1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742147 inlägg · 7967 ämnen

NHL Draft - 30/7-05

NHL Draft - 30/7-05
Ingen Brynäsare efter 106 spelare. Tre svenskar har hittills blivit plockade.

Sv: NHL Draft - 30/7-05
Falken: Det är väl skönt att höra?

83 Liljegren: Mjo, kanske det.

Falken: Dom ska ju spela i Brynäs och inte i NHL. Sedan om dom gör det som junisar eller i A-laget eller t.o.m. deporteras till Almtuna kvittar...

83 Liljegren: Jo, visst vill jag behålla dom i Brynäs. Men vore ju roligt om Brynäs fick fram en stjärna i exempelvis NHL.

Falken:
Vore det inte ännu roligare om Brynäs fick fram en stjärna i exempelvis Brynäs.

Falken: Till vilken glädje?

Metal Guru: "Falken:
Vore det inte ännu roligare om Brynäs fick fram en stjärna i exempelvis Brynäs."

Precis. I PlojHL gör dom ingen nytta ändå.

Hoppsan, 83 Liljegren:
Hur kunde jag hamna på din sida staketet?

Metal Guru: Vi kanske delar åsikt i någon fråga?

83 Liljegren: Nämn en stjärna som har kommit fram ur Brynäs ungdomsled, eller nämn en elitseriestjärna förresten....

Swordster:
Kan det vara så att Brynäs under sin storhetstid dammsög hela norrland på talanger, och glömde att utveckla egna.
Det påminner väl lite hur FBK arbetar för tillfället.

Per HApps: Definiera egen talang. Egen talang=född brynäsare? Egen talang=köp 18-åring, gör till landslagsspelare?

Det förstnämnda finns få exempel av oavsett klubb. Det sistnämnda dräller det av. Zetterberg är väl ett exempel från ditt lag?

83 Liljegren: Då kan jag konstatera att 83liljegren är helt historielös, eller att Brynäs aldrig har fostrat en bra "elitersiestjärna".

Och jag förskonar dig Timråstjärnorna som har spelat i Brynäs...

Lilljanne: En egen talang är en spelare som har kommit fram genom juiorleden i ett lag, man har alltså spelat juniorhockey i klubben.

Swordster: Det är precis det som är grejen, jag har aldrig påstått att Brynäs har någon stjärna...

Läste att Arnason fått kontraktsförslag av Chicago. Undrar om han är lika (o)tränad fortfarande?! :)

« · 559303