1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446815 inlägg · 7966 ämnen

Nästa säsongs lag

Sv: Nästa säsongs lag
Gurra88: Utgår ifrån att du vidtalat ekonomiansvariga i föreningen och fått info om var en del av pengarna tar vägen.
För det har du väl gjort?

Gurra88: Knogjärn och DrMartens till mormor?

Huge: Tänkte bara kolla med någon som är lite nyanserad.. Vart tar alla kulor vägen som skulle hjälpa oss att ta framsteg?

NHL pengar + 8 mille i det nya TV avtalet .. som GL kom fram till 12-14 mille ? Borde det inte kunna ge oss något mer än det som är signerat och klart till nästa säsong..

GävleLasse: "Peja har väl rätt till en åsikt bara för att den inte stämer överens med din "sk" åsikt"

Han har åsikten att insatt kaptial i form av biljettpengar borde ge en mätbar motprestation, liksom insatt kapital i en aktiefond borde ge en viss avkastning.
Då råder jag honom att byta fondförvaltare om han inte är nöjd med sin aktieavkastning samt att han byter lag om han inte är nöjd med den avkastning biljettpengarna ger.
Vanligt sund logik och snusförnuft. Det kommer man långt med.
Har öht inte ett skit med att förvägra honom en åsikt att göra.
Det var ett vanligt enkelt råd som han kan förkasta eller förverkliga.
Rådet kan iofs tolkas som ett sätt att från min sida stänga debatten genom att på ett barnsligt sätt be honom byta lag om det inte passar bara för att jag inte har några motargument, men här har jag faktiskt argumenterat för bytet på ett logiskt och stringent sätt.

Gurra88: Det kommer nog alltid krävas mer från dit håll va? ;-)

MarcusElving: ska jag vara helt ärlig så tycker jag det ser riktigt ointressant ut.. kommer krävas mer!

leovalkama: Jo precis! Men jag tror (hoppas) att Rödin blir kvar ett tag till..

MarcusElving: tycker också att det ser bra ut, om inte nu rödin sticker till vancouver.
Men det ska väl lösa sig till slut :)

Peja: "Det är ju rent allmänt konstigt att jämföra med aktier. Folk köper väl aktier för att tjäna pengar... Men vem fan köper hockeybiljetter för att tjäna pengar?"

Det är ju DU som gör jämförelsen, inser du inte det själv?
Du anser att dina biljettpengar automatiskt garanterar en viss motprestation som du kan mäta i faktiska termer. Hur hade du tänkt dig att det isf skulle vara realistisk när det gäller hockey?
Att du betalar och ser 5 matcher och att dessa biljettpengar automatiskt genererar 2 mål från Somervuori, 1 ass från Löf, 12 räddningar från Markan samt högst 3 utvisningar från Granströms sida?

Jonsson-Andersén

Sundqvist-Clarke

Ekholm-Nolander

Bertilsson-Löf

- Förlänger Nolander tycker jag att backsidan ser bra ut, sen ska det såklart klaffa på isen också. Men jag är definitivt nöjd med att gå in i säsongen med denna backbesättning.

Kahnberg-Nordquist-Lauritzen

Somervuori-Järnkrok-Granström

Silfverberg-Sundström-Rödin

Sandin-Hansen-Wännström

- Nu väntar vi ju på besked från Dackell och kanske att det kommer in någon forward till, typ Sjögren. Men alltså, jag tycker att vi ändå får ihop två riktigt bra kedjor som ska kunna producera en hel del. Sedan tredje tycker jag att även den ser riktigt spännande ut med två stora och starka spelare i Silfver och Sundström som kan trycka ner motståndarna i egen zon, Rödin kompletterar med sin speed. Lauritzen i första är helt galet och idiotiskt tycker säkert många, men jag tror att han kan passa med Nordan och Kahna där Molin spelade förra säsongen. Andra kedjan med Somervuori och Järnkrok med Granis som bökare och stökare känns som en hit innan jag ens har sett dem spela.

Men som sagt, det kommer väl antagligen in en eller två forwards till. Men det finns helt klart potential i spelarna och möjligheter att hitta spännande kedjor. Tycker jag! Kändes skönt att vara lite positiv..

Målvaktssidan oroar mig däremot, där får Pecka visa vad han går för. Fasth skulle lugna mig en aning, eller givetvis Markan själv.

Huge: Se tidigare svar från Huss mfl...

Låt oss bara hoppas att inte Sundlöv & co gör som Barcelona, öppnar bank!

sylf: Utgår ifrån att du själv har pengar på banken, ev sparar i aktier eller har försäkring på bilen, huset osv.
Du lägger mao ansvaret i händerna på banken eller försäkringsbolaget och hoppas att dom gör sitt bästa för att dina pengar ska växa och att du får ut pengar på försäkringen om det blir aktuellt.
Du är mao en kommunist från....
Ja, Åkersberga?

Huge:"Och är du missnöjd med hur Brynäs förvaltar dina biljettpengar så kan du byta lag.
Hur svårt kan det vara?"

Det kanske är det som håller på att hända bland gävleborna.. De tröttnar och ger fan i att gå.. Är det så man driver en förening framåt?

Peja har väl rätt till en åsikt bara för att den inte stämer överens med din "sk" åsikt

Huge: "Det är inte svårare än att du låter din bank eller fondförvaltare ansvara för de pengar du sparar eller satsat på aktier osv."
Host, harkel....en bank/rådgivare tar aldrig det ansvaret...beslutet är alltid ditt som investerare...(och därmed risken)

Men visst är det ok att vara kritisk konsument.
Problemet är bara att de som skriver på detta forum, obegripligt i vissa fall kan tyckas, alla är hängivna Brynässupporters och går på match oavsett.
De stora pengarna kan föreningen bara tjäna när marginalbesökarna dyker upp mer frekvent och det ställer krav på underhållning (rolig hockey) och bra kringarrangemang (dvs Arenan och dess innehåll).

sylf: Det är ju rent allmänt konstigt att jämföra med aktier. Folk köper väl aktier för att tjäna pengar... Men vem fan köper hockeybiljetter för att tjäna pengar?

Huss:Det går väl inte. DÅ förstör man ju gruppdynamiken

Huge: "Själv kräver jag bara att ansvariga gör sitt yttersta för att det ska bli så bra som möjligt, eftersom det är dessa personer som har ansvaret, insynen och kunskaperna att på bästa sätt förvalta pengarna."

Skulle kunna vara sagt av en rysk kommunist på 50 talet.

Huge: "Det är inte svårare än att du låter din bank eller fondförvaltare ansvara för de pengar du sparar eller satsat på aktier osv."

Om man följer matcherna på text-tv kanske det är samma sak som att kolla börsen, men inte om man är på plats...

Redigerad kommentar

Glöm inte att Czarnecki sög ut lite pengar för att stanna i klubben.. Och att Sundlöv själv ska ha lite i egen ficka..

Peja: "Tycker du inte det är naturligt att ställa vissa krav om man lägger x antal tusen på biljetter per säsong?"

Kan du isf på ett exakt sätt definiera vilka krav du har, eftersom du tydligen lider nåt enormt av att dels behöva betala biljett och dessutom tvinga titta på den skithockey som uppenbarligen bjuds.
Låt oss höra nu: exakt VAD är det du kräver i motprestation för dina biljettutlägg?

Själv kräver jag bara att ansvariga gör sitt yttersta för att det ska bli så bra som möjligt, eftersom det är dessa personer som har ansvaret, insynen och kunskaperna att på bästa sätt förvalta pengarna.
Det är inte svårare än att du låter din bank eller fondförvaltare ansvara för de pengar du sparar eller satsat på aktier osv.
Är du missnöjd kan du alltid byta bank.
Och är du missnöjd med hur Brynäs förvaltar dina biljettpengar så kan du byta lag.
Hur svårt kan det vara?

sylf: Ja, pengarna har burit frukt. Efter nyemissioner på miljontals kronor under 5-6 år. Vad samlade vi fans ihop, 500' ?
Skillnad det...
Jag betalar gladeligen någon tusenlapp om året för en bättre nattsömn när jag inte hinner upp till Gävle mer än 5-6 ggr per år (sen bränner man väl några tusenlappar i supporterbutiken också iofs...)

Jajjen: Nej, se till att öka medellivslängden för kvinnor i Hamrånge så löser det sig.

Peja: Ja. Det ska vi aldrig förlåta honom för. Aldrig.

Peja: Ja, och Hansen.

sylf: Kanske behövs nån med Svanbergs stålar.

sylf: Att förlänga med Hermansson var också ett genidrag.

Huss: Jag tycker inte insamlingen var nåt att bråka om, tvärtom. Däremot så har ju Svanbergs stålar burit frukt.......Kanske behövs nån som vet vad man gör med pengarna?

sylf: Ja, det är så vissa tänker och det konservativa tänket ger knappast bra publiksiffror.

sylf: "Dom"? Vilka dom?

GävleLasse: Fast i ärlighetens namn, tror du inte att det kommer in ytterligare någon förstärkning under januari? Nu låter man ungdomarna få chansen och sen säkrar man upp fram emot slutspel.
Men ytterligare någon forward typ Jonas Andersson hade åtminstone inte jag tackat nej till....

GävleLasse: Du menar att Sundlöv tjuvhåller på pengarna för att slippa köpa in kvalitetsspelare? Låter logiskt.

Peja: Nej, mot Brynäs har folk bara skyldigheter. Dom själva har inga alls.

Jajjen:Så men NHL pengar på väg in. + 8 mille i det nya TV avtalet så vi pratar siffror som skulle landa på 12-14 mille EXTRA i kassan och man skall satsa framåt med den här truppen? hmmmmmm

GävleLasse: Lauritz har säkert 15 av dom 30 mille.. Vill man ha kvar en av hans kaliber får man punga ut..

Clarence: "Ett halvdassigt lag som du av allt att döma verkar godta..."

Sagt av nån som vägrar bidra när klubben behöver hjälp.

Huge: Tycker du inte det är naturligt att ställa vissa krav om man lägger x antal tusen på biljetter per säsong?

Clarence: Genant för vem? Alla pengar är väl bra pengar? Så när Svanberg + några av hans rika polare spottat in pengar en masse i DIF för att hålla dem undan konkurs nu ett flertal år så är det inte pinsamt?
Tänk om, tänk rätt!

Clarence: Ja, visst är det pinsamt att en förening har medlemmar som ställer upp ekonomiskt i undantagsfall.
Sånt vill vi absolut inte se.
Kan ju aldrig vara en supporters roll att stötta sitt lag, vare sig ekonomiskt eller verbalt.
Så man förstår att du, gylf och andra muntergökar är upprörda....

GävleLasse: Jo, jag menar vartenda ord. Allvar nu.

Jajjen: Tord Lundström skulle ta en plats i det där gänget.......

Jajjen: Så du menar att Sundlöv ska ha bränt över 30 mille på den här truppen? Du kan omöjligt vara allvarlig.

Jajjen: Det är nog du som är en "halvbrynäsare". Ett halvdassigt lag som du av allt att döma verkar godta...

sylf: Och Tord Lundström.

sylf: du glömde Ström

sylf: Du glömde Mikko Luovi.

sylf: Humor!

Clarence: Och vem bestämmer det? En halvbrynäsare som du?

Jajjen: Så här vill Sundlöv att laget ska se ut nästa säsong.

Korhonen
Sperrle
Svanberg
Skoog
Pekkala
DJ
Laitinen
Hulkkonen
Hauhtonen
Wahlberg
Danielsson
Bicek
Janos Vas
Likit Andersson
Arnason
Viitakoski
Spets
Hermansson
Hansen
Wanvig

Clarence: Vad har ekonomin med det här att göra? Var vi inte överens om att det var Sundlövs fel. Och litegrann Czarneckis.

Jajjen: Pinsamt och genant är det om en elitklubb måste förlita sig på utomståendes bidrag för att förverkliga spelarköp. Sånt kan möjligen vara en acceptabel företeelse i division 7 eller nåt...

« · 1257465 · »