Brynäs IF

715123 inlägg · 7953 ämnen

Nya matchtröjor 09/10

« · 1155126 · » Till forumet


Sv: Nya matchtröjor 09/10
Huss: Givetvis var det nåt sånt. Men det var väl bilindustrin som var själva triggern i det hela.


Vad nu detta har med matchtröjorna att göra. :)
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Lindström: "Souvenirerna ger ju klirr i kassan och snygg blir man ju dessutom!!"

Det där sistnämnda vete fan om det går att åstadkomma i ditt fall...

;-))
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
GävleLasse: Att bilindustrin kollapsade var en effekt av det finansiella system kraschade (dvs. övervärderingar, riskabla lån, tron på konstant uppgång, felaktiga politiska beslut etc.)
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
GävleLasse: Jag skrev "kanske", dvs att man säkerligen varit försiktiga, i vetskap om att en ekonomisk nedgång kunde vara ett tänkbart scenario.
Men som jag också skrev: huvudorsaken var säkert att man helt enkelt ansett sponsringen vara för stor rent generellt.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
arnio: "Tyvärr så har jag nog bara råd med Vas tröja på sin höjd."

Men den är å andra sidan i nyskick. Det har inte svettats mycket i den tröjan.

Att Gevalia hoppar av ger en lite halvsunkig känsla i magen. Det blir tufft för marknadsnissarna att hitta en ny huvudsponsor med så kort varsel. Kanske Korsnäs eller Leaf?
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
GävleLasse: Ja det sitter ju fullblods proffs där. Sen så är ju inte kaffe å kryddor så långt ifrån bilar.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Lindström: Dessvärre så designas och tillverkas dessa sovenirer av NEH som mördat själen i sovenirerna...

Back to basics!
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Markströms tröja vore mumma men den blir nog dyr. Tyvärr så har jag nog bara råd med Vas tröja på sin höjd.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Huge: När Gevalia var huvudsponsor fanns den geografiska kopplingen men med Kraft Foods är den borta. Men nu slipper jag i varje fall dricka deras sunk-kaffe av ideologiska skäl....
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Huss: Nu hoppas man att Bif kommer bra paket lösningar med biljetter till matcher som går på "dåliga" dagar och mot långväga motståndare. Så vi inte ser 5000 på första hemma matchen.

Så det inte blir panik lösningar som tidigare.

Vore ju kul om dom hade bra paket med biljett och tex match tröja till ett bra pris först matcherna så MÅNGA i publiken syns med halsduk eller tröja.
Titta på tex Fbk hur det ser ut där, en klar förebild eller som Caps har red night där nästan alla har det.

Souvenirerna ger ju klirr i kassan och snygg blir man ju dessutom!!
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Huge: Så De satt på kontooret i Gävle och förutsåg en kris som resten av den finaciella världen missat? Hmmm! En kris som dessutom triggats av att den amerikanska bilindustrin totalkolapsade.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Huss: Anledningen till att jag försöker tona ner det hela är ju att omständigheterna knappast kan betecknas som normala.
Gevalia hade förmodligen valt att förlänga om det ekonomiska läget varit ett helt annat, det är jag övertygad om.
Man valde ju dessutom att bara förlänga med 1 år inför den här säsongen, vilket kanske visar att men redan då befarade en ekonomisk nedgång, alternativt att man beslutat sig för att dra ned på sponsringen av andra orsaker, bl.a det man själva säger:

"Det är i princip bara Brynäs som vi har haft ett gällande sponsoravtal med i den här skalan."

Borde tyda på att man stöttat med en ansenlig summa som man nu helt enkelt tycker är alldeles för stor, sett till det ekonomiska läget.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Huge: Det du tycks missa eller åtminstone väljer att tona ner är att Brynäs faktiskt tappar sin huvudsponsor. Det är oerhört allvarligt för vilken förening som helst.
Det finns emellertid faktorer som gör att intäktsfallet inte blir så kraftigt. Dels har det att göra med just med ryktena om Kraft Foods nuvarande storlek på sponsringen. De flesta verkar ense att intäkterna därifrån inte varit speciellt höga i förhållande till Gevalias koppling till föreningen.
Antalet lördagsmatcher och lagets stärkta attraktionskraft (Kahnberg/Aero) kommer säkert bidra med någon miljon i ökade publikintäkter vilket kommer förstärka kassan.
Sen får vi om fansen är redo att vädra sina ansträngda plånböcker och lägga in pengar i värvarpott, medlemskap och souvenirer.
Det är nu Engvall & Co behöver hjälp, att beskylla Engwall för att vi tappar Gevalia som huvudsponsor är lika patetiskt som att se Östros skylla på Borg för att världen hamnat i den djupaste lågkonjunkturen sedan 20-talet...

Ett tips för den som vill göra sig en hacka är att lägga ett bud på Brynäströjor under auktionen. Brynäströjor med Gevalia på dräkten kommer bli högvilt bland samlare framöver.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Huge: Dagis har du äntligen kommit dit själv, kul för dig. Gå och byt nu för det luktar..


Kan man inte tåla andras åsikter utan försöker förlöjliga dom och sitta och försvarar Bifs sak med alla medel så blir det inte bätter än så här.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Partyjack: Ibland måste man ta seden dit man kommer, och sänka sig till sin motståndares dagisnivå.
Men det är inte speciellt fruktsamt, det kan jag hålla med om.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Partyjack: Kan man inte stänga av både Huge och Lindström en vecka som markering?
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Fy faan vad låg nivå det är på diskussionerna här mellan varven..
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Lindström: "Sen skulle det vara kul att veta vilka krav som ställs på huvudsponsorn förutom just pengar biten."

Ja, det verkar vara djävligt mkt du skulle vilja veta.
Och ändå drar du tvärsäkra slutsatser om dåligt jobb från föreningen sida, trots att du inte vet nånting.

Kanske vore ide att börja i andra änden?
Att först ta reda på hur det ligger till och SEDAN ta ställning till om det finns anledning att klaga eller inte.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Lindström: Haha....
Är du bara så där korkad eller gör du dig till?

Debatten gällde upplägget mellan Gevalia och Leaf i sponsringsfrågan och jag hade en teori om hur man löst saken så att båda parter skulle bli nöjda.
Finns öht ingenting som tyder på att nån av parterna varit missnöjda i det fallet eller att Brynäs gjort ett dåligt jobb.
Det är DU som spekulerar i det sistnämnda, med hjälp av dina bekanta rykteskällor.

Nu har Gevalia ekonomiska problem och väljer att dra ned på sin sponsring, ngt företag ofta gör i såna här lägen.
Men det är säkert Sundlöv eller marknads fel att världen just nu är inne i en ekonomisk kris och att Gevalia därför valt att dra åt svångremmen...
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
65selander: Dacia kanske
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
65selander: Var lite ironisk är jag sa att kummun skulle gå in, dom har ju redan betalt gymmet menade jag. Å gävle energi gav dom najs price på fjärrvärme installationen.

Sen skulle det vara kul att veta vilka krav som ställs på huvudsponsorn förutom just pengar biten. Om man ser till vad som säljs i arenan så domminerar ju Leafs och Gevalias grejer.

Jo den prislistan har jag kollat i ang reklam på sarger och på arenan mm.

Men jag menar dom har ju en hel del med folk på marknad som finns där för att sälja reklam och dyl.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Lindström: Förut så har man kunnat läsa vad respektive plats på tröjorna har kostat men nu offererar dom priserna bara. Klart att detta kommer att kännas tills de hittar en ny sponsor. Att Kommunen går in som storsaponsor har jag svårt att tro, den har nog fullt upp och stoppa kronorna i omsorg mm

Alla andra priser hittar du om du kollar länken.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
arnio: Staten kanske kan bli storsponsor. "Storebror ser dig"
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
65selander: Jaha det var inte bra. Undrar hur många mille Brynäs tappar där och om de kan hitta en ny huvudsponsor i dagens bistra ekonomiska klimat.
Tänk att det aldrig kan bli lugn och ro i Brynäs if.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
I dagens GD så kastar Gevalia in handsken som huvudsponsor, eller rättare sagt Kraft Foods. Nu får Engwall och hans adeptrar jobba lite.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Lindström: "Ja det agerandet inger verkligen förtroende för huvudsponsorn"

Enligt Clubsport skulle förklaringen till att Gevalia avstod från att betala för logen vara följande:

"Hörde också det där snacket på läktaren när det var aktuellt i samband med invigningsmatchen i Läkerolen BIF-HV. Gevalia hade sagt upp ett flertal anställda och då såg det inte bra ut att betala x antal kronor för en loge när dom samtidigt hade sparkat folk."

Låter i mina öron som ett sansat och genomtänkt beslut som snarare stärker förtroendet för Gevalia som huvudsponsor.

Som du ser så kan det finnas naturliga och vettiga förklaringar till varför saker och ting sker.
Ett litet tips bara, när du nästa gång hör ett rykte och drar dina enögda slutsatser.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Huge:
Hörde också det där snacket på läktaren när det var aktuellt i samband med invigningsmatchen i Läkerolen BIF-HV. Gevalia hade sagt upp ett flertal anställda och då såg det inte bra ut att betala x antal kronor för en loge när dom samtidigt hade sparkat folk. Sen var det faktumet att huvudkontoret har flyttat till Stockholm och att dom som bestämmer inte känner samma anknytning till Gävle längre.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
GävleLasse:

Ingen orsak

Men min fråga lämnades obesvarad;
Hur mycket sponsorpengar bidrar Gevalia resp Leaf med?
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
GävleLasse: "Jag fick det berättat för mig av en på Bryäs marknad att Gevalia hade lämnat återbud på sin loge två dagar före premiären av Läkerol Arena.

Konstigt agerat av en "huvudsponsor"

Kan ju tyckas konstigt om man inte vet bakgrunden.
Agerandet kan ju ha en fullt naturlig förklaring som nödvändigtvis inte behöver vara kontroversiell på nåt sätt.

Kanske Lindströms rykteskälla kan bringa klarhet kring agerandet?
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
GävleLasse: Ja det agerandet inger verkligen förtroende för huvudsponsorn.

Heller som Huge säger:

"Kan det vara så att man lyckats få till en riktigt bra deal, där både Leaf och Gevalia är nöjda med upplägget?
Isf ett djävligt smart drag av Brynäs.
Leaf fick punga ut med storkovan för att få arenanamnet, samtidigt som Gevalia står för kontinuiteten och fortsätter som huvudsponsor.
Briljant!

Huge @ Enskede Gård Igår kl. 21:59"
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Huge: Jag fick det berättat för mig av en på Bryäs marknad att Gevalia hade lämnat återbud på sin loge två dagar före premiären av Läkerol Arena.

Konstigt agerat av en "huvudsponsor"
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
GävleLasse: "Huge verkar ha en jäkla insyn i Brynäs sponsorverksamhet."

Nu hänger jag inte riktigt med i svängarna här.
Jag har noll insyn och hade bara en teori om hur man löst det hela, när Leaf står för arenanamnet samtidigt som Gevalia fortfarande är huvudsponsor.

All ev insyn är det väl isf DU som står för, då du tvärsäkert konstaterar både det ena och det andra när det gäller turerna kring sponsringen.
Eller kan det vara så att du själv bara spekulerar, liksom vi andra?
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Men...se på lag som Malmö och Leksand som har badat i kulor men med finansiärer som blandat sig i värvningar av spelare, tillsättande av tränare och sportchefer mm. Hur går det för dem? Vilken serie spelar de i? Tom. fattiga Brynäs klarar sig bättre.

Att sälja sin själ till djävulen behöver inte alltid per automatik vara någonting positivt.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
sylf:

Nej ingen kommer från Leksand men de har spelat för Leksand.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Lindström: "Ja enligt Huge så har vi Es bästa avtal med våra storsponsorer"

Ajfan, har jag verkligen sagt det?
Vi talade om huvudsponsorn Gevalia och Gävlelasse hävdade att dom inte är huvudsponsor, vilket dom de facto är.
Sen tyckte han att Leaf borde vara huvudsponsor, pga arenanamnet.
Varpå jag spekulerade i hur man kanske lagt upp det hela, via följande rader:

"Kan det vara så att man lyckats få till en riktigt bra deal, där både Leaf och Gevalia är nöjda med upplägget?"

Alltså ett tänkbart scenario och inte ngt tvärsäkert konstaterande.
Alla tvärsäkra uttalanden baserade på rykten överlåter jag så gärna åt dig.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
65selander:

Jag är avslappnad.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Gurra88: "Haha.. Vad sägs om Widing, Sundqvist, Jonsson, Andersén, Hermansson, Läck,"

Ingen av dom är väl Leksingar från början??
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
arnio: Ta av dig din rutiga huligankeps och slappna av nu ;-)
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Gurra88: Sponsorer ska betala och hålla käft, det klarar inte Ejendal så därmed låtom oss slippa honom. Annars går nog leksandsblod att färga om.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Partyjack: Är du tokig? Blanda in leksandsblod i vår ädla förening? Inte för några pengar i världen!

Leksands blod? Haha.. Vad sägs om Widing, Sundqvist, Jonsson, Andersén, Hermansson, Läck,
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
tjugo8: Man är snurrig ibland...Sorry.. Tack för rättelsen.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
tjugo8: Stämmer bra det dom ägs av Kraft Foods.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
GävleLasse:

Hur mycket sponsorpengar bidrar Gevalia resp Leaf med?

Rättelse; Gevalia ägs inte av Axa foods
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Lindström: Huge verkar ha en jäkla insyn i Brynäs sponsorverksamhet.

Gevalia bistår med, ja just det kaffepengar. Att man ens kan se Gevalia som huvudsponsor är ju bara löjligt. Det är dessutom en skymf mot Leaf som ändå har gått in med stora belopp medans "Huvudsponsorn" inte ansåg sig ha råd med en loge. Samtidigt så ägs Gevalia av Axa foods, de valde att placera sina sponsorpengar i Södertälje istället.

Näste storsponsor vi får se blir väl OLW.. och beloppen lär bli "Peanuts"

Inte konstigt att klubben har konstant dålig ekonomi när nepotismen går hela vägen ut till sponsorerna. Men de är väl polare sedan gammalt.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
GävleLasse: Ja enligt Huge så har vi Es bästa avtal med våra storsponsorer. Så vi kommer säkert att få se minst en helt ny 1;a femma presenteras.

"Leaf fick punga ut med storkovan för att få arenanamnet, samtidigt som Gevalia står för kontinuiteten och fortsätter som huvudsponsor.
Briljant!"

Allt enligt Huge.

Så bara till att slå upp tidningen i morron och bländas av mormors bländande 5 nya kanon värvningar.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
GävleLasse: Kan det vara så att man lyckats få till en riktigt bra deal, där både Leaf och Gevalia är nöjda med upplägget?
Isf ett djävligt smart drag av Brynäs.
Leaf fick punga ut med storkovan för att få arenanamnet, samtidigt som Gevalia står för kontinuiteten och fortsätter som huvudsponsor.
Briljant!
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Huge: Ser det nu... fast man kan ju undra om inte Leaf borde ses som huvudsponsor med tanke på arenan
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
arnio: Ja, ett miljöbyte kan många gånger göra susen.
Och det är därför som jag börjar få lite kalla fötter pga att man inte förlängde med Lind.
Där hade nog både Sundlöv och CZ lite problem innan man bestämde sig.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Huge: Om Alcën nu ska blomma ut i Rögle när han får spela sitt spel så ska nog Kahnberg kunna göra detsamma i Brynäs.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
GävleLasse: Enligt hemsidan så är iaf Gevalia fortfarande huvudsponsor, och jag utgår ifrån att det stämmer.
Kommentera

« · 1155126 · »