Brynäs IF

710715 inlägg · 7953 ämnen

Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13

1551081 · » Till forumet


Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Om oturen i matchen;

– Vi har lite motstuds just nu, säger Tommy Jonsson, tränare Brynäs A-lag. Vi har inte riktigt flytet
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Sundlöv har återigen förstört en säsong. Omdiskuterade värvningar som lett till dålig publicitet samt totalt missbedömning av truppen han satt ihop för att försvara guldet. Tyvärr kommer det inte hända något innan säsongen är helt förstörd varken några bra värvningar eller göra sig av med spelare som inte presterar. Nej sitt lugn i båten och njut av era gemensamma luncher i läkerolen så löser sig allt.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Slajsarn: Tja, om man nu vill beteckna vart 10:e år som "ofta"......
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Huge: Och uppenbarligen har jag ofta rätt...
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Slajsarn: Ointressant hur många som är kvar, är borta eller vilken beteckning träningshallen har, det intressanta är min poäng:
Du har förmågan att dra enorma slutsatser på i stort sett ingenting.
Svar nog?
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13

Huge:Jag väntar fortfarande på ditt svar på min fråga.

Hur mänga av de spelare jag "sågat efter ett felpass i C-hallen" finns kvar i brynäs?

Földfråga.. har din demens fått dig att glömma att C-hallen aldrig byggdes. Du kanske borde besöka Läkerolen lite oftare så du hänger med.

Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Slajsarn: Om jag hade velat förolämpa dig och övriga medgångare så hade jag kallat er för "äkta supportrar",
eftersom det måste vara bland det värsta du/ni kan tänka er bli sammankopplade med.
Angående demenssnacket: slut på argument?
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
sylf: Nägra förvärv där som svar på din fråga. Måste sova nu, vi ses
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Carl Lejonkräk: Skulle kunna lägga upp alla dåliga värvningar,men jag åka jobba imorgon bitti, hinner inte till kl 07.00.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
sylf:"– Vi har kollat upp Thomas Greiss på alla sätt vi kan, säger Micke Sundlöv. Jag har pratat med Niklas Wallin som spelat med honom, och Greiss får mycket goda vitsord, både som spelare och person."
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Slajsarn: Suck bara att börja med ångestdämpande igen då!
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
sylf:"– Vi är glada att Niklas väljer att spela med oss. Jag tror att han kommer att passa in ypperligt i vår organisation, och han har redan bevisat att han kan stå i elitserien, säger Sundlöv."
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13

foppa78:Jag börjar mer och mer luta åt att TJ inte är det "geni" som många vill ha honom till. Förra säsongen löpte relativt smärtfritt utan djupa dalar. Nu har han grymma problem och enligt vad han säger i media oc vad han visar för "krafttag" för att vända trenden talar emot just detta.

Snart behöver Sundlöv någon att hänga hundhuvudet runt halsen på...

TJ ut och GP ny huvudtränare.. känns obehagligt nära till hans. Och huge kommer att hylla detta högljutt,,

Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
sylf: "– Det är en njutning att se honom spela hockey, myser sportchefen Micke Sundlöv."
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13

sylf:"- Simon Skoog är en back som vi följt under ett par år och när vi nu fick chansen att få Simon i vår organisation redan under denna säsong och även kommit överens om ett kontrakt för säsongen 2006-2007 så var det bara att slå till, säger Micke Sundlöv till Brynäs officiella hemsida."

Kom igen grabbar hjälp till att lägga in Sundlövs värvningar här, Bra som dåliga så kan vi sumera sen....

Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Slajsarn: Ja, vi kommer att sitta här som beduiner innan det här är klart. Men spelare och ledare skiter väl i det, får ju sina feta löner ändå!
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
sylf:- Han har en bra ålder, en bra karaktär och är en potentiell spelare, säger Micke Sundlöv.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13

foppa78:Så länge man värderar Sundlöv och andra ledande personer mer än vad laget presterar....

Man kan ju inte ha några kra på några som vann SM guld förra året. Nu är man nöjd i 10-12 år... Bered dig på ökenvandring...

Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Huge: Och du sitter och stöddar dig bakom ditt tangentbord som vanligt! Kyckling
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Slajsarn: Hur fan kan det få fortsätta se ut så här som det gör speciellt på backsidan men även på forwardssidan? En mer jävla slapphänt och snål organisation än Brynäs finns fan inte AGERA för fan!
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Anders Berg: Ja, det var tydligen att gapa över för mycket!!
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Anders Berg:Man får en flashback till -00 Man gick runt uppe på åsen och var SÅ JÄVLA NÖJD!
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13

Det känns som att förra säsongens guld var ett undantag. Nu är allt som vanligt igen. "Leda utvecklingen av svensk hockey..." 

Stabilitet över tid - nej, det var för mycket begärt. 

Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13

Gurra88:Det är demensen...du får räkna med att han kommer nöta med det där säsongen ut.

Det är det värsta han kunde komma på.

Du vet hur det funkar.. När argumenten tryter så kommer förolämpningarna

Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Fyfan Brynäs rövpippade av Rögle bra jobbat!

Det snackas om en ny back här inne är blinda elle? Minst 2 backar och 2 forwards behöver in NU även en ny målis måste in!
Avgå Sundlöv och TJ!
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Huge:Du har snöat in.. Släpp det där och inse problemet istället. Tomte
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13

Gurra88: " Du är förstås nöjd?"

Självklart.
Jag är jättenöjd när vi hamnar i svackor, för då visar alla medgångare sitt rätta ansikte.

Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13

Koncentrationen kan inte ha varit på riktig toppnivå i dag.
Då ska man inte förlora tekningarna med 37-17.
Det är mer än 2 av 3 tekningar som Rögle vann.

Kedjan med Granström, Nordquist och Widing funkade ju rätt bra i
slutspelet förra säsongen. Men jag tror knappt att den kedjan
testats någonting den här säsongen. Varför? När saker inte funkar
så kan man i alla fall gå tillbaka och testa något som bevisligen
funkat rätt bra tidigare.

Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Carl Lejonkräk: Vilka då? Han ligger ju där nånstans!
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Slajsarn: "Han ligger ju på 80% floppar när det gäller nyförvärv."

I din värld kanske men många anser att Sundlöv är duktig på nyförvärv faktiskt.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13

Slajsarn: Den viktigaste förändringen måste vara byte av sportchef.

Det är nog dags för det. Det känns som att det här med åsidosättandet av baksidan har upprepats 4 säsonger för mycket nu. Nu gäller det att bygga nytt lagmed hungriga spelare som tuggar taggtråd fram tills SM-Bucklan är bärgad.  

Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Enaranger: tur att man inte är Leksing i alla fall, eller Djurgårdare.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13

mk:Nu kmmer en halv novell där han bortförklarar stavningen....

Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13

Huge:Jag sitter här och lider sjukt mycket nu. Men jag sitter inte och spyr galla i frustration som en del andra. Det betyder inte att jag tycker att det är ok, det som upplevs i dagens match.

Det är så sjukt jävla dåligt agerande av de flesta spelare så klockorna stannar!

Men det innebär inte att jag kommer att bry mig mindre om mitt favoritlag för det. Oftast så skriks det oerhört mycket och fel härinne.

Men inte ikväll. Då stämmer jag in i kören. FY FAN VAD DÅLIGT!!

Sen, lär dig stava för fan;-)

sannoliktt, haha

Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13

Wesley:Den viktigaste förändringen måste vara byte av sportchef.

Jag blir mörkrädd av tanken att Sundlöv skulle kunna plocka ihop en 12-13 nyförvärv å få till ett vinnande lag.

Han ligger ju på 80% floppar när det gäller nyförvärv.

Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Enaranger: Vi har ju iaf släppt in mest mål efter jul. 26 st. Trots att vi stärkt upp backsidan...nä just det, vi strunatde ju i det.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Jag brukar aldrig ta ut något i förskott.
Men om ingen inom hockeyligan lyckas trolla fram poängavdrag för Brynäs,
så tror inte ens jag att det ska bli kvalserie.

Vi behöver ta 12-14 poäng till på de sista 15 omgångarna
för att uppnå en poäng som garanterat inte ger kvalspel.

Det är nu första gången den här säsongen vi har en poäng på
under 1,5 poäng/omgång. Lika med eller över det snittet
kan aldrig klassas som en helt dålig säsong. För 4-5 säsonger
sedan hade man varit helnöjd med ett sånt poängsnitt.

Men nu gäller det att ligga i så det inte sjunker mer.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13

sylf: Molin ska man ha lite mer tålamod med. Han är trots allt en junis fortfarande. Granis vill jag ha kvar också, kan lossna nästa säsong. Men övriga plus Lavander får gärna byta om i en annan ishall nästa säsong.  

Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13

Jajjen: Du har förvisso en poäng, men om vi kommer få betala en "riskpremie" till de spelare som vi då värvar om vårt fria fall fortsätter. Det har stått ganska klart sedan december att vi inte kommer längre än kvartsfinal med årets omotiverade berg o dalbanegäng. Men om vi kan avsluta snyggt så kan de potentiella förvärven åtminstone få ett hopp om att de går till ett gäng som siktar mot toppen nästa säsong. Måste erkänna att jag genom alla år försvarat Sundlöv som sportchef, tycker han gjort rätt mycket bra faktiskt men detta år har han (i kombination med Jonssons bedömning givetvis) haft en övertro på att gamlingarna skall ro hem det. Tittar man på vilka som vann guldet åt oss så var det Silfver, Larsson, Ekholm och Svedberg.
Tycker nyförvärven varit helt ok på forwardssidan men med något tunnare besättning i år. Däremot backsidan måste vara århundradets felbedömning från Sundlöv, det är bara Gunderson och Bertilsson som håller hög elitserieklass, resten är som bäst medelmåttor. Eller han kanske värvade Gunnar Persson som tänkt spelare?

Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Huge: Du är förstås nöjd?
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Det här var väl första gången den här säsongen som det blivit fyra
raka nollpoängare? När det senast hände innan dess kommer jag
inte ihåg. Det var nog inte förra säsongen. Men kanske förrförra?

Efter jul har det inte gått så bra, om man säger så.
Jag trodde vi skulle vara sämst. Men det var vi faktiskt inte.

1 Linköpings HC 7 6 1 0 27 : 10 20 1 0 0 0
2 Skellefteå AIK 7 6 0 1 24 : 14 18 0 0 0 0
3 MODO Hockey 7 4 3 0 20 : 13 15 0 1 0 2
4 Frölunda HC 8 3 3 2 20 : 16 14 0 0 2 1
5 Färjestads BK 7 4 1 2 20 : 17 14 0 0 1 0
6 HV 71 7 3 2 2 24 : 18 13 1 0 1 0
7 Rögle BK 8 3 2 3 21 : 25 12 0 0 1 1
8 Luleå HF 7 3 1 3 17 : 16 10 0 0 0 1
9 AIK 7 2 0 5 10 : 18 6 0 0 0 0
10 Brynäs IF 8 1 2 5 15 : 26 6 1 1 0 0
11 Timrå IK 8 0 2 6 9 : 21 3 0 0 1 1
12 Växjö Lakers HC 7 0 1 6 5 : 18 1 0 1 0 0
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Jajjen: Jag tror inte att det finns en chans att det blir kval. Bara undrade om det hade hänt efter -99

Säsongen 95-96 var ju sjuk när vi hade typ 11 landslagsmän i december samtidigt som ett kval förbereddes och Ove låg på sjukan efter sargsmällen....men jävlar vad härlig avslutande matchen mot Löven var!! :)
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13

Jajjen: Ja, två femmor borde räcka för att slippa kval nästa år

Bort:

Lauritz, Löf, Widing, Berglind, LJ, Rahm, Nordan, Hansen, Granis, Molin, Styret. Om Calle och Elias försvinner behövs typ 12-13 nya!

Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Slajsarn: "Vem fan vill förstöra en fredagskväll med att se Brynäs skämma ut sig?"

Jag och sannoliktt alla andra motgångare som stöttar i vått och torrt, med- som motgång.
Sen kan du och dina gnälliga medgångskollegor göra vad fan ni vill på fredagkväll....
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Jajjen: Hur mycket pengar får vi in på 2 kvartsfinaler? Sundlöv får helt enkelt väga in om det är värt det ekonomiskt att storvärva i år. Vi kommer aldrig förbi kvarten i vilket fall som helst!
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Toppningarna av TJ får en osökt att tänka på å NC, för vafan gör #16 inne då??
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Jajjen: Synd bara att vi måste ha in en 4-5 backtränare till. Det räcker ju tydligen inte med den "bästa"...
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
dreamland: Nog för att Brynäs kan förlora resten men hur ska Timrå eller Rögle kunna ta in 22 resp. 23 poäng på 15 matcher? De måste vinna hälften av matcherna. Omöjligt! Mästarna är klara för nästa säsong. Då måste typ två femmor inhandlas. Spara pengarna till det.
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
dreamland: Inte än.......
Kommentera

Sv: Rögle BK-Brynäs IF den 16/1-13
Dags att lämna forumet för ikväll och släppa fram lite mer nyanserade supportrar.

Syns på fredag?
Kommentera

1551081 · »