Matchtråd Växjö Lakers-Brynäs IF lördagen den 25/2-12
dreamland:
Det är litegrann minussidan med Sunken, han har ofta en tendens att rusa ut i hörnet lite för tidigt.
Lasse J ser faktiskt ut att vara riktigt på bettet idag!!
Zappaholic:Domarna verkar inte hålla för grupptrycket, Svagt...
Och där skaffar sig Växjö en rätt oförtjänt ledning får man väl säga. Den här matchen borde ni leda.
Som vanligt får Växjö med sig utvisningar i sin arena...som jag skrivit tidigare matcher mot Växjö; jag skulle vilja se lite statistik på hur utvisningarna ser ut när de lirar hemma...suspekt tycker jag eftersom jag gillar konspirationer!!
Tror vi får vårt första PP i slutet av andra eller i tredje...
Lindström:
Å andra sidan hade det väl varit billigt om den gick in så det var inte så grovt rån. Jo, det ser ut som några fler är sugen på att spela än tidigare i veckan.
Redigerad kommentar
Hoppas på ett godkänt mål snart då
tompap71:Rånade på första...
Men man ser ivf att inställningen är bättre på många idag.
Zappaholic:
Svenska domare är ju livrädd för kurr framför kassen så dem blåser alltid för tidigt. blir säkert bortdömt.
En till som skulle behöva komma igång är ju Johan Larsson....firar han fortfarande guldet??
Mål nu då kanske?
Lindström: Tycker mig se att Brynäs åker mer skridskor än tidigare två matcher...
Tappade Gerber in den eller hade Persson flöjtat i pipan helt felaktigt som vanligt?
dreamland:Han kan ju ta med sig Widing, Jonsson ml f...
Vad Gör Hansén?...
Lindström: Tror Jonsson pytsar ikväll!!
BP nu...
På 1.24 har Honken visat vem som ska ha försa spaden.
Kan vi hoppas att Widing går in i EN närkamp idag?
Redigerad kommentar
Zappaholic: " Optimist? Javisst.."
Full, troligtvis ;-)
Att det krävs hårt jobb av spelarna från tränarnas sida behöver man knappast ha nån större insyn bakom kulisserna för att räkna ut.
Att CZ fick sparken när spelarna äntligen började jobba lite hårdare och vinna matcher är heller ingen hemlighet som kräver nån större insyn för att se.
Spelarna själva har alltid framhållit att det är dom själva som i grunden varit för dåliga och inte tränaren.
Behövs heller ingen större insyn för att konstatera den saken.
Och vad min slutsats om sensmoralen anbelangar så är det heller inget man behöver några belägg eller insyn för att konstatera: som tränare får du räkna med att att du kan få sparken av en otålig arbetsgivare och att spelarna själva oftast bär den huvudsakliga skulden när tränaren istället får bära hundhuvudet eftersom han av praktiska skäl är enklast att byta ut.
Huruvida FBK gjorde rätt kan vi diskutera i all evighet, eftersom ingen vet hur det sett ut om CZ fortfarande varit kvar.
Men ingen kan väl idag påstå att dom gjorde fel, det räcker som sagt med att se på deras resultat för att inse att dom iaf inte verkar ha gjort fel så här långt.
Redigerad kommentar
foppa78:
Se det från den ljusa sidan, Johansson som center mellan Silfverberg och Lavander funkade ju inte alls så det kan ju inte bli sämre iaf. ;)
Jakob Silfverberg – Mads Hansen – Mats Lavander
Snacka om att döda Silfverberg men jag vet jag är inte tränare så jag ska ju inte uttala mig!!! Nä den femman gillar jag inte!
Idag blir det seger, Honken in och ger mer stabilitet, samt att vårt svaga spel de senaste matcherna är som bortblåst.
LJ gör mål...
Optimist? Javisst...
Kedjorna känns riktigt roliga tror dock inte att fjärdekedjan kommer få så mkt speltid ikv utan kommer troligen mest fungera som en avlastningskejda men hoppas ändå dom får visa upp sig! Fick för mig iaf att Rodhin får göra sitt första poäng för säsongen idag iallafall, andra ass på Lindholms mål (y) ;)
Har av olika anledningar (begravning, krångel med nätleverantören osv) inte kunnat se dom 3 senaste matcherna live sas, och då har vi torskat.
Ska på middag ikväll, vilket alltså borgar för en ny torsk.
Bara så att ni vet... :-/
Så varför skulle CZ vara nåt undantag?
Han trodde att han skulle få ett gäng proffsiga spelare i Färjestad, som inser att det är hårt jobb som alltid gäller och att det inte går att leva på gamla meriter. Men ack vad han bedrog sig: han fick istället ett gäng halvmätta spelare på halsen som trodde att dom var svenska mästare, innan dom till sist insåg att man måste jobba och slita under matcherna.
Och när CZ väl hade fått dom att inse det så fick han sparken.
Otack är världens lön.
Sens moral: ta gärna anbud från storlag om du får chansen, men räkna med att du kan få sparken av en otålig arbetsgivare och att spelarna inte alltid gör som du vill, hur rätt du själv än har agerat.
Redigerad kommentar
Gurra88: Aaaahhhhhhh! Du menar att han har fått sparken? Och därför är allt han HAR gjort och KOMMER att göra helt värdelöst? På samma sätt som för Roger Melin, Gunnar Persson, Pelle Bäckman, Hardy Nilsson och alla andra elittränare som fått sparken nån gång?
Gurra88 - du går från klarhet till klarhet!
Sicken gambler och risktagare.
Trodde att han menade medlemskapet här på HS.
Isf: hur mutar vi domarna så att Växjö tar minst 1 pinne? ;-)
Medlemskapet till " Vi som alltid gnäller på Brynäs oavsett vad"?
Eller Nicklas "jag har inte gjort mål på åtta matcher sen jag skrev mitt KHL-kontrakt" Danielsson