Brynäs IF

714121 inlägg · 7953 ämnen

MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

1598354 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Huss: Jo, jag har också noterat att förvarsspelet var lika uselt förra säsongen. Och precis som du förstått att skillnaden är att vi spelar oftare i anfallszon i år. Fan, t.o.m. guldsäsongen var spelet i egen zon taffligt. Men då fanns ett gäng NHL/AHL-spelare i truppen som tillbringade mesta tiden nere hos motståndarna. Klarar Jonsson det taktiska?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Carl Lejonkräk: Almtuna/Valbo?

Almtuna har ju bättre målvakt, men Valbo kanske skulle få nytta av Rahm!? Speltid är ju viktigt, men inte i Brynäs i dagsläget...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
KulaShaker: I kvalserien kanske!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Carl Lejonkräk: Om han har en högre nivå som han kan plocka fram via ihärdig matchning, vore det ju trevligt om han kunde få göra det någon annanstans på en annan nivå!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
mattiaskarlgren: Problemet är att Rahm släpper så många puckar bakom sig och det gäller oavsett matchbild. Statistiken ljuger tyvärr inte men han kanske kan matchas i form?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

70 Rodrigues, DavyDjoos, Jajjen: Såg ut som att Rodrigues var förbannad och lastade Rahm för förlusten, men jag kan ha sett fel. Eller rättare sagt tolkat fel och då ber jag om ursäkt.

Jag tycker inte att Rahm är en tillräckligt bra målvakt. Men för den sakens skull ska man inte beskylla honom för någonting i mina ögon.

Vissa ingripanden kan man absolut diskutera. Men samtidigt måste man se till hela försvaret och jag för förvånad över att Honken har den räddningsprocent han har med tanke på vilket fruktansvärt uselt försvarsspel BIF har emellanåt.

I vissa dueller längs med sargen går nästan båda backarna ut och framförallt en spelare som Sundqvist som har en jävla förmåga att i många matcher tappa sin markering. Det går helt enkelt inte spela ett sådant förvarsspel som BIF spelar emellanåt. Dom faller ur sina positioner och vips så är det mål.

Sen tror jag det är Pekka Alcén som säger till TJ att han tycker att Rahm ska stå då det tex är en svår bortamatch där dom känner att det hur som helst kommer bli jämnt att Rahm ska stå (nu blev det inte jämnt). För att sedan ställa Honken på lördag i en match man bara ska vinna.

OM ni hade varit Luleå-supporter. Hade ni då varit lika arga över att Rautio inte stod mot Hv71 borta igår? Man måste ha igång båda målvakterna samt att vissa matcher "ska man bara vinna" och då ställer man sin förstemålis.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
70 Rodrigues: Rahm har enligt rykten bokat tid på Koskelas ögonklinik.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

Huss:

Vilket gäller för Brynäs också iom att AB/GD är en av föreningens största sponsorer...

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Rossa: Gullegull, men samtidigt, bit inte den hand som föder dig (indirekt förvisso)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
BRYNÄS4EVER NR1: Såg du inte hockeysurr idag jävlar vad lallarn som intervjua på GD var hård i sina frågor. GD är fan lika tafatta som Sundlöv
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Davey_22:................."Vi", lr Sundlöv var ju så jävla på om Oscar Sundh inför denna säsong, nu är han ledig ju, hugg för fan Sundlöv, hugg hugg, nuuuuuuu!!!!!.....Det vore en grym förstärkning
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Jajjen: Borde inte Jonsson upptäckt det redan förra säsongen? Det är ingen skillnad gällande spelet i egen zon nu och då, den enda skillnaden är att det inte blir lika tydligt när Kilas och Bertil minimerar misstagen + att vi faktiskt tillbringar större tid i anfallzon denna säsong.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
mattiaskarlgren: Har inte sett nån som ger honom skulden för förlusten. Hockeysveriges svåraste jobb är att vara målvakt bakom elithockeyns svajigaste försvarsspel. Och det är samtliga spelare som bidrar till det. Önskar att Jonsson också upptäcker det snart. Annars får Sundlöv peka med hela handen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
mattiaskarlgren: sedan kan man diskutera hur försvarsspelet ser ut med de olika målvakterna. Inte hela sanningen, men en del, liksom vilka backar som spelar ihop vissa matcher. Man kan inte säga att vilken målvakt som står inte har någon inverkan på resten av spelet, utan det är en del av ekvationen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
mattiaskarlgren: Det är väl du o Ramkvist som går emot strömmen ikväll. Egentligen är det ju TJ som är orsak till fölusten ikväll, att idioten ens spelar Rahm är helt jävla obegripligt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

70 Rodrigues: Är väl ganska självklart att man inte kan lasta Rahm för förlusten. Anser man att man kan lasta honom så ska man nog absolut börja tänka över vad man har för typ av hockeysyn.

Brynäs försvarsspel i vissa matcher är för mig en stor jävla gåta. Hårda ord men en sådan spelare som Sundqvist är enormt bra på att gå bort sig.


Så nej, man kan absolut inte lasta Rahm för detta. SEN ska man givetvis understryka att det är en stor skillnad på om jag tycker Rahm är en bra målvakt eller om man ska lasta honom för förlust.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

Rahms insats idag är oväsentlig (även om den är ganska dålig). För Honken skulle givetvis inte bänkats efter ha gjort sin bästa match för säsongen senast.

Är han pigg/hel/frisk nog att hoppa in,som idag, då kan han fan stå från start.

Mycket märkligt beslut.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
70 Rodrigues: ;) ibland är det väldigt lätt att få ett hugg tänk om gäddjävlarna kunde vara lika lätt att få skulle jag vara gäddkung! fast verkar som Rahm jerken funkar bra ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

Roger Ramkvist:"Ja ni om man tycker att man förlorade pga Rahm bör man kolla synen."

Underbart, när inte Huge, Tväst, Treklövern1912 eller Lejonkräk är inloggade o försvarar Rahm så loggar du in o tar tag i Rahmfacklan :-)

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
HappyX3: Ja, nu är det ju inte bara idag det sett ut såhär.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Jajjen: Modo kanske slutar spela efter 4-1? börjar tänka på middagen osv, inte riktigt jämförbart.....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Ja ni om man tycker att man förlorade pga Rahm bör man kolla synen. Idag såg vi ett försvar som kollapsade. Hur man kan sätta dom två fysiskt sämsta backarna ihop är för mig ett under. Nej inte många som får godkänt i dag juniorer och Rahm och Honken. Vi är SHL svar på Panthers just nu!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
HappyX3: Honken har ju inte heller nån hjälp men han är bättre på att mota puckarna. Stackars Rahm är 81-procentig idag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

BRYNÄS4EVER NR1: visserligen får vi ju tillbaka spelare snart, men fler blir skadade om detta fortsätter och vi får en ond cirkel...

Ta Sundh t.ex., en spelare som Sundlöv ville värva, varför inte försöka nu och skriva säsongen + 2 år, börja nästa års truppbyggande nu då vi behöver... Sedan att Sundh inte är i form nu är ju en negativ sak, men han är ju en bättre investering än en Styrman... Sedan skulle väl en Juhamatti Aaltonen prestera bättre redan från start, men den summan räknar jag med att Sundlöv inte kommer att hosta upp... Men tror att sponsorer kan förstå en långsiktig förstärkning och hellre hostar fram pengar den period som återstår av denna säsong, nästa säsong försvinner ju andra och löneposten byts naturlig väg...

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Berka: Klart Öberg hade fått stryk. Duktigt också. Men ganska ointressant diskussion..Bara nåt jag irriterade mig på efter en dålig match av Brynäs.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Brynäs framtidsplaner är ju att vänta in Oskar Lindblom plus alla 97or som lirar i landslaget (6st ffs!)... Sen bygga ett SM-guld kring dom innan hela laget åker över atlanten..... 


Tycker Rahm spelade bra ikväll! Synd att laget inte hjälpte honom..
Hoppas han får chansen mot Färjestad ! 
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

Känns som det är definitivt nu att Honken saknar en backup. Hur ska Jonsson våga spela Rahm igen?

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Berka: Öberg hade fått stryk...men bra av domarna att gå emellan. Slagsmål och handskar i ansiktet är skitlarvigt...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

70 Rodrigues: Leksand har hållit en ganska jämn nivå under serien...nykomlingar som de är lär dippen komma.

Kvalserien here we come...

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
DavyDjoos: När ska Gd sätta Sundlöv mot väggen å kräva för alla Brynäsare ett svar på vad Sundlöv har för framtidsplaner med laget . Inget tyder på annat än kvalserie till våren ???
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Davey_22: haha men nu får du ju ge dig, tror du på allvar att Öberg tänkte "nu passar jag på att bråkade med ____ för då kan domarna gå emellan innan jag får stryk!?!

Sen för övrigt tror jag Öberg hade stått upp rätt bra oavsett
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Leksand tog 3p, vilket betyder att dom är före oss.Undrar om våran sk sportchef på något sätt ska försöka ändra på det?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

Berka: Han vet ju att domarna hinner in där. Jacobsson hade ju bankat killen genom isen...

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Davey_22: "gömma sig" ? Ser du det du vill se eller ignorera du de faktum att domarna kliver emellan när det bråkas?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
DavyDjoos: glöm det . Det är Sundlöv vi snackar om . Denna sesse blir lik den förra . Får söka psyk hjälp till våren alla som älskar Brynäs
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Kan vara årets bottennapp hockeymässigt. Ett sömnpiller... Jag har sällan varit så oengagerad. #skitsamma
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
DavyDjoos: Håller med!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
BRYNÄS4EVER NR1: nu är det läge att inse allvaret... Hur kunde man sjunka från December förra året? Man förstod inte då, man har inte lärt sig läxan... Värva ersättare, ingen Styrman, utan några som kan lyfta laget, gärna värva för nästa säsong samtidigt, för att vara långsiktig i sin kvalitetshöjning...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

Fjantigt av statistspelaren Öberg att mucka med Jacobsson och se gömma sig bakom sina vänner i domarkåren.

Jävla råtta...

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
DavyDjoos: nej . Han tror på tomten .
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
BRYNÄS4EVER NR1: Han är inte körd i botten. Gunderson har svagheter i defensiven men det täcks upp bra av Bertilsson. Nu har Gunderson fått spela med spelare som Persson och Djoos, som inte är i närheten av Bertilssons defensiva stabilitet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
BRYNÄS4EVER NR1: tänker han? ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

BRYNÄS4EVER NR1: Han tänker såhär : Ingen fara. Nörstebö är ju ungefär lika bra !

(OBS, inget ont om Nörstebö)

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
DavyDjoos: vår bästa back är snart helt körd i botten . Ingen energi kvar . Hur tänker sundlöv där . ?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Nu får man vara nöjd med oavgjort ikväll....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13

Säger ganska mycket om skadeläget när endast en (!) av fem spelare i fjärdekedjan har en spelarprofil på SHL:s hemsida.

Nicklas Strid (LD) 10
Mattias Nörstebö (RD) 14
Jonathan Björklund (LW) 28
Daniel Ljunggren (CE) 19
Emil Molin (RW) 29
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Rossa: så har det kännts sen starten av sässen när ingen ny målis kom .
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
Alltid kul att få bevittna ett debutmål. In med något till nu bara så inte målskillnaden rasar ihop fullständigt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
BRYNÄS4EVER NR1: Börjar kännas som förra säsongen...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 14/11-13
BRYNÄS4EVER NR1: ja, taktiken hos BIF verkar vara att köra spelarna i botten, fysiskt som psykiskt...

Tur att juniorerna har lite ork och vilja iaf...

Man ger inte laget andrum genom att ta in kvalitetsersättare...

Redigerad kommentar

Kommentera

1598354 · »