1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742321 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Forsberg 1978: Japp 3 poäng skulle va välbehövligt ikväll, och är nog bara en tidsfråga innan det släpper för Boqvist då han är med i mycket och är bra.

Och så hoppas jag på att Danielsson sätter ett direktskott för jag vägrar ju tro att han tappat målsinnet helt på några månader=)

Sen blir man lite extra taggad att gå när en sån som Söderström är med!

Har lite tråkigt så jag gjorde ett dream team!
Med spelare med Brynäs anknytning och är aktiva.
Man blir lite imponerad av vilka spelare vi har producerat.
Forwards:
1:a Silfverberg, Bäckström, Lindholm.
2:a Rödin, Järnkrok , Lindblom.
3:a Wännström, J Larsson, J Boqvist
4:a Blomqvist, Granström, Rensfelt.
Ex : Alcen, E Larsson.
Backar :
1:a Ekholm, Djoos
2:a Bertilsson, Gunderson
3:a Andersen, A Boqvist
Ex: Ersson, Kindvall.
Målvakt :
Markström, Lindbäck
Ex: Dackell.
Är ett par namn som inte är Brynäsare i grunden men jag tycker om dem,och dem har varit länge i laget så dom får vara med.
Finns ett par till med fick inte plats med alla.
Det är skapligt offensiv i detta lag.
...
För övrigt :
Har en positiv känsla inför ikväll.
Vinst med 5-1

Thias30: Du glömde Ovetjkin. Han hänger med Bäckström till Brynäs :-)

Thias30: Ölund och Carlsson in istället för Granström och Ersson

bradberry:
Det saknas några piskare internt i laget.
Som sätter ribban för vad som är ok och inte. Vi verkar kunna falla huuur djupt som helst med den här truppen, avd bygga laget utan ledare på och vid sidan av isen.

Huge: ok...du har en poäng och här kommer den! På 9 matcher hade ikonen hajen o clark gjort 7 mål ikonen 2 clark 4 o hajen 1 sen hade dessutom 7 assist ihop alltså 14 p på 9 matcher! Ett snitt på 1.5 per match...sen resten av säsongen gjorde 104 p på 149 matchet ett snitt på 0.69! Ett väldigt bra snitt
Firma Rosen pettersson hade ett snitt på 0.87 per match.
JO det är ganska enkelt vi måste ha en leading line och de som ska va hör för att göra poäng måste börja göra det!
Sen måste vi ha en mv som kommer upp och landar på minst 91 % för att vi ska få chansen till att börja vinna matcher!
Att inte förstå det viktiga i statistiken är som att inte förstå historian! Att ligga i de nedre regionerna efter 15 matcher är bedrövligt och det blir så väldigt mycket mer poäng man ska skaffa på mindre antal matcher! Man har inte råd med en svacka osv...Fattar man inte det...kasta dart eller nåt

Thias30: Skulle vara spännande om det laget mötte vårt lag? Vilket skulle vinna?
Känns som jag kan ha missat någon.
Ni har lite spetsigare förstakedja. Men vi har större bredd. Samma gäller nog backsidan.
Vassare målvakter hos er. Synd att det inte kan se ut så här i SHL!

Landeskog-Zibanejad-Hörnqvist
Sörensen-Wennberg-Åberg
A Kempe-Kruger-J Davidsson
M Kempe-Josefson-Brodin
Extra: Ante, Marcus Davidsson, Axel Jonsson Fjällby

E Gustafsson-Claesson
S Kronwall-N Kronwall
Högström-Hultström
Englund

Reideborn/Armalis

Huge: här kommer mer så du kanske kan förstå hur svårt det är! Om vi tar våra tre bästa under 2012 järn silver o larsson så snitta de 0.87 Om du tar vår leading line 2016 jensen oskar o clark så snitta de 0.88 Jag satt alltid och tänkte när de linorna var på isen att nu kan det hända nåt...men får inte den känslan nu..i enstaka fall Kousal o boqvist ..Jag hoppas verkligen att poängen öser in på vår första lina ingen skulle bli lyckligare men ville sätta det i ett historiskt o statistikt perspektiv så DU kanske förstår vad svårt det är...men jag antar att det kommer att komma nåt hån eller liknande...

Stefan R 63: Ingen har väl förnekat att det blir tufft för årets förväntade poängtrojka att komma upp tlll fjolårets, så jag förstår inte vad du försöker bevisa med din historik.
Det enda jag sagt är att det är ointressant att jämföra den ena konstellationen med den andra när dom spelat en hel säsong resp 9 matcher.

Huge: förstod att du inte skulle förstå! Det handlar om ett felbygge i mina ögon med en svag offensiv svag mv o en tränare som inte håller...Att vi måste ha en leadingline för att hamna högt...att ha en mv för att hamna högt att ha ett box o pw...o där har du det historiska! Vi hade en line förra året i en annars bedrövlig säsong...Det hade väl varit väl spenderde pengar att hålla kvar det man visste var bra o poänggörare...o säkert dyrare men vi köper grisen i säcken..tack vare en bz..som blev störren än märket

Stefan R 63: Tror alla objektiva kan se att det nuvarande laget är felkomponerat. Frågan är hur man ska lösa den rådande situationen?

MV-uppsättningen är lite svag, men Erikssons inträde och Rautios troliga utträde bör förstärka den.

Backuppsättningen saknar spelskicklighet, men om Sjödda lyckas matcha in både Söderström och Norin borde det bli bra balans. I synnerhet om Söderström blommar ut på det sättet som han ser ut att ha potential att göra.

Det är FW-sidan som är svårlöst. Det kostar väldigt mycket att köpa in klassforwards, särskilt under pågående säsong, kostnaden är antagligen högre än vad Brynäs har råd med. Jag hade nog frågat HV om de kan tänka sig att släppa Wännström, som bara har gjort 1 mål hittills. Kanske borde man också testa Elefalk istället för någon av grovjobbarna, spela honom med Blomman och Alcén, och se vad som händer.

Peja: Frågan är: vem av backarna ska Sjödda peta om Söderström ska in på 6 backar? Ersson blir nog inga större problem. Men sedan måste han ta bort Lundgren eller Kilström och det blir betydligt känsligare. Men jag håller med om att laget blir bättre med en bättre balans på backsidan.

Skrubben: Ja, då får Sjödda bekänna färg. En mer rutinerad tränare som Boork hade inte haft problem med att ta ett sånt beslut. Men kanske har Sjödda "tur" med att någon skada gör att han slipper ta beslutet.

Peja: ja tror det är en svår uppgift med laget! O jag hoppas vi kan få någon form av stabilitet och ett grundspel där alla får finna sig i att ha jobbstället på i varje moment! Att vi räddar upp denna säsong! Att vi slipper ligga vid kvalplatsen och få ångest..

Peja:
Frågan är vad Dacke som högst tillfällig vikarie vill/kan göra med truppen på kort sikt? Utgår ifrån att han inte tänker långsiktigt under sitt korta inhopp. The big question är fortfarande coach-situationen. Intern lösning är att vänta med tanke på kostnader och utbud av tränare i oktober? Med budskapet "You're fired" till BZ har opinionstrycket minskat, men vad är vunnet i övrigt i närtid?

Stefan R 63: Det är som sagt ett felkomponerat lag, men serien består inte av bara perfekt komponerande lag + ett felkomponerat Brynäs. Tror instabiliteten har mer att göra med Sjöddas taktiska inkonsekvens än truppen.

Peja: kanske..hoppas på Dacke o att han stöttar sjödda i en rätt sammansättning! Han såg att två perioder i malmö inte va bra..när vissa andra här inne såg nåt annat..glad att vår sc såg det..

Stefan R 63: Det är såå rätt

Ja vad fan vet Dacke om det? Vi har ju duktiga coacher härinne som sa att det såg bra ut.

Eller ska man knte lita på duktigt yrkesfolk, som ser laget varje dag?
Men det kanske bara gäller när det stämmer med sin ege uppfattning.
Så är det nog...

mk: är du ironisk?

Peja: Håller inte med. Corsi och PDO indikerar att Sjödda gör rätt, d.v.s att spelet faktiskt fungerar (även om det stundvis fallerar). Anledningen till att vi ligger där vi ligger är att vi har urusel skottprocent och kass räddningsprocent. Det kan man inte direkt lasta Sjöddas taktiska kunnande för.

mk: Vilka härinne tyckte att det såg bra ut?

moment22: Tar skottprocenten hänsyn till varifrån skotten kommer? Var corsi bra mot Malmö?

moment22: Ska inte glömma vårt boxplay som är vansinnigt svagt med. Frågan om man kan lägga ansvaret där på Sjödda.. Han säger ju att de spelar på samma sätt som de gjort framgångsrikt tidigare säsonger. Tycker inte att det känns som systemfel när vi släpper in mål i bp utan felet är stora misstag på individnivå där spelare är på helt fel ställe.

Skrubben: Är han med ska han stå annars kan alla AVGÅ!!!

Peja: Nej, i SHL:s statistik ser man ju inte var skotten är tagna, det har du rätt i. Corsin mot Malmö var positiv, close corsin sämre, p.g.a tredje perioden. Men Corsi är ett dåligt verktyg med bara ett match som underlag.

moment22: Problemet är att Brynäs inte har något eget spel i stora delar av matcherna, eller som i 98% av matchen mot Timrå. Corsi hade antagligen varit ännu bättre om spelsystemet hade suttit.

Forsberg 1978: intressant hur många mål o poäng som 1 % gör för mv! Tex reideborn som var bäst med 93.5 % vilket är över mvg ..hade han vartit på en nivå som vg som de flesta mv ligger så gade dif haft 12 p mindre och gått ifrån 2a ner till play in..mv s betydelse...

moment22: Helt rätt, spelet har varit ok överlag i många matcher. Är väl bara mot LHC och Timrå som det sett riktigt illa ut. Enstaka individuella misstag både i offensiv och defensiv zon har straffat oss hårt. Här måste spelarna skärpa sig och inte spela så naivt i vissa lägen.

Ikväll spikar Rautio igen!

Anders Berg: 100x pengarna på den

Anders Berg: Får se om han kryper under 80% idag då.

Anders Berg: Ska Rautio stå?

Forsberg 1978: Det kan inte va sant...

John: Mannberg kan bli en injektion

Forsberg 1978: Herregud....

Bara det faktum att Rautio får stå när Tomi är tillbaka får mig att gravt ifrågasätta vår ledarstab. Jag orkar inte asså.

Rautio står då förutsätter jag att vi har en skadad Karhunen som backup! Vad fan är det frågan om?

Sitter i en död Gavlerink... Kommer vi upp i 4 500...? Inte ens lördagsmatcher verkar locka längre...

Steenm: Alltså, hur väljer man målvakt egentligen? Är Tomi fortfarande skadad så ska han ju inte ens vara med i båset. Om inte, så ska han ju givetvis stå. Fattar inte.

dAVydov: Helt jävla obegripligt...

TACK DOMARFAN!!!

Forsberg 1978: Bedrövlig avblåsning! Men usch vad lite folk det verkar vara. Visst att Örebro inte lockar men det är ju bedrövligt!

Dålig defensiv från båda lagen ser det ut som. Hoppas Rautio kan stå emot.

Lika bedrövligt som dessa uppspel!

{8305}: Spink måste vara fulaste efternamnet i SHL

Blomman dräller å fipplar i egen zon, avslutar med att gliiida till byte.
Sjödda stäm förfan i bäcken!!!!

Två usla lag försöker spela ishockey...

Extremt låg kvalitet på lagen så här långt...

bradberry: Ser precis ut som på försessen, men lungn om 20 matcher till så kommer dom att klara av slå en passning till en spelare som faktiskt rör sig frammåt..

bradberry: 4:e-kedjan åker på tryck i två byten i rad, får nog hålla med om att vår 4:e inte är sånbra just nu😢

« · 1915232 · »