mest aktade och långvariga NHL-scouter.

Undrar vilka dom här kunniga yrkesmännen egentligen är isf?

Huge: Har du inget att komma med så ger du igen. Huges argumentationsteknik 101.

Jaken: Ja, du talar förstås av egen erfarenhet. Visst är det härligt?

Clarence: Snart kanske vi får se dem på Måsberget i ett rykande hett derby.

Huge: GIF:s säsong är så klart en katastrof. De får komma till Sollentunavallen nästa år, Inte helt omöjligt man går och tittar.

Huge: Måste vara härligt befriande att vandra genom livet så totalt utan självinsikt :)

Huge: påläst som vanligt märker jag.

{6984}: hursomhelst behövdes kapital lösas för Gunderson. Oavsett om flickvännen ville hem eller ej så är han långt ifrån gratis och då hade vi inte jättemycket utrymme i budgeten heller.

Huge: Inge började som scout säsongen 89/90 i flyers.

Huge: För 10 år sedan hade Inge Hammarström redan varit NHL-scout i 25 år...

{6984}: För 10 år sen var väl Inge Hammarström bara en f.d spelare som blivit ratad och ej behövd i organisationen. Surnade till och försökte sig på en hobbyanalys av hur arbetet sköttes på Sätraåsen.
Klart att du citerade en sån "trovärdig" källa, det passade ju dina syften.
Idag är nog läget lite annorlunda. Inge har varit scout och säkert gjort ett bra jobb.
Om det nu är han själv som frågat Brynäs om man vill ta del av hans tjänster eller om det är Brynäs som kontaktat honom, vet jag inte.
Oavsett så antar jag att Brynäs är intresserade därför att man anser att han vore en tillgång som en del av det nya sportrådet.

Leonardo: Haha. Jag citerade Inge för 10 år sedan. ”Det äts för mycket räkmacka på sätraåsen”. Jag blev givetvis sågad som okunnig av Huge. Så jag antar att det gör även Herr Hammarström okunnig.

{8399}: Gunde sa ju själv i en intervju att hans tjej ville hem till Gävle och då var valet av klubb enkelt.

Auchinleck: Jag har inget emot Inge, tvärtom vore det bra för klubben ;) Han har gedigen erfarenhet!

Ang. backsidan: Hade vi släppt in 1,5 mål per match hade självklart alla gärna fått vara kvar.

Dackell sa att värvningen kan ta lite tid, kan de betyda att dom väntar in nån med "skattetekninska" bekymmer och inte kan komma till Sverige riktigt än? Nån som har koll på eventuella spelare med dessa bekymmer? ;)

« · 1916027 · »