1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739104 inlägg · 7967 ämnen

Nästa säsongs lag

Sv: Nästa säsongs lag

Peja: "Ja, men det känns dumt att värva två utskällda målvakter."

Utskällda av sylf och ett par andra likvärdiga "experter".
Låter som ett otroligt seriöst gäng av rådgivare som Alcén borde frågat innan han rekommenderade Modig och Svedberg....

MarcusElving: Glöm inte att Dixon var väldigt bra och gjorde många mål i grundserien... Många kedjespelare måste höja sin produktion REJÄLT. Men frågan är väl om inte t.ex Dackell kommer att producera mindre?

sylf:

Målvaktssidan är många klasser sämre

Backsidan kan kanske möjligen bli en smula bättre om Ekholm och Clarke visar sig vara bra nyförvärv samtidigt som de yngre backarna tar ett steg till i utvecklingen. Många OM alltså..

Forwardssidan känns som +-0 tycker jag

Gurra88: Framför allt, var tog ambitionen vägen? Det uttalade målet att ta ytterligare ett steg......Men å andra sidan har vi hört det sen 2002.

MarcusElving: Nej, inte på en enda punkt. Backsidan är väl +-0.

Sylf: Som nån skrivit i nått kommentarsfält:

Modig, Svedberg, Clarke och Ekholm istället för Markström, Läck, Hietanen, Nolander, Dixon och Molin. Vart tog pengarna vägen?

Hence: Tror du har rätt, Dackell är sisa "pusselbiten". Det här var tråkigaste och sämsta silly på länge.

Inte fan har vi blivit bättre någonstans direkt

MarcusElving: Ja bara att gratulera, men fan vad jag hatar lag som bara köper, å köper, å köper allt dom kommer över.. Dom kan inte producera fram något själva.

MarcusElving: Jag var aldrig riktigt het på idén om Sjögren. Känns dock, tyvärr, som att Dackell blir sista forward in. Är silly redan över för vår del?

Bara till att stryka Sjögren!

Han går till äckel FBK

MarcusElving: Honkens kontrakt går ju ut nästa år.

Kanske att Markström stannar, sen kommer Honken nästa år.
Modig eller Svedberg utvecklas åt rätt håll.
Vips,så har vi två bra målisar.

sylf:

Oliver?

Hong Kong: Ja, instämmer i gratulationerna, men frågan är om han är döpt efter en av Brynäs sämsta målvakter all times, eller Carragher, en av Liverpools bästa all times:-)

sylf: Kanske inte kommer med i nästa säsongs lag, men om 18-20 år kan det vara möjligt.

Grattis till Rodrigues! Som blivit pappa till en grabb, som han hade den goda smaken att döpa efter en av Brynäs målvaktsfantomer, Jamie.

MarcusElving: Ska det här gå väl måste Pecka kunna trolla a´la Copperfield eller Labero. Cz måste ändra taktik fullständigt och helt plötsligt börja spendera tid i anfallszon, vilket han inte kommer att göra.

Peja: Att de inte ingår i någon framtidsplan i alla fall.

MarcusElving: Brynäs har alltså signat 2 unga målvakter på 1-årskontrakt. Vad ska man utläsa av det?

Japp , då var Svedberg klar enligt officiella.

Mattias Modig och Niklas Svedberg, ni har ruggigt stora skor att fylla ut. Jag hoppas verkligen att ni tillsammans med Pecka Alcén och backarna i laget på något mirakulöst sätt lyckas se till att vi släpper in ungefär lika lite mål som förra säsongen, i alla fall där omkring.

Brynäs är inte direkt kända för att kunna släppa in 3-4 mål och ändå vinna.

Redigerad kommentar

Peja: "Kolla bara hur dålig Korhonen blev efter sin misslyckade sejour i Skåne."

Och ändå var inte Korhonen bra i MIF........

Modig/Svedberg.

Dumlöv har inte lärt sig ett piss sen senaste KS, han kommer att få sjukskriva sig i vår igen.

MarcusElving: Ja, men det känns dumt att värva två utskällda målvakter. Bättre att ha åtminstone en som har färsk framgång i minnet. Kolla bara hur dålig Korhonen blev efter sin misslyckade sejour i Skåne.

Peja: Modig/Svedberg känns som ett av elitseriens absolut sämsta målvaktspar och då har jag inte ens sett alla andra lags målvakter än.

Har sagt det förut, Pecka är hoppet

Mattias Modig och Nicklas Svedberg
Jacob Markström och Eddie Läck

Läs det högt för er själva och förstå skillnaden i klass

Redigerad kommentar

blom23: Sundlöv fortsätter att kontraktera målvakter som inte håller måttet som förstemålvakter i andra ES-lag. Jag tycker att det känns väldigt riskabelt med den här målvaktsuppsättningen. Två målvakter som har fått mycket skäll de senaste åren och skulden för sina lags uteblivna framgångar. Även om de har kapacitet tar sånt på självförtroendet. Joacim Eriksson, Viktor Fasth etc kommer ju från säsonger där de har varit hyllade. Det hade känts mycket bättre med en sån målvakt.

Såg nyss att Niklas Svedberg klar för vårt kära Brynäs

andreasknox: Kollade på highlightsen från caps-montreal nyss. Jävlar i min låda vilken ledare Bäckström är på isen. Hattrick plus en assist, ett av målen avgörande suddenmål.

Vilken spelare, helt sinnesjukt.. Han är redan nu en av de allra bästa i hela världen!

Riktigt häftigt att se kepsarna regna in på isen som hyllningar åt våran egen Bäckström från Valbo!

Nicklas Bäckström säger jag bara, det räcker såå javla bra men det!! Kuuung kung kung!! =D

GävleLasse: Exakt. Snacka om bortskämda hockeylirare.
Dessutom har dom månadslön. En stackars golfare får själv betala flygresan till Honolulu ToR, hotellrum plus mat och startavgift.
Missar han sen cutten med 1 slag pga en försmädlig koppsnurr på sista hålet efter 2 dagars spel så blir det inte en krona i utbetalning.
Bara att åka hem igen och försöka skrapa ihop pengar till nästa turnering.
Skulle vilja se hockeyspelarna själva betala resor och omkostnader för uppehälle efter en torsk i sudden.
Djävla messport!!    :-)

GävleLasse: Spelade på vinst för Washington efter fulltid vid underläge 4-1. Ganska nära endå. Va ganska förbannad:Phaha.. Men sjuukt kul och gött att Bäckis fick göra tre

Huge: Glöm inte att du slipper leta efter pucken efter en puck out. De har till och med en snubbe ute och bonddoppar en ny. Dropzoner har de med..

Bäckis inatt?  Rätt grym ändå.

20 Lindgren: Jag är också storsint och erkänner att ishockey ÄR en sport.
Även om den är lite "mesigare" än golf.
I hockey har du ju en massa lagkamrater som hjälper dig att vinna.
Fegt....      :-)

Huge: Jaha. Du har inte varit utomlands eller i Gavlerinken/Läkerol Arena efter enda JVM-guldet. :-) Nej, golf är inte min sport. Men jag erkänner att det ÄR en sport.

rafalski: Enligt EP så har Rögle gjort sig av med 8 spelare bara idag, b.l.a Månsson och Beduinen........

Huge: Om vi lämnar golfen. Vilken vansinnig sudden i jkpg, båda lagen la en tegelsten på gasen och gav järnet. Fantastiskt kul att se!

rafalski: Jag var på StAndrews 2004, och det är väl värt att vänta på, en riktig höjdare!!!!

Huge: Ja Mälarö brukar öppna tidigt så det kan nog vara värt ett besök. Hoppas du kommer iväg till golfens Mecca, känns lite vassare än Helsingborg;-)

Peja: Håller med.
Och det var därför jag också skrev att Berglind ses som ersättare enbart numerärt, sas. Nolander ska ju de facto ersättas av en annan back om vi nu ska ha 8 backar att rulla runt på.

Huge: Fast det är väl ändå Ekholm som i första hand bör räknas som Nolanders ersättare?

rafalski: Tala inte om eländet. Vi är planerade att åka från Skavsta måndag kväll 19.20 men det ser som sagt ut att vara helkört just nu.
Bra tajming: har aldrig spelat i Skottland och var utomlands senast 1981 (när U-137 gick på grund i Gåsefjärden...) och naturligtvis blir det ett vulkanutbrott just nu.
Blir troligen nåt i Skåne istället. Dom brukar ha billiga golfpaket runt Helsingborg, så vi får väl sy ihop nåt.
Skottland får vänta, om inte nåt mirakel inträffar.
Banan ligger ju kvar men nog känns det surt.
Kan annars tipsa dig om Mälarö GK ute på Ekerö.
Var där i onsdags. Kanongreener redan nu och 400 kr i greenfee.
Helt Ok om man är spelsugen och det är man väl oftast så här års...
;-)

Huge: När bär det av till St Andrews? Hoppas inte askmolnet ställer till det. Skapligt avundsjuk.

Zzz: Ja, Nolander har varit en riktigt stabil och säker mellanklassback, kan man väl säga. Såna som får lite uppmärksamhet men som är nödvändiga i alla lag.
Och sett till resonemanget om att föryngra laget så låg väl just Nolander närmast att få kliva av. Har svårt att sen nån av dom andra backarna som skulle få stryka på foten isf.
Både Bertilsson och Löf tycker jag har visat att dom håller i ES, särskilt Löf som jag tycker imponerat och tagit rejäla kliv framåt. Bertilsson känns redan som en etablerad ES-back och nu är det väl Berglind som står på tur att fylla luckan efter Nolander, fast bara rent numerärt än så länge.
Heder åt Nolander och lycka till i Mora(?) eller var det nu blir....

Peja: Känns rätt ok ändå med Nolander. Visst har han varit bättre än man vågat önska sen han kom från Mora, men jag ser hellre att vi lyfter upp våra yngre backar och satsar på spets.

Men all heder åt Nolander som gjort det kanon i Brynäs.

Om Nolander.

2006 flyttade han till Gävle, men efter fyra säsonger i Brynäs erbjöds han ingen fortsättning.

- De ville föryngra laget, sa de. Jag har inga problem med det och kände själv att det var dags att röra på sig.

5 klubbar pratar med Fasths agent, Brynäs är en av klubbarna...

Shit vad glad jag skulle bli om vi lyckades värva Fasth, fast han var väl inte huvudspåret?

Peja: så kan det ju vara, låter inte helt ovettigt

Hence: Kanske är meningen att han ska stå kvar i AIS såvida Luleå inte behöver honom?

Peja: eh, låter ju föga utvecklande för honom.

JanT: Bara ett klargörande.. Bara för att man är ES-meriterad innebär det inte per automatik att man är en bra målvakt.. Det finns många exempel på det.. Svedberg är ett bra exempel på en sån..

Att folk vill ha modig före eriksson tycker jag är fel, men där skiljer åsikterna.. men att svedberg skulle vara bättre än eriksson tycker jag ingen kan säga..Om det inte handlar om att tycka att allt som sundlöv alltid är rätt..

Enligt Kuriren är det klart att Pettersson-Wentzel blir Luleås tredjemålvakt nästa säsong.

sylf: Hoppas på 4-0 i matcher till Hv...

MarcusElving: Vore rätt ballt om HV gick ifrån i början:-))

Peja: Säkert nån stats r*nkare som kan ta fram snitt längd och vikt. Men Bifs trupp känns liten och klen.

Känns som om dom vill bygga en trupp med smartness och fart som vapen, men i detta tappar man kilon och tyngd framför båda målen och spelet runt sargerna.
För handen på hjärtat hur många gånger åker en spelare från Bif först in och tar en smäll/tackling för att vinna pucken den gångna sessen?
Sen måste vi IN PÅ MÅL å sluta stå i hörnen å sova, BORT med pass bakom ryggen ggr*10 för att alibi skjuta på mål från ingen vinkel innans man åker och byter.

« · 1259368 · »