Brynäs IF

705139 inlägg · 7953 ämnen

Nyförvärv

1790684 · » Till forumet


Sv: Nyförvärv
Rumpelstiltskin: Håller med, ärva om nåt bra dyker upp, annars skit i det.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Inkazar:
att han var proffset - jag lekmannen. Men från läktaren ser det ut som tidigare års soppa torsk. Stort flin som svar på det.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Carl Lejonkräk: som BZ har sagt tidigare, han vill inte värva någon ny Wallace eller Broadhurst. Ska han värva någon så ska det vara en spelare som kan gå in och göra skillnad och det kan inte vara så jäkla lätt att hitta nu. Håll pengarna tills rätt gubbe hittas!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Jaken: Nej det är väl bättre att slita på decimerad, kort trupp...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Jaken: Sjödda gör kanske rätt i att stå bakom och visa förtroende för dem han har att tliigå. Det är BZ som skall se till att ersättare kommer in men fram tills så sker (om nu så sker) så bör tränarna absolut visa att de har fullt förtroende för spelarna i den trupp som finns i detta nu.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Jaken: vad var din motkommentar på "behövs knappast"? :)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Powerfade:
Taktikvinst....
De klarar inte av att spela mot lag som är mer desperata och smäller på lite. Jobbigt att se, men de satt ju som frimärken i sargerna. Bamm !
Jag är skeptisk , men de kommer att vänta och vänta med ett nyförvärv tills det är försent.
Hur länge har de inte haft på sig att värva en ersättare till Zab?!
Frågade Sjödin om de inte skulle värva snart " behövs knappast" var svaret....
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Carl Lejonkräk:
Ja, varför inte! 😃
Dock lätt att säga/slänga ur sig. Under press nåt helt annat...
Förmågan att prestera är en färskvara och behöver tränas varje dag.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Auchinleck: Segers recept på seger:

"I believe ultimate results are achieved when we make use of each others strenghts, believes and passions. Its about purpose. I believe when we feel interest, joy and pride in what we do we grow and perform at our best. I believe its the core of organizational development and creation of results. I Believe its all about leadership"
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Powerfade: Deppigt osvsett, va fan nollade mot Reideborn på hemmais....pinus.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Powerfade:
Lite lurigt det där med att prestera på topp över 52 matcher.
Svårt att motivera sig på säker mark också.
Tre raka torskar borde ge lite mer fart på tillställningarna framöver, sen kommer ju det mentala spelet med i bilden i det här läget också.
"Nu har vi/ni förlorat x antal matcher i rad, vad gör vi/ni?" osv.
Sitta still i båten är aldrig fel...

Och det är då nu det underlättar att ha olika verktyg/metoder för att jobba med frågorna som uppstår/behöver ventileras.
Var finns det en "Seger"? = )
Förmodligen bästa nyförvärvet inför slutspelet.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
mk: Ja man kan ju bara spekulera. Men N å n t i n g är det ju för jag vägrar tro att hela laget unisont glömmer bort hur man ska spela hockey.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Powerfade: Tänkte oxå på detta med träningen häromdagen. Tex Frölunda var riktigt dåliga förra året vid samma tid ungefär.
Kan det vara så att man "räknade" in ett slutspel runt jul, och därför tränade ner sig.
Kan nog tycka att den teorin är väl å god som att man viker ner sig av lättja...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Nja, frågan kan vara lite mer komplex än så. Det finns så många aspekter i detta. Vår form, är den en följd av någon slags förändring av träningen? Vår insats på isen är den en följd av detta.. osv osv. Saker vi endast kan spekulera om.
Vi får helt enkelt avvakta och se hur det artar sig. Det kan givetvis vara början på ett ras som vi sett de senaste säsongerna. Även om jag har svårt att tro detta. Skadeläget är ju inte detsamma som vi hade förra säsongen t ex.
Man får ju inte glömma att det endast är TVÅ lag vi torskat mot under den här "streaken". Ett av lagen är på pappret bättre än oss och var för dagen lite vassare än vi. Sedan ett dubbelmöte mot ett pånyttfött DIF som troligen fått en hel del luft under vingarna efter att ha slagit "seriedominanten" Frölunda. Detta kombinerat med att ha funnit ett sätt att spela mot oss på. En taktikvinst het enkelt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Sällan repat och skamfilat går till sig av sig själv.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Powerfade: Är nog ingen stor fråga när man vet hur Bulan alltid har resonerat: det gäller att göra samma jobb konsekvent och metodiskt, inte frångå linjerna i det man ska göra bara för att man råkar dippa lite i prestation i ett par matcher.
Att börja peta alltför mkt i det här läget kan snarare gör saken värre.
Typ: varför laga nåt som egentligen inte är trasigt utan bara lite repat och skamfilat....
Kommentera

Sv: Nyförvärv
bradberry: Det var liksom det jag menade med att gå ned sig ett par procent. Då ser det ut så här.

Den stora frågan är vad BULAN kommer att göra åt saken. Vad som skrivs här är ju inget mer än resultatet av besvikna supportrar som nästan tävlar om vem som kan vara mest besviken. Ergo, "jag är mer besviken än du alltså är jag mer Brynäsare"
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Mittzon: Håller med om klassisk formsvacka - för det är det.
Men jag tycker det syns otroligt tydligt att Bertilssons enkla men framförallt lugna spel i egen zon saknas något otroligt.
Jag gillar ju spelare som med enkla medel vågar spela sig ur situationer hur trängda de än är.
I mina ögon är det bara 4 av våra backar som klarar av det varav 2 av dom gör det mycket enkelt medans två (tre) andra gör det helt ok.
Gunde & Bertil gör det mycket enkelt. Fälth & Carlsson gör det helt ok men blandar och ger en del vad gäller det. Pudas HAR i grund och botten ett bra passningsspel men gör det för svårt för sig. Zanetti & Kilas är de två som oftast i laget sätter sig i trångmål i egen zon eller enbart lobbar ut pucken. Kilas försöker dock passa puck via isen men slår ju bort över hälften (för att försöka att ej vara för taskig).
Detta tycker jag syns ganska tydligt att vi saknar Bertil.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
bradberry:
Ja vi snackar inte om svackor bara pga tre förluster. Spelet började dala långt innan dess, bara att vi mötte dåliga lag och lyckades vinna och ta poäng ändå.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Powerfade: "Lustigt att man börjar tala om svackor bara för att man torskat några matcher."

- Fast går man på hur det ser ut på isen, hur spelarna uppträder, brist på beslutsamhet och håglösa ansiktsuttryck så behövs det inga förluster för att dra slutsatsen att prestationen nu en period varit vida sämre än tidigare... En formsvacka i bästa fall...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Tre matcher är tre matcher oavsett om det är tre isolerade matcher eller början på en svacka. Såklart att vi har fog att oroa oss då vi inte vet om det stannar vid tre matcher eller om det fortsätter att barka åt fanders.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
dacke72: Bertilsson är bra men hans frånvaro kan inte förklara att samtliga spelare ser sämre ut. Inte heller att Brynäs blev nollade i går. Tror snarare det handlar om dålig form på för många spelare samtidigt. En klassisk formsvacka.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Powerfade: Ett lag som skapar mkt chanser och generellt är offensiva i sitt spel, får förr eller senare såna här problem om det under en längre tid funkat och flutit på sas. Som du säger: då räcker det med att man går ner sig några procent samtidigt som motståndaren höjt sig rejält.
Så länge våra "svackor" inte ser värre ut än vad vi presterat dom 3 senaste matcherna så är man inte speciellt orolig.
Tittar man på hur det såg ut under TJ, när svackorna dels innehöll ett i princip havererat spel överlag och dessutom kunde sträcka sig över 8-10 matcher, då känns ju den här "svackan" snarare som en lätt och normalt förekommande nedgång i prestation, i jämförelse.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Auchinleck: Ja det börjar dra ihop sig för vissa lag i allmänhet och DIF i synnerhet som jag inte tror är nöjda med att ligga därnere. Samtidigt så har Brynäs legat stabilt där uppe i tabellen och det har rullat på. Kan det ha smugit sig in en falsk säkerhet rent mentalt bland spelarna och man tappat några procent i sina insatser. Börjat tumma på saker och ting? Omöjligt är det inte. Men att gå så långt att börja tala om svackor vill jag inte göra. Det intressanta är att se hur Bulan och boysen agerar i de följande matcherna. Det var väl ingen som riktigt tippade oss som ett topplag så det kanske inte är så konstigt att vi tappar lite mark? Jag själv hade tippat oss runt plats 6-8 innan serien drog igång. Men sett till hur vi har legat till föregående år så känner jag ingen större oro i dagsläget.

Kanske ger de senaste resultaten en liten injektion till Bz att intensifiera sökandet efter en ersättare till Zab...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Powerfade:
Intensiteten i spelet har höjts nu. Börjar gälla lite mer runt strecken. Gäller att kunna skruva upp turbotrycket i samma takt som motståndarna. Ett par snäpp till kvar om man skall gå långt i slutspelet.
Tightare, skitigare, viktigare.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Powerfade: Det är ju som Wikegård säger, alltså att DIF:s tilltänkta spetsspelare inte är tillräckligt bra. Lägg därtill en tveksam defensiv och mediokra målvakter så får du ett förlorande lag. Men de gjorde två starka insatser mot Brynäs.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Carl Lejonkräk: Ett bottenlag baserat på en väldigt tung start. De flesta hade ju inte DIF som ett bottenlag inför seriestarten Sen är det ju så att vissa lag passar sämre och bättre.
Fast det jag menar är att det är väldigt svårt att dra allt för stora slutsatser efter att man har mött samma lag två gånger på väldigt kort tid. Då är dagsformen mer avgörande. Men fortsätter spelet att hacka så finns det givetvis fog för att börja bli fundersam.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Powerfade: Lite tungt iofs om ett bottenlag är bättre än oss trots att vi inte är är i en svacka.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Lustigt att man börjar tala om svackor bara för att man torskat några matcher. Dubbelmötet med DIF är två matcher där DIF var det bättre laget. Men måste de betyda att man är i en svacka bara för att ETT lag har bättre form?

Jag sitter lugn i båten ett par omgångar till innan jag börjar tänka i såna banor...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
honken21: Kom ihåg att Bertilsson missat några matcher. Man kan inte nog understryka hans betydelse för laget. Bästa backen i SHL. Kanske bästa pådrivaren också.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Tycker det är rätt enkelt. Vi har bättre skills än de flesta lagen. Framgången har kommit av en kombination med hårt jobb. Men när motståndarna jobbar hårdare och har mer energi så får vi svårt.

Att nu i första riktiga svackan (tre matcher, en poäng - när vi innan dess hade fyra raka vinster - ingen monstersvacka ännu alltså) börja tvivla på om vi har tillräckligt skickliga spelare eller inte är fel.

Det enda som kan oroa är harmonin i laget, spekulationer kring/förtroende för Bulan. Och om det påverkar energinivån. Jag tror inte det handlar om det, men risken finns.

Tycker kapten Blomqvist försökte få igång laget på sitt sätt. Men försent. Hela laget vaknade försent, precis som i bortamatchen sist.

Att tillägga - DIF har varit riktigt bra i de här två matcherna. Väldigt få misstag och mycket energi. Innan dess hade vi Växjö.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Carl Lejonkräk: Ellis har förstås rätt, det är tokkört. Ett gäng nya spelare som ersätter Zab, Enter, Sunken och Thorell skulle bara försämra vår slagkraft, vet väl alla att ju färre spelare ett lag har desto mer orkar man, både fysiskt och mentalt.
Lägg till att det väl aldrig har hänt att ett lag i ES eller SHL har haft en svacka under säsongen och sen tagit sig ur densamma, och du inser att vi är tokkörda, rökta, bottenförankrade för gott, bara att välja.
Att ingen bumpat kvaltråden är obegripligt....
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Carl Lejonkräk: Upp till laget nu om så är fallet eller inte. Vi når kanske en kvartsfinal som vanligt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Carl Lejonkräk: Bättre att svackan kommer nu än i slutspelet...

1999 hade vi några bedrövliga veckor på våren där Honken darrade bl.a. 2012 var svackan veckorna innan slutspelet vill jag minnas. Bara en sak som att vi låg under i sista omgången mot Timrå borta med 4-0 tror jag det var. Vände o vann säkrade därmed 4:e plats och hemmaplansfördel i kvart...
Kommentera

Sv: Nyförvärv
ellis: Det är över
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Mrassarson: Ingen dag, tycks det. Och snart börjar det bli så pass sent på säsongen att det är tveksamt om det skulle göra skillnad, varken från eller till.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
När kommer nyförvärvet? Idag? Imorgon?
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: Thorell behövs inte eftersom den inte vill vara kvar, inte svårare. BZ varför du skulle dölja eller ljuga om det?

Det är möjligt att Bulan och BZ förväntat lite från Thorell, men kan inte tänka mig att dömde honom att vara en usel att han inte ens stolar har på många en resa och vill kunna spela de spel vi spelar.

Nä, ISF god möjlighet att han skulle ha velat hålla honom, och att genomförandet är bättre att betona att han själv ville bli kvar.

Och det finns ingen anledning att hålla honom, om han var en pelare av hög existens eller nu, och har varit anställd kan vara svårt på tjänstemän.

Google translate behöver en läktarcoach... 😃
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Sitter och kollar på Almtuna-AIK. Två riktigt spännande spelare som sticker ut.
Nils Höglander i AIK. han är 16 år... finner inga ord. Vilken stjärna!
Sedan Jan Larssons grabb, Emil. Perfekt spelare att ha i en fjärdekedja, kanske trejde. Spelstilen påminner om Brodin. Tänk om vi skulle få fram en Brodin med Brynäshjärta.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Tjurn : ja sedär. Missade nya artikeln. Läste bara vad som skrevs på livebloggen tidigare idag :)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Inkazar: han är skadad
Kommentera

Sv: Nyförvärv
bifhjärta: förmodligen sjuk.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Är Fälth skadad??
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Forsberg 1978:
Thorell sa att det var han som frågade om att få lämna

Bengtzen sa att det var Thorell som frågade om att få lämna

Loob sa att han fick en förfrågan av Thorells agent att komma.

Inga frågetecken över dehär direkt. Thorell vela lämna och bengtzen gick med på det med kommentaren:

"Ingen idé att behålla en spelare som inte vill vara kvar"
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Carl Lejonkräk: Nu begrep jag! 😉
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Peja: Tror inte BZ är så dum att han värvar spelare utifrån som han anser likvärdiga med de juniorer vi har själva. Hade Thorell presterat bättre hade han fått mer istid och därmed varit kvar, svårare än så är det inte.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Skrubben: Sundlöv behövde i regel färre etablerade A-lagsspelare eftersom han visste att det fanns duktiga juniorer som kunde komma in och täcka upp. Vilket vi också ser i dagens Brynäs. Det är meningslöst att ta in spelare som inte är bättre än de bästa J20-spelarna. Om Boqvist får istid är jag övertygad om att han, likt Ölund, kommer visa sig vara bättre än Thorell.
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Peja: Jag talade om 13 eller 15 forwards eftersom Sundlöv hade en vana att alltid starta säsongen med 13 forwards. Och eftersom du verkar förespråka mycket av det Sundlöv gjorde så tog jag fram det antalet som exempel :)
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Huge: kuvonga!
Kommentera

Sv: Nyförvärv
Carl Lejonkräk: Bra att du har översatt mitt inlägg till swahili så att våra sydafrikanska medlemmar här på HS också får lära sig lite om Brynäs, Bulan, BZ och hockey i allmänhet....
Kommentera

1790684 · »