Brynäs IF

714584 inlägg · 7953 ämnen

Modo-Brynäs den 1/10

1181623 · » Till forumet


Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Bissett19: Helt klart A eller C matrial i Sunken. Har vad jag kan minnas inte gjort en dålig match i Bif tröjan. Spelar för laget, utan att skönspela men står alltid upp!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Måste hålla med Boorken här:

JÖRGEN SUNDQVIST, Brynäs
Hans backspel i Brynäs måste någon gång lyftas fram som ett exempel på laginsats och uppoffringar.

Sunken känns mer och mer som våran klippa därbak.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Clubsport: Grattis till money money money! =)

Bäckis 3 ass i natt =) mkt bra start av Ovechkin o Bäckis (2 mål på Ovechkin direkt) Såg bara lite av matchen i natt tvungen o sova med..

Hoppas på att det vänder för Brynäs på lördag, det kan komma en reaktion för Djurgården snart e deras resultat p slutet kke..
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
65selander:
Tackar, fick hela beloppet i hundralappar så jag förmodar att banken undrar vart jag har fått pengarna ifrån när jag ska sätta in dom i eftermiddag...
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Bissett19: Detta medans Honken slår in puckarna åt DIF.. Detta efter att ha spelat på toppen av sin förmåga i matchen innan mot.. ja Brynäs!

Det är väldigt signifikativt för lag i med och motgång. Som tur är vänder det... Djurgårdens ungtuppar kroknar snart och dåär det upp till de "bärnade spelarna" att lyfta dem... och de har ju dominerat ;)
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10

bradberry

"Niklas Svedberg hade en del tur efter 15.50 då Jörgen Sundqvist sköt i stolpen.

–Pucken tog via min knopp på klubban. "

Baaaah,har Sunken skjutit två skott denna säsong?det första i ribban mot SAIK och det andra via Svedbergs knopp i stolpen,fan puckarna måste börja studsa stolpe in snart.

Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Hur länge sedan rådde nuvarande faktum att Elitseriens jumbo har släppt in MINST mål av alla lag i hela serien...?
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
AVGÅ:

Vi får väl se vad som händer och är stolparna med oss i stället för mot oss så kan det mycket väl årets första 3 poängare.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
70 Rodrigues: Hur ska dom lyckas göra 2 mål??
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
sylf: Vi var näst sämst på att göra mål förra säsongen och så här långt är vi sämst. Man kan spela hur bra som helst men gör man inte mål så hjälper det föga, det är ju ändå det som räknas. Tuff match mot ett av ES hetaste lag för tillfället. Tips: Djurgårdens IF-Brynäs IF 4-2
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Clubsport: Grattis till kosingen. Då var det inte bara Brynäs som blev rånade ;-) Spelet var bra igår men det lilla men dock det viktigaste fattas Jonsson sköt på allt som rörde på sig men mera slagskott från blå tack.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Nyss hemkommen från Ö-vik och smått lyrisk över Brynäs genomförande av matchen, visserligen kan jag vara färgad av att jag vann på 50/50-lotten och inkasserade 16600 riksdaler! Kändes fint att glida in med matchtröjan i shopen och tala om att man vunnit.

Brynäs spelar mycket bra, första perioden var lysande mot ett iof blekt Modo.
Imponerades av Viktor Berglinds säkra backspel!
Kahnberg börjar komma igång men Somervuori fortsatt blek.
Kan fn inte minnas när jag har sett Brynäs spela så bra på bortaplan i elitserien, kvalserien räknas inte.

Blev rätt impad av jumbotronen i Swedbank Arena...
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
renen: Ni ska allt ge Svedberg en påse godis eller nå tycker jag.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
StoltBrynäsare:Får be om ursäkt för stölden av två poäng.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
StoltBrynäsare: Inte målmässigt, men detta var ta mig fan Brynäs bästa bortmatch på 5 år, har aldrig sett dess like. Jävligt synd att vi inte kan få 3 pinnar idag. Men lag i motgång som vi är måste vi jobba trettioelva ggr hårdare än det andra laget. Aja bara påt igen mot Dif..

...edit.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Inte målmässigt, men detta var ta mig fan Brynäs bortmatch på 5 år, har aldrig sett dess like. Jävligt synd att vi inte kan få 3 pinnar idag. Men lag i motgång som vi är måste vi jobba trettioelva ggr hårdare än det andra laget. Aja bara påt igen mot Dif..
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Keyser Söze: Han kollade kanske inte på matchen. Forsberg intervju på svt 2 nu!!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Random: Ja, inte undra på att han var het, han feberyrade ju i intervjun efter matchen och verkade missnöjd med att det bara blev en poäng.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Skönt att se att ni är glada igen. Svedberg är dock gladast.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Mycket bra match av Brynäs idag. Jonsson och Kahnberg var riktigt bra, likaså flera. Bertilsson spelade drygt 24 minuter och gjorde det bra. Löf och Berglind var mer än godkända. Märkligt med 16 min på Molin, han var faktiskt den enda som ständigt tappade puckar på offensiv blå. Fortsätt så här så kommer segrarna.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
spud:

Jo Lasse var riktigt bra ikväll,synd bara att har sämre sikte än Hinken Forsberg när han skjuter;)
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Är det tur och otur som avgör bottenstriden ligger i alla fall Djurgårn jävligt bra till. Honken gav bort tre poäng. Och Brynäs ligger jävligt skrynkligt till. Hur många ramträffar är vi uppe i?

Mot DIF på lördag har Brynäs som vanligt domarn att möta också. Det är väl Rådbjer eller nån annan djugårdare som dömer.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Lindström: Fast 4 mål på 4 matcher kan man säga mycket om.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Anders Berg: Det kan jag instämma med, men nu har dom ju gjort mål i 5-5 oxå så nu kan inte tidningarna grina om det heller.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Anders Berg: Har alltid varit lite frågande kring Lars Jonsson, har inte riktigt sett hans storhet. Men helvete vad han snurrade ikväll. Han körde ju lite som han ville ikväll.

Tack för poängen förresten.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Lindström: Som Brynäsfan får man vara glad över varenda liten poäng som laget kan spela in - helt klart! Djupt tragiskt med 4 mål på 4 matcher dock.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Anders Berg: Kanske ska vara glada åt 1 pinne ivf? Eller hade det vart bättre att varit utspelade i 60 min och snubbla in en puck i sista stund?
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10

sylf: Gäller att agera nu så att vi inte blir kvar här.

10 Modo 4 0 2 2 1 6- 9 3
11 Linköpin 4 1 0 3 0 6- 12 3

12 Brynäs 4 0 2 2 0 4- 6 2

Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Pettisbif: Snälla människa, hur kan du inte se det vi alla andra ser? Jag är ingen medgångssupporter. Och jag har sagt att Brynäs spelade fantastisk hockey ikväll. Men man har rätt att vara kritisk om man inte gör mer än ett mål per match. Att man inte gör minst 3-4 i den här matchen är tragiskt.

Vi kan spela så här bra varje match, men gör vi inga mål så kan du ju räkna ut utgången själv...
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Fantastiskt bra match av Brynäs som kör över Modo i tre perioder. Speciellt femma Kahnberg, Lauritz, Hansen var kanon.

Dock dock dock saknas det där lilla extra vid avsluten, måste ta två skär in närmre mål och vispa upp den. Lasse Jonsson var riktigt bra idag, men han borde skjuta fler slagskott och mindre handledare från blå.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Skitstöveln: "det kommer vara ett ENORMT tryck på läktarna."
Ja, då är det väl bara att åka ner till Stockholm och stödja Brynäs så mycket det bara går.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Pettisbif: Läs inte då mupp!!
Tycker du att 2 poäng,4 gjorda mål på fyra matcher är bra så håll det för dig själv!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Pettisbif: Hm... Hur menar du nu? Ska vi vara stolta och glada över målkavalkaden?
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Alltså maken till medgångs supportrar ni alla här är (Huge är det inte) finns det fan inte. Vilka jävla pajasar ni alla är! Med Berg i spjutspetsen.. hahaha ni kan ju för fan inte mycket! Tragist att se och läsa.. Usch...
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
rafalski: Czzzarnecki.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Makalöst dåligt att inte kunna få in pucken trots alla chanser.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Qvarre: Finns inte så mycket som skuggan av en svettlukt från en sportmössa att vi kniper en enda pinne på ett knökfullt hovet på lördag. Vi kommer att bli totalförnedrade. Inte spelmässigt kanske, men målmässigt.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Matchen mot Djurgårn blir en riktigt värdemätare.

Djurgårn som överraskade med en 1-5 seger mot frölunda möter ett Brynäs som stundtals dominerade spelet och skotten.


En sak är säker - det kommer vara ett ENORMT tryck på läktarna.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Brynäs spelar hockey på ett sätt som är fantastiskt ikväll!

20-38 i skott

1-1 i mål


Vilken match ska vi vinna om vi inte vinner den här? Med spelare som kan göra mål i ishockey i laget hade matchen slutat minst 1-5


JA, Jag är riktigt förbannad.. Såna här förluster svider mest, speciellt i det utsatta läget vi befinner oss i tabellmässigt.


Jag frågar mig igen, vilken match ska vi vinna om vi inte vinner denna? 1 mål per match........................
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Fan vad drygt... Dåliga avslut i kombination med oflyt. Utan oflyt hade det blivit en säker seger. Med flyt hade det blivit förnedring.
Skansen nästa.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
sylf: LAURITZEN, tack för -1 poäng. (If you´re not in, you can´t win)
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Fyfan vad äckligt surt!!!! Vaaaaaarför i helvete kan dom inte göra mål???!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
MarcusElving: Lauritzen sumpar en poäng!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Det är JÄVLIGT längesedan jag var så förbannad efter en match! ÅT HELVETE MED SKITEN!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Eero the zero.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
sylf: Ja, 1 eller två poäng känns som förlust! Men för fan, gå för 2 nuuu!!!

Vi är i vilket fall jumbo
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
4 mål på 4 matcher - det är ju knappt godkänt i fotboll ens!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
MarcusElving: Gudars skymning! Det här är RIKTIGIT ILLA! Vi spelar som grekiska gudar ända fram till när puck uschlingen ska in i nätet. DÅ ÄR DET TVÄRSTOPP!!!!!!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
MarcusElving: Tänk att spela så jävla uselt som modo och ändå få poäng!!
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs den 1/10
Att vi inte fick 3 poäng med oss i den här matchen svider mer än alla förlusterna tillsammans.. Jag är så jävla förbannad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

1181623 · »