1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739058 inlägg · 7967 ämnen

Rögle BK - Brynäs IF, 16/1 2010

Sv: Rögle BK - Brynäs IF, 16/1 2010
P: Såja, 3 poäng bärgade!!

0-4 Juniorerna Regerar!

Huge: Sundlöv gör ett bra jobb värvningsmässigt med de resurser han har till förfogande, inget snack om det anser jag. Men att kalla honom ES bästa är att gå till överdrift, för att få det epitetet måste han bli mycket bättre på alla bitar som ligger utanför själva värvningen. Sportchef? Sport är han bra på, chefsbiten saknas det en del för att godkänna.

90Steen_: Viken passning från Norda till Silfverberg 0-4 och Brynäs sabbar mitt matchtips, jefla Brynäs :-))

Redigerad kommentar

Fan vilken underbar hockey vi spelar! Kul att Silfver får sätta en.. 0-4! :D

Yes!! Vilket jäkla lördagsmys!

Att han har stora komplex för sin anatomi är ju ingen hemlighet i Gävles nöjesliv. Finns väl en Månssonramsa som brukar rulla på Heartbreak bland annat.

mikeymike:
Sweet:)

Nu hjälper vi markan att hålla NOLLAN! :D

Horace76c: hahah Radiosporten : Riktigt kasst av Rögle riktigt junior misstag . haha :)

Skottpengar på Månsson snart? J-vla loser!

MarcusElving: Kamelläppen Villaume gläfser!

Skön match på torsdag väntar nu ;D .. SAIK (5:a 60p) mot BIF (6:a 59p)

Gröthalsarna har tappat humöret. Bra av Andersén att hålla sig kall och inte riskerar att axeln går sönder ännu mer..

henke1:
Skönt att avståndet bakom kvartsår (ursäkta mitt tjat, men det är trots allt bara det som räknas...topp 4 når vi helt enkelt inte)... men nu är jag väl kanske för vågad som tar ut segern i förskott :O

henke1: Skåningarna som kommenterar på webben är ju skitkul att lyssna på, sågar Rögle och hyllar Brynäs, det trots att bisittaren är en gammal Rögleit

tompap71: Jag tror aldrig att jag hört så mycket beröm för brynäs under en match via webbradion. men känns rätt tryggt nu och en bra lördagkväll, hålla nollan nu då så blir den perfekt och seger ölen smakar ännu bättre :)

Horace76c: Är du verkligen Brynässupporter? ;)
Top 4 är kanske att ta i, men top 6 är ingen omöjlighet, snarare trolighet vilket jag påstod redan i augusti, står för det än.

Ahlbom: Nej inte ens kommentatorn i Läkerolen har så mycket gott att säga om Brynäs som skåningarna, o det började ju redan innan nersläpp...lite komiskt. :)

tompap71: du ska höra Boorken med i c+, han har hyllat BIF i tre perioder nonstop nu .. ;D

Dom måste väl gråta blod i Frölunda... säger Ankan om att dom släppte Kahn berg.

mikeymike: Ja det tog ett tag för han att komma igång.. men nu är nog de flesta glada att vi har han

tompap71:
LOL, ja som jag skrev kanske jag var lite o-brynäsk och tog ut segern med 10 min kvar... den defekten måste ha kommit med alla vinster och bättre spel man upplevt denna säsong..kroppen kan inte hantera omställningen :)

haha vilken groda av Markan då ;D "lindbäck skötte sig bra när jag var borta.."

Nu har vi 17 pinnar ner till kvalserien, då ska vi väl äntligen slippa det helvetet iallafall?

mikeymike: tycker vi dumpar gusten och hans Ks tråd :P trots allt om jag inte minns helt fel nu så ligger vi 5a i tabellen? :D

Imponerande. Nu kan vi skriva av Södertälje och Rögle.

90Steen_: utdrag från Webbkommentator: Fråga till bisittare, - välj EN spelare som är bäst i Brynäs idag? Hmmm...svårt, förutom Markström då, hela laget är bra men, Dackell...och hela kedjan, Molin, och... osv.

Ska man tro de gubbarna så var det fan om inte också Boorken hyllar Brynäs :)

mikeymike:

Tyst! Häda inte!

För då måste Gusten bumpa KS-tråden...! = )

mikeymike:
Sådär ja...nu känner jag igen mig när ordet "kvalserie" dyker upp...man kan ju nästan tro annars att man varit inne på modos forum efter 2 raka segrar och snack om forsbergcomeback :D

Ahlbom: 6:a iallafall, men det är helt ok det också!

Ahlbom: &a ska det vara såklart!

Ahlbom: Nej 6a 1 pinne ifrån skellefteå på 5 plats

tompap71: Är inte tillräckligt insatt för att kunna bedöma Sundlövs chefsegenskaper som arbetsledare, men jag uppfattar titeln mer som att han är chef över just det sportsliga och inget annat.
Eller har värvningsgruppen klagat över att dom får ett par dagsedlar emellanåt för att dom inte sköter sitt jobb?   :-)

MarcusElving: Ursäkta, vad blev det? Jag är på 40 års skiva.

Ahlbom: 6a! nej nu får det bli lungt med ölen eftersom min stavling är ur funktion :P

Många år sen Brynäs visade så här stabilt spel. Orkar man fortsätta så här kan slutspelet bli rktigt kul.

Kan man skicka gävlepubliken på studiebesök till Brynäs matcher i Rögle, Göteborg osv. Fatta att ha brynäspubliken i Rögle x 6 på Brynäs hemmamatcher.

Fan vad laget spelar avslappnat och tryggt i egen zon! Ingen panik, ingen stress. Syns att spelarna har bra självförtroende. Det var ju en stensäker 3:a ikväll.

Skön comeback för Dixon! Järnkrok återigen riktigt vass! Markan håller nollan, stabilt bland backarna, Granström fortsätter producera poäng, Kahnberg gör mål. Det är mycket som stämmer nu!

Grönholm känns som en bra värvning, Sundlöv har blivit något av en expert på att vaska fram bra backar.

rackham: Jag är ledsen men man kollar ner av gammal vana från 00-talet!

rackham: Jag knäböjer inför laget. Så jävla skönt. Bra spel och en nisse till man måste framhålla är Sundström, vilken jävel att gömma puck.

Gillar Markans uttalande Äta, Sova, Träna

rafalski: 0-4 :)

Tabellen efter juluppehållet.

1 Brynäs IF 9 6 1 2 30-21 19 0 1 0 0
2 HV 71..... 9 5 3 1 28-24 19 1 1 0 0

Brynäs är då det lag som gjort flest mål.
Tråkiga Brynäs?

Enaranger: Det bara är skott på mål som räknas.

Hur jävla kul e de att va Brynäsare nu då?? :)) sanslöst kul, bara rullar på

Jajjen:

Bra idé!

Men det är enklare att skicka Harrysson med kameran på några bortamatcher och spela upp röjet i bortaklacken det vid väl valda tillfällen i LA.

Lite utbildning in disguise om man säger... och så får man köra lite bakgrundsmusik i LA. Publisurr och lite högljudda vrål på dormarn m.m. emellanåt...

Som skrattmaskinerna på komediprogram på TV... = )

5 Skellefteå AIK........40.....-7........60
6 Brynäs IF...............40.....+11.....59

Skellefteå på torsdag.. ;)

Nu har jag köpt biljett till på lördag..

Skål för Brynäs!

HF: Prost mein freund.

OT: Skall inte du in till Gävle?

Tråkiga Brynäs trååååkiga Brynäs..

« · 1228104 · »