Brynäs IF

713853 inlägg · 7953 ämnen

MOT KVALSERIEN.......

« · 785411 · » Till forumet


Sv: MOT KVALSERIEN.......

Fundamentals:Det är bara att bumpa upp denna tråd,då brukar det garanterat bli lte fart härinne:)

Sparka Boork,sälj Bäckis,ta tillbaka T.J i båset........:))

Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Bissett19: Upp med "Nedflyttningstråden" också så att vi kan få in 2–2.
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Bissett19: JAAAAAAAAAA
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......

Gusten:Dax att bumpa upp tråden igen,med det här huvudlösa spelet är det inte omöjligt att det kan bli så.

Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Alltid lika aktuellt...
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
sylf: Med vår breda spelartrupp så hade vi ju kunnat "offra" ett par spelare och dragit igång ett rallarslagsmål eller nåt. Är det NÅGON som stört Backlund i målet idag? Någon som försökt få honom ur balans?...Wikegård var är duuu? ;)
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Gusten: Näe, inte ens en spelare som sticker ut ur mängden och kan dra med sig dom andra.
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
sylf: Vår styrka är även vår svaghet, vi har fyra jämna elitseriemässiga formationer...men tydligen inte nån tung formation som producerar kväll efter kväll.
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Gusten: Undrar om inte verkligheten börjar komma ikapp Brynäs nu.Man har mött ett HV med badbyxorna på,ett MIF som är...MIF.Vinner med möda hemma mot Modo.Nu när dom ställs på prov så är man chanslösa.Om vi nu leker med tanken att TIK ÄR ett topplag så borde man kunna göra ett bättre resultat.Spelet i PP är under all kritik och endast 17 skott på mål är en talande bild.
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
arnio: Njae Timrå har en uttalad förstaformation som producerar och en målvakt som fan måste vara dopad. Tror nog att dom är bättre än oss.

Satsa allt på att spräcka nollan för exleksingen så man har något litet att glädja sig åt iaf.
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Bissett19: Dig kan man lita på :)
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Gusten: Bäst att bumpa upp tråden igen:)
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
65selander: *sitter i coopförpackning och skriker äll-iii-äff*
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
wap.hockeysnack.com
0-3 till finnarna, dom fick två retroaktivt från mora matchen
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Db_04:

Bisset är egentligen Leksing serru =)
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Db_04: Ja eller i Ultras Superstars!! :)
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Db_04: Urplockad hjärna och hjärta så kanske han går med i superstars
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Gusten: 3-0 så går du me i superstars? ;)
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Bissett19: Blir det 0-2 så river jag medlemskortet...Sundlöv AGERA!!!!
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Gusten:Bäst att liva upp tråden igen då.......:)
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Eftersom vissa ser oss där lite så kan ni checka in ett hett derby i kväll på Sport Expressens kanal. kl 1845 börjar sändningen mellan MIF-Rögle

Denna gång lär nog MIF köra över ett Rögle som har ett flertal spelare borta därav Kenny.

Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Jompe: Slopa den här löjliga länken nu ! Använd BIF - TIK istället ..
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
JanT: Undrar vad gammel-Bäckis säger till sin son nuförtiden? "Leif Boork has taught you well, but you are still my son".

Boork vill spela med en lina som ser lite skum ut. Bäckis, Tuben och Aarnio. Två stridsvagnar och ett spelgeni. Vad är det tänkt att den här linan ska göra? Producera? Checka? Tuben och Aarnio är klassiska checking line spelare, men Bäckis's spelsinne skulle komma bättre till sin rätt med andra spelare i linan.
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Huge: Så här innan nedsläpp är det bara att önska Boorken Boys lycka till;

Eller som Obi-Wan hade uttryckt det hela;

"May the force be with you"

På dysterkvistiska blir det;

"Don't underestimate the dark side of the force" (Darth Vader)

Eler som vi Boråsare säger;

"Heja Elfsborgs gula bröder, spela nu så kulan glöder"

4-2 till Brynäs!!!
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
"Huss: "Målas det i någon annan färg än svart här på forumet (jag bortser från den hopplöst positive Huge)?"
Ja, dom hopplöst negativa kladdar på rätt friskt för tillfället...."

Ja, du är allt en solstråle du. May the force be with you (som vår casting director Jompe skulle utryckt sig).
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
JanT:
Jodå. säsongen 85-86.
Hv var nya i ES och Brynäs hade inlett med jag tror 3 segrar på 4 matcher. HV hade också börjat bra så det var en mycket tidig seriefinal.
HV vann med 8-1.

Jag tror jag har sett Brynäs få stryk med sex mål eller mer 9-10 gånger genom åren i Jönköping. (8-1,8-1,7-0,11-2,9-2,7-0 osv)
Men sista matchen i gamla Rosenlundshallen vann vi med 3-0 i kvartsfinal 4 år 2000-2001.
När hela hallen var tom stod 100 brynäsare kvar och sjöng ”HV-klacken finns inte längre”. Det har de inte kommit över än.


menmen de bästa minnen har vi fortfarande inte upplevt.......
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
arnio: Så vi skulle göra 6 mål när vi har mäktat med 9 mål de senaste 7 matcherna.Jag hoppas o tror på seger men inte mer är möjligtvis 3-1.Och det är godkänt.
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
JanT: "Det finns bara en kandidat till Yoda - Huge...."

Tackar, tackar.
Man känner sig hedrad.... :-)
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Enaranger: "Ni som nu hyllar Boork anser ju att de tränare vi haft
under dessa säsonger inte gjort ett bra arbete. Men om
nu Boork kanske kommer att göra ett ännu sämre resultat,
än de tre föregående säsongerna, vad är det då som Boork
gjort så mycket bättre än dessa tränare?"

"om nu Boork kanske kommer att göra ett ännu sämre resultat.."

Du jämför prestationer som är fakta och ligger bakom oss, med en prestation som ingen vet ngt om ännu då bara halva serien är spelad.
Och jag som trodde du var statistikkunnig...
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Huge: Viktigt ikväll, eller hur? 3 p ett måste!
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Huss: "Målas det i någon annan färg än svart här på forumet (jag bortser från den hopplöst positive Huge)?"

Ja, dom hopplöst negativa kladdar på rätt friskt för tillfället....
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Lunkan:
Jo det stämmer!
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
jag tror att vi vinner med 6-1 idag. Hat-trick av Sjödin.
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Pelle Borås: "Jag tror tex jag så 13 raka förluster i Jönköping innan vi vann en match." Var du på matchen i gamla Rosenlundshallen när det var så fullknökat att det utbröt Lützendimma. Jag kommer ihåg att man inte kunde se det andra målet från ena kortsidan. Det blev torsk och Conny Silfverberg gjorde mål!

Sen tror jag att du nog att du är lite väl optimistisk om du tror att det går att få tyst på blåsandet i domedagsbasuner här inne......
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
claesw: Var det inte en viss Asplund i BIFs mål då? Dvs samma Asplund som vi ska göra mål på i kväll!
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Har sett 2 vinster mot DIF i globen/Hovet i modern tid- resten förluster...Den ena vinsten var i kvarten -99 och den andra var -03 vinst med 2-0...urtrist match med en TOKDEFENSIV, vilket alltså förekom på bortaplan även innan Boork....

Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
JanT:
Sant, men eftersom jag ska gå på DIF-BIF så VET jag att det blir förlust, och då är de förbi....
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
claesw: Inte helt fel att ha tillgång till 2 toppmålvakter i detta prekära läge. Hemska tanke om unge herr Lundström hade varit vungen att stå de kommande 6 matcherna.

DIF börjar för övrigt att hänga med huvudet! Med bibehållen dagsform är de starka kandidater på titeln "räddningsplanka".
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
claesw: Det kanske det inte gör, men det är ju ändå bra/tryggt att ha två bra målvakter.
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
norrland:
Det hänger inte på Honken...
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Ännu ett dystert besked för Brynäs. Honkens fot blir gipsad. Se AB länken.
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
GävleLasse: Nej du har helt rätt i det Lasse, men det var två duktiga spelare som försvann, enligt mig. Man kan bara hoppas att det blir bättre.
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
JanT: Operationen lyckades, men patienten dog.. ;)
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
JanT:

Låt oss hoppas att det är du som får rätt.
Men jag är för tillfället starkt tvivlande.
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Jompe: Instämmer, behövs knappast någon längre casting till de rollerna.
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
JanT: Ett oändligt frestande förslag, JanT, men jag har ett skrivbord fullt av arbete. Men jag tror den rollistan mer eller mindre skriver sig själv.
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Jompe: Vi kanske ska börja fundera på en komplett rollista........
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Enaranger: Framtiden får utvisa vem som får rätt i denna infekterade fråga. Du och jag kan i bästa fall bidraga med kvalificerade gissningar. Att vända på situationen är upp till Boork och spelartruppen.

Det som skiljer oss åt är att du uppenbarligen tappat tron på att detta skall lyckas....

Hur som helst kommer en av oss att få fel när denna säsong summeras...
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
Huss: Det är så sant...Men det har ju gått några matcher sedan allt började med bänkningarna.

Det är ändå intressant att läsa det Boork skriver där han försöker förklara varför det som görs måste göras. Han glömmer bort EN viktig detalj. Den ekonomiska saneringen... Vi gjorde oss av med spelare som var mycket av stommen i laget. Tuulola tex.. Att spara så mycket pengar under så kort tid och samtidigt ha idrottsliga framgångar är svårt.

Det "glömde" Boork att nämna...Problemet är ju att nu finns det ekonomiskt utrymme för minst en kanske tom två klasspelare...Å såna har ett bra CV... det enda man kan se på om man skall hitta BRA spelare...
Kommentera

Sv: MOT KVALSERIEN.......
JanT: "Det finns bara en kandidat till Yoda - Huge...."

Självklart. "Lost a game have you, Mr Boork? How embarrassing. Fight the other teams we must."
Kommentera

« · 785411 · »