1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742188 inlägg · 7967 ämnen

Mora-Brynäs

Sv: Mora-Brynäs
Bissett19: Fast det intressanta är ju hur lätt det är att plocka poäng av "Drakarna" just nu...dom verkar ha gått i ide, och väntar på slutspelet!
Möjligen kommer deras uppvaknande att bli smärtfullt!
Små ponnylag som Brynäs och Timrå kan mycket väl lugga dom stora på platsen i Semin! Man kan inte sluta spela, att Djurgården spöade Frölunda ikväll är ju skandal!

Alltså är jag rädd för matchen mot Mora på torsdag, ett litet hungrigt lag som har nåt att slåss för!

orion: En typisk 0-0 match:-)

Bissett19: och vi är ju ännu mindre, och ofantligt mer hungriga, men man måste inte alltid säga det som är sant, eller...

65selander:
Har Keb nånsin sett en bortamatch på plats?
Han verkar alltid skriva av matchrapporten, lyssna på radion eller tvn...
Pucken verkar åtminstone se bortamatcherna!

Clubsport: Kan tyvärr inte svara om Keb har suttit på pressläktarn denna gång, jag tror då han var i Mora igår

65selander: Tror inte Kebben var där heller,det ser man ju på kommentarerna från Mora,dem är ju plockade från TT,men det gör väl inget.........

Pucken var ialla fall där,han bjuder på en smårolig kommentar i sin krönika idag "Första perioden dominerade Brynäs stort och i pausen kunde jag lova bort min hustrus midsommarhatt att Brynäs inte skulle "torska".

Bissett19: "Januaritabellen:..."

Ja, hitills ser under januari det bra ut. Men jag har en konstig känsla av att lagets formtopp har passerat zenit.

Nästa 5 matcherna spelas alla mot lag som har ett och annat att spela för och de flesta av dem har tagit många poäng på slutet. Sen en match i Göteborg där utgången nog mest beror på hur Frölunda agerar. Det krävs prestationer på topp för att få tillräckligt med poäng så att laget har möjlighet att själva bestämma slutplaceringen med de 4 sista matcherna efter uppehållet. Jag är själv lite orolig över att spelarna börjar tappa lite nu i de otroligt viktiga 6 matcherna inför uppehållet. Det känns som att en prestation på absolut topp krävs för att ta poäng i alla dessa matcher.

Det som gjorde mig mest glad igår var att Widing poängterade ödmjukheten i laget. Kul när en nykomling i gruppen efter bara några dagar reflekterar över en sådan sak. Det, om något bevisar att höstens åtgärder var nödvändiga för att få ordning på truppen. Också Sjödins kommentarer på slutet visar absolut på en nytändning. Tack än en gång Leif Boork och ledningen i föreningen för att ni har genomfört detta.

Ödmjukhet, engagemang och ett stabilt grundspel (med tät 1-3-1 och tät BP) har ju varit grunden till framgångarna. Undrar om de orkar fortsätta med detta på samma sätt?

65selander: Lite imponerad är man av Kebs svit på hemmaplan. Karln har ju sett samtliga matcher som Brynäs spelat i Gavlerinken...

GävleLasse: Sedan?

Bissett19: Sedan 1967...alltså sedan den byggdes.

GävleLasse: Det är imponerande.......

Bissett19: Som sagt var.... Lite avis blir man ju ;)

GävleLasse: Där har du nåt att bita i :-)

Bissett19: Lite sent nu ;)

En liten tröst är ju att jag troligen kommer se fler matcher än Keb i LA...Han är ju typ 20 år äldre än mig.

INGEN BÄCKIS I TRE KRONOR. Förbundskaptenen Bengt-Åke Gustafsson var på plats i Mora i går. På frågan vilka som imponerade svarade han:
- Inga. Men Honken är klockren i målet och Bäckström gör en bra match. "Bäckis" är väldigt mogen i spelet.
Ändå är inte Brynästalangen aktuell för A-landslaget.
- Nej, svarade Bengt-Åke bestämt på frågan om han kommer att göra debut i vår.

70 Rodrigues: Han är fan konstig den där gubben alltså. Hur många matcher har han sett oss nu den senaste tiden egentligen? Två vet jag i alla fall (LHC och Mora) sedan var det någon mer också tror jag. Antingen är det väl Honken eller Bäckström han kikar in, eller så någon annan lycklig (?) spelare.

70 Rodrigues: Näe,men han tar bergis ut halva FBK.Han har ju nåt knas i kolanTar man ut Näslund,bröderna mongo osv före Holmström,Nyllet etc så är det nåt fel.

Vad jag har hört så kan vi vänja oss med att winding missar sånna lägen som han fick igår, och att han i princip jämt missar målet...

Burberry: Ja att Brynäsforwards bränner lägen i parti och minut är ju ingen nyhet...Det är bara att hoppas att han blir bättre och mer tongivande framöver.

wap.hockeysnack.com
Lasse:Spelar #12 imorrn?

« · 664284