1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743589 inlägg · 7967 ämnen

Nästa säsongs lag

Sv: Nästa säsongs lag
bradberry: "- Finns inte nån slags depressionsproblematik med i bilden där..?"

Har för mig att han fick psykiska problem i Mora och fick lämna mitt under en säsong. Nä han har gjort sitt i Brynäs.

Bara hoppas och tro att man kan hitta ersättare till framförallt Markström..men lätt lär det f-n inte bli..och hoppas inte att det blir Modig..lite bättre måste vi nog ha..även om han inte är Korhonen-Sperrle klass som vissa vill ha det till..

Är Sahlin bra nog att greppa 2:a spaden..? Jag har sett honom för lite för att bedöma det..

HF: Trodde som sagt inte igår att det låg nån sanning i det här, men grattis till Läck får man säga. Tror han har potential att kämpa om en andraspade i ett NHL-lag, säg 2011/2012.
Nu blir det till att Sundlöv jobbar 60-timmarsveckor för att få in en (två?) toppmålvakter... Vill inte se paret Modig/Sahlin. Sahlin kan jag tänka mig som backup, men Modig är ingen målvakt som kan bära ett lag över 45-50 matcher plus slutspel. Hellre Honken än honom då.

Känns riktigt jobbigt det här med målvaktsfrågan! Det är dessutom andra lag som behöver målvakter. Sundlöv måste helt enkelt vara med längst fram och hugga på allt som är BRA!

Vi litade ju väldigt mycket på Markan under förra säsongen och eftersom det inte verkar bli några överdrivna förstärkningar i försvaret så vill det till att vi får in en målvakts som är så nära Markströms kapacitet som möjligt.

Modig? Näe!

Lindbäck och Jocke Eriksson? ja! men de verkar inte vara aktuella om man ska döma av det som stått i tidningarna. Vi kan bara hoppas att det inte stämmer.

Markström, Läck, Lindbäck & Jocke Eriksson..

Tre av dem är "våra målvakter" och en har vi haft hos oss en säsong. Jobbigt att få fram så många samtidigt. Kan bli så att den enda vi fick nytta av är Markström.

Tur att man får betalt får spelarna i alla fall. Skulle alla kliva över till NHL/AHL och stanna där så blir det typ 4,4 miljoner kronor till Brynäs.

Tror nog inte att Jocke Eriksson försvinner över pölen redan till nästa säsong, han vill nog ha någon säsong i ES innan han tar steget. Lindbäck däremot kan mycket väl dra över.

Jag som trodde det skulle bli en lugn silly season, ICKE!

Redigerad kommentar

MarcusElving: Jag funderar lite på Modos Svedberg. Tycker han gjorde bra ifrån när han fick chansen i kassen. Dessutom fortfarande potential att bli bättre med rätt målvaktsträning.

bradberry:
Ja, så länge vi får nöja oss med bottenskrapet och ålderstigna återvändare kommer vi inte att utvecklas som hockeynation.

Jag vet faktiskt inte om jag, med en dåres envishet, kan fortsätta försvara den svenska modellen- kanske dags att tänka om - europaliga, världsliga...blir matt...

Hence: Nja, jag vet inte riktigt? Jag har sett honom några enstaka matcher och då har han sett rätt bra ut. Men jag är inte säker på att han pallar att hålla uppe sitt spel på en jämn nivå över en hel säsong.. Som sagt, vill ha in en målvakt som man vet vad han går för ordentligt.. Som känns trygg!

MarcusElving: Klart det vore fint. Men då finns det inte många alternativ.

Hence: Vi får hoppas att Sundlöv och värvningsgubbarna har något ess i rockärmen. Borde finnas utländska alternativ också, men då krävs riktig scouting och inte massa chansningar och lita på agenters ord..

MarcusElving: Jag vet inte vad jag ska tro egentligen. Har Markström varit så där jättebra förutom i Brynäs och nån enstaka match med småkronorna?

Det känns nästan om att man måste tillskriva en hel del av målvakts succén Brynäs laginsats. Inte väldens roligaste hockey många gånger. Men den ger ju i alla fall målvakterna bra siffror :)

GävleLasse:
Är faktiskt belägen att hålla med till viss del... vill inte förringa Jacobs insats den här säsongen på något vis, men nog 17 har våran defensiv varit en STOR del till att han varit så duktig..

GävleLasse: Det är klart att defensiven har varit väldigt bra. Men många matcher är det Markström själv som räddat oss. Det går inte att säga annat. Markström kommer bli en stor NHL-målis, finns ingen tvekan om den saken.

65selander: Ja, då var det klart med Modig. Det visste man ju någonstans redan! HOPPAS HOPPAS att nästa målvakt som värvas är en kanonmålis, annars är Pecka vårat hopp...

65selander: Suck..Skall det bli Modig/Sahlin i mål i år..
Man skall väl inte såga alltför hårt än, men bra känns det då inte..

Horace76c: Markström har varit grym i vinter och jag tror att Brynäs backar har Markan att tacka för mycket och inte tvärt om. Markströms räddningsprocent ska inte underskattas, det är grymt!

65selander: Enligt Expressen så har Modig gått ner i lön för att få flytta till Brynäs och få Pecka som tränare.

Med pengarna man får för Läck, Markan och kanske Lindbäck borde man väl kunna få in en riktigt bra målvakt tillsammans med Modig tycker man.

Jag kommer inte kommentera målvaktsfronten så mycket mer nu förns vi vet vem som gör Modig sällskap i Brynäs. Jag förväntar mig något etablerat och tryggt...

Den som lever får se, more to come!

Redigerad kommentar

Hence: Jo, Modig-Sahlin kan vi nog räkna med att Brynäs målvaktspar heter 10/11. Med Modig tror sig nog Sundlöv ha agerat tillräckligt i målvaktsfrågan, misstänker jag. Vad ska man säga om allt det här? Inte känns det betryggande inte. Nog måste man få tycka att dagens elitspelare är väldigt penningkåta och heta på gröten alltid, läs Läck i detta fall. Inte ens etablerad och ordinarie i ett elitserielag ännu och så är det Canada nästa. Pity pity...

MarcusElving: "Med pengarna man får för Läck, Markan och kanske Lindbäck borde man väl kunna få in en riktigt bra målvakt tillsammans med Modig tycker man"

Vi borde väl även ha Brendlpengarna kvar............

Det här ser inte bra ut, är helt övertygad om att Modig är det vi får luta oss mot nästa år, och det kommer att gå åt helvete om inte Pecka kan trolla.

Clarence: Självklart så ska Läck ta chansen för den kanske inte kommer igen. Och att det bara handrar om pengar tvivlar jag på utan snarare om utmaningar och äventyr.

Ett år med Modig. Gör han en kanonsäsong kan vi tappa honom om inte bara till NHL även till KHL eller andra elitserielag. Hoppas verkligen att nästa målvakt är en som vi kan få behålla över två år så att vi inte står på samma ställe nästa vår.

Zzz: Vi kan väl för fan tappa alla spelare som är bra. Djävligt dysterkvisstaktigt att t o m oroa sig för att spelare ska bli bra för att då kan vi tappa dem.

Räcker det inte att oroa sig för att spelarna ska vara dåliga?

Zzz: Detta är ett av de stora problemen för Brynäs. Som fattig förening så har man inte mycket att sätta emot när  rikare lag viftar med lönecheckar. Hur många spelare har inte passerat i revy under de senaste 5 åren. Spelare som skulle kunnat göra Brynäs till en topp 4 förening om de stannat kvar.

så här kommer det att fortsätta att vara fram tills man hittar en storsponsor eller lyckas väcka gävleborna at gå på alla hemmamatcher.

Angell, Brendl, Widing, Hietanen mfl..

arnio: Jag tror du missuppfattar mig lite. Det jag menar är, ska man stå med två målvakter som båda riskerar att lämna för NHL varje år så är det kanske bättre att satsa på en 2:e målvakt som inte kommer att bli aktuell för NHL typ Marcus Svensson i Malmö (nu kan han ju iof bli aktuell men just nu känns det rätt långt bort). Alternativt en ännu äldre målvakt. Man kanske inte alltid behöver ha två utvecklingsbara målvakter som riskerar att lämna.

GävleLasse: Det jag menar är, som jag skrev till arnio. Måste hela truppen vara så jävla förädlingsbar hela tiden. Kan vi inte ta in en målvakt som klarar av att göra 10 stabila matcher och som nöjer sig med det. På positioner där vi väljer att ha unga och utvecklingsbara spelare får vi räkna med att ha en hög omstättning på spelare. Målvaktssidan är en ingen posistion jag vill ha det på.

Redigerad kommentar

Pekka Alcén har säkert nåt att säga till om ang. den nya målvakten, i det här fallet Modig.

Jag litar 100 ggr mer på honom än de som grinar härinne.

arnio:
" t o m oroa sig för att spelare ska bli bra för då kan vi tappa dem
Räcker det inte att oroa sig för spelarna ska vara dåliga? "

Ja du, när de dystraste siarna spånar kan det onekligen bli lite humor inblandat ibland ;-)

En spontan fråga: finns det inte några andra klubbar som tar fram lovande målisar i hela världen? tycker det är ganska märkligt att så många skall lämna Brynäs nästan samtidigt.

Kanske dax att försöka få hem Honken för några avslutande säsonger innan pensioneringen. Det är väl inte så troligt att han skall lockas till NHL el KHL?

Tväst:
" tidernas tråkigaste silly season" spånade nån för några dar sen.
Håll till godo.

Det ligger ju i sakens natur att ha lite åsikter om nya spelare, gott så MEN.
Låt dom få göra 15 matcher innan dom totalsågas.

I höstas var Nordqvist ( efter jättelångt skadefrånvaro ) sågad efter tre matcher, Kokko sågades redan innan han spelat en enda minut för Brynäs.

Är det alldeles omöjligt att ha lite is i magen?

Tväst: Modig är ju ingen NY spelare, de flesta har sett honom i åratal, och sågar honom utefter vad han visat upp i Luleå, med all rätta!

Tväst: Nordkvist var värvad dyrt, med medlemspengar och dessutom en av Sundlövs drömspelare, var han så bra?

Kokko sågades uteslutande för sin skadebenägenhet och inget annat, hur många matcher blev det innan en skada satte stopp, 8-10?

sylf: Ändå är det många som beklagar att denna skadebenägne gubbe inte fick förlängt kontrakt...

sylf:
Så du har redan avfärdat Pekkas möjligheter att slipa till Modigs spel?

Nordqvist sågades efter tre ( 3 ) matcher, tanken var väl att han skulle leverera fullt ut säsong 10/11?

Ja du, om du kan sia om huruvida Kokko var benägen att utsätta sig för den knätackling som ändade hans säsong, då tycker jag du skall ställa dina resurser till Sundlövs förfogande. ( OBS att jag inte kallar honom för det hånfulla namn du bl.a. brukar förära en gammal Brynäshjälte).

henke1: Skräll....

henke1:
Det verkar så, han har ju inte direkt rosat marknaden efter sin skada.

Tväst: var han inte kapten i norge innan ?

henke1:
Det vet jag inte.

Redigerad kommentar

Tväst: Kan du inte läsa?

Jag skriver ju att han sågas för det han visat upp i Luleå, fattar du inte vad det står?

Kokko likaså, dissades för sin skadebenägenhet, och skadades, olyckligt javisst. Jag har aldrig sågat Kokko, jag visste alldeles för lite om honom för det.

sylf:
Ok, kass i Luleå, jag förstår.
Jag skrev att Kokko sågades innan han spelat nån match för Brynäs, inte att det var du som gjorde det, har ej kollat vem det var

sylf: "Modig är ju ingen NY spelare, de flesta har sett honom i åratal, och sågar honom utefter vad han visat upp i Luleå, med all rätta!"

En av landets bästa målvaktstränare har sagt sitt om Modig.
Du och andra läktarcoacher har sagt ert.
Undrar sa flundra vem eller vilka som har bäst koll....

Huge: Sveriges bästa sportchef har även värvat Sperrle/Korhonen etc, jag och andra läktarcoacher sa vårt. Undra sa flundra vilka som hade bäst koll......

Modig är en chansning, men ett ettårskontrakt känns helt okej, tycker jag. Han har trots allt potential och kommer att vara en av två målvakter. Brynäs ska ju även värva en riktigt bra konkurrent till Modig.

Peja: Ska dom?

Malmös Svensson kan väl i stort sett avskrivas

sylf: Vad har Sundlöv med saken att göra?
Vi talar om vem eller vilka som har bäst förmåga att bedöma en målvakts egenskaper och potential: du eller Alcén?
Sperrle/Korhonen var inga stjärnor men heller inte några sopor.
I din enögda svartvita värld finns det inga mellanting, så dina åsikter i det här fallet kan vi totalt bortse ifrån.

Sitter och tittar på Rögle - AIK just nu. En spelare som jag mer än gärna ser i BIF nästa år är Daniel Bång. En mycket skridskostark powerforward. En spelare som skulle tillföra mycket.

mattiaskarlgren:

Sandberg Bång och Gynge lär spela i Es nästa säsong.

« · 1255240 · »