Brynäs IF

713998 inlägg · 7953 ämnen

Publiken sviker!!!!

« · 1764914 · » Till forumet


Sv: Publiken sviker!!!!
Så slutsatsen blir denna?
Det finns max 4000 - 4500 personer i Gävle som håller på Brynäs.
Och resten går på matcherna när deras favoritlag kommer på besök.

Annars kan man kanske tycka att det vore logiskt att man gick på
match för att se Brynäs, om de är ens favoritlag. Och inte för att
se motståndarlaget.

Men det har ju varit en hel del bortförklaringar genom åren.
De spelar inte tillräckligt roligt. De har för dåligt lag.
Ligger de bara i topp så kommer publiken.

Inget verkar stämma.

Skulle Brynäs vinna varje match.
Och publiken ändå skulle vara lika fåtalig.
Ja då skulle väl ursäkten bli: det är ju inte spännande när de vinner jämt.

Håller Leksand ett snitt på ca 1000 åskådare mer per match
än oss hela säsongen (och kanske flera säsonger). Ja då drar
de in minst 5-6 mkr mer än oss i publikintäkter per säsong.
Vad det kommer att innebära i slagstyrka för truppen,
över en längre tid, det kan ju alla räkna ut.
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Brynäsgubbe: vad har man man att konkurrera med? Prismässigt får du i princip alla matcher på TV för samma pengar som du får betala för att se en match live. Har du då en familj så kan du räkna själv. Vad ska man då tillföra i evenemanget som gör att det är värt den pengen? Någon var inne på arenans storlek och jag tror att Brynäs gjorde en total felsatsning när den byggdes som eventarena. Detta gör att många platser ut mot kanterna är väldigt dåliga. Man ser ju inte mycket därifrån. Man byggde dessutom en arena som tog 8300 personer innan man byggde om den igen. Trodde m an verkligen på en så stor publikökning? Nej man borde ha vetat om att Gävleborgs är bortskämda och svårflörtad när det gäller att gå på hockey. Speciellt när man har TV att konkurrera mot. Brynäs har målat in sig i ett hörn vad gäller arenan. Det enda sättet att rädda ekonomin är att gå långt i ett slutspel.
Kommentera


Sv: Publiken sviker!!!!
Inkazar: Det är det jag säger hela tiden. Bara Brynäs räcker inte, man måste förbättra arena-upplevelsen. Skapa något nytt som man inte får se i TVn.

En sak är säker och det är att det här inte kan fortsätta. Obegripligt att Gävle-borna inte fattat det om intresset nu är så stort som du säger.
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
pjåtor:
Gratis biljetter på försäsong då kommer folk, tycker inte det finns ursäkter nå mera. Jag vart chockad över så lite folk på en lördag, och tänkte hur spelarna tänker när dom kommer in på isen när det är halvfull hall!!!
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Powerfade: de har jag ingen förståelse för överhuvudtaget. Men så är man ju en sk nörd också 😂
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Inkazar: Man får inte glömma bort att det är väldigt många människor runt om i landet, inte bara Gävle som tycker att hockeyn drar igång allt för tidigt på året. Därför är hockeyn helt enkelt inte lika intressant. Jag är benägen att hålla med. Sommaren är ju knappt över, speciellt efter en så lång och fin sommar och en väldigt varm höst som vi haft i år.

När det gäller publikintresset i Gävle i stort så är det uppenbart att folk hellre stannar hemma och ser matchen på TV.
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
pjåtor: jag förstår att dom som kommer utifrån väljer matcher pga motstånd. Kan man bara åka på 5-6 matcher per år då måste man ju välja dom som är av störst intresse för en själv.

Gävle till storlek borde kunna fylla Gavlerinken lärt varje match, men intresset finns inte i Gävle att gå på matcher.. Förstå mig rätt, hockey och Brynäs intresset är enormt, men inte själva evenemanget.
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Carl Lejonkräk: Många verkar gå beroende på vilket lag vi möter och lhc är ju inte direkt upphetsande..men vi borde ju gå för att se våra idoler varje match oberoende vilket motstånd som är på andra sidan !
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Brynäsgubbe: jo ja förstår därför du kan skicka nu när jag inte är så feg
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Tjurn : Men du fattar inte. Nu har jag sett en källa för numret men jag tänker ju inte bara skicka iväg pengar till ett nummer om jag inte är 100 på vart pengarna går.
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Brynäsgubbe: gick alldeles utmärkt att swisha till de numret mottagare va brynäs support tifo vart en liten slant från mig hoppas du med kan skänka hur ska dom annars kunna hitta på nå mäktig inramning kring matcherna?
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Pettisbif: Tror inte det blir så bra om man totalförändrar kedjorna.
Bättre att sätta två som har bra kemi ihop med en som kan göra kedjan ännu bättre.

Lindblom-Jensen-Clark
Westerholm-Westerholm-Zaborsky
Paille-Granström-Johnson
Thorell-Blomqvist-Mannberg
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
bifhjärta: Ta det inte personligt. Självfallet vill jag inte skicka pengar till ett random nummer någon skriver på ett forum. Är det helt orimligt eller?
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Pettisbif: ?????
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
bifhjärta: Mormalt med källa när det gäller insamlingar, helt normalt, jag tycker inte att du skall ta det personligt.
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Pettisbif: Upp med Granis i andra i så fal
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Chris11:
Tror inte Bulan kommer sära på Jensen kedjan än. Då det är den enda kedja som verkligen fungerat hittills. Men det vore kanske rätt bra att göra det då jag tror att Jensen har kapacitet att leverera ännu mera med mer spets runt om sej.
Sen tror jag inte att Bulan varken vågar sätta Granis i fjärde eller Sunken på läktaren. Vilket känns sådär. Grana kommer ju få väldigt mycket speltid ändå i både PP och BP.
Men det känns helt fel att spela Zaborsky och Johnson med för den delen ihop med Grana.
Zab behöver en playmaker bredvid sej för att komma till sin rätt. Vi har två centrar som har det i sej, det är PaW och Jensen.
Däremot tycker jag liksom väldigt många andra Jacke förtjänar mer förtroende, han är i grund och botten en offensiv spelare som är duktig i PP spelet.
Jag har suttit och funderat otroligt mycket på hur man kan formera kedjorna och jag är ju inne på att naturliga målskyttar som Clark, Johnson och Zaborsky behöver en spelskicklig och kreativ center bredvid sej.
Sen tror jag mycket på att lika barn leka bäst. Så då kom jag fram till dessa:

•Clark - Jensen - Zaborsky (En framtida spetskedja)
•Johnson - Blomqvist - Lindblom (Tre hockey krigare som även besitter spets. Dom tänker hockey lika)
•PoW - PaW - Mannberg (Sätt ihop trillingarna igen, denna vet vi funkar och Ponta och Danne har verkligen utvecklats till i år)
•Paille - Granström - Alcén (Rakt på mål, stora starka alla tre)

Där tror jag vi har vinnar kedjorna!
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Carl Lejonkräk: insinuerade. Eller vad tyckte du att det va?
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
bifhjärta: Det var ingen som skrev att du lurade nån.....
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
twitter.com/BrynasSG/status/782627780756434944

Skulle jag lura folk här menar du?
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
bifhjärta: Kan jag få någon källa på att dom uppgifterna stämmer?
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Stöd Brynäs Supports tifo!! Tycker vi kan försöka få ihop ett par tusen härifrån HS iallafall!!
Swish: 1235808811
PG: 76 19 81-0

Vi gör vad vi kan!
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Pettisbif:

Clarke-Jensen-Paille ser jag helst som en enhet.
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Pettisbif: Det där skulle mycket väl kunna funka. Johnson ihop med Pathrik tror jag verkligen på. Frågan är ju om Bulan verkligen skulle sätta Granis i fjärde? Tveksamt va?

Sen måste Jensen spela i första PP. Granis kan vara i andra istället. Annars har vi bara två kreativa spelare i första PP = Gunderson och Clark.
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Chris11:
Såhär då?

Gunderson - Bertilsson
Clark - Blomqvist - Zaborsky

Pudas - Kilström
Johnson - Paw - Paille

Fälth - Carlsson
Pow - Jensen - Lindblom

Zanetti
Mannberg - Granström - Alcén

PP1:
Gunderson (Point)
Clark (Vänster kanten)
Johnson (Slottet)
Granström (pga tekningarna och framför mål)
Zaborsky (Höger kanten)

PP2:
Fälth/Pudas (Point)
Blomqvist/Po.Westerholm (Vänster kant)
Lindblom (Slottet)
Jensen/Pa.Westerholm (Högerkant)
Paille (Framför mål)
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
bradberry: Håller med dig. Granis köttarspel funkar grymt i slutspelet. Då kan han spela i en förstakedja och dra med sig kedjekamraterna. Det verkar dock inte funka i serien.
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
bradberry: Byta plats på Blomman och Granis kanske?
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Chris11: Granström spelar i en kedja som förväntas vara kreativ. Granström är ingen kreativ spelare. Han är en köttare. Sen kan han vara bra i PP men då just som köttare framför mål. Han används fel helt enkelt. Flytta honom till en tredje eller fjärdelina samt använd honom i PP. Som det är nu tvingas Granström ge sig på en hockey han inte behärskar...
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
På hela förra säsongen i Luleå tog Granström 30 utvisningsminuter. Redan efter 4 spelade i Brynäs har han dragit på sig 10 minuter. hmm...
Hänger han inte med längre? -5 är inga smickrande siffror heller för en kille som lirar i förstakedjan.
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Carl Lejonkräk: ja det är känslan iaf. Men problemet är nog som sagt att folk har prioriterat först Frölunda match, premiär, sedan Leksands matchen. Jag skulle bli förvånad om de kommer över 4.500 mot Luleå också. Visst är det kul att Leksand är uppe igen. Men de ger inte oss mer publik sett över en hel säsong.
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
pjåtor: Absolut så men det brukar börja lite trögt på hösten publikmässigt.

Statistik över lördagsmatcher 16:00 och dess publiksiffror vore intressant. Visst brukar det ligga på minst runt 6000?
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
tjugo8: Lördag 16:00 lönehelg då borde det vara mera folk !!!?
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
tjugo8:
Nu vet jag inte riktigt vad som är bra för er men har för mig att de sämsta publiksiffrorna brukar komma just i början på säsongerna, för att sedan bättras på.
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Pre-Leksand-game-syndrome

På totalen gör deras försök i shl ingen skillnad
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
tjugo8: Folk tittar på golf!
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Klok analys om idrottsarenor som mötesplats
Jag har inte riktigt tänkt på det tidigare

" Vi har 1 000 egna ungdomsspelare och ledare som kan gå gratis, varför kommer inte fler av dom? För 20 år sen gick man på fotboll för att träffa folk, de unga i dag träffas framför datorerna och klickar mellan fyra matcher samtidigt."
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Kapten R?dsk?gg: Risken är kanske att snåla gävlebor börjar heja påmotståndarna 😌
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Carl Lejonkräk: Min känsla är att vi faktiskt oftast tar poäng på hemmaplan så jag vet inte om det hade gjort någon större skillnad. Ny biljett vid utebliven trepoängare vore mer intressant och vågat men mindre genomförbart. ;-)
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!

kennys: Låt mig utveckla min ide' en smula. Jag tänker i banorna "köp en lösbiljett och få en ny biljett om det blir noll poäng"

Den nya biljetten fås tex. vid biljettkassa vid mån av plats tidigast en timma innan match inom samma priskategori som ursprungsbiljetten.

Det är sånt här som skulle kunna dra folk utan att kosta skjortan. Det skulle alltså endast gälla biljetter som är osålda en timme innan nedsläpp.

Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Chris11: Hallå. Det är faktiskt ett faktum att publiken sviker. Men man kan ju se på det här med lite humor som Lejonkräk gör
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Carl Lejonkräk: vad händer om de förlorar då? Ska alla få tillbaka pengarna så går ju klubben back ännu mer än vad de gjort den här säsongen.
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
tjugo8: Poäng eller eller pengarna tillbaka vore nåt att satsa på, det skulle dra folk det.
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!

tjugo8: Marknadsföringsknep säger jag ju.

Inget resultat? Har gjort "testet" två gånger, samma input, två olika resultat. Ett sätt att berätta att Brynäs har nya biljettpaket.

Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Huss:
Detta är knappast en undersökning, mer en kul grej för besökarna
Jag fick inte heller nått resultat

Tror inte på paket
Dagens kund vill ha enkel o flexibel underhållning

Stora undersökningen visar nog det som är svårt att ändra över en natt; Gävle +100 km bryr sig helt enkelt inte så mkt
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Skrubben: Bra uppläg överlag.
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Skrubben:
Rörigt o inkonsekvent
Familjebiljetten bra dock
Korta parkerings o ölköerna + ett lag som plågar motståndet, gärna m en fläskläpp o smällkarameller i sargen, tror jag ger fler besökare
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
Jag ser att Brynäs har gjort en del förändringar angående biljettförsäljningen till kommande säsong. Till att börja med erbjuder dom biljettpaket. En sak som jag efterfrågat länge. Paketet innehållande 7 matcher känns som ett intressant alternativ för mig som inte bor i Gävle. Sedan ser jag att dom också har höjt biljettpriserna för lösbiljetter. Förra säsongen kostade det 199 kr att sitta på kortsidan, nu kostar det 220 kr. Långsidan har också höjts till 320 kr, från 299 kr.
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!
SnowKing: Om arenan, H-G Karlsson sa i lokalpressen för nåt år sen att arenan var dyrare än man trott och att man hade byggt annorlunda med facit i hand. Man har ju varit tvungen att bygga om arenan flera gånger bl.a. ur energisynpunkt. Arenan har gått med förlust ända till nu. Minns jag rätt så var förra året första vinståret för arenan, typ 50-500 tkr plus. Före det har sporten fått finansiera hallens underskott.

Ointressant vems fel det är, det kan "allt-är-sportchefens-fel"-falangen få diskutera.

Skrolla, blackberry!
Kommentera

Sv: Publiken sviker!!!!

tjugo8:

Alldeles säkert är det så, stora sektioner med tomma stolar höjer ju ingen stämning. Men jag kan förstå att man tog de andra arenorna som modell och kopierade, kanske funderade man i banor som att det skulle byggas för framtiden när man nu ändå byggde nytt? Stort, nytt och blänkande skulle ge sken av framgång och locka publik bara det?.... men nyhetens behag varar ju inte så länge. 

Men hur mycket billigare skulle en 6000pers-arena ha blivit i byggande och underhållskostnad? Om man bedömde att skillnaden inte var så stor kunde man lika gärna bygga stort? Spekulerar och frågar.... jag har ingen aning.

Kommentera

« · 1764914 · »