Brynäs IF

705140 inlägg · 7953 ämnen

RBK-Bagdag Bobby IF 090214

1127746 · » Till forumet


Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Bissett19: Det år lungt kör hårt!!
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214

Bissett19: Trodde du var en Hardcoresupporter;)
Nästa lördag sitter jag i allafall kvar på bussen men är bara någon timme kvar till ankomstplatsen "Taxenbach" när matchen är slut. Att du får ta hand om OBS-klassen kan du inte skylla på mig :-))

Blir nog jobbigt att följa swehockey på mobilen men skattebetalarna står ju för trafikkostnaden. Viva Arbetsgivare.

Nu är det krig som gäller "

Show Now Mercy" och det kommer att utfärdas med mig på sidan om. Förra gången jag avvek från ett slutspel/kval så fick jag ett SMS "Jävla Asplund" Då släppte han in en billig puck mot FBK.

Man får hoppas på ett slutspel och om det nu blir RBK och SSK så lär nog AS lagena få det svårt men det skall spelas om det först.

Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214

65selander:

"Nästa fredag flyr man landet under sluttampen"

Hmppfff.
Schysst,så då får jag ta hand om 66Berglund o 70Rodrigues ensam nästa Lördag?

Trodde du var en Hardcoresupporter;)

Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214

Bissett19: ...Precis det jag sagt hela tiden:))) Jo tjenare :-)

Nästa fredag flyr man landet under sluttampen och om det skulle barka åt skogen så har jag lovat mig själv att jag inte skall åka på en enda KS-match om det blir kval. Tänker bara lägga mig i fosterställning och få infarkt varje gång jingeln går på Sportradion eller om kommentorn vid sända matcher går upp i falsett.

Missade inte många matcher förra kvalet och den jävligaste var i Ängelhom, fast det gick fort att köra hem. Man satt helt apatiskt och styrde bilen bara.

Har plågat mig så förbannat redan dessa år. Idag under en vanlig serielunk så har man puls och en mage som protesterar...

Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
JanT: Jag vill också att de skickar iväg Alcén, han tillför ju fan ingenting! Något säger mig tyvärr att han blir kvar, en känsla jag har bara :S
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Huge:

"Kommer man att sova gott efter dagens vinst, eller....?  "

Så in i helvete,man behöver inte rota fram insomningstabletten ur medicinskåpet.
Nu ser det bra ut igen.
Precis det jag sagt hela tiden:)))
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Huss: Det räcker med 3 hemmavinster, 79 poäng grejar definitivt slutspel. Lagen kring strecken möter ju varandra och snor således poäng av varandra.

Tror att 77 poäng räcker för slutspel.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Huss: Isf en bra start idag.
Resultatet mellan Modo och DIF gick ju emot båda lagen... :-)

Kommer man att sova gott efter dagens vinst, eller....?
Länge sen en seger kändes så djävla skön som idag.
Hade fanimej inbjudit munkas och gänget till en gruppkram idag, om dom visat sig härinne.
Och om det ändå går åt helvete så kan man ju alltid skylla på att man ibland gör så dumma saker i lyckorus... :-)
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Huss: Kolla gärna Alcéns stats. Killen har presterat -12 med en istidpå drygt 7 minuter i snitt! Måste vara någon form av rekord.

Allsvenskan nästa! Han har fått sina chanser och försatt dom, in med J20-lirare istället!
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Huge: "att vara men utan att synas"
Aha, NC har försett Vas och Alcén med Stealth egenskaper, fiffigt.
Hoppas de kommer till nytta någon gång.
Nu gäller det att vinna samtliga hemmamatcher samt hoppas att något resultat går emot DIF och Modo.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Huge: Jag ser hellre att Luleå vinner! Känns som att det är bättre att ta det säkra före det osäkra (Om man nu fick välja) så att säga. Med tanke på hur jämt det är osv så är jag faktiskt nöjd om Brynäs hamnar i ingemansland även om slutspel känns viktigt för ekonomin.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214

Huge: Eftersom LHF ligger före så låt de vinna. Bara bättre att RBK inte får fler poäng. På tisdag däremot är det bara bortasegrar som räknas.

16/2 Färjestad - Linköping
  Skellefteå - Södertälje
  Luleå - Rögle
17/2 Djurgården Timrå
  MODO - HV71

Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
65selander: Jo, det blir lite nagelbitande på måndag och tisdag när vi står över.
Och vem fan ska man hålla på i matchen Luleå - Rögle?
Ett kryss vore nog det bästa, eller vill vi att Luleå vinner och därmed i praktiken ordnar minst ingenmansland åt oss?
Eller är vi så kaxiga att en Röglevinst är att föredra?
Hoppas ändå på en lulevinst så att man slipper KS-frossan i ett par omgångar till...
Kommentera


Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Bissett19: Vart sa Sundlöv det?
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Huge: Det är nog som du säger, att han har inte fått ett sämre förhandlingsläge efter detta.

MEN, Brynäs måste köpa in en bra center tills nästa säsong, helst även en typ som Wanwig, som kan spela med Widing (om han blir kvar) det gick ju bra för dom. Det är absolut nödvändigt att rensa hårt i truppen. Min åsikt är att satsa på dom tre bästa i J-20. Låt dom vara med i ett ev. slutspel, dom är NOG inte sämre än dom tre sämsta i A-Laget
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Huge:

Då blir det KHL eller ngn Alpliga,för jag litar på Widde/Sundlöv:

– Men han har sagt att om han ska spela i Sverige så är det Brynäs som gäller.säger Micke Sundlöv.

Vi får se hur länge dem fina orden håller;)
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Huge: Finns ett "hold the horses" Vi har en match mer spelad tyvärr.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
rafalski: Behöver inte sägas mer.
Klockren analys.
Såg väl lite oroväckande ut i andra, som du säger, men dom kändes ändå på nåt sätt betydligt tamare än i tidigare möten.
Och Limpan gör ju åter en kanonmatch och gör ett par riktigt svettiga räddningar i kritiska lägen, framförallt i slutet på andra.

Hoppas själv naturligtvis att Widing stannar men jag tror det blir svårt att behålla honom.
Känns som att han växer och är som bäst när laget i övrigt spelar bra och sas backar upp honom. Han är ju ingen som ensam tar tag i det hela och kan vända på steken när det tar emot.
Därför passar han (tyvärr för vår egen del) rätt så bra i nåt av topplagen som är betydligt jämnare och generellt håller en högra lägstanivå.
Men om vi går långt i ett slutspel så vete fan.
Då kanske han får blodad tand om Sundlöv dessutom öppnar plånboken på vid gavel.. :-)
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Huge: Kan inte släppa segern ikväll riktigt än, Brynäs gör en klockren bortamatch där Rögle tryckte på framförallt i andra perioden. Bra PP i tredje och en diciplinerad defensiv bäddade för tre pinnar.

Hoppas Widing stannar trots allt, han är en sniper av klass.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Huge:

Jag tror vi alla älskar Brynäs,vi uttrycker det bara på olika sätt...
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Huge: Gillar intte hr munkas Schlagerfestivalen?
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
rafalski: "Ovanligt lugnt här ikväll, ni sitter väl inte och ser på melodifestivalen, vik hädan melodifestival."

Vi vann.
Det räcker för att 95% av skribenterna härinne håller sig undan.
Och du vet vilka 95% jag talar om.
Jobbigt nu för munkas med anhang....
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
65selander: Håller med dig om att Limpan ska fortsätta i kassen, finns ingen anledning att börja dribbla med spaden nu när Limpan skött sig så bra! :P
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214

Nu skall det inte ske något målvaktsbyte. Förövrigt den som skrev om LHC så är det tyvärr de som har hemmafördel och vi har ingen fördel där :-(

Förövrigt så är det skönt att komma tillbaka till XP igen.

Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
8-1 till FBK till slut mot Frölunda! Jesus!
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Bissett19: Tror knappast det räcker men okej du får tre mil ;-)
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
rafalski:

Får jag tre mils försprång också?
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Bissett19: Du får en tjuga om du säger det till henne;-)
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
rafalski:

"Var inte Fröken Brun rätt het för ett par år sedan, det rycker inte i baugetten idag kan jag säga."

Kollar man på kärringen i soffan bredvid så gör det garanterat det:)
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
rafalski: Hahaha! Jo det stämmer nog, vettefan vad som har hänt med henne. Hon är inte samma puma längre, det står klart!
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
MarcusElving: Var inte Fröken Brun rätt het för ett par år sedan, det rycker inte i baugetten idag kan jag säga.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
rafalski: Haha, så är det! Bäst hittills är helt klart tanterna, vilket ÖS!
Sprattelgubben efter kan slänga sig i väggen, likaså Jennifer Brun!
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Skit lätt match!!
Ja sa ju 1-4 å hade 2 rätt på målskyttarna!!!!
Nu hoppas man på BRA UPPSLUTNING I LÄKEROLEN!!!!!!
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
MarcusElving: Hur kan du ens tro att jag skulle missa någonting;-)
Nu sitter alla stora tuffa Brynäsfans med tanten och tittar på melodifestivalen (inkl. mig själv)
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Huge: "elitseriens bästa målvakt" verkar ha en av sina "kasta-pucken-i-mål" kvällar...

6-0 till FBK...
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
MarcusElving:

Ooooh Mama:)
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
rafalski: Haha, du missade mitt inlägg månne? :)
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Ovanligt lugnt här ikväll, ni sitter väl inte och ser på melodifestivalen, vik hädan melodifestival.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
rafalski: I SLUTSPEL KAN ALLT HÄNDA!

För övrigt så var det ganska bra drag på Lili & Susie i Melodifestivalen :) Inte illa för två gamla kärringar :D
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
andreasknox: Självklart ska vi till slutspel, vilka vi möter i kvarten har ingen betydelse. Markström har fått några matchers vila och kommer i ett slutspel visa vem som är årets målvaktskung, passar på att tacka Lindbäck för ett förträffligt vikariat.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Huss: För väl referera till rafalskis inlägg ang stelhet: att vara men inte synas är egenskaper som är kraftigt underskattade. ;-)

För min del får Widing isf gärna fortsätta att vara enformig.
Nu har jag ju själv gnällt lite på hans oftast alltför enkla spelstil och att han borde kunna göra mer av sin talang, men jag vill absolut inte att han drar nån annanstans.
Det kanske blir ett byte: Widing ut och Jämtin in... :-)
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Vi ska till slutspel, o väl där ska vi hoppas att få möte LHC så att
vi går vidare ;)
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214

Bissett19: Sedan en seger på bortaplan stärker nog också själen. Nu gäller det att laget står med båda skridskorna på isen också. Risken kan ju bli att de tror att det är klart.

Ang ekonomin som någon skrev om så kommer ingemansland slå hårt på Brynäs. Ett ev slutspel borde kunna fixa ihop lite kosing om alla Brynäsare mobiliserar som de har gjort i Malmö. Ett KS kan också dra kosing men det är inget alternativ. Man skall inte utmana KS-spöket i schack för ofta.

Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Huss:

Vi tog ett bra kliv i PP-ligan.
Lämnade modo i botten.

9 Brynäs IF 50 35 225 387:57 15,56 4
10 Södertälje SK 49 32 208 380:50 15,38 7
11 Skellefteå AIK 49 33 219 388:56 15,07 6
12 MODO Hockey 49 34 229 406:44 14,85 7
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
MarcusElving: DIF hemma, den avgör mycket. Tar vi seger där så är de avsågade och det kommer stå mellan Modo och oss i sista omgången.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
MarcusElving: Vas och Alcéns styrka är just deras stelthegenskaper, att vara utan att synas....
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214

rafalski: Tyst och tyst, har nyss installerat Windows 7 och får inte igång 5.1 ljudet. Det fungerar när man kör systemtest men inte när man spelar upp något. Annars så är man rätt glader i kropp och själ. Nu blir det ominstallation till XP igen. :-)

Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
MarcusElving: Ja ska vi till slutspel så är det där två måstematcher.
Kommentera

Sv: RBK-Bagdag Bobby IF 090214
Huge: "Silvfer totalt osynlig"
Kan väl sägas om Vas, Alcén och Hermansson hela säsongen.
Har de fått fortsätta spela som med NCs förtroende, jajamen !

Het, Glödhet, Widing.
En kul passning till de "läktarcoacher" som tycker vår enda landslagsstjärna är för enformig och lika gärna kan försvinna till LHC.
(Fast nu har väl Widing gjort sig omöjlig i både VF och LHC...)
Kommentera

1127746 · »