Brynäs IF

713447 inlägg · 7953 ämnen

Nyförvärv

« · 1788867 Till forumet


Nyförvärv
Vad tror ni gott folk blir de nån målspruta sim kommer? Nå tips på namn?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Tjurn : Brendl.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Tjurn : Veli-Matti Savinainen?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Tjurn : Max Friberg? Mattias Ritola?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
dacke72: ritola kommer knappast. Det är ju SAIK som säger ja eller nej där vad gäller spel i SHL.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Inkazar:
Här kommer lite spelare, det ska ju vara spets. Så här kommer en lista, möjliga eller inte.. men iaf spelare som skulle göra skillnad!

Magnus Pääjärvi
Daniel Zaar
Pontus Åberg
Nick Sörensen
Max Friberg
Max Görtz
Jesse Jouensuu
Kristian Kuusela
Antti Pihlström
Sakari Salminen
Tomi Sallinen
Niclas Jensen
Janne Pesonen
Tony Mårtensson
Dick Axelsson
Chad Kolorik
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Mina tankar. Det lutar åt en vänsterskytt. En svensk spelare. Jag vet av insyn att både Dick Axelsson och Tony Mårtensson vill hem till Sverige igen. Tony känner till staden och Brynäs sen långt tidigare. Frågan är om han håller i SHL fortfarande? Ja, jag tror det. Han är enormt spelskicklig. Och nu är det såhär. Jag tror faktiskt att om Bulan lämnar till nästa säsong, så känns Rogga Melin som ett alternativ. Hans favorit är ju Tony, och det kan ju Bz luskat ut..? O andra sidan om Bulan blir kvar så känns det som det kan finnas ett alternativ som känns rätt möjlig.

Simon Hjalmarsson. Han verkar inte få speciellt med istid i Frölunda. Verkar helt enkelt inte trivas, då han är en målskytt men bara gjort 5 mål... känner Bulan och jag vet att det stod väldigt nära under tiden i Luleå.
Om man tittar på Frölundas kedjor så ser det ut som följer:
Figren - Sundström - Grundström
Wellman - Lundqvist - Carlsson
Bergenhiem - Ehn - Olofsson
Roselli - Lasu - Ståhlberg
Veesalainen

Tror nog att om Bz pungar upp slantar så kan vi nog knipa Simon på ett två års kontrakt.

Om vi nu får Simon så kan kedjorna se ut som följer:
Paille - Blomqvist - Johnson
PoW - PaW - Hjalmarsson
Clark - Jensen - Lindblom
Alcén - Granström - Mannberg/Ölund

Om vi istället får Tony så kan det se ut såhär:
Paille - Mårtensson - Johnson
PoW - PaW - Boqvist
Clark - Jensen - Lindblom
Alcén - Granström - Blomqvist

Vad tror ni?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Pettisbif: Svårt att se Frölunda släppa honom till deras i dagsläget största (?) konkurrent till guldet.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Pettisbif: Jag tror på Päjärvi.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
SWEATT:
Det mesta handlar om pengar i dagens hockey. Dessutom släpper lagen spelare till andra konkurreter mer o mer. Tror inte Simon är så tillfreds med sin roll i Frölunda just nu. Hade jag varit Bz och haft lite pengar (Zabb, Enter och Gurra) så hade jag iaf hört mig för. Det skadar ju som sagt inte att Bulan är tränare för oss.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Presenteras det något nyförvärv idag tro?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Forsberg 1978: HOPPAS! Ge oss lite härliga nyheter nu! =D
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Är det ingen som hört någonting om nyförvärvet? Jag är så otålig så jag vet inte vad jag gör snart! :D
Kommentera

Sv: Nyförvärv
JawKee: Otålig efter en massa rykten från supporterar? Eller har det kommit något med substans från Brynäshåll? Det är långt till fönstret stänger. Vi har varit bofasta i SHL's toppskikt UTAN våra skadade spelare som man nu har pratat om att försöka hitta ersättare till. Zaborsky är väl den man tänker ersätta i första hand och då inför slutspelet. Med tanke på hur det sett ut så tror jag inte att BZ tar in någon bara för att. RÄTT spelare måste hittas...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Powerfade: Japp det är exakt vad jag är. Jag är bara riktigt taggad! Det förstår jag helt klart :) Taggad på positiva nyheter, taggad på att se fler matcher!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
JawKee: Kan dröja upp emot en månad. Bara så du inte går runt och tror att något sker nu i dagarna (det kan det göra, men det kan också dröja rätt länge som sagt).
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Powerfade: Exakt. Tar man in fel spelare kan det till och med skada gruppen. Jag hoppas att Bengtzén och co. tänker klokt gällande detta. Jag hoppas verkligen inte att dom riskerar ekonomin.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Brynäsgubbe: Det är jag väl medveten om, bara att höra rykten om att en ny spelare kommer in är riktigt glädjande för mig!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Skrubben: Är det polackens berömda gruppdynamik du är rädd att störa😀
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Med en decimerad. och p g a det mer sliten trupp resten av serien tror jag inte vi försvarar tabellpositionen i slutändan. Och om det nu kommer in nån eller ett par nya spelare i mitten på februari, hur mycket ska de kunna uträtta i laget på kanske fyra-sju veckor innan säsongen tar slut? Nä, åtminstone Enterfeldt borde självklart ha ersatts för ett bra tag sen och även Zaborsky - om han nu är borta för säsongen? Kanske lite osäkert ännu på den punkten, eller?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
JawKee: Mason Raymond kanske skulle kunna vara nåt? Utan kontrakt nu, spelat i Örebro ett par matcher under lock-out tidigare.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Carl Lejonkräk: Om Mason Raymond och andra NHL Free Agents. Sista sidan på länken. hfboards.hockeysfuture.com/showthread.php?t=1942179&highlight=mason+raymond&page=23
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Kan denna kandidat vara möjlig?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
JawKee: spelar inte mer denna säsong enl agenten. Sen tror jag det hade varit HV som gällt annars.
Kommentera


Sv: Nyförvärv
Finns en del alternativ på NHL Free Agent listan. www.eliteprospects.com/free_agent_pool.php?LeagueID=NHL
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bratwursten : Fleischmann skulle jag ta alla dagar i veckan 👍
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Skrubben: Hade varit intressant! Viktigt isåfall att få in honom ett tag innan slutspelet så han hinner komma upp i rejält matchtempo och form.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Bratwursten :
Fleischmann?! Ni drömmer inte lite.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Dalrt: Vi får se vad det blir. Visst hade det varit en väldigt tung värvning, men skulle inte kategorisera den som helt orealistisk i nuläget. KHL borde dock ligga närmare till hands om han återvänder till Europa.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Dalrt: Han har ju varit klubblös hela hösten. Hade han varit extremt bra, som du verkar antyda, hade han redan fått ett jobb i antingen KHL eller NHL. Han har förmodligen sökt en sådan lösning under en längre tid, men nu har halva säsongen gått så då kanske det inte är omöjligt att SHL är ett tänkbart alternativ?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Carl Lejonkräk: Mason skrev jag faktiskt om för typ 2 veckor sedan eller liknande här inne :) Känns väldigt intressant.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
mattiask: Det viktiga är att vi får in en spelare som verkligen är motiverad och tar uppgiften och ligan på allvar.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
"UFA F Mike Richards, who spent 39 games with the #Caps last season, is still hoping to play this year. May look at Europe for options."
Kommentera

Sv: Nyförvärv
bifante: de vore ju något.. frågan är om han har samma arbets-etik som Paille? Känns som dom flesta på free agents roostern kommer komma till SHL å tro att ligan är sämre än vad den är..
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Martin Havlat är ledig. Patrik Elias också. Skulle vara coola värvningar. Mike Richards ryktas till Europa enligt Eliteprospects.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
SWEATT: Jag läste någonstans att Riga kan släppa sina dyraste spelare..
Kommentera

Sv: Nyförvärv
SWEATT:
Havlat, cool ja. Men ärligt talat? Skulle han tillföra något? Han har spelat 2 matcher sedan sommaren 2015.. 2 matcher på 1.5år tror jag inte hjälper oss, vi behöver nån som kan gå in i en toppkedja direkt och börja producera. Inte ha en 2månader lång startsträcka.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Inkazar: plusartikel med bengtzen om bulan och nyförvärv.

Lägger upp nått citat:

"Hur länge kan du vänta på ett besked?

– Framtiden får utvisa hur länge vi kan vänta. Men självklart finns en plan B. Det går inte att sitta och vänta, men målsättningen är att behålla Bulan."

"– Jag säger som jag sagt tidigare. Vi har lyft blicken förut och lyfter den återigen. Jag tittar mig omkring på vad som finns. Varför finns vissa spelare ute på marknaden? Är det skador? Vilken typ i så fall? Och det viktigaste: Det ska vara rätt sorts spelare. Vi har gjort försök två år i rad med Tim Wallace och Terry Broadhurst – och ingen gjorde väl direkt dundersuccé om jag säger så.
– Men det är på forwardssidan vi tittar, på backsidan har vi gott beställt med spelare."


Det finns även lite tankar om Thorell och Zaborsky i artikeln. Och varför Asklöf spelar med 67.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Inkazar: Tack för att du delar med dig! :)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Inkazar:

Både Wallace och Broadhurst släpptes på grund av att de inte höll måttet i sina SHL-klubbar, jag tror att det är bättre att satsa på spelare som antingen släpps av ekonomiska skäl eller att de kanske spelar i Nordamerika och inte lyckats slå sig in i NHL men ändå är spelare som presterat innevarande säsong.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Inkazar: Kan du klistra in vad han säger om Zab?! :)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
mattiask: Som ett nyförvärv.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Lunkan: Riktigt kul, han får ta Enters plats (inte roll) i laget, återstår gör en ersättare till Zab.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
mattiask: han säger det som vi redan vet. Att det inte är nånting att räkna med den här säsongen och att han kör rehab hemma. Men kommer snart till Gävle för att träna med laget. :)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Lunkan: Riktigt kul!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Inkazar: Jag börjar allt mer tyvärr räkna med att han återvänder till Luleå.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Brynäsgubbe: Ju längre tiden går, ju mindre talar för att Bulan blir kvar i Brynäs. Hoppas att BZ "plan B" är en bra plan...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Peja: Själv tror jag att det kan vara ett perfekt läge att byta coach efter denna säsong oavsett hur resultater blir till våren.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Peja: Jag tror tvärtom.
Det handlar om vad Bz kan få in för spelare. Tror han tar 2år till. Även om han kommer hem till Luleå , så sitter han med gamla kontrakt, då måste han börja om igen.
Nu har han sin trupp med en SC som han vet vad han har. Nä, tror han stannar.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Carl Lejonkräk: Tja, det är väl något sånt som man måste försöka tro om det nu blir så att Bulan lämnar.

Brynäs har skräddarsytt truppen efter Bulan och många spelare har utvecklats under honom. Och han har ändå bara varit här i ca 2,5 år. Jag vill tro att Bulan har en växel till att lägga in i Brynäs.
Kommentera

« · 1788867