Brynäs IF

713954 inlägg · 7953 ämnen

PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE

« · 1816260 · » Till forumet


Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Carl Lejonkräk: Mora verkar bli sönderköpta av andra SHL-lag. Varför skulle Colliton riskera att bygga om ett Mora med dålig ekonomi? Om han vill ta nästa steg i sin tränarkarriär har han mycket bättre förutsättningar att göra det i Brynäs. Att han svarar "I don't know" på frågan om han kommer stanna säger väl också en del. Sedan verkade han inte speciellt upprymd över avancemanget heller.
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Leonardo: Om det måste förhandlas först kan ju ingen säga att det är helt klart än, men om vi ska gissa är nog Collitons grundinställning att han vill stanna. Han är ju ingen gammal gubbe som gör sina sista år som tränare heller...
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Carl Lejonkräk: Moras presschef har lovat att han blir kvar om de går upp, allt annat skulle kännas konstigt!
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
ellis: "TT: Hur blir det med tränaren Jeremy Colliton?
– Tidigare i vinter kom vi överens om att inte prata om en fortsättning förrän säsongen var över. Det snacket ska vi ta nu, svarar Peter Hermodsson."
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Carl Lejonkräk: "Välkommen till Brynäs Colliton"

Hur tänker du, mänska? Det är väl snarare goodbye till Brynäs Colliton nu.
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Bellman 6,0: Välkommen till Brynäs Colliton 👍

C.L
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Orka: Colliton fick frågan om han tränade Mora nästa säsong...
Han svarade, I don't know...
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Colliton lät ju inte ens glad. På frågan om han coachar Mora nästa år "I don't know"...
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
bifhjärta: Vad vackert!
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Robin Johansson gör 5-1 och visar sitt klubbmärke stolt som en tupp..och killen är från Leksand från början..snacka om salt i såren för Lif 😂😂
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Orka: Huvva!
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Orka: kanske om brandkåren i Gävle söker folk?
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Peja: Annars verkar Perra bli ledig! Haha!
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Mittzon: det finns fler intressanta namn i allsvenskan, som tex Fredrik Söderström. Undrar hur typ Anders Forsberg skulle ställa sig till en förfrågan?
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Peja: skvaller + bostad i Gävle + finns några alternativ?
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
bifhjärta: av de 15 bästa spelarna på isen har Mora minst 10. Ett mycket bättre lag.
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
bifhjärta: olden kan nog bli bra i allsvenskan om Leksand lyckas behålla honom.
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Bellman 6,0: Nej verkligen INGENTING..hur kan man vara så trubbiga framåt när man måste jaga mål...och nu 6 spelare på isen....tur man inte är leksing
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Mittzon: fast vad är källan angående Melin?
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Bellman 6,0: Ja, innebär det här Melin är Brynäs större förlorare än Leksand
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Leksand har verkligen ingenting.
Bara vi inte förlorar en bra tränare pga detta.
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Perra full eller? Känns som han kollade fel på klockan vid den time-outen?
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
bifhjärta: Får han bara chansen så...

😆
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Förresten..vem saknar HS-favoriten Olden?;-)
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
MORA!!!=))
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Peja: Nej, det är sant. Men det blir ju trots allt lika för alla med det här biljettstrulet. Han kan ju inte skylla på Brynäs för att han var sent ute att köpa biljett.
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Skrubben: Skybaren är nog inte alternativ för många. Uppenbart att han hade otur med sitt biljettinköp, bättre lycka nästa gång.
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
tjugo8: På skybaren finns det just nu biljetter till bägge matcherna. Eller menar han att en viss sektion är utsåld? I sådana fall lär det knappast komma som en chock om han väntade till kl. 22 på torsdagen.
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
tjugo8: haha bönder...
Kommentera


Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Horace76c: det skulle sittplats göra i GR med om vi spelade slutspel för första gången på 15år och är så nära att avancera till semifinal!
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Leonardo:
Wow alltså, publiken i Malmö. I stort sett hela sittplats hoppar med klacken... Respekt
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Inkazar: Jag var lite i valet o kvalet hur jag skulle fördela mina tecken, spikade SAIK, Rögle och Troja, bara Rögle som har svårt...oj 3-0 nu SAIK, alltså Frölunda är totalt intetsägande, därför jag ville ha dem...nu är det matcher kvar men jag tror inte Frölunda vänder 1-3 underläge, inte en chans
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Leonardo: inte så konstigt ändå. BIK har matchtempo efter en helvetiskt krånglig kvalväg medans Rögle har suttit på "röva" en längre tid. Rögle kommer fixa dedär över 7 matcher. Slutar väl 4-2.

Det var likadant för KHK-AIK ifjol (fast AIK hade också vilat men inte lika länge) då var det honken mot AIK första 2 matcherna.
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Bratwursten : Hakar på där så kan vi jobba in den tillsammans =)
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Leonardo: gick in live på dem nu, tror på en vändning till fint odds :)
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Dallemas: Har han tankarna på annat håll kanske? 😉
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Dallemas: Typiskt när man spikade Rögle på PP kupongen som förövrigt sitter klockrent...nu lir det tungt för Rögle, sanslöst uselt av dem, det ska ändå vara klasskillnad
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Lindbäck har inte börjat bra direkt
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Javelorm: Jag or numera i Halmstad, men har bott i flera städer norr som söder, jag går alltid med mina Brynäskläder, på träning, privat, många gillar Brynäs märker jag, men man kan ofta få höra att vi från Gävle är gapiga och kaxiga, det är nog vår vidriga dialekt, men sånt skiter jag i....Brynäs finns överallt :) Fast många här nere kan inte så många spelare från Brynäs genom åren, Silfverberg säger alla...jojo, men det finns en kopiös drös till av legender...
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Mittzon: Folk ser mössan å kommer i snack direkt . 1 gång var det en karl på Brynäs på ett företag som gjorde papp . Vi snackade en stund Han jobbade även som publikvärd i hallen . Jaja skitsamma bodde jag nära och inte jobbade hade jag å även frugan gått så mycket som möjligt .Förhoppningvis kan vi gå på söndag . Bor ju jbara 5 mil från linköping.
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Pettisbif: När det gäller coachningen så pratade Bulan om det i början av säsongen och förklarade att de har ett upplägg där man under hösten inte använder aktiv coaching utan fokus ligger på andra saker än att vinna varje match till varje pris. Ju längre in på säsongen desto mer skruvas matchningen av spelare upp.
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Jan Grismöbel: Har exakt samma upplevelse som du. Är man utomlands på semester och springer på en Brynäsare blir det fest. Om hen inte är från Gävle. Då kan man lika gärna få ett dra-åt-helvete i ansiktet.
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Jag förstår inte en sak..

Ser inte vissa här inne på HS att Bulan coachar hårdare nu i slutspelet..??

Tex:
Vid offensiv tekning sätter han allt som oftast in Jensenligan. Och därför Lindblom eller Clark tar hand om tekningarna är för att Bulan ÄTLIGEN fattat att dom tekar bättre än vad Jensen gör.
Vid defensiv tek vill Bulan allt som oftast ha inne Bertilsson. Jag själv skulle ALLTID vilja ha inne TVÅ bra tekare när tek går i defensiva zon också.

Laget när alla är hela:
Rautio - Sandström
(Johansson)

Gunderson - Bertilsson
Fälth - Kilström
Pudas - Carlsson
Zanetti
(Kinnwall, Ersson)

Clark - Jensen - Lindblom
Zaborsky - Pa.Westerholm - Ikonen
Paille - Granström - Blomqvist
Boqvist - Ölund - Mannberg
Alcén
(Johnson, Po.Westerholm, Asklöf)

PP1:
Gunderson
Ikonen
Clark
Jensen
Lindblom

PP2:
Pudas
Ölund
Zaborsky
Pa.Westerholm
Paille

Nästa år kan bli intressant:
Lindbäck - Rautio
IN:Anders Lindbäck
UT:Sandström. Försök behålla Johansson som tredje.

Gunderson - Bertilsson
Fälth - Andersén
Carlsson - Kilström
Zanetti - Henrik Larsson
(Kinnwall,Boqvist)
IN:Niclas Andersén, Henrik Larsson.
UT:Pudas, Ersson och Sunkqvist (som jag tror gjort sitt)

Clark - Jensen - Rödin
Zackrisson - Mårtensson - Wännström
Luigi - Ölund - Boqvist
Paille - Granström - Blomqvist
Emil Larsson
(Alcén, Asklöf, Mannberg)
IN:Anton Rödin, Patrick Zackrisson, Tony Mårtensson, Luigi, Sebastian Wännström, Emil Larsson
UT:Oskar Lindblom, Ponthus Westerholm, Pathrik Westerholm, Tomas Zaborsky, Nick Johnson, Jusso Ikonen

PP1:
Gunderson
Zackrisson
Clark
Mårtensson
Rödin

PP2:
Carlsson
Wännström
Jensen
Ölund
Boqvist
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Jan Grismöbel: Knepigt resonemang hörru... Skulle en gävlebo plötsligt reagera på en person i brynäsmössa..? Vafan.. Kom igen!

Sen är det ju allmänt känt att hockeyintresset är stort i Gävle. Bortskämda och svårflörtade men intresserade... Din truck-kille å snubbarna på Dinners kan nog inte stå representativa för hela Gävles befolkning...
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Javelorm: Eller en kombination av de två..... ;-)
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Jan Grismöbel: Jag skulle tippa på att folk från Gävle är ganska vana vid att se eller höra om Brynäs lite överallt i vardagen och reagerar därför inte i samma utsträckning som personer i övriga delar av landet när de träffar på en Brynäsare. Eller så är vi Gävlebor bara väldigt introverta och allmänt otrevliga :D
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Peja: det sjuka är att jag möter folk i hela landet .Gtb till kalmar från malmö till haparanda . Lastar å lossar över hela landet . Har alltid min Brynäskeps/mössa på mig.Jag .kommer i snack med losn / lastn personal . När dom ser min huvudbonad el tattu kryper Brynäsaren fram . Men inte fan i Gävle .Ä r ute på vägarna hela veckan så jag har sett det många ggr.
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Jan Grismöbel: Beror nog på vilka man känner. Det kommer fram personer av alla möjliga kön, åldrar och färger för att snacka hockey med mej under slutspelstider. Även såna som i vanliga fall bara hälsar lite halvhjärtat kommer fram och vill veta om man har hört nåt om Granström etc.
Kommentera

Sv: PUBLIK / ARENAUPPLEVELSE
Jan Grismöbel: En bra bit över halvfull skulle jag säga. Kred till dem som går på matcherna.
Kommentera

« · 1816260 · »