1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742317 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅDEN

Sv: MATCHTRÅDEN
{2064}: har någon spelat bra med tvillingarna under deras år i Brynäs? Blomman, till och från, är den enda jag kan komma att tänka på.

Bratwursten : jag jämför med om asklöf hade varit där istället, då tror jag att kedjan hade fungerat ännu bättre. För det är väl främst de två som konkurrerar om den platsen?

Peja: Allt är självfallet relativt tycker han gjort det bra för att vara Mannberg, och det är den måttstocken jag mäter utefter. Alla vet att spelet med puck inte är hans styrka, men genom att åka mycket skridskor river han hål i motståndarförsvaren och skapar yta åt mer kreativa ( Boqvist ) och pucktrygga spelare ( Ölund ).

Den linan spelar med hög fart vilket också passar Mannberg.

Bratwursten : håller inte med, mannberg åker mycket skridskor men hans passningsspel är fortfarande för dåligt. När den kedjan tappar pucken beror det oftast på mannberg.

Skönt med lite konkurrens i laget i och med att zaborsky är på väg tillbaka. Vissa tidigare år har vi ju knappt fått ihop lag

Skrubben: Blir slutsålt på fredag.

Skrubben: "Vi har fullständingt kört över motståndarna i match 2/2 under dessa möten." Såg inte ut så igår.....
Skämt åsido, det är bra att Bulan använder sig av extraspelarna så mycket som möjligt. Att köra med sju backar och låta 13e forward spela kan ge de små fördelarna som avgör en match.

Skrubben: Förutom Frölunda borta i andra omgången:)

Leonardo: Överskattat motivera? Har man sett samtliga 52 matcher i serien så vet man att det är ett lag som spelar ojämnt. Av slutspelshistoriken vet man också att laget oftast går ner sig något snäpp. Att förlora 2 raka matcher mot Brynäs är ingen skam och det skulle kunna hända vilket lag som helst. 1:a matchen är klasskillnad men gårdagens match kan lika gärna sluta med bortaseger.

Kan dock delvis förstå vad du menar du då namn som Gordon, Olimbs, Persson och Lilja klingar högt men har man sett Linköping denna säsong så vet man att det har gått tungt för samtliga av dem. Att folk fortfarande har höga förväntningar på dem skulle jag mer säga beror på okunnighet (dvs sett för få matcher med LHC) än att man överskattar dem.

Sedan att försöka se hur vältränade ett lag är jämfört med andra blir väldigt konstig. Går att vinkla lite hur man vill. Exempelvis kan jag som LHC supporter anse att mitt lag är bättre tränat än ditt eftersom man var bättre dem sista 30 omgångarna i serien.

Leonardo: Fascinerande att vissa tror att bara Brynäs spelare blir slitna av en tuff matchserie. Som du säger tror jag att vi har en fördel gentemot LHC angående hur vältränade spelarna är. Det har vi inte minst visat i back to back-mötena denna säsong. Vi har fullständingt kört över motståndarna i match 2/2 under dessa möten.

{7225}: Ja, känns som han kan bli en guldklimp i PP om inte annat.

ellis: Brynässpelarna är vältränade, jag tycker LHC såg slut i sista perioden och att vi ser annorlunda ut hemma än borta med vårt omställningsspel.....det kommer nog att vara ett jävligt hungrigt LHC som kommer att sätta allt framåt imon, det passar Brynäs bra har jag en känsla av :) LHC är överskattat lag

{6984}: Han får nog börja på bänken och få sporadiskt med istid där det behövs och sedan tar vi det därifrån.

Pettisbif: Jag skulle snarare peta in Zab tillsammans med Grana och Ikonen.

Pettisbif: Mannberg har faktiskt varit bra och kompletterat ölund och boqvist väl under dessa två matcher i slutspelet.

Rautio

Gunderson - Bertilsson
Fälth - Kilström
Pudas - Carlsson
Zanetti

Clark - Jensen - Lindblom
Zaborsky - Pa.Westerholm - Blomqvist
Ikonen - Granström - Paille
Asklöf - Ölund - Boqvist
Mannberg

Forsberg 1978: Zabrakadabra

honken21: Sant. Men det är aldrig fel att tänka om. ALLA här vet att LHC är ett förbannat bra lag så att förlora mot dem är ingen skam. Visst. Jag skulle absolut inte vara nöjd om vi torskar den här matchserien men det berättigar inte att sitta här och skriva en massa dynga om våra spelare.

{6984}: Haha, jag säger bara hur det alltid blir i detta forum (och uppenbarligen även andras) vid förlust. Det borde du om någon veta.

honken21: Ja, vi kanske förlorar, men vi sitter inte här och kritiserar våra spelare för det. Det kan du göra på FB eller på twitter ;-)

{7225}: haha ok, läste fel. Trodde ni pratade kvart enbart.

Bratwursten : Kul läsning! Tror inte den här serien är över på långa vägar. De har helt rätt i att ett Brynäs i medgång och ett Brynäs i motgång är väldigt olika lag. Mycket talar för att de vinner imorgon. Och då är det vi som sitter här och kritiserar våra spelare istället. Men de ska vinna 4 av 5 matcher och det är svårt.

Zab nära comeback enligt GD!

Peja: Jo, riktigt. Man är lite enögd kanske och ser till sitt. Det känns bara lite oroligt att vi ska krokna i den här kvarten p g a ett uttröttat lag. För visst vore det bittert att tappa 2-0 -övertaget nu i matcher. Skulle man gå och bära på hela våren och sommarn...

{2064}: Jag skulle nästan hellre se Asklöf spela än Johnson just nu. Han ser riktigt seg ut och har haft en trög säsong och har förmodligen inte det bästa självförtroendet. Asklöf däremot sprudlar av självförtroende och med sin speed och forchecking skulle få LHCs backar att svettas ännu mer.

honken21: Förklara dig!!!

Peja: Igår spottade han blod efter 9-10 minuter redan så han bröt väl ett par revben senare antagligen. Men tacklade lika friskt för det, dessutom var han förmodligen bäst på isen i spelet med puck också.
Johnson fick rätt mkt skäll av Bulan igår. Taktiktavlan åkte fram efter varje byte nästan och till slut hängde han mest med huvudet för att därefter ersättas av Alcén. Till hans försvar får man väl tillägga att det inte är lätt att spela med twinsen.

{7225}: Ha, ha
Beror väl på om man syftar till kvartsfinalen enbart antar jag... eller hur honken21?

Lite intressant att läsa vad LHC:s fans tycker om de två första matcherna.

honken21: Förklara

{7225}: Icke.

ellis: Fast hittills har ju Brynäs klarat sig bättre från skador än vad LHC har gjort. Att Sebastian Karlsson missar resten av säsongen är ett blytungt avbräck för deras del.

Forsberg 1978: Han täckte skott. Förmodligen med mer eller mindre skyddade kroppsdelar.

Skadorna, skavankerna, känningarna i laget är det mest betänkliga just nu. Orkar Brynäs? Annars ser det påtagligt lovande ut.
Tror precis som en del andra här att matchen i morgon blir väldigt svår att vinna. Däremot är match 4 hemma på fredag lite av ödeskampen, tippar jag. Seger då så ska de klara semiplatsen.

{2064}: Hände det något med Berra igår?

honken21: jo säkert, absolut säkert 100%

{2064}: Berra har ju blivit tvungen att bli en stålman. Hans 'skavanker' under guldslutspelet var inte direkt smågrejer.

{7225}: Nja. Inte säkert ;-)

Inkazar: Trodde Berra spelat färdigt för säsongen igår. Sista fem av första satt han i fosterställning längst ut i båset och grimaserade illa. Sen kommer han lik förbannat ut efter pausen och är ännu bättre. Vilken otrolig stålman!

Forsberg 1978: det är ingen mening att fråga om status på spelare för man får inget svar ändå. Det är slutspel, hysch hysch.

Inkazar: Då blir det över 7000 på fredag. Extra bra då biljetterna är dyrare nu under slutspelet. Det blir många sköna miljoner i publikintäkter.

Inkazar: Tyckte det syntes på Jensen igår att han inte va 100% tyvärr, vad gäller Granis finns det någon status där?

Inkazar: Tack för informationen :-)

{6984}: Granström, Berra och Jensen tränar inte. Men det behöver inte betyda ngt, bulan har sagt att man ser till spelaren. Så hällre vila än träna, typ.

Dock positivt med biljett tryck= 6500 sålda nu.

Peja: Ja Rautio har verkligen steppat upp nu i slutspelet. Han leder målvaktsligan i slutspelet. Det har ju inte varit några större domarkontroverser i vår matchserie vilket är skönt. Jag hoppas verkligen att det fortsätter så, att lagen spelar om vinsterna istället för att matcher avgörs i situationsrummet.
Jag läste i AB att LHC tycker att det varit väldigt lite PP i slutspelet och att det skulle vara därför deras fixstjärnor inte fått igång målskyttet. Det känns som en passning till domarna som jag hoppas de ignorerar.
Vinner vi imorgoen eller på fredag så tror jag att vi tar oss till semin.

Brynäsgubbe: Ja LÄTT blir det inte. Men samtidigt så har man fått bort SAAB Arena spöket och hela laget har visat att man kan vinna, även om man blivit utspelade, vilket man blev i andra perioden igår. Det visar på styrka och en tro på sitt spel.
Det intressanta är ju att det är "doldisarna" i Brynäs som klivit fram och avgjort. Snart kommer det att lossna för Lindblom och Clark med, kanske redan imorgon.
Men man skall absolut inte underskatta LHC som är ett väldigt BRA lag där deras ledande spelare inte har levererat.

{6984}: LHC:s backar kan ju inte hantera intensiv forechecking och de har bara en kedja + Roe som hotar framåt. Visst har de många forwards som tacklas men jag ser ju hellre att typ Paille vänder om blixtsnabbt och backcheckar efter en 'misslyckad forechecking' istället för att fullföljer tacklingar på deras backar som vi ändå vet inte håller toppklass.
Ska också bli intressant att se domarnivån i kommande matcher. Igår släppte de solklara utvisningar för bägge lagen. Brynäs gynnades i slutet av matchen men å andra sidan tilläts deras backar stoppa Lindblom & co genom extrem ryggsäckshockey som aldrig hade accepterats av domarna i grundserien.
Också ett hedersomnämnande till Berguven som gjorde en matchavgörande räddning vid ställningen 1-2.

{6984}: Kan inte föreställa mig att Brynäs vinner imorgon. LHC har dominerat på deras hemmaplan i flera månader och förra matchen var garanterat en fluke. Blir tufft som fan tror jag.

Är det någon som har varit uppe på rinken och kikat nåt? Några förändringar i truppen?

« · 1812135 · »