1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739090 inlägg · 7967 ämnen

Nästa säsongs lag

Sv: Nästa säsongs lag
Huge: Kan Djurgårn med sin pisstrupp spela final så kan vi spela final nästa säsong också. Var lite positiva och lita till ungtupparnas utveckling!

Huge: "Du vet, när man LIKNAR ett visst beteende vid ett annat, där själv liknelsen öht inte har nåt med sakfrågan att göra?"

Och då väljer du att likna det med cancer.. är iofs inte ett dugg förvånad

Blir Dixon kvar?

– Inte som det ser ut nu, säger sportchefen Michael Sundlöv.

Agenten Juuso Pulliinen till Sportbladet:

– Brynäs är inte intresserade. De har sagt att de inte har några pengar
Dixon gjorde 27 poäng första säsongen i Brynäs, 35 den andra.

Kanon fixar nr.16 dom poängen nu va?

Huge: Om du blandar in cancer i det här så har du fel i huvet. Hoppas att du fattar att du klev över en gräns nu.

GävleLasse: Jajamän.
Glömde tillägga att jag också är snygg.

Huge:"Inte bara jag som tyckte att Molin var helt fenomenal. Det tyckte även många andra kunniga och insatta bedömare."

Så nu är du alltså både kunnig OCH insatt?

Gurra88: "Eller har du nått mer du kan jämföra med cancer??"

Ja, i princip så har jag det.
Men jag avstår från att jämföra med nåt eller nån.
Riskerar bara att misstolkas.

Gurra88: "Ännu ett lågvattenmärke att blanda in cancer..

Och har för helvete inte ett skit med saken att göra. idiot"

Har ni inte läst om begreppet "liknelser" i den där skolan som gav dig 20.0 eller vad det var i betyg?
Du vet, när man LIKNAR ett visst beteende vid ett annat, där själv liknelsen öht inte har nåt med sakfrågan att göra?

Huge: HAha.. vad är det du inte fattar? Vad ska folk skriva.. Juniorerna tillåts ju för fan inte att spela ett offensivt spel.. Det är ju det som är skillnaden mellan Hardy och CZ.. Eller har du nått mer du kan jämföra med cancer??

Gurra88: Ja, det är ju verkligen spelare som Krüger och Josefsson som Hardy byggt laget kring.
Först kastar han in ett gäng lovande juniorer som ryggrad och sen kompletterar han med ett gäng medelmåttiga seniorer som inte har så stor betydelse, typ Ragnarsson, Tim Eriksson, Falk, Ölvestad, Nilsson och Tjärnqvist....

Nästa säsong är det VÅRA juniorer som kommer att få lika stora rubriker som Hardys har fått den här säsongen.

Huge: Ännu ett lågvattenmärke att blanda in cancer..

Och har för helvete inte ett skit med saken att göra. idiot

Gurra88: Visst är det så.

När man INTE håller med sakkunskaperna, då har man en egen åsikt.

Och när men håller med sakkunskaperna, då har man ingen egen åsikt.

Hur gör du när du kommer till en läkare som säger att du har cancer?
Skrattar du honom i ansiktet och säger: "Idiot, du har ju ingen egen åsikt...."

Grattis då.
Lycka till med cancern och skit i läkarens råd.
Du kan ju trots allt trösta dig med att du hade en egen åsikt....

Huge: Ja men precis, om han nu är så bra.. då har det ju försvagats rejält.. ??

Topp Fyra.. ja herregud.. Med hardy i båset möjligen, som byggt laget kring järnkrok och rödin..

Huge: Topp 4 placering med Mattias Modig och Niklas Svedberg i mål och Czarnecki som tränare, hur får du ihop det?

Spela i egen zon 70% av matcherna och lita på målvakten var receptet förra säsongen. Undra om det funkar med våra nya målisar, skulle inte tro det.

GävleLasse: "Men ditt resonemnang bygger ju bara på förhoppningar."

Till skillnad från dina och andras resonemang, där man är negativa och inte alls tror på laget?
Bygger inte allas resonemang mer eller mindre på förväntningar och förhoppningar?
Jag har redogjort för hur JAG ser på saken och motiverat varför jag gör det.
Mer kan jag inte göra.

Lindström: Det han försöker säga är att han inte har en egen åsikt utan fullt ut underkastar sig precis allt vad som händer i Brynäs.. För det vet ju alla vid det här laget Alcen och sundlöv har ju alltid rätt.. De har ju handplockat stjärnmålvakter förr.. Korohonen, Sperrle, Ram... Modig/ Svedberg är bara två i mängden.. Litar fullt ut på att det här bli kanon..

Gurra88: Inte bara jag som tyckte att Molin var helt fenomenal. Det tyckte även många andra kunniga och insatta bedömare.
Synd att han slutar, hade gärna sett honom kvar 1 säsong till.
Forwardssidan ser tvärtom oförskämt bra ut, och Dixon är väl egentligen det enda molnet på himlen. Kanske vi skulle behöva en lite tyngre murbräcka därframme, men Dixonfrågan känns isf mer akut.
Nordan får grundträning från start och slipper hoppa in relativt otränad mitt under säsong.
Hansens skada har läkt och den hämmade honom säkerligen till stor del under den gångna säsongen.
Och sist men inte minst: juniorfemman.
Som snurrade friskt med Djurgårdsförsvaret i kvarten.
Där får vi ett riktigt bra vapen som dessutom kommer att dra med sig dom övriga lite mer rutinerade anfallarna.
Topp4 ser jag inte som nån omöjlighet, då vi var 4 poäng ifrån den prestationen iår.

Huge: Ja du ska man skratte eller gråta åt dig?

"Tycker man att Alcén och CZ har bätte koll än du och sylf på vilka målvakter som borde värvas"

Ja det är ju deras jobb så det kan man ju hoppas.
Sen om du skulle få välja mellan Henke Lundqvist eller Sperrle vilken skulle DU välja. Eller måste du svara Sperrle nu för att Sundlöv släpa hit han?

"Jag är inte lika kunnig som Alcén och NC. Det är DU, sylf och en del andra självsäkra och självpåtagna läktarcoachtränare som tror att ni är lika kunniga"

Jaså för att Alcén å NC säger nått så är det lag alltså?

"Själv är jag en vanlig simpel läktarcoach som iofs käkar chips ibland men som inte tror mig veta bättre än Alcèn och CZ."
Som oss andra alltså, men vad gör då dig till expert på då? Får det inte riktigt att gå ihop varför ditt ord skulle väga tyngre än våra andras eller vara det rätta?!

Huge:Men ditt resonemnang bygger ju bara på förhoppningar. Defensiven har ju varit stabil på grund av att man backat hem med hela laget och spelat något slags boxplay i spel fem mot fem.

Huge: Forwardsposten då? Du som tycker att Molin va helt fenomenal.. Visst fan är då forwardsposten rejält försvagad?

GävleLasse: LJ är helt klart en offensiv tillgång men har även mkt goda defensiva kvaliteter. Sånt glöms bort i den allmänna debatten.
Han känns även mer eller mindre som ett nyförvärv. Gäller även till viss del Andersèn som måste ha varit rejält hämmad av sin axelskada. Där får vi tillbaka mkt tyngd i försvart. Lägg till Ekholm och Clark som ska ersätta Hietanen och Nolander.
Här är det lite svårare att sia om hur bytena har utfallit, sas.
Känns kanske som att vi tappat ngt iom att Hietanen och hans insats blir svår att kompensera fullt ut.
Tror iaf att både Ekholm och Clark fullt ut ersätter Nolander, möjligtvis att det blir en förstärkning på den punkten.
Sen har juniorbackarna fått mkt erfarenhet och tagit kliv framåt.
Tillsammans med Ekholm har vi här en utvecklingspotential som känns intressant och som redan nu tar för sig ordentligt.
Nä, jag kan ärligt talat inte se nån större försvagning av försvarssidan, mer än målvaktsposten.

MarcusElving: HAHAHA..ja hjälp ..Fy fan vilken jämförelse..

Lindström: "Jaha så när man kommer med stats och kritik så är man "läktarcoach"

Ja, både du och jag är läktarcoacher, oavsett om vi kommer med stats eller inte.
Var det svårt att begripa eller ska jag utveckla närmare?

"Men inställer man sig i hyllningskören så är man nyanserad och kunning. Rolig du."

Nä.
Tycker man att Alcén och CZ har bätte koll än du och sylf på vilka målvakter som borde värvas, så handlar det inte om nåt hyllande från min och en del andras sida.
Det handlar om vem man anser passa bäst för jobbet som målvaktstränare eller huvudtränare.
Vad det också svårt att begripa eller ska jag utveckla även den biten lite mer?

"Nej just de ja du är ju lika kunning som Alce´n och NC för du är ju så insatt i klubben tack vara ditt knäck åt dom."

Nä.
Jag är inte lika kunnig som Alcén och NC. Det är DU, sylf och en del andra självsäkra och självpåtagna läktarcoachtränare som tror att ni är lika kunniga, och att kunskaperna kan förvärvas genom att käka chips hemma i soffan.
Själv är jag en vanlig simpel läktarcoach som iofs käkar chips ibland men som inte tror mig veta bättre än Alcèn och CZ.
Var det också svårt att begripa eller ska jag utveckla mig ytterligare?

Gurra88: Vi kan ju ta tillbaka Kyle Wanvig i så fall. Han hjälpte ju Brynäs otroligt mycket med alla sina utvisningsminuter. Svindyr spelare som stjälper laget istället för hjälper. Säger inte att Modos förvärv är en sådan spelare, men det känns ju som att det är varning för det.

arnio: Ännu en smurf som hoppas alla kommer vara 170 och väga 64 kg..

Huge:Vad bygger du det resonemanget på? LJ är ingen gigant framför kassen. Hans kvalitéer ligger i offensiven.

Du har två helt nya namn som du inte vet ett jota om hur de spelar. Exakt vad är det som säger att vårt försvar är stabilare nästa säsong?

Gurra88: "När får vi en sån här nyhet till Brynäs?
Bifogade länkar:
Modo värvar värsting | Modo | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet"

Aldrig hoppas jag..

MarcusElving: Nej precis.. för vi vill ju hellre se små smurfa åka runt och undvika att bli tacklade? Ja man har olika syn på vad man gillar för hockey..

Visst kommer han få utvisningar, men visst fan kommer han bli oerhört populär i modo..

Gurra88: Blir mycket boxplay för Modo nästa säsong! Värstingar och fighters är inget att ha i ES, det blir ju utvisning för minsta lilla.

JanT: Hahaha.. Ja för de är ju verkligen likvärdiga.. Nu syftade jag på att han är oerhört jobbig att möta..Clarke är en kattunge i jämförelse..

GävleLasse: Finns många som tar 1á pucken men slipsarna vi hade då kunde ju inte styra ner dom i hörnen eller hålla dom agerade mest bollplank.
Å med våra Stora-Starka backar vi kommer att besitta nästa sesse kommer det att bli jobbigt.

Men enligt Huge så har vi seriens bästa backar å målisar för att inte glömma tränarstab och arena.
Så allt annat än top 4 är ju otänkbart!!!

GävleLasse: Och skillnaden vad gäller Brynäs är att vi i dagsläget förfogar över ett betydligt stabilare försvar jämfört med när Sperrle/Korhonen hade det som tyngst.
Vilket innebär att Modig borde kunna upprepa sina fina stats från 08/09 utan några större problem.
Enda anledningen till den i mitt och andras tycke obefogade oron är jämförelsen med Markström. Man tar honom som nån sorts riktvärde för hur en normal målvakt i Brynäs borde se ut, när det handlar om en undantagsmålvakt som kommer fram mkt sällan.
Vi får nog vänja oss vid att ha varit lite bortskämda på den punkten och att det nu återgår till lite mer normala gängor, där målvakterna varken är bättre eller sämre än hos många andra lag.
Förhoppningsvis utvecklas dom i ny miljö och med lite nya ideer.

Huge: Jaha så när man kommer med stats och kritik så är man "läktarcoach" Men inställer man sig i hyllningskören så är man nyanserad och kunning. Rolig du.

Sen vart kommer dina sk. kunskaper ifrån? Bussgaraget? eller kanske rent av från text tven.

Nej just de ja du är ju lika kunning som Alce´n och NC för du är ju så insatt i klubben tack vara ditt knäck åt dom.
Det är "Imponerande...."

JanT: Sant.. Men den säsongen så hade ju Luleå ett antal stabila backar som höll rent framför kassen. Ser man på katasrtrofsäsongen med Sperrle/Korhonen så räddade de ju ofta förstapucken men släppte in returerna.

Gurra88: Senast för ca. 1 vecka sedan, då "sunklöv" värvade Clarke.

När får vi en sån här nyhet till Brynäs?

GävleLasse: Som jag sagt är målvaktstatistiken ett trubbigt instrument...

Men enligt mig visar den på att det finns potential hos Modig. Annars fixar man inte 92,2 % på 40 matcher.

JanT: Det är som vanligt.. De som lämnar är tveksamm och rentav odugliga och de som kommer in är fenomenala och framtidsnamn!..

89,9 skrämmer ingen.. förutom förmodligen dig. Han hade varit ett utmärkt komplement till någon annan, Läck, Markström, Eriksson..

JanT: Har du tagit hänsyn till backbesättningarna? Grundspel? Antal insläppta mål under säsongen? Utvisningar.

Det är grymt många faktorer man får ta hänsyn till.

Det enda vi kan göra är att hoppas att det inte blir som när man satsade på Sperrle/Korhonen..

Gurra88:

Återigen får du siffrorna;

Modig;

2006-2007 Luleå Elitserien 32 2.53 .915

2008-2009 Luleå Elitserien 40 2.25 .922

2009-2010 Luleå Elitserien 34 2.49 .899

Läck;

2009-2010 Brynäs Elitserien 14 2.67 .911

Varför väljer du att enbart titta på den senaste säsongen? Jag tycker att siffrorna tydligt visar på den kapacitet som finns hos Modig. Läcks siffror visar på att det "kanske" finns kapacitet, men framtiden kan vi som bekant endast tro om...

Men du kanske är synsk?

Saida junior?

Davey_22: Ja, enligt Sundlöv är det bara Dackell kvar. Om inte någon försvinner till NHL vill säga.

"– Vi har kvar att skriva kontrakt med Dackell, men där är vi i stort sett redan överens, det blir nog klart i de närmaste dagarna. Om ingen spelare försvinner till NHL är lagbygget klart, säger Sundlöv."

Jag tänker inte döma ut laget förrän jag ser hur utvecklingen på de yngre går nästa säsong och hur backförvärven sköter sig. Även hur mycket Pecka lyckas höja målisarna såklart.

Men jag kan säga så mycket att det inte alls känns bra eller roligt att gå in i nästa säsong nu. Vi har inte blivit nämnvärt bättre någonstans på pappret, snarare sämre totalt sett i och med att målvakterna är så pass mycket sämre.

Må alla hockeygudar och marginaler vara med oss!

AMEN!

JanT: Nej men den stats du visar på är att Läck är bättre än vår blivande första målvakt.. ser det bra ut.. I ett lag som levt på sitt målvaktsspel? Och som inte värvat ett jävla skit för att säkra upp ett försvagad målvaktspost?.. Hur funkar den matten? Borde väl vara matte A på din gymnasieskola..

Är detta nästa säsongslag så är jag tyvärr väldigt skeptisk till att vi ska kunna ta ett steg framåt, hade förväntat mig mer av silly.

Som det ser ut nu så krävs det ju i stort sett maximal utdelning på utvecklingskontot för att det här ska gå vägen, fan såååå tröttsamt

Huge:

Finns det inte pengar över efter dessa förutsätningar ( Billigare trupp, slutspel, mer pengar från Canal+ ) så blir det nog aldrig pengar över om de nu inta har amorterat massor med mycket på arenalånet.
Men bokslutet ger svar så det är väl bara att vänta.

arnio: Det hela är nog så enkelt att vissa personer har en negativ grundinställning till det mesta i sin omgivning.

Är man dessutom frustrerad över någonting i vardagslivet är det lätt hänt att detta spiller över på något fritidsintresse. Kan man dessutom inte påverka sitt fritidsintresse blir det etter värre.

Titta bara på hur "den fantastiska" Stockholmspubliken uppträder....

Vilken "fest"....

JanT: "Nu tycker jag du tar i; "Fantastisk".

Modig har presterat bra i LHF, eller tycker du dessa stats pekar på en målvakt som har "haft elitseriessäonger i sig utan att prestera"

Du glömmer bort att Läcks ES-facit ser ut så här. Tycker du att det ser bättre ut än Modig??

Jag är inte det minsta orolig över Modig.

Men visst kommer vi sakna Markström."

PRECIS JAG FATTAR INTE HELLER DENNA ÖVERTRO PÅ LÄCK!!!!!

Gurra88: Nu tycker jag du tar i; "Fantastisk".

Modig har presterat bra i LHF, eller tycker du dessa stats pekar på en målvakt som har "haft elitseriessäonger i sig utan att prestera"

Du glömmer bort att Läcks ES-facit ser ut så här. Tycker du att det ser bättre ut än Modig??

Jag är inte det minsta orolig över Modig.

Men visst kommer vi sakna Markström.

JanT: När det gäller Markan/Lindbäck så var ju Markan uttalad etta.

Wesslau/Ridderwall håller jag med om att det var en lyckad satsning. Men samtidigt så tycker jag att DIF har ett mycket bättre lag sett över hela laget lagdel för lagdel.

Brynäs har ju sina förutsättningar och DIF sina...

JanT: Det är väl en jävla skillnad på två målvakter med fruktansvärd talang och som tar fram sin kapacitet och utvecklar den med en gång.. än målvakter som haft elitseriessäonger i sig utan att prestera.. Vad säger att de het plötsligt blir fantomer.. Pecka är fantastisk.. Men han kan inte förvandla sten till guld... Markström, Lindbäck, Läck hade ju fantastisk grundkapacitet redan innan..

GävleLasse: Det går alldeles utmärkt att köra 2 utvecklingsbara målvakter;

Markström/Lindbäck

Wesslau/Ridderwall

Jag ser med spänning fram emot nästa säsong, ett lag fullproppat med talang och potential. Skall bli väldigt kul att följa på isen!

« · 1259555 · »