1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742581 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅDEN

Sv: MATCHTRÅDEN
Bratwursten : blir nog lhc

Zappaholic: Tror Leksand är lika klara för kval

pekka85: han spelar med twinsen!

Bratwursten : Haha, LHC 2–2... som sagt, svängigt.

Bratwursten : Känns som det kvittar, Frölunda har högre högstanivå känns känns det som.

{5915}: Ja? Och du är imponerad av dem idag?

Zappaholic: Klart bättre än Brynäs

{7225}: Vi trivs bättre mot Frölunda än mot LHC. Tycker även att Frölunda har en lägre lägstanivå än vad LHC har. Jag väljer göteborgarna alla dagar i veckan (och inte bara för att jag får en massa härliga matcher att gå på i Scandinavium...) :)

{5915}: Betyder skit och ingenting...

{7225}: bor nära ;) + det Steenm skrev

Zappaholic: tack för info

10 minuter av grådaskig och intetsägande smörja. Ge mig 10 sådana till och femteplatsen är hemma.

{5915}: tack själv

Steenm: Jo får man välja så tar jag Frölunda med men det är ju grymt jämn serie i år så i praktiken kvittar det nog. Dagsformen avgör.

{5915}: Satan gör Johnsson igt

{7225}: Ser ut som Johnson varit borta i 40 matcher. Är han småskadad fortfarande? Jag tror vi tar Frölunda👍🏻👍🏻

Steenm: He, he det är ingen höjdarmatch, Felix bäst

Mora–Leksand alltså! Blir väldigt kul att följa. Vid sådana här tillfällen saknar man knappast Kvalserien.

Leonardo: LHC....

pekka85: Som Johnson lirar i dag är Asklöf att föredra

{5915}: Frölunda leder

Tjurn : Grundström vill inte möta Brynäs iaf :)

Steenm: exakt

Kul att Felix vart så bra idag bäst på plan!

Steenm: Många snackar om att det var fel att ta bort kvalserien men tänk vilka matchserier det varit i bäst av sju, Leksand-Malmö och Modo-Leksand är redan klassiska och nu Leksand-Mora, wow.

Tjurn :
Gott ! 30 minuter t Saaben

Riktigt blek insats, men vi vinner. Det tackar vi Paille, Ikonen och framförallt Sandström för.

SAIK kvitterar med 2.30 kvar.

Brynäsgubbe: Typiskt SAIK

Frölunda 4–2. Hej LHC i kvartsfinal.

Leonardo: Spelar ju mindre roll eftersom HiV vann

4-2 Frölunda... Blir Linköping alltså.

Steenm: Drömmotstånd för LHC?

Kuriosa: Vi har inte slutat före Skellefteå i tabellen sedan säsongen 2006/2007 – tio år sedan! Och det året var SAIK alltså nykomlingar i serien. Härligt trendbrott ändå... :)

Brynäsgubbe: Känns som att LHC låter FHC att vinna. De vill ha oss i kvarten...

{6984}: Dummaste jag hört=)
LHC hade ju blivit 2a annars.

{6984}: Tror vi tar dem i första kvarten, vi spelade jämnt 5 mot 5 sist, det var utvisningarna som knäckte oss då...ett uppsteppat Brynäs om en vecka blir spännande att se

{6984}: Det ser jag som ytterst otroligt även om jag inte sett matchen.

Att vi har (max) fyra matcher framför oss i Saab Arena känns la sådär... men kommer nog bli en tät, het och härlig kvartsfinal. Skönt att slippa lag som FBK och SAIK som vi alltid möter i slutspel.

är broc little som ger en kalla kårar

Bra för ekonomin, bussresa för grabbarna.

Steenm: Har vi någonsin mött LHC i ett slutspel?

{6984}: de kanske framförallt vill slippa Saik i kvarten ;)

Steenm: Tror på att Brynäs tar de två första mot Linköping.....bara gasa på nu....intressanta Play In matcher också och SAIK mot Frölunda i kvarten...hua

Usch, LHC... Fyfaaan.

Men 27 trepoängare i år. Fler än Växjö! Och fler än på många år. Häftigt.

Steenm: Äh, jag tror inget lag vill möta Brynäs. Hade vi haft en normal formsvacka efter jul och inte den monstersvacka vi hade hade vi vunnit serien om övriga förutsättningar vore dom samma. Smått otroligt att vi bara har 6 poäng upp till Växjö med tanke på den svackan samt alla skador.

Leonardo: LHC snodde väl första matchen i Gävle i höstas och vi vann enkelt en med 4-1 sen var det ju två jämna kamper som de vann i Saaben, jämna lag.

Vi tar alltså 93 poäng i år - fler än vi någonsin gjort. Guldåren 2012 och 1999 (50 matcher) plockade vi 92. Att Brynäs - som sagt - dessutom hamnar före Skellefteå för första gången på tio år är också en liten fjäder i hatten.

Nu får LHC passa sig. Het drabbning för Rautio med, som ju har två raka slutspel bakom sig med just Linköping.
Uppladdat:

500x0-img_1025.jpg

Steenm: Sen har vi ju vunnit 10 av de 13 senaste matcherna....

Vi kan också konstatera att seriens två bästa målskyttar spelar i Brynäs!

« · 1808836 · »