Brynäs IF

713930 inlägg · 7953 ämnen

MoDoröv-Brynäs 141018

1634312 · » Till forumet


Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
munkas: var är Westlund undrar jag....
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018

Brynäsgubbe:

Starkbaum grym mot  sina fd medspelare.Starke Starkbaum.Släkten är värst

Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Powerfade:

Inget fel på mitt tålamod. Jag har förståelse för att Djoos kan göra en och annan fadäs i den egna zonen. Det är ju inte i det defensiva spelet han har sin främsta styrkor. Med det sagt tycker jag ändå att han sköter den defensiva biten acceptabelt. Sedan att det finns andra som kanske sköter det ännu bättre är ju en annan femma.
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Skrubben: Ingen av dom. Djoos är för klen i det fysiska spelet, Sunken är mer rejäl men pga av hans mediokra kontroll över kroppen blir det ofta en felpass, tripping eller puckout från hans sida i pressade situationer. Andersen, Bertilsson, Kilas och Eklund ska spela så mycket dom bara orkar.
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Lindström: Förhoppningsvis får han lite mer speltid om 4 år, när Sunks kontrakt går ut...
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Rumpelstiltskin: Har du hellre inne Djoos när man ska försvara en ledning med 20 sekunder kvar? Jag tycker faktiskt att Sunqvist ibland får oförtjänt mycket skit då han har blivit hackkycklingen på senare år.
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Sansad: Med tanke på att han överglänste Sunken mfl så undrar man.
Spelat rejält och moget den tiden han fått!
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Sansad: Det verkar vara så enkelt att Tommy betraktar Westlund som sjundeback när alla är tillgängliga. Sedan har ju Brynäs lyckligtvis inte haft lika många skador som föregående säsonger, vilket gör att sjundebacken och åttondebacken (norrbaggen) inte får lika mycket istid. Det är egentligen bara på målvaktssidan där andra- och tredjekeepern har varit borta mycket som Brynäs har haft anmärkningsvärt många avbräck. Där handlar det väl dock om sjukdomar och inte fysiska skador, och det är förstås omöjligt att klandra Brynäs för att t.e Sandström fått körtelfeber.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Rumpelstiltskin: Någon som vet varför Westlund inte får speltid? Gjorde en stark försässe tycker jag. Inte bra med en ospelad 7:e om det plötsligt skulle bli en skada......typ Bertilsson😉!
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Skrubben: sämsta back måste väl vara sundqvist? Ingen känsla alls för spelet! Han har tappat allt.
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Johan Norrström: nyckelordet är TÅLAMOD när detgäller Djoos
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Skrubben:

Man måste ju naturligtvis uttrycka det i mindre negativa ordalag. Kan vi inte nöja oss med att säga att Djoos varit mindre bra? ;)
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Tycker ofta att kritiken mot våra backar här inne är tuff. Visst görs det misstag men det gör ju alla backar om man detaljstuderar dem
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018

honken21:

Enter behövs när Nordan tekar 28% som igår

Nordan på plats 39 av 56 tekare totalt , på 47%

Granis #1 63%

Enter #2 60%

Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Djoos är en ok shl-back men långt ifrån Gundes ersättare eller plats i NHL. 5-6:e back i Brynäs..
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Huge: Vem har annars varit vår sämsta back? Någon back måste ju vara sämst, även om han nödvändigtvis inte behöver vara dålig. Andersén, Bertil, Kilas och Eklund ser jag som givna före honom. Sen står det mellan Sunken och Djoos. I defensiv zon har Sunken varit bättre än Djoos så här långt (i mitt tycke). Sen skulle Djoos ändå totalt sett kunnat vara bättre ändå, tack vare hans offensiva kvalitéer. När dom egenskaperna har lyst med sin frånvaro (hittills), placerar jag Sunken högre.

Frågor på det?
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Jag är ytterst besviken på Anders..skulle vilja dra på han en smäll!
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Sen tycker jag Sebastian Enterfeldts säsongsinledning har varit helt överjävligt bra. Som han krigar, vinnar tekningar, och dessutom producerar. Lika viktig som Andersén i mina ögon.
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Cred till Anton Rödin som han spelat de senaste 5-6 matcherna! Tycker han varit en STOR del i vår segerrad.
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Huge: Ja Djoos har en bra bit kvar till att vara den backklippa, främst i PP, som man hoppats och satsat på från Brynäshåll. Hade man inte haft förhoppningar så hade man nog värvat annorlunda. Till Djoos försvar så vet man inte hur mycket Washingtonäventyret påverkat honom,fysisk och mentalt.

Ja, gårdagens match är inget man lär komma ihåg som en spelmässigt bra match. Fast på nåt sätt så känns faktiskt sättet vi vann på väldigt skönt. Det svider lite extra för cykloperna i Ö-vik när man har det mesta av spelet men ändå torskar. Nu vet vi Brynäsare att vi inte ens behöver göra en bra match för att spöa cykloperna. Det visar på klasskillnad ;)
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Powerfade: Ja, den som påstår att Djoos varit vår sämsta back så här långt kan inte ha sett nån match.
Mkt viktig i PP framförallt, även om han har en bit kvar till Gundersons kapacitet.
För övrigt mkt starkt att vi grisar till oss 3 pinnar när spelet inte stämmer och vi saknar Scott, Olden och Ollas.
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Gott att vakna upp efter 3p mot cykloperna med AF i spetsen. Nu har vi vunnit 6 av dom senaste 7 matcherna (!!) Vilket är grymt. Hoppas vi fortsätter gasa på innan JVM.
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Carl Lejonkräk: Ja, det är positivt. Sen hur mycket det beror på honom vet man ju inte. Men helt klart en bidragande faktor.
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Powerfade:fem vinster en förlust sedan Djoos kom hem
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Skrubben: Djoos var klasser bättre är Kilstöm som gav bort pucken flera gånger i egen zon.
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
mk: Tommy Själin? Honom minns jag. Hade en klasspolare som höll på Modo och hade Tommy som idol. Tjatade om honom. När Bif värvade Tommy Sjödin minns jag att jag först trodde det rörde sig om Själin....
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Måste säga att Djoos har varit en besvikelse hittills. Han kan mycket bättre, det vet vi. Men han har nog varit sämste back hittills.

Matchens behållning var för övrigt att Bertilsson skulle stå framför mål i Power play :) Såg inte helt bekväm ut där.
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018

Carl Lejonkräk: Jag undrar om Aftonbladet håller med Forsberg i sina analyser.

Matchens fem stjärnor

+++++ Anton Rödin, f, Brynäs. Medspelarna hade kunnat göra mer av det han ordnade fram.

++++ Sebastian Enterfelt, c, Brynäs. Ordnade straff och fixade segermålet.

+++ Daniel Brodin, f, Brynäs. Delaktig i mycket framåt.

++ Simon Bertilsson, b, Brynäs. Stabil, felfri, i vägen.

+ William Nylander, c, Modo. Skapar mycket på egen hand

 

Förövrigt så var det väl bara när Lillnyllet var inne som det var riktigt farligt...

Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018

70 Rodrigues: Modo föll ihop när Dennis Persson blev skadad, deras fantomback haha.

Annars en ganska enkel vinst, Brynäs gjorde vad som behövdes men inte mer.

Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Brynäsgubbe: Det ska bli kul att komma till jobbet på måndag. Jag har en arbetskompis som är svensk mästare med Modo -79. Men han är bra ändå. Btw, Tommy Själin heter han. Jag kallar han Modoröven:)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Detta kan jag leva med. 😄
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
J F K: Du mår inte så bra va?
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
krobbe: Måste kännas tufft för cyklop-modoiterna att deras lag ligger nio poäng efter det sämsta laget de mött.
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Tycker Andersen var enorm idag. Överhuvudtaget är väl bår backbesättning en av de defensivt det starkaste
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Huge:

Sämsta laget i Ö-vik den här säsongen måste väl vara hemmalaget?
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Huge: Hahaha, vilken jävla bitter stackare, alltid lika roligt med cykloper:)
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Tror AF behöver ändra sitt synsätt när man pratar om klassnivå. Pratar man antalet minuter med puck och i anfallszon, och antalet skott, ja då var Modo 2-3 klasser bättre.

Pratar man noggrannhet, individuella misstag, målvaktsspel, effektivitet, där var Brynäs 2-3 klasser bättre.

Det här har ju varit signifikativt för Modo den här säsongen. Många puckminuter och AF:s standardcitat efter matchen.

Men hur vinner man hockeymatcher?
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
KulaShaker: Super! Kul för Sweatt att fortsätta producera. 😄
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Brynäsgubbe: Enligt Swehockey är 1-3 officiellt resultat
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Zappaholic: Har roat mig med att läsa igenom lite av det vår vän J F K har lyckats prestera under kvällen.
Håll till godo och njut av mannen som gett uttrycket "Ohhnej, int´ ä ja nå bitter int´..." ett ansikte:


 "Trist. Vi ligger under mot det sämsta lag dom kommit hit."

"Brynäs är det sämsta lag som kommit hit i höst."

"Det finns en anledning att publiksiffrorna i Gävle när som de är."

"Trist. Vi måste ta poäng mot de sämsta lageb. Brynäs är det sämsta jag sett i höst.
Som sagt. Konstigt att någon ser deras matcher."

Jag såg att Djoos och Bertilsson tackade de fyra på sittplats som höll på Brynäs. Det är fler än vad som bjuds i gavlerinken."

Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Peja: 1-3 enligt Text-TV. Vad ska man tro på? 😕
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
honken21: Paddan dog precis efter slutsignalen, va han Bagdad-Bob som vanligt alltså. Konstigt att de inte leder när de är så jävla bra jämt. Apropå det där med att falla lätt... Det kan cykloperna nog lägga åt sidan:))))
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
70 Rodrigues: Jag är stum efter att ha sett Modo spela hockey i anfallszon. Och det är inte av beundran.
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Brynäsgubbe: På hockeyligan och swehockey har de bekräftat slutresultatet 1-2. Verkar inte som att det blev mål men är väl inte 100% bekräftat än.
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
MoDofansen luktar värre än min Kapverdianska purjo en måndagsmorgon. Fy fan vilka jävla lallare😂😂😂
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Brynäsgubbe: Ser inte ut som det på swehockey ivf.
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Vet ni om målet räknades?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Anders Forsberg - Hahahahahahahaha
Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018

Satt fint detta. Men 13 skott producerade på 60 min manar till eftertanke.

Kommentera

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
HELA SHL:S BAGDAD BOB HAR GJORT DET IGEN!!!

"Vi är både två och tre klasser bättre än Brynäs idag"

Vann skotten visst! Men en mera uddlös sörja får man leta efter. KAN NÅGON BOKA PSYKOLOGTID FÖR ANDERS FORSBERG? Han är fanimej dum i huvet!
Kommentera

1634312 · »