1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746732 inlägg · 7967 ämnen

Peter Nolander klar för Brynäs,bra eller anus?

Sv: Peter Nolander klar för Brynäs,bra eller anus?
GävleLasse: "Jag har ingen rätt alls att ifrågasätta din rätt... Men jag har all rätt i världen att ha en uppfattning om HUR du gör det."

Ja, och jag medgav ju att jag sänkte mig till sandlådenivå just denna gång, då jag ansåg att påståendet att jag borde se en match innan jag uttalar mig, håller just sandlådenivå. Frågan gällde ju bedömningen och åsikterna om våra nyförvärv, och jag har väl adrig påstått att mina bedömningar skulle vara dom rätta, lika lite som att andras bedömningar skulle vara korrekta.
Jag tog helt enkelt sedan dit jag kom, sas.
Är det ngn som tappat tråden i detta fall så är det nog herr Gävlelasse...

Huge: "Mitt enda mål med HS just nu är att vara dryg mot Huge."

Nu får du se upp min bäste vän, club munkas har börjat röra på sig och skickat sin hitman Ahlberg på dig. :-)))

Det enda jag undrar är var det gänget höll hus under hela den gångna säsongen? Tacka vet jag säsongen 04/05..........

Kul att det går bra för Nolander föresten!
Konstigt att han inte platsade i ett lag som påstår att det är svårt att få tag på bra svenska spelare!

moreten: Vad menar du med att Nolander inte platsade i Mora? Han spelade 48 matcher 04/05 och 43 matcher 05/06. Jag hade gärna sett honom kvar.

Stigsson: Han satt ju nästan jämt på bänken, matchantalet får man iaf!!

70 Rodrigues: Jasså du vet att han satt på bänken? Konstigt jag såg då ialla fall 30-35 matcher med Mora de säsongerna och han spelade väldigt ofta när jag tittade.
Det var nog ni som sågade honom jäms med fotknölarna när ni värvade honom som skrev att han var en reserv. När tillräckligt många hade skrivit det tillräckligt många gånger så blev det en sanning.

Stigsson: Frågan kvarstår dock.. Gav Mora honom chansen till fortsatt kontrakt? Nej de vade att satsa på ännu en utlänning istället. ;)

GävleLasse: Vi ville ha honom kvar men han ville själv röra på sig och byta miljö är vad jag har fått veta.

Stigsson:Du kan ju läsa i dagens GD vad han tycker om förra säsongen i Mora.
Se länk:

Stigsson: Ja detta på grund av att han var sjätte, sjunde back i Mora med väldigt lite speltid. I alla fall enligt honom själv.

Så blir det när Somons väljer att dra ut på värvarståt i blåbärsskogarna runt om i Moras nejder..

Nästa år så kan ni räkna med ett gäng polacker och esteländare som kamperar i AS ;)

GävleLasse: Simons

Stigsson:
Ja enligt honom själv fick han inte spela så mycket iaf och var 6-7:e back (som vissa redan sagt).

moreten:
Intresant också det som någon morabosatt brynäsare skrev på Svenskafans angående Nolander:

"Anledningen att han fick lämna Mora var enligt dem själva för att han "avtagit i utvecklingen", men man kan enkelt se på hans sätt att agera att han har kunnat peta varenda en av deras backförvärv. Ryktena gick hör förra året om att Aatvars Tribuntsovs fick lämna för att han sa ifrån till Tränaren Harri Rindell angående favoriseringen av spelare. I det fallet handlade det om Vehanen i målet som spelat likt en stolpe men ändå petat Daniel Sperrle som nollat Hv 71. Min åsikt är att Harri hellre plockar in sina medel finnar, typ Anti Bruun, istället för att satsa på en kille som Peter "Nolan" Nolander."

« · 699395