1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL ˇ 446111 inlägg ˇ 7966 ämnen

Nästa säsongs lag

Sv: Nästa säsongs lag
70 Rodrigues: Självklart kan det vara så, men mäter vi förutsättningar mot prestation så gör Brynäs organisation det bra.

Har du något annat sätt att mäta på? Att vi skulle önska att Brynäs var störst bäst och vackrast gör ju inte att det är fel på kompetensen i föreningen, eller?
Jag liksom dig är besviken på resultaten dom senaste åren, men jag inser att jag måste bedömma prestationen med hjärnan inte hjärtat.

Redigerad kommentar

sylf: Vart hittar du att vi har bland den högsta omsättningen?

Arenan blev inte riktigt vad man kunde hoppas på, jag skulle gärna vilja se förkalkylen på den.

Zzz: Man kan ju börja med att göra det bästa av situationen som råder. Locka folk till LA t.e.x. Spela en hockey folk vill se, värva RÄTT spelare till det. Gör matcherna lite mer till en happening. Jag mailade HGK för ett tag sedan, med en ide som kom från Washington. Där har man ibland s.k Red night. Alla klär sig i rött, för ett jävla liv och allt blir en bra upplevelse. Nu föreslog jag i och för sig black night, men har inte ens fått ett svar från tomten. Har du sett nåt annat lag snappa upp den iden? Ledtråd: dom spelar semi, oftast i globen. En grej som fick hela mediasverige att häpna.......Jante regerar!

Ekholm klar enl hemsidan!

sylf: Du har helt rätt och där är dom för dåliga. Läste på mrmadhawks blogg att Brynäs ska anställa en supporter för att snappa upp vad publiken vill ha. Du verkar vara klipisk, engagerad och lagom grinig för tjänsten ;).

Zzz: Jag skulle få sparken efter en vecka:-)

Varför anställa, det räcker väl med att öppna sin mailbox, anamma vad som står, läsa på HS och andra forum.

sylf: "Jag mailade HGK för ett tag sedan, med en ide som kom från Washington. Där har man ibland s.k Red night. Alla klär sig i rött, för ett jävla liv och allt blir en bra upplevelse. "

Funkar skitbra i en halvtom Läkerol med dom röda stolarna, publikljud kan vi ju spela in i Washington och köra genom högtalarna

arnio: "Funkar skitbra i en halvtom Läkerol med dom röda stolarna, publikljud kan vi ju spela in i Washington och köra genom högtalarna"

En Gävlebo har talat!

70 Rodrigues: "Man undrar ju hur jävla länge det ska skyllas på ekonomin??"

Mkt enkelt: så länge vi inte snittar runt 8000 eller mer per match.
Hur svårt kan det vara?
Borde t.o.m sylf kunna räkna ut.
Men enligt honom är det ju bara bristande kompetens i föreningen som det handlar om och inget annat....

Gurra88: "Haha jasså? har ju glade huge bland annat.. Hur förklarar han nu detta att det är Rödin och inte Lauritz som är påväg till canucks?"

När har jag påstått att Rödin inte har nån potential?
Bara för att jag (och alla andra härinne utom DU) tyckte att han inte färgade in under en period och följaktligen också blev utlånad så betyder inte det att killen inte har nåt, eftersom Canucks uppenbarligen visat intresse.
Din läsförståelse är under all kritik och jag undrar om du har förmågan att tugga tuggummi och gå samtidigt? Blir nog problem där.
Sen blir det riktigt tragikomiskt när du antyder att Canucks minsann har hittat nåt som Brynäs uppenbarligen har missat, bara därför att man erbjudit Rödin ett kontrakt.
Ska man skratta eller gråta åt dina slutsatser?
Rödin har troligtvis fått ett standardkontrakt som erbjuds de flesta juniorer i hans sits. Han kommer att få det stentufft, sanna mina ord. Han representerar en spelartyp som trots allt är rätt så vanlig därborta och min profetia är att han kommer hem till ES rätt så omgående, om han nu inte har den vinnarskalle vi hoppas på och börjar med att slita hund i farmarlaget, alt kommer tillbaka till Brynäs som lån.

Redigerad kommentar

Just nu har vi det här laget:

Modig-NY

Jonsson-Andersén
Ekholm-Sundqvist
Bertilsson-NY
Löf-Berglind

Somervouri-Järnkrok-Dackell
Kahnberg-Nordquist-NY
Rödin-Granström-Silfverberg
NY-Hansen-Lauritzen
Wännström-Sandin-Rohdin
Extra:Sundström

Alltså en back till, då jag inte vill ha kvar Nolander. Plus två ytterforwards, då jag tror att Wännström,Rohdin och Sandin blir utlånade. och Sundström blir 13e forward/8back?

Som back vill jag se Richie Regehr och forwardsen får gärna vara Daniel Bång och Jonas Andersson, två power forwards.

Pettisbif:
Jag ändrar mig så här vill jag att laget ska se ut:

Modig(Svedberg)

Jonsson-Andersén
Somervouri-Järnkrok-Beaudoin

Reghr-Sndqvist
Kahnberg-Nordquist-Lauritzen

Ekholm-Bertilsson
Rödin-Granström-Silfverberg

Löf-Sundström
Bång-Hansen-Dackell

Utlånade:Victor Berglind,Joacim Rohdin,Sebastian Wännström,Emil Sandin

Rätt okey lag om ni frågar mig, rimligt också!

Gurra88: "Gusten: Sicken tur att det inte är du som bestämmer att han ska över då utan canucks själva.. Du låter ju för fan som Sundlöv själv..Vad ska han stanna i ett halvkasst Brynäs där han får stå åt sidan för folk som har ett visst nummer och namn på tröjan.. Jävla kompisförening.."

Anledningen till varför Gusten låter som mormor är ju helt enkelt att båda kan lite om hockey, till skillnad från dig.
Vilket "visst nummer och namn på tröjan" är det du talar om?
Markströms?
Ger mig fan på att om Canucks ville ha över Rödin som målvakt så skulle du tokhylla den åsikten också....

HEMMASNITT FÖR LAGEN I SM-SLUTSPEL OCH KVALSERIE
10331 Frölunda
9433 Djurgården
7758 Linköping
7694 Brynäs
7154 Leksand
6977 HV 71
6312 Färjestad
5616 Skellefteå
5581 Timrå
4714 AIK
4463 Rögle
4413 Södertälje
2789 Almtuna
2761 Växjö

Pettisbif:

Ska vi värva någon som ska harva i en fjärdekedja tycker du?

sylf: "Inom Brynäs finns alltid nåt att skylla på, det är ALDRIG klubbens fel."

Och hos andra finns inget att skylla på, det är ALLTID klubbens fel....

Storhonken: Bång skulle vara perfekt med dacke å hansen i en fjärde kedja. slitvargar kedjan. tredje checking line, första å andra producerande kedjor. klokrent enl, mig.

Pettisbif: Menar du att dackell ska agera slitvarg?

Redigerad kommentar

Huge: "Ger mig fan på att om Canucks ville ha över Rödin som målvakt så skulle du tokhylla den åsikten också...."

Säger han som tokhyllar ALLT som Brynäs företar sig, OAVSETT!!!!!

Huge: "Mkt enkelt: så länge vi inte snittar runt 8000 eller mer per match.
Hur svårt kan det vara?"

Så vad beror det då på att det inte är 8000 pers eller mer varje match, kan det bero på ett lindansande lag och vad beror då detta lindansande lag på, dålig ekonomi eller bristande kompetens eller all of the above kanske?

70 Rodrigues: Intressant resonemang. Men vart ska bättringen ske?

Skall man köpa spelare med pengar som inte kommit in än eller ska man försöka lura Gävleborna på något sätt?

Först måste ju publiken komma innan man kan förstärka med stjärnor.

Skulle man "satsa" på en dyr trupp med "stjärnor" och dra över budget med ett minus som följd så skulle ju du kräva ledningens avgång ändå. För att de varit amatörmässiga.

GävleLasse: Ja, hönan o ägget du vet :-)

Redigerad kommentar

70 Rodrigues:
Ägget är det ovala vita och hönan brukar ha fjädrar.

Lunkan: :-)

70 Rodrigues: Hönor brukar det vara ett jävla liv på i alla fall när de uppträder i grupp. Har du ingen höna hemma?

GävleLasse: Säg tex: om man drar över budgeten för att man har köpt ett antal stjärnor, har man köpt någolunda bra så bör även dessa stjärnor producera. Och då stiger vi i tabellen och publiken kommer.

Lunkan: jo, en 7 årig höna och en 33-årig varg :-)

Redigerad kommentar

70 Rodrigues:Precis. Så vad är din lösning på den här ekvationen. Skall man locka till sig publiken innan man förstärker eller ska man bygga ett starkt lag och riskera att gå fett minus?

GävleLasse: Ett starkare lag än gågna säsongen är ju inte att kräva för mycket iaf. Vad har du själv för förslag?

GävleLasse: Team Boro!?

70 Rodrigues: "Säger han som tokhyllar ALLT som Brynäs företar sig, OAVSETT!!!!!"

Kan inte se att det är så mkt bättre att tokdissa allt, som bl.a du gör....

GävleLasse: "Så vad är din lösning på den här ekvationen. Skall man locka till sig publiken innan man förstärker eller ska man bygga ett starkt lag och riskera att gå fett minus?"

Tony svarar som vanligt med en motfråga när han får kalla fötter.
Jag kan svara åt honom: självfallet ska vi toksatsa och övertrassera kontot.
Det är iofs snudd på olagligt och riskerar att vi mister ES-licensen, men det är kanske smälla vi måste ta för att sylf & co ska bli nöjda.
Vi får ju gubevars chansen att spela riktigt rolig hockey i AS....

Huge: Brynäs tappade 425 åskådare per match jämfört med förra säsongen...inte bra

70 Rodrigues: "Så vad beror det då på att det inte är 8000 pers eller mer varje match, kan det bero på ett lindansande lag och vad beror då detta lindansande lag på, dålig ekonomi eller bristande kompetens eller all of the above kanske?"

Bara att scrolla ner och läsa vad ex Jajjen och tompa71 säger om saken.
Lägg till att Brynäs fastnat i sitt eget garn, sas.
Vi är ett traditionstyngt lag som vunnit mkt genom åren.
Bara det att det var längesen men tyvärr så har inte publiken hängt med i utvecklingen. Där lever man fortfarande i 60-talets anda och tar laget för givet på ett helt annat sätt än vad man ex gör i städer som Jönköping eller Linköping.
Vi har ungefär samma "problem" som Timrå, Luleå, Modo, Skellefteå: stabila och hyggliga lag som ändå har svårt att ta steget upp till dom stora.
I Linköpings fall handlar det om ett upptagningsområde som varit svältfött på elithockey i komb med ett näringsliv som bara längtat efter att få sponsra ett elitlag i stan. Dessutom har man såvitt jag vet en halvtokig miljardär som pumpar in massor av pengar i föreningen. Jönköping och HV har agerat långsiktigt och försiktigt. Detta i komb med den småländska företagarandan och ett lag som hela Småland sluter upp kring, så kan det inte bli nåt annat än positivt.
Frölunda och Göteborg verkar vara ett självspelande piano. I den stan går folk på idrott oavsett vad det handlar om, vete fan vad det beror på. Genuin intresse förmodligen. Därför har man också fullt hus i Scandinavium. Att dom inte prenumererar på SM-bucklan är en fullständig gåta men visar samtidigt att allt inte handlar om pengar, även om det självfallet är en oerhört viktig del i det hela.
Skulle vilja påstå att det inte ens handlar om hönan eller nåt ägg.
Det handlar om att man måste ha publik för att kunna tjäna pengar och därefter köpa bättre och bättre spelare.
Du kan ha ett halvmediokert lag, men då är det upp till publiken och supportrarna att förbättra laget. Och det kan man bara göra genom att mangrant gå på matcherna så att ekonomin förbättras.
Finns inga genvägar, även om det självfallet finns andra saker att göra där föreningen själv har ansvar.

Huge: "Tony svarar som vanligt med en motfråga när han får kalla fötter"

Kasta inte sten i glashus.

Jag vill att man satsar på 3-4 riktigt bra spelare för att åtminstone ha en chans att kliva uppåt i tabellen och gå längre än till kvartsfinal. Markström, Läck, Lindbäck och Eriksson borde rendera i rätt bra med deg. Nu har du fått ett svar. Nu vill jag veta hur du tycker Brynäs ska göra?

Conrad: "Säg tex: om man drar över budgeten för att man har köpt ett antal stjärnor, har man köpt någolunda bra så bör även dessa stjärnor producera. Och då stiger vi i tabellen och publiken kommer."

Om det bara vore SÅ enkelt...
Utan att vi har dragit över budgeten så köpte vi väl skapligt med "stjärnor" inför den här säsongen.
Ändå landade snittet i år (enligt arnio) på 425 pers minus jämfört med fjolårets säsong.
Nån som har en bra förklaring?

70 Rodrigues: "Markström, Läck, Lindbäck och Eriksson borde rendera i rätt bra med deg."

Vi vet inte om eller när det blir några pengar.
Vi ska fortsätta satsa smart på lite yngre utvecklingsbara spelare, vad ska vi annars ha Sveriges bästa juniorverksamhet till?
Blanda med lite mer etablerade spelare, nya eller förlängningar.
Jag tror inte i nuläget på ett Brynäs som ett hopköpt topplag a la LHC.
Det skulle bara riskera mer än vad det gagnar föreningen.
Nu har du fått ett svar.

Huge: Vi spelar inte speciellt sevärd hockey bör vara en anledning, det är inte värt degen det kostar att gå in..

Menade inte att det var enkelt att övergå budgeten och kasta in ett gäng stjärnor och alla kommer glada och nöjda, även om det kanske lät så.

Sundlöv och boorken gick väl över budgeten (rätt mig om jag har fel) när man tog en 30-35 spelare och det var väl en mindre lyckad ide. Synd att dom inte provade att ta in 3 dyra spelare istället.

Redigerad kommentar

Åhå, vad DIF imponerar. Absolut värdigt finallag och, som jag tror, ett blivande Mästarlag. Ett visst cred ger det här också till Brynäs när man ser att inte heller Linköping har mycket att hämta mot Djurgårn.
Linköping har ännu en säsong överskattats. Förstår faktiskt inte, om man tittar igenom LHC´s, lag att alla hyser så höga tankar om dem.

arnio: "Brynäs tappade 425 åskådare per match jämfört med förra säsongen...inte bra"
Nä, det är definitivt inte bra. Dessutom svårförklarligt. Laget var trots allt l i t e bättre den här säsongen än förra.

Kul att Ekholm är klar, riktigt kul. Där tror jag att vi har gjort en riktig kanonvärvning. Han imponerade stort under JVM.

Nu hoppas jag att vi kan ersätta Hietanen på ett bra sätt så ljusnar det en aning på backsidan :)

Kanske tagits upp tidigare men varför inte försöka värva Heino-Lindberg? Han har utgående kontrakt, är just nu andremålis i AIK samtidigt som han är en riktigt bra målvakt. Ser honom som en förstemålis och jag tycker att han är klart, klart bättre än både Modig och Svedberg.

MarcusElving: Ja, sen är det bara forward och målvaktssidan kvar....

sylf: Jag tycker att forwardssidan ser ganska okej ut ändå, jag saknar dock lite tyngd. En stor powerforward med hyfsat målsinne skulle sitta perfekt.

Akilleshälen är helt klart backsidan och framför allt målvaktssidan. Backsidan har jag dock gott hopp om att den kommer bli helt okej om vi bara får in en bra ersättare för Juuso.

Målvakterna kommer kännas osäkra och chansartade för mig när vi går in i säsongen. Det kan jag konstatera efter att ha läst Sundlövs planer. Jag hoppas av hela mitt hjärta att Pecka ordnar det där så att Modig och målvakt nummer 2 kommer in och spelar stabilt under säsongen.

Känslan just nu.. Vi tar ett steg bakåt i år efter denna silly season..

Huge: Känns det rimligt tycker du.. Att han spelar i en fjärdelina i Brynäs när Canucks är och rycker i honom...(Och jag vet att han inte kommer ta en tröja där direkt, men absolut få chansen).

Jag skulle däremot sätta Rödin, Lauritz eller Pecka själv i målet än att behöva dras med MOdig/svedberg.. Fy fan..

Gurra88: Svedbergs sägs vara klar.. kommer förmodligen ut idag.

Gurra88: "Känns det rimligt tycker du.. Att han spelar i en fjärdelina i Brynäs när Canucks är och rycker i honom...(Och jag vet att han inte kommer ta en tröja där direkt, men absolut få chansen)."

Nä, självfallet så borde alla ES-tränare låta sina lovande juniorer gå direkt in i förstafemman varje gång det lag som draftat junisen ifråga säger att dom ev vill skriva ett kontrakt och se om det är nåt att satsa vidare på.
Intressanta perspektiv som öppnar sig, måste jag säga.
Då kan vi sparka alla ES-tränare och låta ledningarna i resp NHL-lag matcha våra ES-lag utifrån vad man tycker om våra lovande juniorer...

Gurra88: "Svedbergs sägs vara klar.. kommer förmodligen ut idag."

Allt var förlåtet men nu är det "avgå Sundlöv" som gäller igen (om detta är sant givetvis)

Huge: Eller varför inte ta in ALLA gamla trotjänare i 1ā linan som inte gjort mål eller ass på 10-15 matcher. Det låter ju ännu bättre.

Eller varför inte anställa alla rövslickar här inne så kan ni sitta i ring uppe på åsen med mantrat "BIF ÄR BÄST, BIF ÄR BÄST"

Kanske dags att se över vilka som gör vad upp på åsen, för med handen på hjärtat vad har hänt sen 1999?

*Vi har varit ett lindansar lag kvalserien mer än i slutspelet fram till nu efter det.
*Inte lyckats få några Stjänor att komma tillbakas efter Nhl eller andra äventyr
*Ny Arena som floppat
*Ny Arena som drog olja? Hoppsan vi drar in fjärrvärme..
*Haft den största truppen av ALLA
*Gått smäll minus med en ny Arena då man inte lyckats få publiken att komma
*Blivit av med huvudsponsorn-Inte hittat nån ny
*Haft 3-4 tränare att betala lön för samtidigt
*Haft en tränare, sparkat han, tagit tillbaks han till kvalserien
*Inte lyckats behålla J spelare som vi utbildat; te x Videll
*Har en chef som vid motgång sjukskrivit sig
*Haft kallaballik på årsmötet vid flera tillfällen
*Sanerat ekonomin efter en fiasko budget
*Lyckats döda vinnar kulturen som funnits i väggarna

Listan på skit kan göras lång..

Glädjeämnen då?

*Ledande inom P & J och Dam
*Tagit fram målisar på löpande band
*?

Så summerar man så kanske inte 2000 talet direkt vart s Bif´s, så vad ska göras?

Ska vi låta det fortsätta rulla på? Vill Bif vara"ledande" kan vi vara det på A-lags nivå?

« ˇ 1255788 ˇ »