Brynäs IF

713447 inlägg · 7953 ämnen

RBK-Bagdag Bobby IF 090214

« · 1127553 · » Till forumet


Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
rafalski: Det naggar mig att vi har en match mer spelad! Men vafan, jag tror fasiken att vi grejar slutspel ändå. SSK hemma och DIF hemma, 6 poäng där så känns det ruggigt BRA!
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Huge: Ja allt är som vanligt, en förlust och gallan flyter härinne men vid seger så är det märkbart tyst, men som onyanserad läktardomare vet du väl hur det är;-)
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
rafalski: Blev ju precis som jag förutspådde igår: tumultet senast gjorde att Widing blev ännu mer taggad inför den här matchen.
Och som du säger: de rutinerade rävarna gör det igen, när det som bäst behövs.
Imponerande.
Inte lika imponerande att alla skitkastande gnällkärringar nu lyser med sin frånvaro.
Eller är det bara en slump att dom är inloggade när det går trögt men aldrig annars? :-)
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Huge: Ja Silvferberg hade det betydligt tyngre ikväll än senast, men det här var en grismatch där de rutinerade rävarna behövs. Widing riktigt vass och äntligen får vi lite utdelning i PP, viktigt inför kvarsfinalen;-)
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
rafalski: "Silvfer totalt osynlig,"

Ja, CZ fortsätter att ha bra fingertoppskänsla och släpper fram junisarna i rätt läge.
Istället för att lyssna på en massa läktarcoacher... ;-)
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
rafalski: HAHA! Vid Lars Ellers utvisning spelades "De va la gött, det va la gött" Lite kul det med! :D
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Hence: Haha ja, Hanssons kommentar blev lite ironisk till slut! Nolans skott var en riktig pärla! :D
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Haha... Rolig inledning på hockeyligans highlights. Roger Hansson får frågan: "om jag säger Daniel Widing, vad säger du då?" och svarar "Vem är det?". Hahahahaha...
Riktigt goa mål också, fina skott i tredje från Jonsson och Nolan
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Gusten: Jag tror att Brynäs manövrerar ut SSK ganska lätt på hemmaplan faktiskt. Brynässpelarna är tända, fulla av självförtroende och har slutspelet i sikte. SSK fortsätter förlora och har inget att spela för!

Skulle vara kul om fansen kunde visa lite uppskattning nu efter två fina matcher och åka upp till Läkerolen och stötta laget! Jag ska definitivt upp och kolla på SSK-matchen! HEJA HEJA HEJA!!
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
rafalski: Det krävdes svarta tröjor för att bryta den fasansfulla bortsviten. Nu bara SKA det vara tre poäng mot SSK ... det är det som oroar mig.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
rafalski: Hahaha jaa! Jag reagerade på det jag också! Finurligt värre =D
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
MarcusElving: Skönt att höra "hej du gamla indian" när Frölunda får en utvisning.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Projta: Tack ska du ha, den var välbehövlig :D
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
grattis te segern !
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Storhonken: Jag tror Silfverberg hade 5 minuters istid eller något sådant, så det är svårt att bedömma hans insats. De få byten han fick tycker i alla fall jag att han hade bra speed, stressade deras backar högt upp och jobbade på bra.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Storhonken: Silvfer totalt osynlig, lite beroende på sparsamt med istid.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
rafalski: Kanske lika bra att Brynäs inte har så mycket cash, då tvingas Sundlöv satsa på J20-spelare!
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Ngn som sett matchen?Nyfiken på Silvfers insats?
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Bissett19: En helvetisk avslutning väntar, KS spöket känns avlägset men nu gäller det att ta sista slutspelplatsen, att hamna i ingensmanland skulle troligen vara ett rejält baksalag för ekonomin.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
arnio:

Det blir en rackarrysare detta:

6 Timrå 49 18 11 20 7 134-126 72
7 Skelleft 49 19 10 20 4 135-121 71
8 Brynäs 50 18 12 20 4 115-128 70
9 Modo 49 19 7 23 4 134-151 68
10 Djurgård 49 16 14 19 5 134-136 67
11 Rögle 49 17 10 22 1 135-152 62
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
En Forsberg ur form i laget kan vara Modos mardröm. Alla lag vill verkligen vinna mot Modo nu och det kommer att bli drag och fullsatt i alla lador dit de ska när de avslutar med en massa bortamatcher.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
JanT: Även jag är stolt över grabbarna, de två senaste matcherna har varit riktigt bra genomförda! Två PP mål är riktigt fint, fortsätt så =D

Nu får folket pallra sig upp på hemmamatcherna som är kvar, det är spelarna värda. SSK hemma nästa va?

ENDA IN I KAKLET NU!!!!!!!!
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
GävleLasse: 1 poäng till Dif och 1 till Modo är perfekt.
Hade gärna sett att Saik och Timrå fått på nöten men man kan ju inte få allt.

Vinner vi nästa så kan vi glömma kvalserien och verkligen realistiskt tro på slutspel !! Vi har bästa spelchemat av all och slutspelsplatsen i egna händer!

I LÄKEROLEN ÄR VI OSLAGBARA !!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
JanT: Ja jag tror att det är så gott som klart vilka lag som får kvala. Nu är siktet inställt på slutspel.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
GävleLasse: Visst är det så, men man kan bara be i stilla nåd om hur övriga matcher går.

Hur som helst är jag jävligt stolt över lagets insats i de 2 senaste matcherna!

När nöden är som störst...

RBK får mycket svårt att undvika KS nu.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
JanT: Men jag skule inte gråta av att klättra i tabellen heller. Om inte annat så skulle det innebära att laget får en boost plus att Gävlepubliken kanske kommer på de återstående matcherna
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Fan att Modo får avsluta i 4 mot 3...
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
GävleLasse: Fy f-n vilken viktig seger! Man blir tamejfan tårögd. Oerhört viktigt med 4-4 mellan DIF-MoDo.

Det är dem vi konkurrerar med om plats 8! Inte SAIK/TIK.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
GävleLasse: Sen reducering av HV ger dock lite hopp.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
65selander: Vilket givetvis gynnar oss, bara de håller ut nu i 5 minuter så är slutspelet mycket närmare!
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Hence: DIF tappade säker 3p. MODO gjorde nyss 4-4 och det är ca 50sek kvar
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
rafalski: Synd bara att TIK och SAIK vinner sina matcher, annars hade vi gjort ett rejält hopp uppåt i tabellen.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Brynäs seger var aldrig riktigt hotad, visst var man lite virriga i första ett
tag men som helhet så vinner vi ganska enkelt till slut tycker jag =)
Kör hårt mot slutspel! Tack som fan för dagens seger!! =)
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Bissett19: Lite smolk är det att resultaten inte är med oss för fem öre idag... LHC under isen totalt?
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Nu känner jag för en virituell gruppkram.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214

Hence:

Men hata LHC!!

1-2 till TIK nu.

Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214

Underbart!!!

LHC 6-1
RBK 4-1

Tacka Gruppdynamiken.

www.youtube.com/watch?v=4kZ8U3WWHTU
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Tack grabbar! Oerhört oerhört lättad och glad! Widing 2+2 idag, och vilken vecka för honom!
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
blir det kvalserien nu?
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Hence: Snacka om lyckad taktik detta. Bara att sluta bevaka så blir det utklassning. Hehe
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214

GävleLasse: Nä fy fan vad skönt om etta nu håller. Men vi har haft lite tur ändå med tanke på missarna från RBK :-) Fast å andra sidan så har vi ett helt konto med missar och tabbar sedan tidigare.

Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Stå emot nu när Rögle börjar tokköra !
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Huge: Åja, nu ska det kompenseras.. Ja om inte ängelholmsborna har slutat skrika å gått hem istället..

Islossningen kommmer i grevens tid :) 10 mål på 2 matcher :) (hittills)
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
MarcusElving: jodå nu vinner vi!!
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
andreasknox: Jag vågar inte hurra än faktiskt. Men det känns onekligen hur bra som helst!
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
GävleLasse: YEEEESSSSSSS!!!!!

2 härliga PP-mål och Johansson och jag tar tillbaka allt.
Morgan Johansson får gärna fortsätta döma ensam... :-)
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Clubsport: Härligt Nolan... det ser ut som att man har fått ordning på PP't nu.. bara att ösa på för att förbättra vår målskillnad
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
13 långa minuter kvar...
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Säker seger fyy faaaan vad skööönT!!!!!
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Jaaaa. Så gött att "få tillbaka" ett PP. :)
Kommentera

« · 1127553 · »