GävleLasse: "Peja har väl rätt till en åsikt bara för att den inte stämer överens med din "sk" åsikt"
Han har åsikten att insatt kaptial i form av biljettpengar borde ge en mätbar motprestation, liksom insatt kapital i en aktiefond borde ge en viss avkastning.
Då råder jag honom att byta fondförvaltare om han inte är nöjd med sin aktieavkastning samt att han byter lag om han inte är nöjd med den avkastning biljettpengarna ger.
Vanligt sund logik och snusförnuft. Det kommer man långt med.
Har öht inte ett skit med att förvägra honom en åsikt att göra.
Det var ett vanligt enkelt råd som han kan förkasta eller förverkliga.
Rådet kan iofs tolkas som ett sätt att från min sida stänga debatten genom att på ett barnsligt sätt be honom byta lag om det inte passar bara för att jag inte har några motargument, men här har jag faktiskt argumenterat för bytet på ett logiskt och stringent sätt.
Peja: "Det är ju rent allmänt konstigt att jämföra med aktier. Folk köper väl aktier för att tjäna pengar... Men vem fan köper hockeybiljetter för att tjäna pengar?"
Det är ju DU som gör jämförelsen, inser du inte det själv?
Du anser att dina biljettpengar automatiskt garanterar en viss motprestation som du kan mäta i faktiska termer. Hur hade du tänkt dig att det isf skulle vara realistisk när det gäller hockey?
Att du betalar och ser 5 matcher och att dessa biljettpengar automatiskt genererar 2 mål från Somervuori, 1 ass från Löf, 12 räddningar från Markan samt högst 3 utvisningar från Granströms sida?
Huge:"Och är du missnöjd med hur Brynäs förvaltar dina biljettpengar så kan du byta lag.
Hur svårt kan det vara?"
Det kanske är det som håller på att hända bland gävleborna.. De tröttnar och ger fan i att gå.. Är det så man driver en förening framåt?
Peja har väl rätt till en åsikt bara för att den inte stämer överens med din "sk" åsikt
Redigerad kommentar
Peja: "Tycker du inte det är naturligt att ställa vissa krav om man lägger x antal tusen på biljetter per säsong?"
Kan du isf på ett exakt sätt definiera vilka krav du har, eftersom du tydligen lider nåt enormt av att dels behöva betala biljett och dessutom tvinga titta på den skithockey som uppenbarligen bjuds.
Låt oss höra nu: exakt VAD är det du kräver i motprestation för dina biljettutlägg?
Själv kräver jag bara att ansvariga gör sitt yttersta för att det ska bli så bra som möjligt, eftersom det är dessa personer som har ansvaret, insynen och kunskaperna att på bästa sätt förvalta pengarna.
Det är inte svårare än att du låter din bank eller fondförvaltare ansvara för de pengar du sparar eller satsat på aktier osv.
Är du missnöjd kan du alltid byta bank.
Och är du missnöjd med hur Brynäs förvaltar dina biljettpengar så kan du byta lag.
Hur svårt kan det vara?
För det har du väl gjort?