Brynäs IF

713960 inlägg · 7953 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

« · 1920620 · » Till forumet


Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Peja: Ja vinkelskottet som Rautio släppte in i match 7 skulle inte vara en målchans ens. Fast överlag så var det knappast målvaktsspelet som avgjorde SM finalen. Hur många frilägen brände vi inte?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Axle San: Tur? Det var ju jättenära att bli utklassning i matchserien om Silfverberg hade suttit sin straff som gick i stolpen.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Axle San: kollar du spelarna 2012 så känns det nästan självklart att vi vann. majoriteten dominanta efter det på olika sätt.
Skellefteå hade nog sitt bästa lag det året också
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Leonardo: Jag skall avslöja en sak, jag var och pissade när HV gjorde turmålet 2017 och har faktiskt än idag inte sett målet och jag kommer att försöka undvika att se det under resten av min livstid.
Däremot sitter Johan Lindbolms turmål 1995 för alltid etsat på näthinnan...
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Peja: Brynäs guld 2012 också tur
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Powerfade: Sen var ju segermålet i sudden 2017 ett typiskt förbannat HV turmål ;) I övrigt var Rautio bra den matchen
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Powerfade: Jo, med facit i hand känns det mest turligt att BZ lyckades sy ihop ett finallag. Han prickade in några bra rekryteringar då, framförallt Bulan, men också spelare. Samtidigt som Lindblom fick sitt genombrott. Nu vet jag att detta blir 864:e gången som detta ältas, men att han inte tog in Lindbäck kostade nog oss guldet den säsongen. Han är en mycket bättre målvakt än Rautio och Sandström, och med tanke på hur enormt små marginaler man torskade guldet är jag övertygad om att Lindbäck hade gjort tillräckligt stor skillnad.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Peja: Med facit i hand så var det väl snarare Bz som var felrekryteringen. Visst gjorde han en del bra. Men det hade ju vilken som helst SC gjort. Misstagen Bz gjorde överskuggar det positiva.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Brynäsgubbe: Måste vara jobbigt för "experter" att göra djupanalyser om klubbar man uppenbarligen inte följer särskilt noga. Sett flera svamlande och oinsatta åsikter om detta senaste dagarna. Mycket floskler blir det...
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Brynäsgubbe: Det som Jonas A verkar bortse från är att Brynäs mer än gärna hade velat behålla Bulan. Så idealisk sett ville klubben också ha den kontinuiteten. Sedan gjorde man stora misstag när man rekryterade Melin och därefter lät Sjödda ta över på perm basis.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Lemp: Trodde han nyligen började där?

Anyway, här är en till expertåsikt.
Kommentera


Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
xxx BIF xxx: Kolla på Frölundas och Färjestads hemsidor och dom har inga kontaktuppgifter till styrelsen heller.

Och att inte Brynäs har till Dacke nu kan ju va för att han inte hinner lägga ner tiden på att svara alla som har frågor osv? Känns som han har annat för sig just nu=)
Men kommer säkert upp kontakt till alla ansvariga för sporten snart.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
xxx BIF xxx:
Apropå Brynäs personal - styrelsen, varför har de ingen kontaktinfo? Även Dacke saknar kontakt. Har det med sviter efter alla dumma email SB fick att göra?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Lemp:
Va har Viktor sagt upp sig?
Det hade jag missat helt.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Zzz: Tror han sa upp sig efter bara någon månad.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
KulaShaker: Han som skriver Brynäsbloggen på Svenska fans, är inte han anställd av Brynäs som kommunikatör sen i sommras?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Axle San: Utifrån ett socialt = till O'Learys efter träningen.
Miljömedvetet = Minska utsläpp av CO2 genom mindre svettiga spelare.
Ekonomiskt = Billiga spelare (dyr ledning)
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
KulaShaker: ”utifrån ett socialt, miljömedvetet och ekonomiskt perspektiv.”
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Skrubben: Och nu är Colliton HC för självaste Blackhawks. Ibland går det fort.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
KulaShaker: Som alltid svårläst när man skriver artikel utan luft och spalt 😎
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
KulaShaker: Givetvis ett retoriskt knep som alla normalbegåvade företagsledare hade använt sig av i samma situation.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Jaken: Örebro gör allt för att någongång kunna slå oss ;)
Kommentera


Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Powerfade: Vem fan vill bo i Örebro?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Jaken: Ett bra sätt att sänka Öret en gång för alla 😂😂
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Tigerhjärta: Virta har det pratats om men Örebro hostar upp mer pengar - igen :)
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
kennys: Ove kan knappast vara aktuell som head-coach, någonting måste Brynäs ha lärt sig.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Jag hade gärna sett AIK:s tränare. Han var ass-tränare i Mora under Colliton och har nu var head coach i AIK två säsonger och gjort det riktigt bra. Han skulle kunna bygga ett långsiktigt projekt i Brynäs tror jag. Abris föreslog honom också i Aftonbladets podd.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
bradberry: Det är en gammal åkomma som KHK spelade när Molin var ass. Ett extremt defensivt styrspel. Det kan man inte påstå gäller idag.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Back: Ove är väl lite defensivt inriktad coach...eller...? Fått för mig att det är styrspelet som regerar där men det kanske har haft sin förklaring i materialet han förfogat över...(?)
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Stefan R 63: Jag röstar på Fredrik Söderström som tränare till nästa säsong om det skall bytas igen
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Powerfade: Tar Molin alla dar i veckan, går direkt in i tredjekedjan.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Rodrigo: ulf samuelsson sparkas från Chicago! Han ställer nog krav iallafall:) kan det va nåt?;)
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Skrubben: Molin kan ju vara på tapeten, bara inte som HC. Sen känns Sasse som tillräckligt kunnig och seriös för att nedlåta sig till att syssla med det du påstår: att slänga ur sig ett uppdiktat rykte, för att sen kunna säga ”vad var det jag sa?” alt låtsas som om det regnar ifall ryktet sen visat sig inte stämma.
Fast osvuret är kanske bäst, det är ändå en murvel vi talar om...😉
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Axle San: Väldigt svårt att veta, enda namnet som har läckt är Lindström, om han fortfarande skulle vara med i racet, vilken kan då vara den andra?
Gozzi?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Forsberg 1978: Det skrivs en hel del på alla olika Brynäsforum om en massa påståenden var och varannan dag :) Innan Sjödin och Larsson entledigades så ville flertalet ha bort dem, typ "avgå alla" sen när det vart så ifrågasätter lika många varför? Det är ganska underhållande att läsa andras kommentarer :)

Jag hoppas den nya HC kan få ut maximalt av varje spelare nu efter uppehållet, att spelarna jobbar hårt i varje byte och strider på isen som ett lag!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Axle San: Vill minnas att någon här på forumet med kontakter i föreningen påstod att vi var nära ett riktigt supernyförvärv? Blev detta aldrig av eller vad hände med det ryktet? Minns ej vem som skrev detta !
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Skrubben: Håller med och precis har Sundqvist blivit HC och dagen efter går ryktet på stan att Brynäs vill ha Molin tänk om Sundqvist gör ett kanonjobb?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Skrubben: Oseriöst måste jag säga.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Om det stämmer, varför Molin? När ska man sluta ge tränarjobb på personens meriter som spelare? Karlskrona har varit en slagpåse dom senaste säsongerna i SHL och visst har spelarmaterialet var av rejält dålig klass, man har inte bara haft liten budget utan även varit rätt usla på att värva. Alla lag som ger David Printz ett jobb på SHL-nivå verkar tro att hockeyn ej har utvecklats ett dugg på 20 år (bra jobbat Timrå). Men deras sätt att spela har knappast gjort saken bättre heller. Även det rätt omodernt.

Det räcker aldrig att ha hjärta för klubben eller en bra spelarkarriär bakom sig för att vara en bra tränare.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Huge: Fattar inte ens varför Sandström nämner det ryktet. Den nya sportchefen är inte ens rekryterad och han bör ju minst sagt ha en hel del att säga till om. Ett namn han drar fram bara för att kunna säga ”det här hörde jag redan i höstas” OM det nu skulle bli Molin. Men om det blir någon annan tränare låter han detta ”rykte” passera förbi.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Brynäs skulle Intervjua två kandidater till GM tjänsten i veckan, vilka kan det vara tro?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Huge: Molin, med risk att svågerstämpeln förstärks...
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Skrubben: Nån gång måste ju Sasse pricka rätt.
Är du orolig eller uppåt ifall ryktet stämmer?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Peja: Om Molinryktet stämmer så bör det isf ligga i fas med vad Campese och ledningen i övrigt säger. Under de inledande åren på utvecklingen som ska bära frukt längre fram i tiden, kan Molin vara en klar tillgång. Har varit bra på att coacha KHK som haft begränsade resurser. Nåt som Brynäs väl också måste räkna med att ha inledningsvis under resan mot slutmålet, sas.
Om det sen gäller Molin som HC eller ex ass forwardscoach är svårt att säga, men inget av alternativen känns iaf helt orealistiskt eller uteslutet.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Leonardo: Mario Kempe kanske?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Axle San: Sitter just och ögnar igenom AHL lagens olika spelare, främst Svenskar då....
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Peja: Ja det var ju inte Sjödda som vände skutan genom nåt revolutionerande taktiskt drag. Han samlade laget och fick dem att spela som en grupp. Därför lblev jag besviken när Brynäs gickut med att Sjödda blev den ”nya” huvudtränaren.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Skrubben: Rätt på kanoten.
Kommentera

« · 1920620 · »