1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739189 inlägg · 7967 ämnen

MoDo Hockey-Brynäs IF

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF
Jag måste säga att jag har negativa föraningar inför dagens match, det med tanke på matchens betydelse, Brynäs brukar inte direkt vinna när det gäller. Dessutom så spelade Modo jue så djuriskt dåligt mot Luleå i torsdags, det bådar för en motreaktion.
Man skall heller inte underskatta ö-vikarna då de i sina bästa stunder spelar ut vilket lag som helst. Dock hoppas jag verkligen att jag har fel och att brynäsarna kan ta en härlig seger!

Spännande är oxå att se rond två mellan Riksman och Molin...tro vad som ryker denna gång, kanske en fotknöl...kanske en armbåge...jag tippar på att 13 minuter in i andra perioden så svingar Riksman spaden och ger Ove ett sjuhelvetes till framfall.

Jompe: Det blir 3 LÄTTA poäng dessutom!!!!!

70 Rodrigues: Det gamla vanliga scenariot alltså? Brynäs rycker redan i första, avgör i andra och spelar på säkerhet i tredje och vinner till slut med 4 - 5 mål.

Lilljanne: Självklart det gamla vanliga scenariot men jag hopppas verkligen att dom kan kamma till sig och ge oss en inte alltför nervös em/kväll!!!!

70 Rodrigues: Det har jag hoppats inför varje omgång i två säsonger nu! Det är tur att vi brynäsare är ett tålmodigt släkte.

Dags att se framåt.
Dagens match vinner våra krigare med 3-2, målskytt och matchvinnare Kung Folke.

Rådbjer domare i dagens match. Senaste matchen var väl första denna säsong som de förväntade målskyttarna steg fram, Soling, Anger, Lind och Molin på straffar. Dessa 4 får visa vägen idag också! 4-0 till BIF!

Tyvärr tror jag det ska mycket till för att det ska bli nån/några poäng idag. Brynäs brukar väl inte lyckas så bra i "examensmatcher" som den här, vare sig det gäller inför-julen-matcher som nu eller serieavslutningar. Rätta mej om jag har fel! Sen det här med att det är lördag brukar inte heller va´ så vinstgivande för Brynäs del. Har ingen statistik på det för den här hösten, men visst har det väl blivit mycket lördagsstryk, va?

Jens Lodén från Örebro tränar med Brynäs.

Se länk...

Makkan: Varför får jag inte upp den? Länken, alltså!

Lilljanne: Låter som om Brynäs hänger med bra i början, NOT!!!!

70 Rodrigues: Skulle inte du upp till ö-vik idag?

Mickis: 39,5 graders feber med hosta o halsont, tyvärr!!

70 Rodrigues: Ajdå, det var inge vidare. Men det går ju lika bra med webradio:-)

Lilljanne: 0 skott efter 8 min, lysande!

Lilljanne: Länken är från svenskafans.com.

I utvbåset vinner man inga matcher, va fan håller dom på med, dom verkar ligga för långt ifrån MoDospelarna, det är nog det största misstag dom kan göra.

Makkan: Underbart av Cassel - Jag vägrar att acceptera att säsongen är slut, ska göra allt för att komma tillbaka tidigare :-))

2-0 och den 6:e av 31 matcher som Brynäs lämnar isen mållösa.24 skott 0 mål är riktigt dåligt, tänk att det alltid är i dom 3:e perioderna dom förlorar matcherna.Återigen visar Brynäs sin klass, i denna viktiga 6 poängsmatch lämnar man isen mållösa. Tur som fan att det kommer vila nu. Är mer än förbannat trött på hedersamma förluster om det nu finns något som heter det, inte enligt mig iaf??

Lilljanne: Jaha, vad säger du broder? Återigen är det i 3:e perioden dom tappar och förlorar matchen, 6 av 31 matcher mållösa, riktigt värdelöst anser jag.Vad ska egentligen behöva hända för att målen ska börja trilla in, det här håller aldrig i längden. Neandertalaren Björck måste fått hjärnsläpp big time idag.

70 Rodrigues: Troligtvis är det 8 poäng till strecket när dom andra lagen spelat 31 matcher som vi. Malmö tar en kvalplats och sen gör Luleå, Brynäs och kanske Leksand upp om den sista. Det som talar för att Brynäs klarar sej är dom 8 poängen och att dom kan täppa till bakåt hyfsat. Men framåt är det tvärstopp sen ett tiotal matcher tillbaka och det kan straffa sej. Skador på nån av nyckelspelarna och det blir jäkligt svårt. Det blir 19 jobbiga omgångar.

Lilljanne: 19 omg till alltså, du menar att 31 jobbiga omg inte räcker :-)

Lilljanne: Fan, har redan abstinens efter elitseriehockey med Brynäs :-))

70 Rodrigues: Det har inte jag. Däremot vil jag gärna se Modo. W ser dock bara insidan av ögonlocken.

Frisco: Vilken amatör, tur att man inte åkte upp, för då hade man nog sänkt karln :-))

70 Rodrigues:

Sömntutans matchanalys: Brynäs var överlägsna hela matchen och MoDo fick två turmål. Tror jag att han sa, på den tiden han fortfarande var vaken...

knaskamilla: Var matchen så tråkig att han somnade, eller var det nån billykta som måste kontrolleras ideligen som tröttade ut honom? ;)

knaskamilla: Låter som en match ANALys av Huge :-)

Ford Prefect:

Det senare är kanske mer troligt. Eller också blev han trött av att se mig och Karin vinna i biljard hela tiden.

70 Rodrigues:

Ojoj. Nu rör han sig lite här, han i fåtöljen...

knaskamilla: Knocka honom direkt, han är skitdryg när han vaknar upp ur en fyllekoma :-))

70 Rodrigues:

Det gick visst över.

knaskamilla: Puh!!!!!

70 Rodrigues:

Hehe. Fan vilken tur att ni inte kom upp alla tre, ni hade aldrig fått plats att fyllesova så många här!

70 Rodrigues:

Är det bara när han just vaknat upp ur en fyllekoma som han är skitdryg? ;)

knaskamilla: Fyllesova är för amatörer! När Rodrigues dricker sprit börjar hembrännarna att gömma sig och bolaget stänga, gammalt Lidingö ordspråk :-)

70 Rodrigues: OJojojoj

70 Rodrigues: SSK nästa, kom igen Tigrarna.

Ford Prefect:

Han fick sin beskärda del av halvljuskontrollerande mellan andra och tredje. Det såg ut som om bromsljuset reflekterades i hans ögon, trots att de inga bromsljus var igång...

Visst hade gårdagens match kunnat sluta hur som helst men som Molin o GP sa så var det utv som fällde avgörandet.Varför fick då Brynäs så många utv? Jo, pga att dom låg för långt ifrån sina motspelare och var tvungna att använda hakningar, tripping och slashing för att stoppa dom, där fick jag ju medhåll från våra eminenta kommentatorer på plats. Tänk om inte orden om och kanske fanns!!!

Dom har gripit Saddam Hussein i Tikrit, Rapport sänder extra kl 12:00. Det här var visserligen ingenting om hockey men jag kände att det var så viktigt så jag skrev det hätr på Gb;n.

70 Rodrigues: Du vet väl att man inte skall sprida rykten här på SpS.
Jänkarna har väl ännu inte bekräftat det hela.
Förlorade vi på utvisningarna igår? Eller är det bara ett rykte...? :-)

Huge: Utvisningar och ruttna avslut!!!

70 Rodrigues: Brynäs hade powerplay i 10 minuter igår.

Frisco: Ja, ruttna avslut!!!

70 Rodrigues: Fel av dig. Inga avslut alls.

Matchen igår,var och bevittnade tillställningen: typiskt kämpamatch,Brynäs skapade inte så många målchanser. Sjävklart så påverkades också domarn Ulf Rådbjer av hemmapublikens tryck, minsta lilla grej på en Modo-spelare skulle vara utvisning tyckte Ö-viks-publiken. Ett antal gånger försökte Modo-spelare filma till sig utvisningar pinsamt.

M.V.H Larry!

Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!

P.S Såg matchvideon från Modo-Brynäs den 2/12 i bussen upp till Ö-vik, Ove Molin fick sitt knä sönderslaget av Juuso Riksman inget snack!

Larry:

Och såg du igår, nr 15 i Brynäs gjorde också illa sig i knäet (eller nå't) - och det i hörnet i MoDos zon. Helt klart kom han för nära Riksman. Jävla Riksman!

Larry: Enligt kommentatorerna på plats i Kempehallen som för övrigt var Gavlerinkens kommentatorer så var MoDo det bättre laget med hetare vilja och Brynäsutv var välförtjänta, att skylla på domaren är bara fegt och patetiskt, det är Brynäs själva som inte är tillräckligt kyliga i avsluten, dom låg alldeles för långt ifrån sina motståndare och det var därför dom var tvugna att ta till oschyssta metoder och till slut blev det för mycket och orken tog slut, därav förlusten, man vinner inga matcher från utvbåset.

« · 350560 · »