1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742335 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Ove Myling: Jag tycker nog att Kristo för varje match tar små steg framåt. Fortfarande hoppfull där. Såå dålig match gjorde inte Brynäs om man ser till hela matchen. Ett poäng var inte helt oförtjänt. Men precis som jag och flera andra varit inne på ett antal gånger så sprider sig Rautios osäkerhet till resten av laget när han släpper sina returer. Och återigen så täcker han inte första stolpen. han var stundtals OK förra säsongen men sammantaget så kan det inte bli godkänt eftersom det bara var stundtals. Denna säsong har han ju inte gått framåt precis.

{8399}: Palushaj hade dragit 500-1000 pers extra. Är ju synd att Aaron inte är med. Hade gärna sett Aaron förnedras på isen imorgon. På plats....

bradberry: Jag tror inte att en Aaron i Örebro skulle dra fler besökare till Gavlerinken....

Petrov: Ja, Kristo blir ju lite bättre tränad för varje match han spelar😊
Håller även med angående Rautio, ALLA sjunker ett snäpp eller två när han startar.

John: Hoppas verkligen att Jocke kan komma in under säsongen

John: Ja tyvärr det är sanningen Rautio håller inte och det märks tydligt på isen tyvärr! Ingen Jocke E tidigast januari heller och Karhunen skadad 😨😨😨

Berge: "Vi andra"? Har du sett det här forumet? Det är typ två-tre pers naivt positiva och resten kritiska röster när Brynäs spelar dåligt. Som sig bör. Men du kanske gillar att aldrig ha ett lag som kan etablera sig. "Vi andra" är redigt trötta på det.

Huge: ja nu är det ringrost vi ska skylla på denna gången...om man kikar på dina inlägg från nu o förr..så är det alltid något sådant..ringrost, otur osv...Det var en intervju med lillebror sylvegård i pausen när han var kritisk till sitt eget lags spel- vi kommer inte upp i normal nivå osv..alltså var mif inte heller i fas och ändå såg det ut som det gjorde...tekningar 40-20 till Mif...vår målis 83 %...Det som skrämmer mig lite är den nöjdhet många av er har härinne o inklusive dig...på Brynäs just nu. Jag har större förväntningar på detta lag än att år efter år harva i de nedre regionerna. Vi har ett lagbygge som inte håller just nu..o ett spel som inte syns till mer än 10 min mot frölunda..bra mot rögle stundvis och bra mot saik o 17 min igår...Jag vil ha mer än så...jag älskar mitt brynäs men blir så otroligt ledsen när en fd sc har dragit oss ner på den nivå vi befinner oss i...Jag hoppas på att Dackell med sin erfarenhet o kontakter kan få oss upp på en väldigt högre nivå när det gäller både placering och spel för just nu är det smärtsamt att se....heja bif

Imorgon tar jag med mig 15 personer som inte brukar gå på hockey, så imorgon gör jag mitt för att öka publiksnittet, hoppas Brynäs kan visa upp fartfylld och bra hockey.

Stefan R 63: Jag håller med om det mesta men jag ställer mig frågande till hur mycket erfarenhet Dackell har att bygga konkurrenskraftiga SHL-lag... Med Bengtzén tog vi oss åtminstone till final. Jag tycker han gjorde en hel del bra, men gjorde missar på saker som är extremt viktiga. Som exempelvis nu senast med Sjödda som HC. Utöver det har Bengtzén endast framgångar i HA, och onekligen mer efarenhet än Dackell på den posten.

Brynäsgubbe: klart han har gjort något bra men i mina ögon mer minus än plus! Han har nu i mina ögon gett oss ett lag som inte är slagkraftigt..hoppas att de kan hitta ett spel som ger poäng efter förutsättningarna! Vad jag tror att dacke har är känsla för spelet..spelare..kontakter o ett stort brynäshjärta..jag sätter mitt hopp på det..

{8399}: totalt fel analys jag tycker malmö hade 1a perren, 2a var jämn ,3e går till oss ! Hur i helveye kan du få de till att malmö tokdominerar i 2perioder? Nu gör vi 3bra peroder mot köpbro å bygger vidare på de

Stefan R 63: "ja nu är det ringrost vi ska skylla på denna gången.

Vem har skyllt enbart på rinkrosten?
Det där är den gamla vanliga argumenteringen från såna som du: pekar nån på EN av flera tänkbara anledningar till att det ex såg ut som det gjorde i första perioden igår, ja då kommer den automatiska och korkade kommentaren om att "jaså, vi ska skylla på rinkrosten den här gången"
Det blir dessutom extra korkat när jag även har pekat på att Rautio kan ha tagit nåt av målen och att vi agerade mkt tveksamt vid flera tillfällen både i anfallszon och i egen dito.
Sen skrämmer det MIG och säkert många andra när du inte fattar att man faktiskt kan vara missnöjd med spelet och samtidigt förstå varför det kan se ut som det gör, utan att låta som en gnällig 7-åring under matcherna.

Man kan ju välja att se det som såhär med: vi piskar Skellefteå och håller jämna steg mot laget som för tillfället låg tvåa de senaste två matcherna. Dett TROTS att enligt vissa här inne så har typ 85% av laget underpresterat. Snacka om sparkapital! :) Tänk hur det ser ut när det klickar för hela laget!

(Och ja jag vet att jag är naiv i detta men det hjälper mig att sova lite bättre på nätterna hehe)

En liten frågestund med Dackell från tidigare idag om ni missat!

Soffdomaren: Det kommer att bli en dråplig målvaktsmatch i morgon. Jag såg delar av Örebros förra match. Tycker vi att våran keeper läcker så är det ingenting mot vad Örebros gör.

Morningstar: Hörde jag fel eller säger Dackell att man gjort om systemet i Box play inför denna säsong? Tämligen obegripligt när man vunnit den ligan två år på rad.

Huge: ok...Jag gnäller..Du hånar! Du har inte haft många rätt på dina analyser sportchefer eller spelare i dina inlägg så för mig är det inte så mycket värt ....

Tjurn : Dackell var inte nöjd med spelet i period 1 o 2...Tur att han är vår sc nu..

Danielsson årets Mårtensson - Mätt, överhypad och en föredetting.

Kristo - Sämre version än Caporusso. Kan ju inte ens åka skridskor. Och hans omtalade skott har man inte sett av på 9 hela matcher och en hel försäsong.

Karhunen & Granis har en sak gemensamt... Dom är skadade tack vare Blomman.

Bz pajasen går ut o gråter i media. Största pajasen vi haft i föreningens historia!!! Snälla kan ingen sätta honom på plats!!!

Pettisbif: Vad säger han i artikeln?

Huge: om du nu är missnöjd med spelet och förstår varför det ser ut som det gör så tycker jag att du ska tala om det för sjödda och company. Dom är missnöjda men har hittills inte hittat anledningar och gjort ändringar därefter.

Pettisbif: Alltså allvarligt. Ser du på livet så jävla pessimistiskt som du gör?
Är allt verkligen så pass svart eller vitt som du målar upp det?

Börjar faktiskt bli ganska irriterande att höra ditt eviga svamlande efter varenda match.
Den bilden du har av Danielsson är i mina ögon otroligt fel.
Visst poängen har inte öst in. Men hans spel, hans driv och slit. Är ganska övertygad om att han ganska snart kommer att komma igång ordentligt. En väldigt viktig spelare i truppen.
Kristo kan jag delvis hålla med om, men att jämföra med en Caporusso som verkligen visade att han inte hade SHL-spel i sig blir bara fel.

Är det någonting överhuvudtaget som är bra i och runt föreningen?
Jag vill inte sitta och såga dig för mycket då det inte det jag är ute efter.
Men med tanke på att du vill byta spelare och kedjer inför varje match är ju bara ett bevis på att kontinutet inte är ett ord som du vill se i Brynäs.

kennys: Haha som den gamla klassikern 'ta det lugnt grabbar, dom har också en dålig målvakt':)

Ove Myling: Är väl isf bättre att DU berättar för Sjödda och kompani vad dom ska göra.
Jag menar, med dina kunskaper och omvittnat stor erfarenhet av att leda och träna ett hockeylag på den här nivån, så är jag säker att dom lyssnar väldigt noga på de råd som du är beredd att dela med dig av...

Huge: Wow. Har du hittat detta gamla citat igen.
Nytänkande..

mk: Sanningen förtjänar alltid att upprepas, oavsett om den kommer i citatform eller inte ...

Anders Berg: Han ifrågasätter tillfället han sparkades och att det inte enligt Brynäs fanns något han kunde bidra med under resten av sitt kontrakt. Han köper att Brynäs vill ha en annan riktning och göra en förändring efter fem år. Han menar att en syndabock var tvungen att hittas och han satt på utgående kontrakt och att valet därför föll på honom.
Men till 90% sv artikeln hyllar han Brynäs och tror klubben har framtiden för sig och ligger före andra klubbar i sitt arbete.

Zzz: Det vore väl inte så smart att såga sitt egna lagbygge ;-)

{6984}: Han tror på topp 6 fortfarande!
Dock medger han att den dyra backsidan samt Jocke Ericssons skada tog pengar som behövdes på forwardssidan.

mattiask: ok...jag gillar Danielsson..han verkar trevlig och bra! Han försöker säkert och vill naturligtvis göra poäng..men han är i Bif för att göra poäng..vi har jj som ska göra poäng Kristo...Boqvist osv...de gjorde massa poäng i fjor och stilltje i år..Kan det va så att hela vårt spel är i baklås..Tycker de åker omkring utan riktig linje i det de gör...vilsna..De spelarna måste upp i ca 30 p per spelare om vi ska få till det. Ca 40 matcher kvar..snart 1 p per match! Dackell sa att de tittar efter spelare nu och inför nästa! Måste betyda något eller hur? Som i fotbollen..hur många chanser ska Berg få...det handlar om att göra mål..och ta poäng och en jädra massa pengar i pottten...

Pettisbif: Fan va trött du är. Har du ens läst artikeln med BZ? Sågar honom att han ”går ut o gråter i media”.

Det är ju Gd som jagat honom länge innan han svarade. Inte direkt att han själv sökt upp media... Sen är han ju behagligt ärlig i intervjun. Sågar inte Brynäs. Ifrågasätter sättet han blev uppsagd på etc. vilket man kan förstå, men talar i övrigt varmt om klubben.

Jag tycker du stegat upp (eller ner) till att bli den på HS som skriver de mest underliga direkt barnsliga inläggen. Ofta känslostyrd till max i analyser och åsikter. Har försvarat dig tidigare men det känns som att du steppat upp dina känsloyttrade analyser till en patetisk nivå.

Såga! Hissa! Svart eller vitt! Inga gråzoner...

bradberry:
Bryr mig inte ett dugg om vad ni har för tankar om mig. Jag vet bara att Bz lagbygge har under dom 2 senaste säsongerna ineburigt att vi inte kommer hamna topp 6. Tro mig. Så dåligt lag har vi i år. Inkl tränare.

Är det något som är svårt eller vitt så är det väl ändå Brynäs. Antingen as bra. Eller svin dåliga. Finns liksom inget mellanting. Längesen man gick på match och bara visste att nu blir det vinst. Den där känslan ni vet. Efter final säsongen så kan Brynäs vinna och förlora mot vilket lag som helst. Och att byta spelsätt några dagar innan man startar serien kan bli extremt förödande. Ser inget som helst grundspel att falla tillbaka på. Ska man checka motståndare eller inte? Hur löser backarna situationer i egen zon..? Sjödin/Larsson har ingen pondus enligt mig och lever på gamla meriter. Framtiden ser inte lika ljus ut som för 2 år sen.

Det är så enormt frustrerande att se på Brynäs nuförtiden. Jag om nån är inbiten Brynäsare. Och verkligen avskyr när det går emot. Men fortfarande är jag exakt lika angagerad och till skillnad mot andra går jag på matchernam. Men som spelet mestadels sett ut efter final året så känns allt mer o mer panil. Köper spelarna ens ledningens spelstrategi? Ser tveksamt ut.

Jag om nån vill att Brynäs ska vara ledande inom Svensk ishockey på alla plan. Men just nu så är det oroligt i föreningen. Klart som fan jag ser det mesta svart. Ingen riktig vinnare är nöjd när man förlorar. Oavsett prestation. Men när inte ens prestationen varit bra dom 2 gånger vi tagit 3 poäng så blir jag orolig på riktigt och utrycker mina känslor. Blir less på att Brynäs som lag oavsett match nästan alltid är nöjd med något. Vem fan vill vara nöjd? Vinner man inte så bör man inte leka Bagdad bob och hitta saker som man gjorde bra. Inte vid varje förlust iaf. Att höra Sjödda med hans hemliga 3 punkter börjar bli riktigt tröttsamt. Ut med språket och tala klarspråk. Tror spelarna i dagens lag behöver en tränare som verkligen har pondus och kan han dessutom ryta ifrån när Jensen/Kristo glider till byte så är det bara mer än rätt. Vart tog Bulan attityden vägen??

Med allt detta sagt. Så tror jag visst att Brynäs kan repa sej. Men om sanningen ska fram så har vi ju börjat sämre i år än ifjol. Tror inte på topp 6 placering. Och definitivt inget slutspel. Tyvärr! Men ingen vore gladare än jag själv om jag har fel. Och då ställer jag mig gärna med dumstruten på.

Pettisbif: krasst så är det vi Mora timrå rögle och Örebro som kommer göra upp om att inte hamna i negativt kval. Och där kommer vi gå segrande i den. Men att hoppas på top6 eller dylikt är att missrikta energi. Vi får se framåt. Det är vad jag tror.

varulf: Denna säsong och nästa säsong blir en prövning för oss supportrar. Svårt att se så mycket ljusglimtar faktiskt. Nästa sportchef får svårt att sätta sin prägel på laget redan nästa säsong. Blev samma sak med Bengtzéns lag 15/16. Säsongen 20/21 kommer vi på riktigt kunna få en bild av hur vår nya sportchef/sportgrupp vill bygga laget.

Men någonstans är jag ändå mer positiv nu än innan säsongen startade. Ända sedan i våras när man började se hur Bengtzén tänkte bygga laget 18/19 har jag haft en väldigt dålig känsla av vart Brynäs är på väg. Därför har jag varit orolig sedan dess att man skulle låta han vara kvar ytterligare en säsong och även bygga nästa säsongs lag. Nu är det överstökat och vi kan börja om på ny kula. Skönt att veta ATT det kommer bli en förändring, men fortfarande känns framtiden väldigt svårsiad just med tanke på att vi vet så lite ännu. Ett mål skulle kunna vara att vara med och slåss om guldet 2022. Tio år sedan senaste guldet.

Skrubben:
Tror inte många i dagens lag blir kvar tills nästa säsong.

Dessa tror jag lämnar:
David Rautio
Tomi Karhunen

Simon Bertilsson
Henrik Larsson

Samuel Asklöf
Johan Alcén
Jesper Jensen
Jesper Boqvist
Jonathan Granström
Danny Kristo
Ludvig Nilsson
Alexander Bjurström

Ingen av andre målvakterna bör behållas. Inte heller Larsson på backen som verkligen floppat. Berra drar till KHL innan det är försent.
Jensen går att hitta bättre och framför allt jämnare topp center. Asklöf, Bjurström och Nilsson håller inte. Kristo nej tack! Boqvist drar till NHL/AHL. Grana lägger ner. Alcén tar emot att säga. Men där kommer det satsas nytt tror blod tror jag.

Nya spelare?
Anders Lindbäck

Jusso Hietanen
Victor Söderström

Greg Scott
Johan Larsson
Anton Rödin
Sebastian Wännström
Daniel Olsson Trkulja
Johan Olofsson
Linus Fröberg

LAGUPPSTÄLLNING:
Lindbäck - Eriksson

Gunderson - Lundgren
Hietanen - Andersén
Norin - Söderström
Ersson - Kilström

Rödin - Larsson - Scott
Danielsson - Kellman - Kousal
Rohdin - Fröberg - Wännström
Trkulja - Blomqvist - Olofsson
(Mannberg/Forslund/Westfält)

Pettisbif:

Hahaha det laget...
Tvekar på att så många orealistiska händelser sker under samma sommar. Det är inte karriärläge på NHL 19 du spelar.

Pettisbif:

Dessutom varför envisas med att ha med Linus Fröberg i varje trupp?

Han gjorde några juniorår hos oss och är från Karlstad.
Dessutom så har vi redan spelare som honom.

Stefan R 63: ”De spelarna måste upp i ca 30 p per spelare om vi ska få till det. Ca 40 matcher kvar..snart 1 p per match! ”

Alltså det där låter som märklig matematik måste jag säga.

Pettisbif: Herregud vilken uppställning, har du fler på lager? Kan du få in Lill Werner också?

{8399}: jasså?? Vad är märkligt?

Stefan R 63: clark hajen ikonenen 48 mål
Danielsson kristo boqvist 3 mål

De här tre spelarna satte Bz upp som skulle producera mål..

Tycker nig det är ganska enkel matematik...

Så här vill jag se kedjorna. Bjurström och Boqvist skall ha en jävla kemi och på detta vis får vi tre kedjor som kan producera. Mera ”hela havet stormar” i fjärde med alternerande... Backparen intakta...

Danielsson Kellman Rhodin
Bjurström Boqvist Kousal
Blomqvist Jensen Kristo
Alcén/Nilsson Westfält Forslund/Mannberg/Asklöf

Pettisbif:
Nu har du glömt att blint viga minst 2 platser åt någon junis.
Så du kan tjäna någon krona om du sätter ett frågetecken på 2-3 positioner.
Sånt där är viktigt om vi ska bli världsledande i shl serru, enligt några här inne..

bradberry:
Tyvärr så har vi inte bättre - så 4de och 3de line spelare ska gå 1sta och 2dra linan.

xxx BIF xxx: Det handlar om att komponera kedjor med kemi. En förstaline med tre tekniska kreatörer kontra en komponerad med en spelfördelare, en stark puckvinnare och en målskytt.... Dina sk tredje- eller fjärdelinjespelare kan vara precis det som behövs för att få igång produktionen hos en förstaline och även hos sig själv...

GAAAAAAAAAAAAME DAAAAAAAAAAY!
Skulle smaka mumma med en kross idag men nöjer mig med 3 poäng 🍻

Stefan R 63: "clark hajen ikonenen 48 mål
Danielsson kristo boqvist 3 mål

De här tre spelarna satte Bz upp som skulle producera mål..

Tycker nig det är ganska enkel matematik..."

Haha...
Enkel matematik?
Du jämför ju produktionen för clark/hajen/ikonen över en hel säsong med produktionen för Danielsson/kristo/boqvist efter 9 spelade matcher.
Det är väl snarare skrattretande falsk matematik, om ngt....

Huge: det innebär alltså att dessa spelare ska göra ca 15 mål per person o någon som spelar fram till dem också! Clark o gänget hade alltså ett målsnitt på nästan 1 per match...kan du räkna ut vad boqvist o kristo danielsson har...tänk lite innan du skriver!

Stefan R 63: "det innebär alltså att dessa spelare ska göra ca 15 mål per person o någon som spelar fram till dem också! "

Grattis, det stämmer.

"Clark o gänget hade alltså ett målsnitt på nästan 1 per match."

Ja, det stämmer också.

"kan du räkna ut vad boqvist o kristo danielsson har."

Tja, det har du ju redan räknat ut själv, eller? 3 mål tillsammans efter 9 matcher.

"tänk lite innan du skriver!"

Ja, det är ju det jag gjort, där du sitter och gissar.
Att jämföra produktionen för ett gäng över en hel säsong med produktionen för ett annat gäng efter 9 matcher, känns inte speciellt begåvat.
Hade du också tänkt till lite grann så hade du kommit fram till att man måste jämföra produktionen för resp konstelltation efter samma antal spelade matcher, annars blir det ju lite orättvist, eller hur?

« · 1914994 · »