Brynäs IF

713371 inlägg · 7953 ämnen

Nya matchtröjor 09/10

1583656 · » Till forumet


Sv: Nya matchtröjor 09/10
DavyDjoos:jag vet, blev dagvild och trodde de va torsdag idag bara. :)
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Venom:

"Kommentatorer är Magnus Englund tillsammans med Ove Molin och sändningen startar 18.55, nedsläpp i Läkerol Arena sker kl 19.00. Vi kommer att publicera en länk till sändningen här på hemsidan i god tid före sändningsstart."
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Venom: Ja imorgon, på Brynäs.se antar jag? :) Kommer själv vara på plats.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Venom: just det ja, det är onsdag...... :)
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Venom: just det ja, det är onsdag...... :)
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Rodrigo: hittar ni länk till kvällens stream?
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Rumpelstiltskin: En tredjetröja är väl inte en helt dum idé, med tanke på att Brynäs är ganska låsta med sin ok-design. Dock är det rätt ovanligt att SHL-lag använder sig av en sådan, Växjö hade den orangea tröjan men inget annat lag hade en återkommande tredje-tröja. Man använder ju oftast bara typ, jubileums-tröjor och liknande, Brynäs hade ju en sådan på utomhusmatchen t.ex.

Men nä, antagligen är matchtröje-försäljning för dålig för att man ska kunna vinna något på en tredjetröja, men trevligt hade det varit.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10

Lunkan:

Du menar lika borta som Rahm kommer vara i Premiären ;)

Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Rodrigo: Är det bara jag som tycker att Brynäs ska skaffa in ett tredjeställ? En helt ny tröja, med en helt ny design! Känns som Brynäs kör alltid det säkraste kortet, istället att våga göra något nytt! Och ta bort den förbannade kragen, så sjukt omodernt! Tror att de är bara Brynäs som har kvar dom!! Så sjukt fult! Usch!

Plus; Byt märke till Reebok, mycket snyggare tröjor i helhet!
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10

Gurra88:Kommer man från Leksand är man alltid helt borta!

Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Rodrigo: Eller likt Leksand som spelar sina hemmamatcher i ett bortaställ.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Gurra88: Är väl lite som pest eller kolera... haha nej skämt åsido, dom snygga oken är iallafall kvar och vi har ju inte Färjestads tröjor från förra året: www.dn.se/Images/2013/01/08/FBK-1000.jpg där har vi en tröja som verkligen ser ut som en träningströja.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Rodrigo: Nej de gamla är bra mycket snyggare
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10

Gurra88: Hahahaha. Du har rätt!

Frågan är också varför man ändrade typsnittet på siffrorna och namnen? Förut hade man ju ett väldigt standardiserat men mycket snyggt och enkelt typsnitt: www.brynas.se/upload/Bilder/Matchbilder%201011/BIF-DIF%20110205/BIF-DIF-3.jpg / www.svenskafans.com/image/7/110322/Infor-Brynas-Timra-Dags-for-avgorande-i-Slaget-om-Sodra-Norrland.jpg och när man böt till den förra versionen av matchtröjorna, böt man även typsnittet: www.svt.se/cachable_image/1349988038000/svts/article348100.svt/ALTERNATES/extralarge/brynas.jpg

Är det någon på riktigt som tycker den nya versionen är snyggare?

Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Rodrigo: Varför ändra något till det bättre när man kan göra något till det sämre? Känns som en genomgående röd tråd både när det gäller matchkläder och trupp.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Men man får väl ändå säga att den tröjan var lite av en uppgradering.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10

tjugo8: Nästan mer avskalade än föregående version... Bra att man använder en bård längst ner på tröjan, får bort lite av träningströja-känslan, men den sitter lite konstigt placerad, sådär längst ner. Att man inte använder sig av något på armarna är tråkigt, trots att man har reklam går det ju enkelt att få in. Ett exempel är ju tröjan man använder här: www.gavleveckan.se/bildarkiv/Image/Oktober%20-2009/091006_BIF_HV71_4_web.jpg en av dom snyggaste varianten på tröjan! Där har man fått in många fler element men har ändå plats med reklamen.

Jäklar vad snygg den var alltså gfx2.aftonbladet-cdn.se/image/12681128/485/normal/953ada831ce3a/svedberg

Det är så en Brynäs-tröja borde se ut!

Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10

Rodrigo:

Varsågod o analysera...för dessa är väl 13/14...

Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
mattiaskarlgren: "vem är det som står till höger om Kahnberg "

TILL HÖGER OM KAHNBERG!!!!


Det kan ju bara betyda till höger om Kahnberg!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
mattiaskarlgren: Från vårt sett att de:)
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
21olsson: Ja det är det nog. För Silfver står ju till vänster om Kahnberg. :)
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
sylf: Från hans höger ja. men inte från vårt. men om du tänker från hans höger är det Silfverberg ja:)
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
mattiaskarlgren: Löf på ena sidan och Silfver på andra :P
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
21olsson: Silfverberg.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
mattiaskarlgren: tror det är Simon Löf.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
m001: Dum fråga, men vem är det som står till höger om Kahnberg längst upp på fotot? Känner inte igen den personen.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
tjugo8: Sunklöv är sig mer lik i grön parkas och blåklocka!
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
m001:
coolt, tack...
alltid kul o se Sundlöf i kostym o slips...ser inte helt bekväm ut...
o Lasse Jonsson har rakat skallen....var nog på tiden...
Kommentera



Sv: Nya matchtröjor 09/10
Jajjen:
Å andra sidan har vi de senaste åren enbart haft två femmor kunnat lira...;)
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
tjugo8: Om nu Gevalia har varit en huvudsponsor kan man förutsätta att det handlar om stora pengar med brynäsmått. 1,4 milj finansierar väl 2 femmor under ett år i Brynäs. Vi kanske kommer att lira med två femmor från och med nu?
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
GävleLasse:

...tror dig veta således?
...för du har väl inte sett de bägge sponsoravtalen?

Taget med en näve salt så vill jag minnas att det figurerade siffror om 10 millar för 10 år för Leaf.
Och även figurerat rykten om 1,4 för 08/09 och minst 4*1,4 per år dessförinnan för Gevalia


I avsaknad av sanningen är allt rena spekulationer...
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
hajen5: Hörde av några i laget idag att tröjorna som ska användas på för sessen inte är dom som ska användas i serien sen.

För sesse tröjorna skulle vara "skit snygga" ivf!
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
bradberry: Nästan som retrotröjorna om det skall vara korrekt. Står i början av denna tråd. Hoppas att det inte är sant.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
hajen5: Vart finns informationen om retrotröjorna? Att de skulle använda dem borta?
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Nu har jag druckit min sista kopp Gevalia. Den saken är säker, Synd att de skall använda retrotröjorna borta för jag tycker inte alls att de är snygga. Vad var det för fel på de vanliga bortatröjorna?
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
tjugo8: Just ja.. Jag har inga siffror men jag vet att Leaf går in med mer än vad gevalia har gjort de senaste åren

Samarbetet mellan Brynäs och Gevaalia baseras mest på den gamla bekantskapen mellan personer på Brynäs marknad och för lediningen av Gevalia...
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
GävleLasse:

Avskyr också NEH, men enligt Håkan.W blir det ny leverantör till kommande säsong.

Fick aldrig något svar av dig ang sponsormiljonerna Gevalia vs Leaf...
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Tror dock att Hedin är en spelare som inte gärna vill spela för nåt annat ES-lag än Modo.
Så det blir förmodligen utlandet för hans del.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
arnio: Form är färskvara och Hedin har absolut bra allroundegenskaper, enligt min mening.
Han kanske behöver lite miljöombyte, och vore enligt min mening ett bra tillskott i en i mitt tycke alltför tunn backbesättning, inte minst numerärt.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
GävleLasse: Det gäller att alltid ligga steget före.
Eller som nån berömd politiker sa:

"Jag har hela svenska folket bakom mig.
Långt, långt bakom mig...."

:-)
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Fortfarande ingen som sett en bild på de nya tröjorna?
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Huge: Nej men snälla Huge inte Hedin. Hans form de senaste två säsongerna har varit i botten. Jag tror att det vore ett misstag att värva honom.
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Huge: Att namna Hedin i en tråd för Brynäs matchtröjor.. är inte det att gå händelserna i förväg? ;)

men jag förstår hur du tänker ;)
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
GävleLasse: Såg att Pierre Hedin inte får nytt kontrakt i Modo.
Kan kanske vara lite plåster på såren ifall man nu inte har råd med den defensiva klippa vi alla vill se.
Han var ju iaf aktuell för ett par år sen, om om det nu har nån betydelse i dagsläget...
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Dom tror att det är en tidig variat av Red Bull!!
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Huge: I dagsläget så vet väl inte många yngre brynäsare vad Bockens dricka är... De kan ju lika gärna tro att det öär getpiss vi talar om...
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Jompe: Dags att damma av de gamla klassikerna igen:

"BRIS" (och för de lite yngre: nu talar vi inte om Barnens Rätt I Samhället...)

Eller "BOCKENS"

Opp å nicka, Bockens dricka... :-)
Kommentera

Sv: Nya matchtröjor 09/10
Huge: Beror helt på hur långt ner man drar toppluvan!!
Kommentera

1583656 · »