1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446714 inlägg · 7966 ämnen

Nästa säsongs lag

Sv: Nästa säsongs lag
Huge: Jag får det till 8 backar.. I alla fall om man ger berglind chansen...Och allt pekar ju på det

sshs: Om vi inte plockar upp nån mer juniorback så har vi i dagsläget 7 backar kontrakterade.
Känns inte som om kvoten är riktigt fylld ännu.
Utöver de backar du nämner så har även Fredrik Lindgren lämnat Färjestad av sociala skäl.
Hoppas mormor är med och hugger på nåt av alternativen...

sshs:I alla fall om man ska ge berglind en chans i A-laget.. alternativet att låna ut honom för att förstärka ytterligare skulle inte vara mig emot

Blir då inge Granak, Porseland, Nolander eller Oliver Ekman-Larsson nästa säsong, känns som backkvoten är fyld

Huge:Ja det var verkligen nytänkande råd.. Nu har de verkligen kollat långt bak i playbooken..

Jag förstår inte poängen att fråga Challe och Säcken om hur man stoppar HV.. DE vet ju uppenbarligen inte hur man gör ;)

GävleLasse: Man måste iaf beundra massmedias experter.
Under vinjetten "Sportbladet avslöjar" har Aftonbladets samlade hjärntrust av experter frågat Hans Särkijärvi och Challe Berglund vilka åtgårder dessa båda tränare rekommenderar Djurgården att vidta för att stoppa HV71 i finalen.
Vad sägs om följande råd, som experterna vidarebefordrar och samtidigt i braskande rubriker kallar ett "avslöjande", dvs nåt oerhört svårhittat och nydanande:

I powerplay:

Skjut från blå och ha mkt trafik framför mål.

I boxplay:

Håll en bra box och stör HV:s spelare.

Tänk, det där hade nog aaaaaaaldrig Hardy kunnat komma på själv....

Huge: Bra driv i åkningen och en bra bössa...

Huge:Jag lovar att INTE ge Cz någon som helst cred för den här värvningen om den blir bra ;)

Det blir snarare scoutinggruppen som får äran... ;)

Huge: Åja, Hietanen och troligtvis Dixons löner var inte låga. Sen har man nog sparat en del pengar på de unga nyförvärven. Men jag tycker han känns som en Sulku typ.

Man kan ju i alla fall hoppas at det kommer in minst en men helst två forwards till truppen. Även fast det börjar bli ont om plats i truppen nu.

sylf: Ja, vi vet ju hur det brukar låta: när vi får hit en flop så är det mormor som värvat.
Och när vi hittar ett kanonförvärv så är det tränaren som får all cred...
:-)

GävleLasse: Clark har varit så pass etablerad i FM-liiga under flera år att det knappast känns som nån felscoutning.
Isf var man väl mer orolig när Hietanen värvades, trots alla lovord.
Verkar iaf inte vara nåt glidande skithus som kan få det svårt med ES-spelet och den större rinken.
Nä, magkänslan säger att det är en riktig kanonvärvning mormor landat.
Högerfattade spelskickliga och tuffa backar växer inte på träd direkt.
Har mormor rånat Upplandsbanken vid Rådhustorget?
(om den finns kvar idag. Låg iaf där på 70-talet....)    :-)

Huge: Fan vet om det är Sundlöv som scoutat, i såna fall dyker det väl upp en Clarke i rullstol......:-)

Huge:Visst är jag mig lik..Jag har samma åsikter utan att byta bara för att Brynäs gör si eller så...

Men jag tycker att Clarke känns intressant. Han har ju massor av rutin i alla fall så det är bara att hoppas att han inte är felscoutad. Hans många matcher varje säsong talar ju inte för att han är skadebenägen i alla fall..

GävleLasse: Tror det också var i Modos gästbok jag läste om Clark.
Tror absolut att Sundlöv har scoutat bra.
Låter som en Angell fast fysiskt vassare.
Inte kattskit om det skulle stämma.

GävleLasse: "Så någon läktarcoach har alltså scotat ut en spelare som helt plötsligt blivit befodrad till "skitbra" nu när sundlöv skrivit kontrakt med honom.?"

Fel.
Ngn läktarcoach härinne nämnde Clark i samband med SS i nån annan gästbok, minns inte var. Min upplysning till sylf var alltså det enda jag i storts sett visste när han undrade om nån hört talas om karln.
Svårare var det inte.
Resten är min egen läktarcoachbedömning.
Läsförståelseproblemen fortsätter.

Du är dig lik....

Huge: Ser längst ner på sidan inne på eliteprospects att även modo var ute efter honom..

sylf:lägger den som länk istället

SH:
Nix, hörde samma "via källor".

sylf: Ja, jag läste på EP alldeles nyss.
Låter som sagt inte helt fel och han är dessutom rightare.
Definitivt en viktig pusselbit som vi saknat länge.

Huge:"Läste nåt om Clark härinne för ett tag sen men minns inte var.
188 cm och 86 kg kanadensisk granit.
Låter skitbra i mina öron.
Sveriges bästa sportchef har lyckats igen."

Så någon läktarcoach har alltså scotat ut en spelare som helt plötsligt blivit befodrad till "skitbra" nu när sundlöv skrivit kontrakt med honom.?

Du är dig lik...

GävleLasse: Sant!

sylf:Enligt elite prospects så känns han ju lovande. Men, man vet ju ingenting om honom mer än det...

sylf: Läste nåt om Clark härinne för ett tag sen men minns inte var.
188 cm och 86 kg kanadensisk granit.
Låter skitbra i mina öron.
Sveriges bästa sportchef har lyckats igen.

Redigerad kommentar

Huss: Nån som hört talas om Dale Clarke????

kolla hemsidan

Redigerad kommentar

Zzz: Det har man, numer.
Budgeterat var väl minus någon miljon,
Sen tappade vi ca 1,5 miljoner i publiksiffror (jämfört med budgeterat)
Extra spelarkostnader för OPG + Kokko

På plussidan två slutspelsmatcher hemma vilket borde ge ca 1,5 miljoner
Försäkringskassan som gick in och tog Jonssons lön efter några månader

Summa summarum ser det ut som vi får knapra av det egna kapitalet.

GävleLasse: Ang det ekonomiska siffrorna så bör man till minst 90% säkerhet säga hur det kommer att gå, för jag hoppas och antar att man har en ordentlig ekonomisk uppföljning under året.

GävleLasse: Men samtidigt finns det väll en massa frågor att ställa som inte gäller eventulla nyförvärv. Tex. hur man tänker med lagbygget, om det finns en tanke att spela offensivare nästa år, vad händer med Thegel, vilka spelar typer har man saknat i år enligt honom, vilka typer kommer han att fokusera på att koplettera truppen med osv..

Är det inte lite märkligt att ingen har rotat i vad som händer med Nolander? Är Ekholm ersättaren till Hietanen mm mm. Det måste finnas hur mycket som helst att analysera och vrida och vända på. Kanske en sammanfattning av vad som har varit bra eller dåligt denna säsong skulle kunna vara på sin plats från sportjurnaliserna i Gävle..

Horace76c: Enligt artikeln i expressen verkar det inte helt kört...

Zzz:Man är inte bortskämd med information från Brynäshåll inte. Samtidigt så är det väl svårt att komma med några siffror så här i slutet av bokföringsåret. Men nog kunde man gå ut med lite i alla fall, en indikation på läget..

När det gäller lagbygget så har Sundlöv aldrig varit en verbal kille och därför blir inte ens intervjuerna speciellt intressanta.

Huss:
Vi ska tyligen inte heller vara så stupsäkra på att Markan försvinner heller faktiskt....så DET kan ju faktiskt vara huvudspåret.

Zzz: Det faller väl in i diskussionerna som hållits tidigare om att Gävlemedierna knappast hjälper till att dra upp intresset för Brynäs.

Huss: "Om huvudspåret är Joachim Eriksson så är det väl helt ok."

Ja jag förstår inte vad som tar så mycket tid om det är Svedberg eller någon annan doldis som är förste alternativet. Detta tyder ju på att det är någon som är mer eftertraktad som är föstespåret eftersom jag knappast tror att Fasth eller Svendberd hade vågat vänta så länge.
Men även Modig tod lång tid, trots att båda Brynäs och Modig var rätt klara med vad man ville.

Jag måste även kritisera lokalmedieran i Gävle, Inga uttömmande intervjuer om laget med Sundlöv, inga interjuver med HGK om det ekonomiska läget. Allt man får är ett rykte utan källa och en kommentar på två rader från Sundlöv. Vi har väldigt mycket hockey i vår lokalmedia men mest skit och väldigt lite svar på frågor. Läste en intervju med Loob i någon av Värmlandsmedierna och där kan man verkligen prata om raka svar.

Redigerad kommentar

Huss:Visst var jga för snäll, men jag kände att jag redan sagt det jag vill säga angående den biten. Jag tror nog att Huge vet vart jag står i den frågan ;)

Men det är tyvärr Cz's svaghet, Han har för mycket tilltro att saker och ting fixar sig bara man ger det lite tid. Sånt funkar tyvärr inte i ett slutspel.

GävleLasse: Nu är du för snäll, NC borde ha agerat långt innan slutspelet. 1a femman var långt ifrån sin normala kapacitet veckor innan slutspelet började.
Dessutom verkade Hansen sliten och medtagen efter OS. Borde ha vilats, vi hade utan tvekan nått slutspel ändå. Med tanke på Dackells skada så borde han också bänkats på slutet.

MarcusElving: Om huvudspåret är Joachim Eriksson så är det väl helt ok.

Huge: Under grundserien så gjorde han ett godkänt jobb fast jag tycker att han fegade ur i slutspelet. Jag anser att han borde gjort om i laget. Gett Somervuori en ny omgivning.

Men det där har vi redan ältat.

Redigerad kommentar

GävleLasse: Ja, du överreagerar fast jag förklarat vad jag menat.
Liksom du överdriver snacket om att jag fösvarar CZ med alla medel.
Hittills kan jag inte se nån större anledning att kritisera hans ledarskap.
Säger som Jajjen: möjligt att han missat att ta en timeout i omgång 37 men det ändrar inte totalbilden av honom så här långt.

OBS!

Det sista var en tillspetsad formulering...    ;-)

Huge:Men det är ju den röda tråden i ALLT du skriver om Cz... Då försvarar du honom med alla medel oavsett vad det gäller..

Så det är klart att man reagerar när du kallar en meriterad tränare som Melin för flopp.

De må vara lika i sin ledarstil men ändå väldigt olika när det gäller handlingskraft.

sylf: Ja, OEL känns isf som ett bra val men där är det många som är ute med kroken.
Han kanske nappar om våra egna leksingar i laget lägger ett gott ord för honom.

GävleLasse: Låter inte speciellt troligt att en kanadensare skulle vara individualist och sätta laget i andra hand.
Nä, isf tror jag att det handlat om andra saker som inte har samband med hans personlighet.

Huge: Hellre OEL än Nolander. Men det viktiga är en klassback efter finnen.

Huge: Jag tror Beduinen har svårt att räta in sig i ledet. Jag har fåt intrycket att han är en individualist. Han tilläts vara det i Mora, men efter det så har han ju inte rosat marknaden. I LHC var han inte den stora stjärnan och Rgle känns mer som att han valde i brist på alternativ.

GävleLasse: Sicken tomte....
Jag jämförde med CZ av en enda anledning: det var Gurra som tog upp saken.
Och jag anser att Melin och CZ generellt sett är ungefär likvärdiga tränare, både i filosofi och i övrigt.
Om du tycker att den jämförelsen känns onyanserad så får du väl göra det.
Har öht inget med att försvara CZ att göra. Det är bara du som läser vad du VILL läsa, i vanlig ordning.

Redigerad kommentar

GävleLasse: Tycker det är svårt att ensidigt värdera enskilda spelares insatser när laget i stort gått tungt.
Beduinen gjorde ju mkt bra ifrån sig i Mora och inte var väl dom så mkt bättre än Rögle som lag betraktat?
Nu har vi väl centrar så det räcker men han skulle mkt väl kunna vara ett alternativ om Dixon försvinner.

Huge:Ah då förstår jag. När det gäller att försvara din favorit, Cz så är det ok att vara helt onyanserad?

teddykgb: Känns inte som att Granak är den backtyp vi är i behov av just nu.
Tycker att han verkar lite vek rent fysiskt och har väl offensiven och spelsinnet som sin styrka i första hand.
Bättre upp och isf föredrar jag att man förlänger med Nolander.

teddykgb:Men det var ju just därför man åkte ur. Spelare som Granak och Beduinen levererande inte. Granak får godkänt men Beduinen var ju värdelös i de matcher jag såg rögle

Lauritzen verkar vara bra polare med Viktor Fasth. De pratar med varandra varje vecka och Lauritzen skulle gärna se Fasth i Brynäs, precis som jag. Verkar inte som att Fasth är helt främmande till att spela i Brynäs heller.

Dock säger Sundlöv att han inte är huvudspåret, vem är det då? Svedberg?

Byt huvudspår Sundlöv!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GävleLasse: "Det var ju precis det du gjorde. Du kallade honom flopptränare. Kom med en massa uttalanden om att FBK gått dåligt och därför fick Melin sparken. HAn fick sparken av helt andra orsaker. Saker som inte ens är relaterade till hockey."

Ska jag behöva upprepa mig en tredje gång?
Så här skrev jag i ett senare förklarande inlägg:

"Att han är en kompetent tränare har jag aldrig förnekat och jag säger dessutom att flopptränare kanske är lite överdrivet."

Mao: det var en lätt tillspetsad formulering och var i första hand en jämförelse med CZ, eftersom det var det saken egentligen gällde.

« · 1257309 · »