Brynäs IF

713961 inlägg · 7953 ämnen

MATCHTRÅDEN

« · 1816805 · » Till forumet


Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: Jo så är det..
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Carl Lejonkräk: om cmore inte lyckades få kommentarer från domarhåll kanske de hellre pratade om annat istället för sånt som de inte kunde få ut mer av, men det var ju rent allmänt ett kort eftersnack.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
SnowKing: Vi hade ju fyra tvåminutersstraff samtidigt. Då kommer ju en in efter 2-4 målet, vi är fortfarande tre i utvisningsbåset, och Tre på isen. En till får lämna båset efter 3-4 målet, fortfarande två i utvisningsbåset, alltså tre på isen.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Carl Lejonkräk: För de som ev fortfarande inte förstått varför Frölunda fick spela 5 - 3 så länge så gäller följande:
1. Figren och Pathrik var redan utvisade och man spelade därför 4 -4
2. Frölunda spelade egentligen aldrig 5 – 3 utan 4 -3 men tog ut målvakten och fick således en extra utespelare.
3. Ett lag kan aldrig få färre än 3 spelare på isen oavsett antal utvisningar
4. När ett lag gör mål så får man endast in en utespelare oavsett hur många som är utvisade
5. Så länge Brynäs hade fler spelare än FHC på botbänken så spelade Frölunda 4 – 3
6. Brynäs fick tre spelare utvisade i samtidigt och det gav såldes FHC chansen att göra 3 mål i pp
Exempel; Hade Brynäs fått tio spelare utvisade så skulle Frölunda rent teoretiskt kunna gjort 10 mål innan alla Brynäs spelare kommit in och spelet 4 – 3 avslutats.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Honken: Det är det som är det konstiga. Jag är inte ens glad över segern, mest förbannad över vad som inträffade och att ingen överhuvudtaget ifrågasätter domarnas beslut att visa ut så många spelare.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
SnowKing: Visst pratade Wikegård och c/o om det hela men det var mest om att de inte förstod varför det fortsatte med 5/3 spel, de kom int fram till något svar och släppte liksom det hela istället för att gå till botten med det.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Det känns fan som vi förlorade igår, helt sjukt. Det som är det absolut sämsta med slutet, är att nu fick de medvind inför imorgon. Det borde ha slutat 1-4, surt som fan. Nåja, vi vann och har 1-0:)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
pjåtor: exakt .. och ska det nödvändigtvis skrivas om fotboll får de ju åtminstone vara kring rätt lag ;)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: Gefle är väl inte ens i högsta serien längre?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Sitter och läser stisses krönika... Brynäs får ett lite stycke i slutet, resten handlar förstås om Gefles premiär. Synd att de inte maximerar Brynäsbevakningen nu...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Mittzon:
Jag såg på tolvan... där ställer dom sig frågande till vad som hände, även Wikegård. varför alla utvisningar? varför får Brynäs fortsätta med tre spelare trots Frölundas mål?

Ett klargörande av sista domsluten hade onekligen vart intressant... men, lär ju aldrig komma!
Hoppas dom lyssnar captain Jacke.... knip käft!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Haha det här att vissa skriver om "Frölundas uppryckning" som kom försent. SVT:s reportage nämnde överhuvudtaget inte att det var fem mot tre-spel. Aja. Nu går vi vidare.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Vuollerim: Enda utvisning som öht ifrågasattes var Bergenheiserheims crosschecking i ryggen på Bertilsson. Den tyckte experterna var horribel!

Slutfasen i går hör hemma i Guinness rekordbok. Med 1:40 kvar tar domaren ut tre spelare från samma lag. Världsrekord!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Vuollerim: Ja, det är fan riktigt jävla märkligt att ingen nämnde det under sändningen. Som att det var världens mest självklara sak. Speciellt med tanke på hur Wikegård klagade på bedömningen av Bergenheim tidigare i sändningen.

Domarna borde fan stå till svars för vad som hände i slutet. Har aldrig sett ett tydligare exempel där de går in och aktivt försöker ändra matchbilden.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Vuollerim: Detta berördes knappt i studion däremot förstod inte kommentatorerna varför det satt så många Brynäsare i utvisningsbåset. Märkligt men de liksom bara ignorerade och fokuserade på den fantastiska upphämtningen.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Qvarre:
Var på matchen och ställdes inför en, i mitt tycke, horibel slutfas. Brynäs ledde med 4-1 men helt plötsligt sitter det fyra brynäsare i utvisningsbåset, trots situationer där Frölunda tycktes komma undan sådant som varit utvisningsstrategi tidigare under säsongen?

Felix överkörd, ingen åtgärd men Fälth utvisad för... hakning? Före det kommer Joel undan med att ha gått in som tredje gubbe när PAW och Figren blev utvisade. På detta åker två brynäsare ut för abuse och detta blir inte belyst någonstans...?

Hur är det möjligt? Inget ifrågasättande av domarinsatsen någonstans? Detta gör mig riktigt orolig inför fortsättningen. Om detta anses rimligt kan man fråga sig vad frölundaiter kommer att få göra fortsättningsvis när de ska visa upp sin förmåga i att komma igen. Matchen var för h-vete stängd när domarna bestämde sig för att sätta avtryck i matchen.

Det enda jag inte kunnat uppfatta någonstans är hur "experterna" i Cmore - studion tog upp händelsen? Någon som såg studiosnacket?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
krobbe:
Dessutom så är det vi som numera har fördel av hemmaplan.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Brynäsgubbe: Kort summarisk med klar snedbalans med betoning på förvirrad... Hittades skribenten på Frölundas kansli?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Här är den enda som ens nämner att det var märkligt.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Kolla t ex på den här jävla soppan till artikel:

"... Och den reaktionen kom." JA OJ vad Frölunda var bra där. Ingen hjälp alls fick de.

"Men efter videbedömning dömdes målet bort då tiden ansågs vara ute."

Ansågs? Den VAR ute. Är det Roger Rönnberg som suttit och skrivit ihop det här?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Sitter och läser alla matchreferat och alla skriver hur grymma Frölunda var och hur magisk "upphämtningen" var. Inte ett ord om hur domarna plockar spelare på spelare ur Brynäs på ett högst tveksamt sätt i en SM-SEMIFINAL? Inte ett ord av kritik hur de betedde sig. Är fan helt mållös.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Jan Grismöbel: Vi vann men jag har också så jävla dålig smak i munnen. Hur i helvete får det gå till sådär?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Jan Grismöbel: Vill se matchen i repris.. Segt att Cmore inte erbjuder den tjänsten längre.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Horace76c: Va fan hände i slutet på matchen???? Fortfarande lika chockad över dommarnas nivå i shl . .har aldrig någonsin sett en dommare dömma ut 3 spelare från samma lag sista minuten . 2 stk för abuse och att det jagande laget får göra 3 mål utan en spela får komma tbx på banan . Djävla röta mid hundradelarna. . Gnället från westerholm på dommare har vi alla sett sen dom kom till Brynäs . Kunde kostat matchen . Sätt in Alcen å prova med Zab. wästerholm på läktaren tack .
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Auchinleck:
Mm, inte riktigt samma ödmjuka framtoning som sjödda (inte kaxig heller i o för sig)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
noBeard:
NU slog det ner på mig.
Fatta vilken sjuuk tur vi hade med sista målet... tiondelar... max
(Sen att vi försätter oss i den sitsen är sjukt i sig)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Tjurn :

Låter på Rogga som att de vunnit matchen om de kvitterat till 4-4... jaja...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Lesky:
Jag hoppas snarare Brynäs kommer kompenseras med ett par, tre 2:or i slutet på Frölunda i valfri match. Gärna på tisdag för 2-0 i matcher.
Kommentera


Sv: MATCHTRÅDEN
Inkazar: presskonferens? Någon länk?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Någon annan som fruktar att det hela kommer sluta med att Frölunda kompenseras av någon domare senare i matchserien för det korrekt bortdömda målet?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Inkazar: Aha. Tack.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Zappaholic: klicka på Sv: så ser du vilken kommentar man svarar på.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Brynäsgubbe: Vilken av dem?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Om vi bortser från det märkliga slutet på matchen så kan vi i alla fall konstatera en sak. Vi leder semin med 1-0 och har tre segrar kvar till final. Skön söndagskväll på er alla Brynäsare
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Zappaholic: Ångrar du den kommentaren nu?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Auchinleck: Aha. Brynässkalan ja. Glömde den.

Jag kör på min egen. Den e bättre👍
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: Håller fullständigt med, men nu spelar ju de i Frölunda nästa år...fast man inte får säga något våra egna spelare här....jag har alltid tyckt de gnällt på domarna sen de kom till Brynäs, bjäbba kan de göra mellan spelarna, men låt vår lagkapten ta snacket och coachen ligga lågt o ha stenansikte som Hallam o Collinton har, det vinner man mer på i längden
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
När hände det senast att en domare visar ut tre spelare från samma lag samtidigt utan att plocka nån från det andra laget? Har det nånsin hänt?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Zappaholic:
Kör du inte efter Brynässkala?
Bra är det som förväntas. Knappt 92% räddningar. Vinst.
Ok alltså... = )

Rautio har hållit tre nollor och leder målvaktsligan.
Det är riktigt bra. Alltså bra på Brynässkalan.

Det finns två nivåer till... de tar vi inte till så ofta...

Brynässkalan, Zappaholic, Brynässkalan... glöm aldrig´den... = )
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
mk: Blomman måste vara vår bästa kapten sedan Dackell och Silfverberg. Ett föredöme på isen med sitt hårda slit. Jag tycker han alltid är bäst i laget när laget som helhet går tungt. Kylig och bra i intervjuer också.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
bradberry: Du menar att göteborgaren trodde att det var klart?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Bratwursten : Frugan och barnen trodde det kom in en terrorist i huset när vf gjorde 4-4😂

Jag fattar fortfarande inte vad som hände? Sjuk match🤔
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Mittzon: Vaddå sånt skede av matchen?

Vi leder 4-1 å två min kvar... Knappast det känsligaste av lägen. Ganska säker på att de hade nöjt sig med en utv för abuse om d stått typ 3-4 eller så...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: Ja om man lyssnar på Blomman i intervjun med Petter, så har nog hårtorken gått på Blomman.
Han var inte nöjd med att det klagades.

Bra gjort, visa vem som bestämmer👍
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Pettisbif: hemma ... känns som jag åkt tio Vasalopp ungefär ...

Älska Brynäs !
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Brynäsgubbe: NEJ.... Bertilsson har inte kontrakt.. PUNKT
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Leonardo: Alla som har spelat på någon nivå känner nog igen sig... En domare som du knappt kan hälsa på utan att han tar dig för protest finns i nästan alla serier. MEN då måste dina spelare och ledare kunna genomföra en match utan att gnälla på domaren. Westerholmarna åker runt och gnäller konstant i varje match, det är alltid bara en tidsfråga innan de åker för gnället. Du måste ha disciplinen att kunna ge fan i att gnälla på domaren. Både på amatör- och elitnivå...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Säg att alla fyra brynäsutvisningarna var rätt, hur många domare hade tagit dessa i ett sånt skede av matchen? Har aldrig hänt. Garanterat!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Leonardo: De tappade inte en sekund. Titta på cmores matchklocka. Se när den går ner på 0. Det är till och med innan det där sista skottet. Matchklockan hölls i ett par sekunder då den inte stämde med cmores.
Kommentera

« · 1816805 · »