1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446818 inlägg · 7966 ämnen

Nästa säsongs lag

Sv: Nästa säsongs lag
Gurra88: Utgår ifrån att du vidtalat ekonomiansvariga i föreningen och fått info om var en del av pengarna tar vägen.
För det har du väl gjort?

Gurra88: Var väl på tiden det där..
Sen skulle jag gärna se Daniel Rahimi eller någon i den viktklassen. Gärna Kudden igen funkar :)
Som flera sagt vart tar Bonus pengarna från Nhl å tv´n vägen? Ska det till att betala av skulder eller har dom kikat på ny Jumbotron?

Huge: Så nu har du snöat in på nån dålig liknelse... Det är klart att man vill se BRA hockey om man lägger ut mycket pengar på den..

Om du går på bio så känner du dig blåst på biljettpengen om filmen är dålig. Eller hur?

GävleLasse: Inte Huge. Han räknar med att Regissör, skådisar, gubben som kör rullen, han som säljer popcorn gjort sitt yttersta, och då är filmen bra!

GävleLasse:

Då kan vi konstatera att Ekholm inte var ersättare till Hietanen. Tror att Nolander är förlorad i och med värvningen av Clarke.

Jag tycker att kanadicken ser mycket intressant ut!

Stannar dessutom Markström ett år till blir det jackpott!

Huge: Nej.. har ju inte de. Men ärligt, tycker inte t o m du att det är lite märkligt? Kan man inte kräva nånting mer. Eller tror du att Micke mörkar?

JanT:Ja den värvningen känns spännande. Men jag skulle fortfarande vilja ha in lite mer fart och tyngd bland forwards..

Huss: En seriös fråga nu.

Är det nån som mer än en gång om året besöker en
annan arena?

Vad gör dom i pausen?

Hur ser deras "underhållning"ut?

Vad gör tex Timrå, SAIK, Modo bättre i pausen än Brynäs?
Uppenbarligen är det ett jävla drag där, eftersom det är mer folk
där och bättre drag än i Gävle?

Eller är det bara Brynäs uppgift att skaffa bra underhållning?

Är du på match så ska du se till att föra ett himskans oväsen
och stötta ditt lag med alla medel.

Det kan inte bara vara elakt förtal att Gävle publiken är
sveriges tråkigaste.

Hur fixar vi bra stämmning i arenan?
alla som har ett förslag maila in det till Brynäs

JanT: Nu så är ju gymnasieläraren inne. så kan fråga dig istället

NHL pengar + 8 mille i det nya TV avtalet .. som GL kom fram till 12-14 mille ? Borde det inte kunna ge oss något mer än det som är signerat och klart till nästa säsong..?

Gurra88: Vad krävs, mer exakt?

mk: I och med att så många mojliner kan man väl förvänta sig tillskott i truppen?..

mk: jag har varit i eon arena ett par gånger, dom gör inte så mycket annat än brynäs, spelar musik och sånt.
Vet inte varför det är så mycket bättre, men dom får med publiken mycket lättare, särskilt sittplats.
Ett mysterium.

Gurra88: Jojo, Men vad?

leovalkama: Har varit massor av ggr i Scandinavium.

Där är döden. görs inte ett skit.

Det är publiken det är fel på!

Vad ska Brynäs göra under matchens gång?
Avbryta för att vissa vill ha "roligt"?

Skulle inte tro det!

Redigerad kommentar

GävleLasse: Instämmer, en redig murbräcka som kan bana väg i offensiv zon skulle inte sitta fel.

mk: Först och främst så måste alla som står på ståplats, sjunga med, annars kan dom sätta sig på sittplats tycker jag.
Och dessutom få lite nya ramsor, men det försöker ju iallafall kamratkompaniet med.
Men desto fler som låter på ståplats desto fler låter på sittplats tror jag, men då måste ju först folk gå på hockey!
Och det måste sundlöv & cz se till, att folk blir intresserade och tycka att det är kul.

22-åringen är en av de mest attraktiva Rögle-spelarna på elitseriemarknaden just nu. Rykten har placerat honom i Brynäs, men han påstår att han inte hört något från Gävleklubben.

- Vet inte, har inte hört något om det. Och det är full sanning.

Redigerad kommentar

Gurra88:

Inte behöver en kille med 20,00 fråga magistern...

Det räknar väl en universitetsstudent som du ut i rödaste rappet (jag räknar kallt med att du inte kastat bort din begåvning och går på KAS)...

Som broder Huge påpekat så har du väl även full insyn i det ekonomiska läget, det har ju alla läktarcoacher av rang.

leovalkama: Det är väl klackens roll att sköta.
Nu ser det ju ut som den har tagit tag i saken och fått igång stå,
till slut kanske sittplats kommer med oxå?

mk: jag skrev ju precis det i andra ord :)

mk: vad sägs om defensiv backklippa? Powerforward?

JanT: Väldigt underhållande.. Din och Huges vandrig runt frågan talar sitt tydliga språk. Ni förstår att det är märkligt men vill förstås inte kritisera klubben, för att gå emot eran policy om att allt alltid är perfekt.

Det här laget vill jag ha nästa säsong!

Markström(HOPPAS) anars Pettersson-Wentzel
Modig

Jonsson-Andersén
Clarke-Sundqvist
Ekholm-Bertilsson
Löf-Sundström
Berglind(utlåning)

Kahnberg-Nordquist-Videll
Somervouri-Järnkrok-Rödin
Granström-Sjögren-Silfverberg
Dackell-Hansen-Lauritzen
Sandin-Wännström-Rohdin(utlåning på alla tre)

PP1:
Jonsson-Kahnberg-Nordquist-Lauritzen-Granström
2:
Clarke-Järnkrok-Somervouri-Sjögren-Videll

BP par:
Dacke-Hansen
Granström-Sjögren
Nordquist-Järnkrok
extra:Lauritzen-Videll-Sundström

Bättre lag än de vi hade iår om ni frågar mig!

Pettisbif: vad hände med silfverberg ?

leovalkama: han är ju i tredje med granis å sjögren

Pettisbif: Då var det klart att Nolander Lämnar!

Pettisbif: Bra. Man kan inte spara på allt för sparandets skull. Nolander kan väl tänkas återvända till mora eller dylikt?

Gurra88: Hur tänker sundlöv nu egentligen.. ska varken Molin eller eventuellt dixon ersättas? Känns mer som att han går igång på att säga att det är slutvärvat för att sedan en vecka efter det ta in nån ny

GävleLasse: "Om du går på bio så känner du dig blåst på biljettpengen om filmen är dålig. Eller hur?"

Och?
Finns det några garantier för att en film är bra eller dålig?
Betalar du 90 kronor för att garanteras 15 skratt i en komedi eller 10 gråtattacker i en sorglig film?
Det är väl upp till dig att återkomma till biografen eller att stanna hemma för gott?

Pettisbif: oj, såg inte det, mitt fel :)

Huge:Ja visst är det. Därför känns det konstigt att du kommer med synpunkter på VAD Peja ska kräva för sina biljettpengar. Detta är väl ändå en rätt han som biljettinköpare får bilda själv.

GävleLasse: sakfrågan vunnen

Det här var ta mig fan ingen rolig läsning. Snacka om att Sundlöv sumpat sina kort..

Gurra88:

vadå ni har ju Modig? :)

mattias - 74: Sätter min näve på att han väntar ut markström, och sen drar han hur som haver.. så står vi här med modig och svedberg.. Signa Eriksson NUUU

tycker det är konstigt att jocke väljer att spela där. får säkert mer speltid i brynäs

sshs: Är det nu Micke ska visa att han är "sveriges bästa sportchef"? Eller ska han än en gång vika ner sig?

Gurra88:

Om ni värvar Eriksson så tror jag vare sig han eller Modig vill vara båsöppnare. Ni värvade väl Modig för att Alcen skulle göra honom till en stabil 1:a målis eller?

mattias - 74: Men hadelöv känns väl också som han inte är nån båsöppnare?eller ska han dra?

Känns som en stabilare förstemålis än modig

Gurra88: Med tanke på att Markans agent säger att han nog kan stanna i Sverige ytterligare något år så vore det väl tjänstefel av Sundlöv att inte undersöka det spåret. Om Sundlöv nu signar Svedberg och sen visar sig Markan stanna, utan avtal med Brynäs, så hade du säkert gnällt som faen för det också. Damned if you do...
Eriksson verkar f.ö. klar för SAIK.

Huss: Som sagt.. Det har ju hela tiden låtit från sundlövs håll att lindäck, eriksson drar till nhl..

Klart jag förväntar mig man gör allt med markan.. Men modig var väldigt för hastat.. skulle väntt in eriksson.. förbannat

Pettisbif: Synd att Nolan lämnar, jag tycker att han oftast gör bra matcher i det tysta. Han hade bra plus/minus och kommer definitivt plockas upp av en ES klubb eller sticka utomlands..

Så kan vi konstatera att det blir Svedberg som andremålis, Sundlöv kan inte vänta på Markan.

"– Vi kan inte sitta och vänta på någon spelare, särskilt inte när det handlar om målvakter. Skulle det bli så att Jacob blir kvar i Sverige får vi lösa det då."

Det hoppas jag för din egen säkerhet att du löser i så fall!!!

"– Och om han spelar i Sverige vill han gärna spela med Brynäs, fortsätter han."

Men det är väl för fan en självklarhet att han ska, skulle Markan försvinna till en annan ES klubb om han blir kvar i Sverige går jag inte på en match nästa säsong.

"Brynäs sportchef Micke Sundlöv:
– Vi kan inte sitta och vänta på någon spelare, särskilt inte när det handlar om målvakter. Skulle det bli så att Jacob blir kvar i Sverige får vi lösa det då."

Och varför kan man inte vänta på Markan? Elitseriens bästa målvakt är ingen dussinspelare direkt... Ska man riskera att han går någon annanstans för att vi måste ha laget färdigt först av alla elitserielag? Känns inte stabilt av Sundlöv.

Hence: Fattar inte heller..varför ska vi alltid vara färdiga först, ifall det dyker upp något.. OCh nu har det ju gjort de. Eriksson ska stanna i sverige.. Och vi varvar Svedberg-- -För helvete sunkröv

Gurra88: Om du tänker efter lite grann så stog Eriksson & Lindbäck högst upp på Sundlövs prioriteringslista. Båda har uppenbarligen tackat nej.

Jag tror att skälet är att de båda anser risken vara för stor att Markström stannar och de då får för lite istid.

Vad gäller Markström är det bara att vänta och se som gäller samtidigt som man måste gardera sig. Jag tycker Svedberg är en utmärkt gardering om Markström trots allt skulle flytta över Atlanten.

Stannar Markström så får vi väl låna ut Svedberg.

Alternativet är ju att göra ingenting och sedan stå där med tvättad hals om Markström sticker och vi tvingas signa Sahlin som andremålis.

Tycker du det låter bättre?

Slutligen spelar det inget som helst roll vilken form av kontrakt vi skriver med Markström och när vi skriver det. Det kan ändå brytas av det nya NHL-avtalet.

Men det hade du så klart full koll på innan du uttalde dig??

Redigerad kommentar

Gurra88: Blir det så att Markan inte åker över så måste han bara spela i Brynäs så är det bara. Jag läste nått om att Markan skulle skriva på för Brynäs ändå med tanke på regeln om spelare som inte är draftade i första rundan. Hur vart det med de?

Sen förstår jag inte hur de kan va så svårt att hålla en bra dialog med NHL klubbarna och på så sätt reda ut vad de har tänkt och vad som är bäst för spelaren i fråga.

Gurra88: Läs gärna innantill;

"Brynäs räknar trots allt Markström som förlorad, men fortsätter med arbetet att få sin stjärnmålvakt att förlänga sitt kontrakt. Inte för att stoppa honom från NHL – nordamerikanerna kan ju med det nya avtalet värva även kontrakterade spelare – utan för att försäkra att det är i Brynäs han spelar om han inte tar en plats i Florida.

– Det är alltid bra att ha kontrakt, då är ju affären stängd. Men rent teoretiskt behöver han inte ha kontrakt med oss. Han vill spela i Brynäs om han spelar i Sverige, det vet vi, säger Brynäs klubbdirektör Hans-Göran Karlsson.

Det nya NHL-avtalet betyder också, som Sporten tidigare talat om, att Jacob Markström har rätt att gå till Sverige i stället för att spela i AHL om han inte platsar i Florida.

Brynäs sportchef Micke Sundlöv:

– Vi kan inte sitta och vänta på någon spelare, särskilt inte när det handlar om målvakter. Skulle det bli så att Jacob blir kvar i Sverige får vi lösa det då."

Tycker du fortfarande att Sundlöv gör ett dålig jobb?

Hur skulle han annars agera?

JanT: Utlåning av Svedberg låter isf som ett bra alternativ; Almtuna kanske? Han borde själv vara medveten om den risken med tanke på värvningen av Modig plus ryktet om att Markan stannar, så det kanske är en fullt möjlig lösning.

« · 1257465 · »