1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738899 inlägg · 7967 ämnen

Nästa säsongs lag

Sv: Nästa säsongs lag
Gusten: När man tror att Modig är ett aprilskämt, så visar det sig att han verkligen är det!!!

www.eliteprospects.com/player.php?player=2356

Hence: Ingen Kokko? Varför?

Den bästa offensiva back vi haft i truppen sedan Timonen...

bradberry: 35 bast med en svår skada.

sylf: Jag förstååår inte vad de ser i Modig.. Jag tror mycket mer på Sahlin.. ! Suck, kan man inte invänta lindbäck och ericsson och se vad som händer.. Som sagt om det skulle skita sig har vi alltid sahlin som backup, och det är inte apskit..

bradberry:

Kokko = skadekänslig, börjar bli till åren och har historiskt sett varit allt annat än stabil, varvat höga toppar med djupa och ibland långa dalar. När han kom till Brynäs hade vi turen att få se honom på topp, om han hade spelat hela säsongen kanske det blivit annat. Låt oss komma ihåg honom för det fina han visade och låta det vara bra så. Bättre att leta andra alternativ.

Gurra88:

Nu har jag inte sett Sahlin på några månader men vad jag såg av honom på höstkanten så är Modig klassen bättre, Sahlin kan bli bra men han har en bit kvar för att hålla i ES, så om valet står mellan dem två är det ett enkelt val, Modig alla dagar i veckan.

Däremot ber jag till högre makter att man inväntar svar från Lindbäck eller/och Jocke innan något görs klart med någon annan.

sylf: "Sen ska vi bara införskaffa 5-6 forwards av hög klass!"

5-6... ser ut som du är lite sugen på en Boork-trupp...:)

Gurra88:

Jag tror nog Pecka Alcen ser bra mycket mer i Modig än vad några s.k läktarcoacher gör..
Tror han lyckas med Modig också :)

SH: Inte alls, jag vill att vi dumpar lika många!!

blom23:Vi vet inte hur mycket Pecka har at säga till om när det gäller värvningar av målvakt. Vi vet bara att Modig vill ha Pecka som tränare, inte tvärt om.

Men men, du är ju uppgifterna dementerade av Sundlöv så vi får väl se.

Dackell-Dixon-Eero får förnyat förtroende trots fyra totalt värdelösa matcher.

mattiaskarlgren: Enligt Swehockey har inte Czarnecki gjort en ENDA förändring. Jag hoppas att han bänkar första linan DIREKT om de inte rycker upp sig omgående.

MarcusElving: Kan vara en mörkning in i det sista, jag hoppas det iaf

Davey_22: Hoppet är det sista som överger oss..

Hoppet är långt från borta gode kamrat, Ikväll vinner vi, Rodriguez Herb Brooks-citat har fan övertygat mig om det

#21 ska hem till Läkerolen igen

Davey_22:

Nolander
Dixon
Lauritzen
Molin
Dackell
OPG

Hade kunnat tänka mig en fortsättning med ove.. Och dackell bör efter detta slutspel sluta..Resten i listan får gärna packa sin väska och åka bäst de vill

Prio ETT (1) nu måste vara att hindra Mattias Modig från att komma till vår förening! Vet man inte att han är Daniel Sperrle "in disguise"???!?

Om några veckor har Leksand missat uppflyttning och då finns Jocke E att tillgå. Visa kyla nu!

Gurra88:

OPG - Kudroc
Dixon - Järnkrok
Lauritzen - Brendl
Molin - Widing
Dackell - Wännström
Nolander - Oliver Ekman-Larsson

Gode Gud..:)

Hur gör vi som fans för att få sundlöv att avstå Modig??

Maila så många som möjligt.. [email protected]

Jag är glad att Brynäsklacken i globen hade en stor "Tack Ove" banderoll. Sedan var det stort att se Djurgårdarna krama om Ove när de skulle tacka för matchen....

Tack tack tack tack OVE!

Gurra88:
Kände så om modig jag med, tills jag läste nåt som vidgade sinnena lite...
Alcén har nog ett finger med i spelet om han skulle komma hit....och han kan ju bevisligen liiiiite mer om målvakter än en annan...

Använder rätt tråd, hur har Thegel funkat i Sundsvall? Har för mig att han var rätt skridskosvag. Denna kvartsfinalserie har väl visat att det är en rätt vital egenskap. Ludvig Rensfeldt, ni som sett honom - hur är han? 18 år 190 cm 89 kg låter ju lovande...

P:

Ska inte svära på det, men jag har fått för mig att Thegel spelat rätt mycket fjärdekedja i Sundsvall.

P: Rensfeldt är en jävligt bra spelare. Han, Johan Larsson och Berglind måste vara aktuella nästa säsong. Och Rohdin, förstås.

Peja: Låter lovande. Låt oss värva äldre spets (nej, inte Lars-Erik) och fortsätta släppa fram the youngsters! Kalle J skall ju vara nya Gälla också!

Kudroc skulle jag kunna tänka mig igen om han inte är för dyr.

Horace76c:

First of all, DIF var numret större - bara att lyfta på hatten!

Tack Ove Molin för lång hedervärd tjänst i BIF!

Förövrigt är det bara att spotta i nävarna och komma igen till hösten.

Angående Modig tycker jag så här; bra val om vi inte kan få hit Jocke Ericsson (Lindbäck gör med all sannolikhet Markström sällskap över Atlanten..)

Alcén och mormor har troligtvis rankat Modig högre än Ericsson. Modig har trots allt ett flertal ES-säsonger bakom sig och är fortfarande ung och utvecklingsbar, draftad 121:a.

Han ser lite fladdrig ut mellan varven, men låt "Pecka" lägga lite tid på det hela så tror jag vi sitter på ett bra målvaktspar till nästa säsong.

Jag litar helt enkelt på Alcén och co. i detta fall.

P:
Jag prickar in 215 mille i morrn jag, så vi kommer få en ganska elak backbesättning till nästa säsong... (har sagt att jag ska hård-jaga scott stevens för en liten comeback i gärsgårdsserien Elitserien om jag vinner)

Peja: 10 Johan Larsson Längd: 180 cm Vikt: 90 kg - kompakt kille?

Peja: Okej. Då har vi

Löf
Bertilsson
Rödin
Järnkrok
Silfverberg
Wännström
Rensfeldt
Johan Larsson
Berglind
Rohdin

10 juniorer i en trupp på 25 spelare. Måste vara världsrekord.

Peja: I dagsläget har vi 1 målvakt, 5 backar & 12 forwards under kontrakt.

Modig och Nolander lär ansluta snarast.

Känns det rimligt att trycka in 4 juniorer till i det läget???

Skall vi köra med 2 juniorlinor???

P: Johansson är fantastisk, men han måste växa på sig. Tror att han kanske kommer att luftas nån gång nästa säsong, men inte etablera sig. Men han har ju redan tränat med A-laget.

JanT: Jag bara säger att de bör vara aktuella. Få chansen att spela sig in i laget. Om de inte klarar av det, kanske lånas ut, som Thegel den här säsongen. Men vi vet ju dessutom inte om alla de här killarna ens vill vara kvar i föreningen.

Jajjen: Telepati för fan!!

Samma tanke slog oss samtidigt...

Broder Peja har en viss förkärlek för J20-lirare....

JanT: Vi ser ju vilka som inte sviker i slutspelet.. INte fan va det juniorerna som vek ner sig?

Redigerad kommentar

Peja: Du verkar ha bra koll på juniorer i Bynäs Hur är J Larsson L Rensfeldt och andra namn som Kalle Johansson, Felix Eriksson, som splelare.

JanT: Tar ju hellre en kille som fostrats i föreningen än en norrbagge alla dagar i veckan.

Zuccarello undantaget möjligtvis...

JanT: Det där kan bli ett problem. För många stjärnor i 18-årsåldern innebär att alla inte kommer att få plats. Målvaktssidan är ett exempel på hur det kan se ut. Vi fostrar 3 högklassiga målvakter. En får plats i Brynäs, de andra ger vi bort till konkurrenterna där de också gör succé. Surt. Bara att hoppas att ledningen kan urskilja de bästa av de bästa. Men det brukar vara svårt med 18-åringar att se vart de tar vägen.

nahojth: Svårt att besvara en fråga "hur bra en spelare är". De är ju helt olika spelartyper. Men Kalle Johansson rankas av många insatta som Sveriges bästa 93a (brukar t.ex vara enda 93an i 92ornas landslag), så han är ju uppenbarligen gillad av fler än mig. Rensfeldt är mycket mer uppmärksammad av NHL-scouter än av Brynäsfans, samma sak med Larsson. Klart att jag har åsikter om alla spelarna (det har man ju alltid om spelare som man har sett många gånger) men alla gillar ju olika spelare, bara att kolla här inne där somliga tycker att vissa A-lagsspelare är grymma och andra tycker att samma är värdelösa =)

P: Ja, han är kompakt. Spelar tufft. Skön spelare. Som sagt, hoppas han och andra får chansen att spela sig in i A-laget under försäsongen. Om inte annat kommer de att få resten av laget att köra ännu hårdare försäsong...

Gurra88:

Tror du på allvar att det håller att spela en hel säsong i ES med ett
halvt J20-lag???

I november är det gamla sura gubbar som Dackell som regerar!

Jajjen: Överflödets förbannelse, faktiskt inget att göra åt. Bara att acceptera faktum, vi får inte plats med alla duktiga juniorer i A-laget.

Skulle gå käpprätt åt h-e!

JanT: Har Brynäs råd att utbilda stjärnspelare till andra lag? Man måste inte ha bäst juniorer. Det är rätt kul men det innebär inte med automatik att elitserielaget kan dominera.

JanT: För att sedan vika ner sig när det hettar till ;)

Jajjen: Fast du som alltid tjatar om pengar borde väl se fördelen med att få in billiga juniorer till A-laget och sedan skeppa iväg de till NHL för några mille.

JanT: Team Gävle anyone?

Peja:
Sen när får vi betalt av NHL för vilka talanger vi producerar?

JanT: Inte om dom kom in på bekostnad av Hansen eller OPG typ. Dessa ufon tillför väldigt lite, för att inte säga absolut ingenting!

Sen har vi även fått bevisat att spelre som Kahna, Nordan, Lauritz, Sundström mfl inte håller måttet. Om mormors och klubbens mål är att leda svensk hockeys utveckling så har dom misslyckats fullständigt! Hade dom varit en liten bit på väg hade dom inte vikit ner sig så fullständigt som dom gjort i dessa kvartar!

sylf:
I beg to differ angående Kahna...även om han varit ojämn så har han producerat under sin första säsong...vi behöver nån killer och killer är han

Horace76c: Vi behöver folk som är stora , i de stora matcherna...

Gurra88: Men man behöver spelare som är bra i lunken för att få spela de stora matcherna.

Peja: Absolut.. Men jag är hellre utan än att se sån här skit.. Börja om från början och skaffa ett lag med rätt inställning

« · 1252126 · »