1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742284 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅDEN

Sv: MATCHTRÅDEN
Auchinleck: Kanske Granris rentav?

{7225}:
Tallis, Enis och Granis Granis...

Auchinleck: Båda är ju Granis.

Leonardo:
Blir spännande att se om det är Granis eller hans farsa i lineupen då... 😂

OM nu Granis spelar ikväll så vill jag att han ska vara en riktig gris!

Inkazar: Folk här uppe räknar avstånd i timmar 😁

pjåtor: haha ja typ. Man får inte säga så till sö-länningar. Då blir dom nästan kränkt när dom tycker 3mil är långt 😉

Blir det semi mot Skaik så måste jag åka och kolla det är ju bara ett stenkast bort ...

honken21: Hade stängt av ljudet och såg inte ens på highlights men Åke och Arto fick väl ståfräs av deras mål på slutet...

Auchinleck: hehe, inte fan vet jag, men jag känner folk som umgås med Granis familj....jag tror han står på isen ikväll :)

Leonardo:
Spelar Granis farsa center?

Leonardo: Gött Granis in och ta dom jävlarna nu rätt upp och ner ba!

Leonardo: Jaaaaaaa !!

{7720}: Enligt Granis farsa spelar han ikväll

Inkazar: He, he jo du, syrran fyller just idag och hon går på nästan alla matcher, när hon ät säker på seger blir det seger :) Hennes grabb vann SM med J18 2013....nu kööör vi

KalleTeodor: Känns lite panikartat att börja ändra bara för att LHC i kraft av hemmalag kunde byta sist vid tekningar och därmed till viss del neutralisera vår förstalina. Idag är det omvända roller.....

Peja: Jag håller med, förstakedjan var riktigt bra.

KalleTeodor: förstakedjan blev inte bortraderad senast, de satte helt enkelt inte chanserna.

hahii: Hej svejs, snacka om viktig match ikväll.
Såg inte matchen senast så vad jag skriver här baseras på match 2 och stats från match 3. Så här långt kan vi konstatera att LHC har hittat ett recept för att stänga ner vår 1:a kedja, förutom första matchen när LHC låg o sov. Vi har ju i och för sig stängt ner Brocs kedja rätt bra också men det kliar ändå lite...
Jag skulle nog göra en förändring för att förvirra LHC och störa deras gameplan. Mitt förslag är att flytta Lindblom till Ölunds kedja för att ge den en mer dödlig punch. Ölund, Boqvist och Lindblom har redan gjort lite poäng ihop och man ser att kemin finns. För att inte tappa för mycket i 1:a så skulle jag sätta Blomman med Clark o Jensen. Detta drag förutsätter nästan att Granis är tillbaka så att han kan gå in på Blommans plats.
Vore jag coach så skulle jag vänta med detta till period 3 för att avvakta matchbilden. Om det inte lossnar för 1:a kedjan i kvällens mach så skulle jag definitivt göra detta inför nästa bortamatch oavsett kvällens resultat.

{6984}: jja är sjukt glad att Bertil är med så han kan mosa sylvegård igen

{7720}: Bara att hoppas att han kan vara med. Vi behöver honom verkligen. Inte minst för hans tekningar. Jag tror att kvällens match blir en nyckelmatch. Förlust ikväll så tror jag att LHC kommer att vinna den här matchserien. De har visserligen aldrig vänt ett 0-2 underläge i en matchserie förut men nån gång ska ju bli den första.
Men jag har gott hopp om att våra krigare ska fixa en vinst ikväll och där igenom sätta en rejäl press på LHC mitt tips blir 4-2. Det sista i öppen kasse av Paille.

BIF96: Granis är med på träningen just nu, oklart om han spelar ikväll men ska kunna vara tillbaka snart. Dock ingen Jensen på träningen, förhoppningsvis vilar han bara och kan vara med ikväll

honken21: Jobbigt för alla då när vi vinner ikväll😉 jag tror inte det går till 7 matcher

honken21: vem klippte ihop det?

honken21: Ja löjligt är det...

Någon mer som slagits av hur otroligt vinklat SHL:s highlights var från senaste matchen? Framstår som Linköping totaldominerade. Alla deras chanser klipptes in men inte våra. Dessutom får de in citatet "det målet kom väldigt ologiskt" efter vårt mål. Wow.

Herminator: Blir nog Modo.

Pettisbif: Ja Tvillingarna är verkligen ojämna. När de spelar i egen zon får man ju skrämselhicka. Små marginaler. Jag tror att Bulan kommer att fortsätta att nöta med dem dock. Slarv och dåliga insatser verkar inte påverka alla spelare lika mycket. Det ska bli intressant att se om de kan leverera ikväll.

Charles: Sundlöv lämnar Karlskrona av familjeskäl..

Peja: exakt behöver inga experter när man är på plats! ;)

BIF96: Jag tänkte precis det samma. Fan nu börjar man bli orolig, vad är det för fel? Är han med på träningarna?

Något nytt om Granström?

Peja:
Håller med. Varför hålla på splittra och hela tiden leta efter en bra tredje länk åt bröderna..? När Granis och Zabb är i gott skick så förväntar jag mig att bägge två i varje fall Ponta petas. Dom har varit helt under isen dom senaste 20 matcherna. Kanske gjort 1 bra match... men det räcker inte. Jag tycker till och med att Nick eller Asklöf borde lira istället för Ponthus. Han är redan i Göteborg och spelar extremt veligt och dåligt. Ingen pondus alls!

Forsberg 1978: Okej då läste jag fel 👍

Forsberg 1978: spelar ingen roll om matchen går på tv - det är ju hemmamatch :)

pjåtor: Nej Brynäs - Linköping är huvudmatch ikväll på cmore sport!

HV FBK huvudmatch på cmåååårr ! Min känsla är att Brynäs Linköping inte känns så hett i "experternas" ögon . Brynäs får iofs ingen "expert " i media att tala i tungor . Obs detta är min känsla och inget jag har belägg för ! Smiska upp LHC stjärtarna ikväll nu BRYNÄS 💪

Zappaholic: Jag vill se att vi går på mycket folk och verkligen maler ner LHC med sina 6 backar.

honken21: Håller med. Känns väldigt avgörande idag. Vinst och vi går med allra största säkerhet vidare. Förlust och allt är plötsligt vidöppet med lite fördel LHC.

Satan så nervös man är. Redan.

{6984}: Självklart döms mål om försvarande lag medvetet flyttar buren i samband med skott och att skottet gått i mål om buren inte flyttats.

{6984}: Känns ju som att detta är en relativt ny regel. Är inget jag vet men...

honken21: Hur brukar Brynäs prestera när väldigt mycket står på spel och de har fullsatt i arenan?

{7510}: Ändå har massor av mål dömts bort av samma anledning.

{6984}: Precis så menar jag. Det behöver den inte om målvakt eller försvarande spelare påverkar buren innan skottet påbörjats. Står i regelboken.

Matchen ikväll känns nästan lite avgörande. Det är nu det är som roligast!

{6984}: Nej. Inte om skottet påbörjas innan den är ur läge, och pucken skulle gått i mål om buren stått kvar i ordinarie position.

Skrubben: Jag håller med. Det värsta är ju att lyssna på radion vilket jag får göra en del när jag jobbar. Kommentatorerna kan sitt och hetsa upp sig över nåt som inte ens kan ses som en farlighet om man ser situationen.

bifhjärta: Du menar alltså att buren behöver inte vara i läge för att det skall dömas mål?

Brynäsgubbe:
Lite skönt är det dock att vara nervig...då vet man att det är nåt stort på G. Annat än serielunken:)

hahii: varför splittra en fungerande kedja för att få fart på westerholmarna?

« · 1813086 · »