1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738976 inlägg · 7967 ämnen

Rögle BK - Brynäs IF, 16/1 2010

Sv: Rögle BK - Brynäs IF, 16/1 2010
Ahlbom: ja skåningarna är störtsköna att lyssna på.

O första poängen för Dix av de fyra jag förutspådde för kvällen.

More to come...

Man SER verkligen självförtroendet i Brynäs, allt bara flyter på och effektiviteten går ICKE att jämföra med hur det var i inledningen av säs. Man bara njuuuuter :D

Bissett19: Nej men jag är 13 år haha.

Keyser Söze: haha "jimmy" Dixon.. lite roligt att lyssna på dessa skåningar.. sen att det står 0-2 är ju bara UNDERBART!!

Bissett19: Nej men jag är 13 år haha. men det var 2 veckor för mej när jag fick allvarlig hjärnskakning

sjukt bra byte av Dackell

Bissett19: Dixon efter 20sek :-)

henke1:
Är väl inget man har att välja på heller va??? utan det är väl av praxis nåt sånt man mer eller mindre MÅSTE vila va när man fått hjärnskakning...eller har jag fel?

Horace76c: 2 veckor fick jag vila ifån hockeyn :(

Anders Berg:
Hjärnskakning.....suuuck, hur länge brukar dom vara tvungna att vila nu igen???

65selander: inte mycket att jämföra med iofs, men som det låter på skåningarna på webbradion så är det kul att vara Brynäsare. :)

Känner mig ganska lugn efter första, blev lite turbulens efter den felaktiga utvisningen på Dackell men inget allvarligt.. För övrigt får jag alltid lite -99 känslor när BIF lirar i svart på bortaplan :)

tompap71: Inte mycket till chanser men bra tempo är det iaf.  Roligare att glo på än den mot SSK. (än så länge)

Anders Berg: Möjligen blir Bertilsson avstängd för att han var för aggressiv med huvudet...eller nåt, beror på vad det står på nämndelotten.

Hjärnskakning på Bertilsson. Ska vi gissa att Disciplinnämnden skickar en check och en tårta till Gath?

Horace76c: Den sista raden i ditt inlägg är just vad jag också försöker få fram, det är en förändring, eller åtminstone försök till det på gång men det är inte gjort på en grisblink, har vi bara lite tålamod så kommer vi få se bättre hockey inom inte allt för avlägsen framtid.

Gath måste bort från matchen. På ett eller annat sätt.

90Steen_: Ja det sägs ju att det finns mängder av Brynäsare runt om i landet, nu är det bevisat ;)

Jajjen:
Skada?? och hansen, skada där med då?? (ser tyvärr inte matchen)

Huge:
Lite onödig diskussion, men efterssom jag med tycker brynäs spelar (eller mer rätt SPELAT) tråkig hockey så vill jag lämna mitt input. "Beauty is in the eye of the beholder"??
Brynäs har under en herrans massa år spelat mördande tråkig hockey, men jag tycker mig skönja en pågående förändring denna säsong...så...jag hoppas...

Gaths övergrepp mot Bertilsson måste falla under allmänt åtal. Och vad gör disciplinnämnden?

tompap71: Haha och samtidigt sitter Boork/Oldeen i C+, två "brynäsare" :D

Sköna webbradiokommentatorer i Ängelholm, låter stundtals som större Brynäsfans än en del härinne. :)

henke1: Absolut,hoppas han ritar på ett nytt 2års kontrakt snart!

3 centrar i en kedja - lite originellt! =)

Jajjen: Jodå, vi är många som håller med dig. Vi som också har lite koll.
Gnället om att Brynäs är tråkiga och defensiva är bara ett sista desperat argument man tar till när man inte kan bevisa sina påståenden på ett sakligt sätt.
För övrigt en skön offensiv propp som OPG satte in alldeles nyss..

henke1: Hansen fortsätter att få tuffa tacklingar på sig?

Men avrätta den där jävla Gath!

65selander: Vilken förändring av Granström dom tio senaste matcherna :)

65selander: Jaaaa gött Järnkrok

65selander:

Jävla Gretzkypass av Granis.

Jajjen: Calle stänker in den efter ett superpass från Granis.

arnio: Alla lag utom HV och LHC har en defensiv grundtaktik. Otroligt chockande att höra att inte alla håller med.

GävleLasse: "Så då behöver man inte vara objektiv alltså?"

Det är ju därför jag hänvisar till statistik. Objektivt!

tompap71: Efter dagens matcher så står en 6:e plats på spel för Brynäs. Ta den och visa upp ett bra spel över hela plan.

Bissett19: tvi för groggen, men ölen är god ;)

Bissett19: 2-4, 4:e i tom kasse 18:58 i 3:e

arnio: mina ord är en förklaring från Cz på en direkt fråga om taktiken för säsongen.

Bissett19: 3-5 tror jag

tompap71: Ingen skulle vara gladare än mig om du fick rätt. Tycker alltid det är roligt med vinst mot Rögle då det finns en hel del gamla Brynäsare både på och utanför isen..

tompap71:

Och Lördagsgroggen smakar bra?;)

Blir stenhårt,tippar att vi vinner med 2-1 efter Sudden.

Jajjen: Yetman är inte mycket att ha, ser hellre de lirare som finns i Brynäs just nu.

tompap71: Klart att Brynäs har en defensif grundtaktik, otroligt chockande att höra att inte alla håller med.

Redan när Brynäs slog Djurgårn i sista? träningsmatchen efter 60 min igelkott och underlägsen skottstatistik så sade NZ att det är så Brynäs vill spela. Solklart defensift lag som bygger sitt spel på styrspel och kontringar.

mikeymike: 1-6, en rejält spelsugen Dixon gör 2 + 2p ikväll, tror också nye O-Ps bössa kommer tala.

GävleLasse: Jajjen må vara för partisk, men du har också ett stort fel i dina påståenden, nämligen att Brynäs i grunden har en defensiv vända-spelet taktik.

Grundtaktiken i säsongens Brynäs bygger på en högre forechecking, en mer offensiv defensiv sas, samt att man ska försöka vara ett mer puckhållande och spelförande lag.
Skadeeländet har iofs till viss del rubbat planerna men jag tycker ändå man sett över hela säsongen kan se att tiden med igelkottsdefensiv/spelvändningstaktiken är på väg att rinna ut.

Jajjen: Så då behöver man inte vara objektiv alltså?

Sådär, då är matchen hembeställd via PPV.. Tror det blir en tät tuff match som Brynäs plockar hem med uddamålet typ 1-2, hoppas jag har rätt!

GävleLasse: Jag är brynäsare.

Jajjen: Det spelar ingen roll vad man skriver. Du är för partisk för att ens vara i närheten till att vara objektiv.

« · 1228023 · »