Huge:"Inte bara jag som tyckte att Molin var helt fenomenal. Det tyckte även många andra kunniga och insatta bedömare."
Så nu är du alltså både kunnig OCH insatt?
Gurra88: "Eller har du nått mer du kan jämföra med cancer??"
Ja, i princip så har jag det.
Men jag avstår från att jämföra med nåt eller nån.
Riskerar bara att misstolkas.
Gurra88: "Ännu ett lågvattenmärke att blanda in cancer..
Och har för helvete inte ett skit med saken att göra. idiot"
Har ni inte läst om begreppet "liknelser" i den där skolan som gav dig 20.0 eller vad det var i betyg?
Du vet, när man LIKNAR ett visst beteende vid ett annat, där själv liknelsen öht inte har nåt med sakfrågan att göra?
GävleLasse: "Men ditt resonemnang bygger ju bara på förhoppningar."
Till skillnad från dina och andras resonemang, där man är negativa och inte alls tror på laget?
Bygger inte allas resonemang mer eller mindre på förväntningar och förhoppningar?
Jag har redogjort för hur JAG ser på saken och motiverat varför jag gör det.
Mer kan jag inte göra.
Huge:Men ditt resonemnang bygger ju bara på förhoppningar. Defensiven har ju varit stabil på grund av att man backat hem med hela laget och spelat något slags boxplay i spel fem mot fem.
Lindström: "Jaha så när man kommer med stats och kritik så är man "läktarcoach"
Ja, både du och jag är läktarcoacher, oavsett om vi kommer med stats eller inte.
Var det svårt att begripa eller ska jag utveckla närmare?
"Men inställer man sig i hyllningskören så är man nyanserad och kunning. Rolig du."
Nä.
Tycker man att Alcén och CZ har bätte koll än du och sylf på vilka målvakter som borde värvas, så handlar det inte om nåt hyllande från min och en del andras sida.
Det handlar om vem man anser passa bäst för jobbet som målvaktstränare eller huvudtränare.
Vad det också svårt att begripa eller ska jag utveckla även den biten lite mer?
"Nej just de ja du är ju lika kunning som Alce´n och NC för du är ju så insatt i klubben tack vara ditt knäck åt dom."
Nä.
Jag är inte lika kunnig som Alcén och NC. Det är DU, sylf och en del andra självsäkra och självpåtagna läktarcoachtränare som tror att ni är lika kunniga, och att kunskaperna kan förvärvas genom att käka chips hemma i soffan.
Själv är jag en vanlig simpel läktarcoach som iofs käkar chips ibland men som inte tror mig veta bättre än Alcèn och CZ.
Var det också svårt att begripa eller ska jag utveckla mig ytterligare?
Huge:Vad bygger du det resonemanget på? LJ är ingen gigant framför kassen. Hans kvalitéer ligger i offensiven.
Du har två helt nya namn som du inte vet ett jota om hur de spelar. Exakt vad är det som säger att vårt försvar är stabilare nästa säsong?
JanT: Har du tagit hänsyn till backbesättningarna? Grundspel? Antal insläppta mål under säsongen? Utvisningar.
Det är grymt många faktorer man får ta hänsyn till.
Det enda vi kan göra är att hoppas att det inte blir som när man satsade på Sperrle/Korhonen..
JanT: När det gäller Markan/Lindbäck så var ju Markan uttalad etta.
Wesslau/Ridderwall håller jag med om att det var en lyckad satsning. Men samtidigt så tycker jag att DIF har ett mycket bättre lag sett över hela laget lagdel för lagdel.
Brynäs har ju sina förutsättningar och DIF sina...