1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742317 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅDEN

Sv: MATCHTRÅDEN
Skrubben: Hahaha. Det här är ju en riktig klassikervideo redan. "Meene.. Hur känns det då? Rent KONKRET, hur känns det?"

Måste sparas!

Nåt nytt om Granis imorgon?

honken21: "Kan dom vinna... säsongen?" Hahaha. Han verkar ha stenkoll på SHL.

Skrubben: Hahaha, "nu ska vi prata med klubbdirektör Johan Stark... nej, va... Det är ett fan."

Fyfan alltså.

Skrubben: Det är så pinsamt att man avlider. Han har uppenbarligen noll koll på ishockey och stakar sig fram, kan inte hantera en mick och verkar allmänt bortkommen. Extremt oproffsigt och sjukt jävla uselt.

Han tappar ju det totalt efter 8 minuter när han bara blir tyst och stirrar ut i tomma intet. "Jag vet inte vad jag ska..."...

Måste vara praktikant, någon annan förklaring till detta haveri kan inte finnas.

Steenm: praktikant? Prova chefsredaktörens son som hade 2 val:
Diska eller stå med en mic vid Gavlerinken.

Matchdag igen, svårt att sova inatt, varit uppe och hängt ut en brynäsflagga.

Tänkte lite på Zaborsky och jag tror att hans intåg kan sporra laget. Han verkar ju vara en otroligt målmedveten och hårt tränande person. Detta kan vara bra för gruppen även om han inte får speltid (initialt i alla fall).

Ikväll tror jag att LHC kommer att gå all-in och ösa på som fan men står vi emot så kan utvecklingen vändas till vår fördel.

Nervööööös, hoppas att Granström kan spela då framförallt hans attityd och tekningar tillför. Sa jag att jag är nervööööös?

{7225}: Vilka möter vi ikväll?

{7225}: vinner vi ikväll ska det nog Mycket till för att tappa detta, men kommer bli otroligt tufft idag!

Brynäsgubbe: kommer ju upp en avvärjande hand från kameramannen eller vem det nu är, när han kallar supportern för Johan Stark.

{7225}: Tror det gäller att få första målet idag. Har inga större förväntningar på seger ikväll dock, LHC kommer sälja sig dyrt.

Lunkan: "Vilka möter vi ikväll?"
Linköping igen.

Men för helvete har alla tagit ut en förlust i förväg ikväll elle, visst kommer det bli tufft men vi har 2-0 i matcher och om vi vinner ikväll kan vi avgöra inför en fullsatt Gavlerink på fredag!

Forsberg 1978: Det var väldigt många som trodde på förlust i lördags med.

Då vann vi med 6-0

Det lär inte hända igen men det bevisar att inget är klart på förhand.

Forsberg 1978: Jag tror fan vi tar det, hela Brynäs suktar fett efter en semifinalplats och LHC kommer att få pisk ikväll tror jag.

{7225}: När man läser på deras forum, verkar de tro att det löser sig och vänder bara de spelar slutspelshockey, de är egentligen mycket bättre än oss i grunden. Hm, de kom 3!! poäng före oss i serien, tror de glömmer det. Vi ska fan inte vika ner oss och ge dem chansen att komma in i matchserien igen, kom igen nu Brynäs!!!!

Honken: Reagerade också på det. Många tyckte också att LHC fick det lättaste motståndet..

bifhjärta: De har sämre backsida än oss tycker jag, sen har de en superoffensiv sägs det, ändå gjorde de 20 mål mindre än oss i serien. Antar att alla är lite färgade beroende på lagtillhörighet:)

{7225}: Vi har normalt väldigt svårt i Linköping. Så att vi knep en där kan visa sig bli extremt viktigt. Om vi bara kan vinna på hemmaplan i de kommande matcherna är det ju lugnt.

LHC har allt att förlora ikväll
Ansiktet gentemot publiken samt ge oss matchbollar...myser i Saaben ikväll

Samtidigt, känslan av familjemagsjukan som inte ger sig o som kan äventyra fredagsresan

Honken: Läste också deras forum igår, om det hade varit en "normal"svacka i januari och inte total svacka så hade Brynäs hamnat framför LHC, så det där med ett bättre lag i grunden etc tycker jag är ett totalt ointressant uttryck...bara se på regerande mästarna, de har tappat allt...serie är serie och slutspel något annat.....oavsett hur det går ikväll så är jag säker på seger hemma på fredag inför helt fullsatt arena :)

Vilka "experter" är det som hävdrar att LHC skulle få en lätt resa emot Brynäs och att LHC är bättre i grunden? Tycker det har nämnts på ett par ställen men jag har inte sett det själv. Rätt skum grej att hävda när det skiljer 3 poäng i grundserien. Dessutom har LHC typ 1 spelare som sticker ut medan Brynäs har toppen av skytteligan etc. och flera framträdande lirare. Jag skulle snarare påstå att enda anledningen till att LHC kom högre i grundserien var ett mycket bättre målvaktsspel. Men i slutspelet har det jämnat ut sig och då tycker jag verkligen inte LHC är bättre på pappret.

{7800}: Det är ju jämnt mellan lagen och med Brynäs sedvanliga skadekavalkad hade det nog blivit förlust. Jag tror fortfarande att det kan gå hur som helst i den här matchserien men att Sebbe Karlsson är borta är ett tungt avbräck för LHC, han är en viktig pusselbit.

{7225}: Tack!

Status på Granis?

Brynäsgubbe: inte med idag, men läkningen går framåt enligt Bulan.

Skrubben: Hm ok...

Roligt och typiskt Bäckis-svar i frågan vilka som vinner mellan Mora-Leksand.

Leonardo:
Hittade bilden jag ramlade över angående slutspelsträdet. Vet inte om man kan lita på det däremot...
www.sportstats.com/hockey/sweden/shl/

Horace76c:
Det stämmer inte, de har ett "träd" på officiella swehockey också men det är 1a rank mot 4a rank och 2a mot 3a rank.

Uppladdat:

500x0-img_0701.png

KulaShaker: tycker vi kan lugna oss lite med semifinalsnacket!!

Bratwursten : Det blir lätt optimistiskt med slutspelets bästa målvakt David Rautio i laget. 96.49% i räddningsprocent!

Bratwursten :
Mmm. Folk började skrika semifinal efter halva första matchen... Fortfarande 2 vinster till som krävs mot ett bra lag. Jag räknar inte ut LHC än.

NERVÖS

Bratwursten : Precis, det kan hända mycket, även om jag alltid är mer nervös under hemmamatcherna än bortamatcherna....det lär li en enorm anstormning från Linköping ikväll, har fått en känsla av att det kan passa oss bra om vi kan hålla ihop defensiven.....

Ingen som hört något mer om Jensen? Något är ju skumt eftersom han inte tekade förra matchen?

{7800}: Han finns med i laguppställningen inför kvällens match i alla fall.

bifhjärta: Börjar bli jobbigt att bara tänka på hockeyn hela tiden. Man får inte mycket gjort på jobbet. 😩

Bratwursten : Nu har ju inte jag snackat om semifinal för Brynäs, utan la ut information om hur semifinalerna sätts ihop.
Just nu pekar resultaten på att alla lag på plats 1-4 åker ut och det lär väl knappast hända, eller?

KulaShaker: Inte så mycket som pekar på att HV71 ska åka ur.

{7225}: Rätt!

{7800}: Nä inget har jag läst eller hört, det är ju ytterst sällan man får någon direkt information.....det visar sig snart :)

Det kanske finns någon finurlig jävel som kryper omrking och tjuvlyssnar längs med sargkanten i Gavlerinken och hör ett och annat. Dvs det som journalisterna inte gör men tar 99 kr i månaden för. ;) Shots fired.

Åke och Arto igen...

Kom igen nu Brynäs!!!

Brynäsgubbe: Varje match antar jag nu i kvartarna...hehe Arto, Arto

Varför är HV-FBK huvudmatch för. Ingen vill väl se på FBK...

KulaShaker: inte meningen att peka ut dig , menade generellt.

{7800}: Undrar jag också den var väl huvudmatch förra gången med?

Forsberg 1978:
Stämmer.

« · 1812231 · »