dacke72:
Du är på en viktig sak! Vad tycker du om analysen av 12/13 i verksamhetsberättelsen...?
Övrig sportslig styrning (inkl medical team/uppbyggnadsträning) har också ansvar, även om TJ o hans ledarskap varit på rätt plats o rätt utfört
Powerfade: Precis just därför jag gärna sett honom på högervingen som test, där får han mer tid att sikta och inte lika mycket kött mellan honom och målet, dessutom längre ner i zon vilket gör honom till mindre av en säkerhetsrisk, han har ett bra skott när han får tiden att sikta och målen han gjort + de flesta bra skotten han tagit har varit när han kommer in och skjuter från höger i anfallszon
Sen vet alla att Brynäs byggt sitt PP med väldigt mycket spel genom pointen även nu sen Gunderson har lämnat vilket gjort det lättläst och backarna har varit ute snabbt och stressat Djoos, vi kanske får se en annan typ av uppbyggnad av PP nu med ny tränare
Redigerad kommentar
Känns bra att få in en back i ledarstaben
Får det till att vi efter Stig Salming 1987 haft 3 namn; Gunnar Persson, Anders Bäckström (kort inhopp 04/05) och Tomas Jonsson, rätta mig gärna om jag har fel.
Alltså på nästan 30 år!
Fö så jagade Bif både Tomas Jonsson o Bert.R som ass t TJ 11/12
Inte bara Bulan tycks ha brösttoner heller
Patrik Ross @patrik_ross för 2 timmar sedan
@69Abris wow hade lite o göra med Petter när han tränade Tingsryd kan bli rätt hårda från den bänken.
Säger som många andra, det var på tiden! Tycker också att det var en lösning som jag personligen föredar före Niklas E. Hoppas, hoppas att det vänder nu..
Redigerad kommentar
bifhjärta:
Intressant! Fiska mera
Nu var ju TAIF hans första a-lag som head coach, o de åkte ur AS
Bättre på ass kanske
Han gick ju på rätt hårt i länken
Såklart ett stort tack till Tommy som krigat hårt för oss och alltid stått rakryggad och med värdighet även i motgång.
Bulan känns som ett spännande val och jag är glad att det blev en person med dokumenterat hett temperament.
Bortamatch i Växjö blir en tuff nystart.
bifhjärta:Petter Nilsson...sångare/gitarist i nu avsomnade punkbandet Ebba Blitz tillsammans med Robert Norberg och Erik Granqvist. Eran 2:a tränare är han i svart och hatt...
Redigerad kommentar
Nä mina herrar på fredag börjar en ny säsong och det hoppas jag blir en bra säsong med Bulan i spetsen!
Målet måste väl vara att undvika kval?
Jag har iaf fått en ordentlig nytändning och det firar jag med att den 31/1 åka tåg upp till Gävle ihop med 500 fans från Goa gubbar och BSKV!
Och jag är ju en utav dom som krävt TJ:s avgång en längre tid men jag ska inte vara sämre än att: Tack för allt Tommy och lycka till i framtiden!
Välkommen Bulan till Brynäs IF in i skiten och sätt ett jävla avtryck nu!!!!
Peja:
Hans Abrahamsson @69Abris · för 7 timmar sedan
Tre tränare lämnar Brynäs och två blir kvar. Pecka Alcén som målvaktstränare och Jan Larsson fortsätter som videocoach.
Carl Lejonkräk:"Ponera att Sundlöv framförde en önskan om att byta ut Jonsson men fick nej från högre ort, i det läget säger en man som Sundlöv upp sig kan jag lova."
- Redan säsongen efter guldet när försvarsspelet havererade ville Sundlöv skicka Jonsson och göra GP till headcoach. Något ha inte fick igenom hos styrelsen/Hansa. samarbetssvårigheter rådde mellan tränarna och många i laget sympatiserade med GP. Basse mfl......?
Mao låter artikeln om Sundlöv helt och fullt trovärdig i mina öron.
Ngn som sett TJ fått svara om sitt egna ansvar?
Kollat hela denna nu o först skyller han på truppen (skador mm), men hyllar den senare
Men;
- Sundlöv ville fota honom, åtminstone inför denna, kanske även e 12/13
- TJ har 12/13 o i viss mån 13/14 på sitt ansvar
- Enter var med om 6 av de 10 kolapser jag radat upp, när han blev skadad låg vi 9:a o hade släppt in 3:e mest mål, 3 mål/match...
HÄR !
Vad är det som gått fel?
Oerfaren trupp. Skador.
Hade du kunnat gjort någonting annorlunda?
Möjligt. Jag är en bättre tränare nu än guldåret.
Lite självransakan hade varit klädsamt
Också jävligt konstigt att tränarfrågan är styrelsens, men var är styrelsen (KD) idag?
Bulan om hur han är som tränare. Låter ju iaf lovande. Hoppas vi kan göra det i praktiken också.
Hur är du som tränare?
-Jag har en tydlig och klar spelidé som också ska sättas med alla spelarna. Jag står för tydliga regler. Alla ska veta vad man ska göra ute på isen och man ska lita på varandra. Sedan måste man följa spelplanen till punkt och pricka.