JanT: Visst är de unga och utvecklingsbara. Men att ge dem FÖR mycket ansvar som att hålla en nivå som man förväntar sig att en ES målvakt skall ha kan ha en direkt motverkande effekt.
Unga och utvecklingsbara målvakter har man ju av hävd som två bakom en solklar etta. Inte två stycken på en gång.
JanT:
Japp Ejendal har klart och tydligt sagt att det är stopp nu, fast å andra sidan har man ju hört det där förut. Nya tränarna skall ju satsa på hemvävt och unga spelare, det har vi också hört förut.
mattias - 74: Svedberg/Ericsson känns hugget som stucket... Jag hade nog hellre sett att man satsat på en mer etablerad målvakt.
Det känns som att man värvade Modig som backup och köra med Läck som uttalad etta. När nu Läck drog så blev Modig helt plötsligt en kandidat för förstaspaden.
Väldigt konstigt agerat av Brynäs...Vi ses i KS nästa vår
Clarence: Det behövs någonting väldigt trendbrytande i så fall. En rysk oljemiljonär eller nåt i den stilen.
Det känns som att ledningen har ett spår medans Sundlöv mer verkar vara inne på en annan linje.
Det skall bli högintressant att se hur det går med försäljningen av säsongskorten till nästa säsong. Jag har hört att det är många som inte tänker köpa något på grund av att föreningen inte satsar framåt.
GävleLasse:
hade hellre sett att ni försökt få Ericsson med Svedberg eller Modig som Back Up... Ericsson är absolut mogen för ES men nu verkar det bli Skellefteå!
Huge: Modig/Svedberg har ju i princip likvärdiga stats som Sperrle/Korhonen så jag tycker inte att de skulle vara skickligare.
Modig klarade uppenbart inte av att konkurrera med Nilsson i Luleå. Och vad gäller Svedberg så känns han väldigt upp å ner. Precis som Sperrle var...
arnio: Vad Kahnberg behövde var ju speltid och förtroende. Inte ens Kahnberg gör mål från bnken. Så det handlar nog inte om dåligt självförtroende utan mer om att han inte FICK förtroende av Dahlén.
Huge:"Med nya idéer från Pecka, mer speltid och förtroende från CZ och ett miljöombyte så känns det som ett par ingredienser som kan få fart på vilket ev stukat självförtroende som helst."
Samma visa som man sade angående Simon Skoog...
Är Brynäs ett lag som vill framåt eller är det en instutition för spelare med sargat självförtroende.
Det känns som att man kör en lågbudgetsatsning nästa säsong. Det blir högintressant att se hur mycket back man gått den här säsongen.
Jag är orolig
mattias - 74: "TOM jag som är neutral och följer alla lags Silly season måste säga att målvaktsparet med Modig och Svedberg är 2 målvakter som jag absolut skulle känna mig osäker med i laget om jag varit Brynäsare.."
Osäkert, om du jämför med vadå?
Markan och Läck?
Tja, jämfört med DEN uppställning så känns ärligt talat det mesta osäkert.
Det är ju det som är "problemet": realistiskt sett kan vi inte jämföra med det vi haft i Markan/Läck, eftersom det varit ett undantagspar.
Sen det här med uttalade förstemålvakter osv: det handlar om hur både laget och tiltänkta målvakter ser på saken.
Hur ser resp målvakt på Brynäs/CZ:s upplägg och intentioner med målvaktssidan?
Är dom beredda att ex flytta på sig om Markan kommer tillbaka?
Hur ser isf kontrakten ut?
Kan ju tänkas att nån av dom eller båda har accepterat läget, dvs att det inte blir nån uttalad förstemålvakt, eftersom ingen av dom har samma status som ex Markan har haft. Och då har ändå Läck känts som en riktigt bra målvakt som trots sin kapacitet accepterat rollen som andremålvakt bakom Markan.
Tror även att Alcéns roll som utvecklare och erkänt skicklig tränare har spelat i ni valet som både Modig och Svedberg gjort.
Kanske mer än dom flesta tror.
arnio: "jag ser inte laget som sämre förutom på målvaktssidan men där kanske Sundlöv överraskat med fingertoppskänsla, vem vet."
Håller med i hela din analys av läget.
Målvakten är väl den enda post där det känns som att vi blivit försvagade, eller säg så här: Markan och Läck var ett målvaktspar utöver det vanliga.
Nåt sånt GÅR inte att ersätta rakt av mht till Brynäs ekonomi.
Känns som att det handlar främst om just ekonomi i det här fallet och att man dessutom halvchansar på att Markan ev kommer tillbaka och tar med det i beräkningarna.
Angående alternativet med en likvärdig ersättare till Markan: finns inga garantier för att det för det första FINNS en riktigt bra likvärdig toppmålvakt tillgänglig och för det andra att han verkligen vill hit.
Och vad skulle han isf kosta i pengar?
Tja, förmodligen så pass mkt att ersättare till bl.a Hietanen knappast hade blivit Clark utan ytterligare en juniorback, typ.
Och att en spelare som Ekholm hade valt nåt annat lag.
Vi har ju dessutom en osäker Dixon som ska ersättas med nåt som helst är likvärdigt. Pengarna räcker inte till allting så det får bli en avvägning av hur dom på bästa sätt ska fördelas i det här knepiga fallet, då BÅDE Markan och Läck försvinner.
Hade varit ett helt annat och betydligt enklare läge om ex Läck hade varit kvar, vilket man säkerligen räknade med.
Lindström: "Ja eller kanske dig, upplys om deras storheter för du tycks ju sitta på samma kunskaper som Alcén."
Fel.
Det är DU, sylf och några andra läktarcoacher som som tror er sitta på helt nya och revolutionerande kunskaper om vilket val som är bäst.
Och dom kunskaperna har ni uppenbarligen förvärvat genom att sitta hemma i soffan och käka chips.
Imponerande....
sylf: "Tänk på att du snackar med killen som hyllade Jamie Ram, DJ, Simon Skoog......."
Jag TRODDE på Ram och Skoog, har öht inget med att hylla dom att göra.
Inte konstigare än när DU toksågar det mesta vad gäller nyförvärv och det sen visar sig att du varit fel ute. Av nån anledning bortser du från dina egna "misstag"...
Sen finns det ju dom som döper sina barn efter Jamie Ram.
Riktigt SÅÅÅÅ långt gick jag ju iaf inte.... :-)
Huge:
TOM jag som är neutral och följer alla lags Silly season måste säga att målvaktsparet med Modig och Svedberg är 2 målvakter som jag absolut skulle känna mig osäker med i laget om jag varit Brynäsare.. varför försöker man inte hitta en bra 1:a målis. Om man förstått Alcen så är ingen av dom tänkt att vara uttlad 1:a målis. Borde man inte ha det?
Peja: "Nej, men utskällda av fansen till Luleå respektive Modo. Sånt sänker självförtroendet. Tror du att en spelare som kommer från en dålig säsong har lika bra självförtroende som en spelare som kommer från en bra säsong?"
Bara för att dom ev blivit utskällda av ett gäng sylftyper i Modo resp Luleå så behöver det inte betyda nåt öht. Dom skäller ju på allt och alla oavsett.
Skulle snarare tro att det är tvärtom: när sylf och den typen av skribenter skäller, då vet man att ledningen satsat rätt.
Svedberg är tydligen en riktig vinnarskalle och sånt är enormt viktigt. Med lite drillning av Alcén så tror jag det kan bli riktigt bra.
Hans självförtroende naggades säkert i kanten när han inte fick speciellt mkt speltid i Modo, ngt som Boorken är inne på i dagens GD.
Sen begriper jag inte vad hans dåliga säsong i Modo har med saken att göra (om den nu verkligen var så dålig...).
Visst spelar en sämre säsong in i bilden men självlförtroende är såvitt jag vet en färskvara, som hänger ihop med laget i övrigt.
Med nya idéer från Pecka, mer speltid och förtroende från CZ och ett miljöombyte så känns det som ett par ingredienser som kan få fart på vilket ev stukat självförtroende som helst.
Vad jag har sett av honom så är han kass så fråga Sundlöv vad han grundar det hela på.