Honken:
Roland Engström @RulloEngstrom
3-0 efter två perioder. Robert Kristan riktigt bra i Sloveniens mål. Österrike borde kanske kört med Starkbaum i stället för Lange?
Kristan var en cool kille hos oss...!
Ännu en mkt bra Sundlöv-värvning
Det är ett jävla gnäll på att Damhockey är med i OS idag. "Det är så ojämnt" "Räcker med final mellan Kanada och USA, jävla skämt att det är med i OS" bla bla bla.
Första officiella dahockey SM spelades 1988. Första Damhockey VM spelades väl typ nån gång tidigt -90 tal har jag för mig?
Enda jag menar att sätter man det i lite relation till ålder på sporten så kan man säga att mellan 1964 och 1992 så vann Sovjet/Ryssland ALLA OS utom ett!
Honken:
Kontra-besked, synd! Skada? Dålig prestation? Ur form???????
Magnus Wahlman @magnus_wahlman
Mathias Lange står i Österrike - inte Starkbaum
Redigerad kommentar
Honken:
Starsky på G!
Magnus Wahlman @magnus_wahlman
Starkbaum får chansen att hjälpa Österrike till kvarten i OS. Håll koll på Kopitar i Slovenien.
Honken:
...för att ha spelat i världens bästa turnering mot världens bästa motstånd...? Knappast! Bara inspirerande/utvecklande för honom
Kristan el Starsky i kvarten då kanske...?
Brynäsgubbe:
Blir inte alla förvånad om Silfverberg spelar upp sig i en kedja med Bäckström. Den lösningen tror jag på i alla fall.
Mumma!
Brynäsgubbe:
44/(44+8)= 85% räddningar va?
Egentligen inte kattskit ändå...
70 Rodrigues:
Silfver tycks ju helt ur form...lite speltid, petad vissa matcher o mkt låg produktion...
Ikväll åker vi!
Ja Mårts tankar förstår ett få tal.
Brodin är i mina ögon självklar i ett OS Lag Före sådana som Tallinder, Ericsson,Edler. Sen har man glömt bort Grossmann en väldigt bra säsong i Flyers och den av svenskarna som är klart bäst på att blocka skott.
Sen har vi Jimmy hur i helvete tänkte Mårts där. Johansson skulle varit bättre både i en 4 lina och i en 1 eller 2 linje även i BP eller PP.
Jag hoppas verkligen att Lundqvist kliver upp 2-3 steg för jag tror inte Mårts har mage att peta han ifall han underpresterar.
Sen har vi alla dessa skador på Franzen, Ericsson ingen av dom har varit riktigt bra och båda lider av sviter från hjärnskakningar. Samt OEL,Steen har samma problem. Sen har Edler 2 m avstängning plus en knäskada plus varit dålig i år.
Jag hoppas jag har fel men detta luktar repass i Kvarten jag hoppas jag har fel men mkt hänger på Tvillingarna + Z och Bäckis och Steen.
Hmmm...Silfver målade i 3 av de 4 första matcherna för Ducks, 4 mål
Sedan 7 raka målösa matcher före skadan
Mål direkt i återkomsten
Och nu 9 raka mållösa matcher...!!??
Han får nog vara riktigt nöjd m sin uttagning
Nån som sett några matcher...?
Fö är Gamelog för spelarna grymt, har mailat shl om det o de ska kanske addera det till statistiksidan
Redigerad kommentar
Tallen visar stake i ledarskapet
Tyckte Wikegård hade in poäng i att det borde finnas ledaregenskaper även utan Tallen...
Också fundersam t det där m speltider...tror säkert många, inkl Brodin, hade tackat ja till att spela ca 0-10 min/match men ändå hålla uppe humöret...inget skäl till diskvalifisering tycker jag...
Lite häftigt att bäckis efter nästa säsong spelat lika länge i nhl som Dacke!
tjugo8:
Ingen Hörnqvist , Ingen Marcus Johansson och ingen Gustaf Nyqvist , men man tar in Jimmie Ericsson? Hur tänker Mårts.
Endast tre rightare; Silfver, E.Karlsson o Affe !?
O då lämnade de Hörnqvist utanför...Bra av Silfver att "slå" Bengan...antagligen Silfvers ålder o defensiv som bidrog...
Bäckis ska tydligen väga 97 friska pannor numera...(???)
Silfverberg och Bäckis i OS-truppen!
Härligt att få se Brynäsare i OS.