Brynäs IF

715171 inlägg · 7953 ämnen

MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010

« · 1275540 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Jajjen:Hur i helv.. kan man har FLER huvudsponsorer? Det heter ju HUVUDsponsor av en anledning...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
70 Rodrigues: De flesta har mer än en huvudsponsor, precis som Brynäs. Inget säger att en huvudsponsor skulle vara bättre än flera. Ja, förutom GävleLasse (säg inte att jag har sagt det). Det viktiga är givetvis hur mycket stålar sponsorerna drar in totalt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Jajjen:Det finns många lag i ES och i AS som har en huvudsponsor, alla är inte lokala heller..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Tväst: Absolut. Första matcherna över 90 procent? Mot försäsongens formsvagaste lag.? Ruggigt starkt. Skriv livstidskontrakt med Bjurling och Svedberg innan de sticker till NHL ! Agera Sundlöv!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Hur många av klubbarna i ES har en huvudsponsor???
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
GävleLasse: Tror du inte att andra lag skulle försöka om det var möjligt?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Huss:Ja det är sant men jag tycker i alla fall att man skall försöka med sånt mer än att sitta på kammaren och konsdtatera att det är svårt att hitta lokala sponsorer.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
GävleLasse: Problemet med rikstäckande företag är att de ofta har säte i Stockholm och då har de i styrelse och ledning andra preferenser än landsortslag.
Det måste finnas en stark regional anknytning.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Huss:Man kanske får bredda sig lite och försöka hitta en huvudsponsor som har en rikstäckande verksamhet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Jajjen: "Qui custodiet ipsos custodes?" som romarna en gång uttryckte det.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
GävleLasse: och hur skaffar man i en huvudsponsor med Gästriklands företagarklimat? Antingen är företagen för små för att ha råd eller också är de en del av internationella koncerner som inte är intresserade.

Men, därmed inte sagt att matchdräkten ändå kan förbättras. Freda delar av matchdräkten istället och sälj sarg/jumbotron reklam istället.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010

Jajjen:Det ser rätt mörkt ut när det gäller att bli moderator för din del i och med att det är jag som utser dem.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
GävleLasse: Så om jag blir moderator kan jag skriva vilken skit som helst?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Jajjen:Det har du så rätt i.. Skilnaden är väl att det är mitt jobb är jag tycker att skribenter inte sköter sig
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
GävleLasse: Nu tycker jag att du klankar ner på andra skribenter.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
GävleLasse: Hos mej är det värre att bara sitta å klaga på Brynäs, spelare, ledare, organisation, försäsong yadayada, än att gnälla på främlingar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010

Lindström:Jajjen har ingen åsikt..Det enda han är ute efter är att skapa dålig stämning här inne...

Något vi får leva med..

...eller inte.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Jajjen: lustigt att några spelare är sånna heliga kor. Så fort som det ska försvaras vissa så kan kan det sägas vad som helst om några andra utan att det tas upp.
Vågar ni inte Rosa & Risa utan bara skydda gunslingrna ni har?
För dom kan såklart inte göra några dåliga matcher ?:
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010

Jajjen: Det är stor skillnad mellan att föra fram en åsikt om något inom Brynäs än att endast sitta och gnälla på andra skribenter.

Så enkelt är det...

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
GävleLasse: Så vi ska sluta klanka nu? Vad ska du skriva om i fortsättningen?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010

Jajjen:aha det var DET du var ute efter..

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010

Jajjen: Haer du inget bättre för dig än att bara sitta och klanka på andras åsikter?

Skaffa dig en åsikt och för en normal diskussion..

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
GävleLasse: Blir jag raderad nu?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
GävleLasse: Det är ju det jag säger. Typiskt Brynäs, Sundlöv, Czarnecki och Lauritzen. Och Brynäs sittplatspublik. Och Tigern.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010

MarcusElving:FEL!

Det handlar om att ta ut RÄTT pris på reklamen så att man slipper se ut som ett klotterplank. Matchdräkten är ju en stor del av Brynäs profil

Istället för att skaffa en huvudsponsor så har de istället valt att klottra ner precis hela dräkten.

Inte vackert

Inte bra.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
MarcusElving: FC Barcelona har ju en reklamfri tröja. Varför skulle inte Brynäs kunna ha det? Det är så typiskt Brynäs, Sundlöv, Czarnecki och Lauritzen. Glömde jag nån?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
MarcusElving: Eller så gör man som Barca...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010

Paddan: Alldeles för mycket reklam? Det handlar om att ha så mycket reklam som möjligt för att tjäna pengar. Money talks... Därför är det ingen mening att försöka ha snyggast matchtröja längre, det är pengarna som räknas..

 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
pastorn: Precis, "less is more", en grundregel värd att följa.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010

sylf: De gjorde likadant ifjol också, har jag för mig. Kallade in någon tjej från moderedaktionen som fick sätta betyg på matchtröjorna. Fast årets brynäströjor är väl ärligt talat inte särskilt snygga. Alldeles för mycket reklam i alla upptänkliga färger och storlekar.

Hade det inte varit för den närmast Bolticliknande anhopningen av reklam, så hade AIK-tröjan fått min röst.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Huss: Också = precis som jag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Jajjen: Oxå i? Vad syftar du då på månntro? Det var just den kampanjen på hemsidan (som inte fungerar) som jag sökte efter.
Men ja, iom att jag inte hinner med mer än 3-5 matcher i Läkerolen per säsong så köper jag gärna de biljetterna som Brynäs har bäst marginal på.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
sylf:

Klart dom inte är fulast men tyvärr tycker jag att Brynäströjorna blivit för plottriga på sistone. Tjocka ränderna på armarna kunde de plocka bort helt och bara köra på axeloken och nå tunna linjer på damaskerna. Även de gula iläggen på hjälmen ser förjävligt ut.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
sylf: Bojkotta skittidningarnas skittidning. Nu fick du ett skäl till.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Jajjen: Nån stjärna på AB utser ES snyggaste tröjor. 1:a kommer HV, sist kommer Brynäs.......Ehhh, kan det månne vara Ray Charles som är enväldig domare och jury?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
GävleLasse: "Jag får hela tiden känslan av att man tog in Bjurra som en nödlösning. Kanske skulle man har varit lite kall och avvaktat en smula innan man signade honom."

...eller så skulle man inte ha avvaktat innan man sajnade Bjurling. Till skillnad från dej måste Sundlöv ta ett beslut. Till skillnad från dej har han dessutom full insikt i Brynäs förutsättningar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Brynäs går från klarhet till klarhet. Vinst i Claes Olsson-cupen, vinst i SCA-cupen. Jag som trodde att segern mot Visby skulle bli säsongens höjdare. Dags att bli orolig?

Lauritzentugget påminner om det konsekventa dissandet av Daniel Johansson. Samma mobbare, samma hånande. Riktiga brynäsare?

Huss: "1000 biljetter till kampanjpris"-kampanjen skiter du också i? Det är rätt - får man inte brynäspryttlarna till fullpris får det vara.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Huge: När Honken kommer hem? Han brukar så vitt jag förstått det hela åka hem efter träningen. Ibland finns det sponsoråtaganden som han måste fullfölja och då åker han hem efter det.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010

Tväst:När det gäller målvakterna så verkar de ha hittat rätt den här helgen. Förhoppningsvis så fortsätter de på den inslagna vägen. Dessvärre så är ju problemet med Bjurra att han är väldigt ojämn, JAg har större förhoppningar på Svedberg. Jag får hela tiden känslan av att man tog in Bjurra som en nödlösning. Kanske skulle man har varit lite kall och avvaktat en smula innan man signade honom.

Det får framtiden utvisa.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Gurra88: Ja, man kan ju inte låta bli undra vad det är för jäkla klantarsel som låter han spela både box-play o power-play.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Gurra88:
Lauritz, Rödin, Grättzky????? Problemet är ju att bägge målvakterna fick över 90%..... hur ska vi bli av med dom om det fortsätter så här??
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010

Wesley: "(men kan Huge ha mutat experterna lite!? hehehe!)"

Avslöjad....    :-/

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Huge: Om man nu ska göra någon avvägning så känns väl rödin lite hetare som leder över en hel försäsong än mot lauritz som bara lyckas göra mål mot sundsvall? Sitt gamla lag dessutom, vilket är krydda i sig. Som sagt, det är försäsong och som du säger, lauritz kommwe få spela hur jävla dlig han är
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Wesley: Gretzky till landslaget!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Jag är opartisk i tjafset om Lauritzen vs Rödin. Jag tycker att bägge har sina bra stunder och även dåliga stunder, precis som alla idrottare har. Jag är riktigt glad för Rödins utveckling dock, Men jag måste bara delge er infot nedan. Som sagt var så bedömer man ju alltid spelare med sina egna ögon och nu är det sk experter som har tagit ut bästa spelare i turneringen(men kan Huge ha mutat experterna lite!? hehehe!)


SCA-cupen, slutställning:

1. Brynäs, 7 poäng
2. Timrå, 7 poäng.
3. Modo, 3 poäng.
4. Sundsvall, 0 poäng

Bästa målvakt: Niklas Dahlberg, Modo Hockey
Bästa back: Sebastian Erixon, Timrå IK
Bästa forward: Sebastian Lauritzen, Brynäs IF
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010

Huge:Saxat från GD...

"Gävlelagets fjärde mål, fram till 4–1, gjorde Anton Rödin som därmed åter är ensam ledare av Brynäs försäsongsskytteliga"

Jag vet att du var väldigt ironisk men sen var det nyansen ;)

Och återigen...det är fortfarande försäsong. ;)

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010

Gurra88: "Han gjorde tre mål mot sundsvall. Vart vill du komma?"

Dit Bissett förmodligen också ville komma: att Gretzky ensam är bättre än hela Modo. Men det visste vi ju redan, eller hur....?

I övrigt och just när du frågade i går kväll, så ville jag bara komma till sovrummet, inget annat....

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Tväst: Ja, tänk sicket elände.
Och inte nog med att Gretzky lyckas förstöra Gurras kväll:
Ingen Rödin i poängtoppen heller,  trots att vi mött såna sopor som Sundsvall och ett Modo totalt ur slag.
Nä, det får nog bli som jag föreslagit: Rödin och nån av våra poängkungar får byta tröja.
Fortsätter det så här så riskerar ju Rödin att bli petad, men om det står "Lauritzen" på hans ryggtavla så behöver han som bekant inte oroa sig.
CZ går ju bara på vad som står på ryggen och inget annat....   :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Dragan 2k: Stockholms lokaltrafik måste funka på söndagmorron och då håller det inte att man sitter och häckar på HS hela nätterna...  :-)
Kul för Juuso, inte riktigt lika kul för vår del att han drog till HV.
Thats´s life och vi ser iaf ut att ha fått en fullgod ersättare i Clarke.
När kommer Honken hem, förresten?   ;-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF i SCA Cupen 2010
Gurra88:
Ett riktigt elände det här, kan vi hoppas DIF återställer ordningen så det blir lite stil på HSkommentarerna?
Kommentera

« · 1275540 · »