1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741957 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅDEN

Sv: MATCHTRÅDEN
Jag tror stenhårt på seger i kväll, under förutsättning att de inte gör en plattmatch. Segersiffrorna kanske inte blir speciellt stora men nog fan ska det bli en seger i kväll.

Rumpelstiltskin: Eller som Lill-Prosten säger på den där VHS-kassetten "Magic Brynäs" under en match mot Djurgården(?)
på Hovet under 70-talet, när han missnöjd äntrar avbytarbåset efter ett byte och skriker rakt ut till medspelarna: "Ner med dom jävlarna i Nybroviken bara!!!"
😀

{6984}: " är stor skillnad på självgod och självförtroende. Vilket Sjödda har, med all rätt."

3 raka torsk, KHK krossade SAIK senast, 2-1 i matcher för KHK mot Brynäs denna säsong så tycker nog att Brynäs skall ta KHK på allvar och inte ta ut någon seger i förskott.

Huge: "märklig tolkning av det Sjödda säger; att han har tagit ut en seger i förskott. Du tror väl inte på allvar att han är ovetande om att det blir en tuff match mot ett desperat motstånd?"

Vadå tolkning, Sjödda har ju tagit ut segern i förskott, han säger ju rakt ur att Brynäs skall vinna. Han skulle aldrig ha uttalat sig på detta vis om vi skulle möta SAIK eller Växjö till exempel.

pjåtor: tack, var intressant !

{6984}: Ja, dåligt betyg åt utomstående om man inte begriper att Sjödda är fullt medveten om att den här matchen (liksom alla andra) blir tuff, bara för att han försöker avdramatisera en aning genom att svara lite med glimten i ögat sas.
Viktigast är vad han säger inåt, inte utåt....

{6984}: youtu.be/iZhDJxRE8sM wiken resonerar ..

Huge: Det är stor skillnad på självgod och självförtroende. Vilket Sjödda har, med all rätt.

{7225}: Just såna signaler man ska skicka ut!

"Nu tar vi dom rakt upp och ner bah"

Huge: mycket möjligt att han vet det. Men det handlar om vilka signaler han skickar utåt. Jag håller med Calle i det här men jag hoppas bli överbevisad klockan 19:00

{7225}: Märklig tolkning av det Sjödda säger; att han har tagit ut en seger i förskott. Du tror väl inte på allvar att han är ovetande om att det blir en tuff match mot ett desperat motstånd?

{7225}:
Fiolsträngarna är hårt spända? 😃

honken21: Är man säker på seger när man möter ett bottenlag redan innan match så är det inget bra tecken tycker jag. Självklart så skall budskapet istället ligga på att jobba hårt, inte underskatta motståndet, vara på tå vid nedsläpp osv. Jag gillar inte Sjöddas signaler.

{7225}: tar man inte motståndet på allvar bara för att man tror på seger?

{7225}: Hade glömt att vi hade så dåligt facit. Kommer nog inte få mycket gjort på jobbet idag...

Brynäsgubbe: Det lät inte så ödmjukt av Sjödda där,,,

"Under säsongen har Brynäs tagit en vinst och förlorat två matcher mot Karlskrona, hur tänker du kring det?

-Vi jämnar ut det imorgon! Säger Sjödin och ler"

Hoppas verkligen att laget är väl förberedda inför kvällen och tar motståndet på allvar för det verkar inte Sjödda göra..

{7225}: jo nog tror jag vi kommer vara det spelförande laget. Så är det. Men vi måste vara beredda på att dom kommer pressa våra backar när det kladdas och där nypa fast oss i anfallszon. Kommer vi med samlad trupp så kommer dom ställa upp på rödlinjen i vanlig ordning. Det kommer bli ett svårt göra att veta när vi ska undvika deras press och spela oss ifrån den eller när vi ska försöka forcera deras mur. Det är inte alltid lätt att avgöra vilket SAIK fick känna på.

{7225}: Jisses... Nänä det är ju inte så att KHK slåss för sin överlevnad alls. Ugh osar torsk idag.

Inkazar: Sjödda verkar inte ha koll:
"Imorgon står tabell tian Karlskrona för motståndet, hur tror du att matchbilden kommer att se ut?

-Om Karlskrona inte har ändrat sin taktik helt och hållet inför matchen imorgon så tror jag att vi kommer få föra spelet. Vi måste vara beredda på att det är vi som ska vara det spelförande laget men inte bli överraskade om de sticker fram lite då och då"

Davey85: ja, jag hoppas att dom vet det. Problemet är att khk inte alls spelade som dom brukar mot Skellefteå. Dom satte en enormt hög press stundtals. Å det är dom ju inte direkt kända för.

Klart det inte blir en enkel match. Men Bulan och laget vet hur Karlskrona vill spela och vi har ett skickligare lag. Inget KHK gör idag ska överraska oss.

Gör laget rätt saker och inte slarvar/fuskar så ska vi ta detta.

{6984}: Själv är jag som sagt livrädd för den här matchen oavsett om Saik satt kvar på bussen eller inte faktum är ju att Karlskrona krossade dom!

Jan Grismöbel: Nu vill jag se två vinster innan slutspelet och lite fart på produktionen framåt. Ikväll tror jag på 4-0 alla mål av Clark

{6984}: såg du den? Visst kan man hävda att saik inte var speciellt bra. Men KHK gjorde dom sämre än vad dom var!
Dom spelade ett lysande PRESSspel tillsammans med deras beprövade styrspel och gjorde det fantastiskt bra måste jag säga.

{6984}: dom finns i fel bås för att visa Brynäshjärta . Platsen ska bli klar i dag . Får hoppas laget visar Brynäshjärta för hemmapubliken i dag .

Inkazar: Nu var visserligen SAIK kvar på bussen och Kronan fick en drömstart. En flukematch så jag drar inte så stora paralleller av den. Brynäs är varnade...

{6984}: haha ja. Problemet är väl att dom slåss med näbbar och klor för att fixa 10e platsen och play-in

Ruskigt tuff match ikväll. Speciellt om KhK visar upp samma hockey som i lördags!

Jan Grismöbel: nej det är dags för Molin & co att visa lite Brynäshjärta 😂😉

{6984}: vi ska införskaffa slutspelsbilljetten i dag . 3 Brynäsikoner ska inte stoppas oss .

GAMEDAY!!!! Är det ikväll vi blir klara för kvartsfinal?
Jag tror att det kommer att bli en rysare men att vi klarar det vinst 3-1

{7225}: jag vet inte riktigt men jag tycker att matchtråden funkar bra. Då blir det inte så många trådar att hålla rätt på.

Bratwursten :Gäller matchtråden förra matchen, nästa match eller alla matcher?

pjåtor: Trodde du ville ha mitt experttips ;)

pjåtor: Bäst placerade lag möter sämst placerade. 1 mot 8 osv

Kommer oavsett bli riktigt spännande och ovissa kvartsfinaler på flera håll denna säsong. KUL!

pjåtor: nepp :)

Bratwursten : är det som tabellen ser ut nu eller ?

pjåtor:

Växjö- Malmö
HV71- Färjestad
Linköping- Skellefteå
Frölunda- Brynäs

Leonardo: ni som har lite koll . Vilka möter varandra i kvart ?

pjåtor: Brynäs vet vad som gäller imon och det ordnar sig efter morgondagens match, har också en känsla över att Malmö tar FBK imon som sen har HV borta....jag hoppas fortfarande på Frölunda i en kvartsfinal, det är det enda rätta laget att möta just nu däruppe :)

Forsberg 1978: ja på sikt så tror jag det jag med. Får han bara några matcher så. Han lär sakna matchtempo nu.

Bratwursten : jag tycker att ikonen är som bäst i pp när han höjer pucktempot med direktpassar, det är vad som behövs för att luckra upp bra boxar.

{6984}: Jo han må säkert vara rinkrostig men han kan väl ändå bli en positiv tillgång med dom kvaliteter han faktiskt har och dessutom är han väl kvitt sin skada som påverkade hans spel i allra högsta grad i höstas! Visst har vi en bra trupp men den kan bli bättre med en frisk Zab!!!

Bratwursten : Kör man intränade varianter för ofta så blir man förutsägbar. Det handlar om att ha varianter som liknar varandra. Som Ikonen gör nu så kan forwarden tjuva lite och sätta press på Gunderson tidigt. Det var ju lite så tvåan kom igår.

{6984}: Man tränar självfallet mönster, och det är intränat vem man önskar ta avslut. positionering osv. Övertygad om att Ikonen fått order om att försöka hitta Gunderson ofta i PP vilket också är bra. MEN ofta överraskningsmomentet som resulterar som överrumplar motståndaren. Självfallet har spelarna stort handlingsutrymme, då varje situation under match är unik gentemot träning.

{6984}: Många negativa tankar från många, vår brist på framgångar har satt djupa spår hos oss. Jag känner faktiskt ett lugn och litar fullt på laget i år, vi tar oss förbi kvarten tror jag, oavsett motstånd:)

{6984}: Zab är ändå en spelare med en historik av att producera poäng. Naturligtvis ingen spelare att förlita sig på i det här läget men likväl en joker, som ullström är för hv.

Forsberg 1978: jag tror inte att Zab skulle tillföra speciellt mycket. Det är väldigt länge sedan han spelade så rinkrosten lär vara massiv på honom.
Vi har en bra trupp. Vi måste tro på den. Precis som de själva måste tro. Det är för enkelt att skylla på det man INTE har istället för att göra det bästa av det man har. NO MORE EXCUSES!!!

{6984}: Hört något om Zab, vore ju häftigt om han dök upp som gubben i lådan :-)

Auchinleck: Bara att hoppas att man inser allvaret och ger fan i all "vila" spelare med småskavanker. Här finns det möjlighet att säkra slutspel redan i morgon och kunna spela av sista matchen mot Leksand. Jag märkte hur mycket man saknade Granis igår. Speciellt vid tekningar.

« · 1807728 · »