Brynäs IF

713140 inlägg · 7953 ämnen

Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05

« · 2010444 Till forumet


Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Host, host...
Tips 3-2. Trendbrytarna is coming to town...
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Bäska droppar: Jag tror vi vinner med 3-2
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Axle San: Möjligen, om vi får se lite mer från vår "förstakedja" eller tager vad vi haver och komponerar en tillfällig förstakedja - alt flyttar upp 2:an eller 3:an. Det är frågan om vilka skills som ska käka istid.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Axle San: Vi kan inte vinna med 3-2, snarare 2-3 ;)
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Bäska droppar: Eller, ja, komponerar en annan tillfällig förstakedja än sist - ett tillfälle att testa Scott med andra lekkamrater...
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Sama: Vi kan vinna med 3-2 men vi kan inte vinna med 2-3. Däremot kan resultatet i matchen bli 2-3 men det innebär att vi vinner med 3-2.
Kolla med magistern om du inte tror mig.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Axle San: haha, ge mig nummret ;)
nae vars, tror på 3-4.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Axel San: den var bra
Kommentera


Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Bäska droppar: testa Scott med brodecki och Danielsson? Ölund har varit sisådär
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Chris11:
Jag håller med, Danielsson och brodecki borde provas i första med scott.
Med ölund har det ju gått upp o ner.

Sedan tycker jag att Molin sallinen jeadon bör få chansen med lite mer istid och bättre motstånd.
Mannberg ölund forslund i 3dje
Rodhin blomman alcen
Solem extra
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Chris11: Ja, nånting sådant.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
xxx BIF xxx: Kanske behöver Rhodins offensiva tyngd som han ibland blixtrar till med i tredje, då?
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Bäska droppar: Ja Rhodins 1 mål imponerar
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Axle San: He, he... Ja, såpass att han gick in i första förra matchen... Nä, det var väl inte i rollen "sniper" som jag tänkte, mera stå framför mål och böka fram puck efter sarg etc...
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Axle San: Godmorgon.
Mitt tips står kvar 2-3, knapp förlust. En less Söderström styr in puck i egen kasse. (Anti-Jinx)
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Bäska droppar: Eller 3-2 till Brynäs efter att en revanschsugen och förbannad Söderström dunkar upp den i krysset
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Bäska droppar: Även mitt tips står kvar, 3-2 till Brynäs, knapp vinst. Vår sniper Mannberg avgör.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Så jävla skönt att dom bänkar Norin! Han håller inte i.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Sama: Eller om man vänder på det; tragiskt att inte de värvade "toppspelarna" från HA kan lyfta när de är hos oss? När hände det senast? Leta efter spelarutvecklare som faktiskt har ett track-record av utvecklade spelare, kanske?
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Tycker man borde matcha rödin och scott med Någon av Danielsson och brodecki idag
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Väldigt skönt att höra att Rödin kommer till spel ikväll, välbehövligt tillskott. Känns genast mer hoppfullt i mötet mot Rögle.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Bäska droppar: Molin jobbade med Morgondagens Brynäsare under sin förra sejour i klubben och där fanns många som utvecklades bra. Om det var hans förtjänst eller inte är svårt att bedöma som utomstående men det finns definitivt ett track-record där.

Jag har inga problem med att truppens billigaste spelare, dvs de allsvenska nyförvärven, är utfyllnadsspelare. Det är det mest rimliga.

Tycker dock att Ersson är på väg att bli en riktig succévärvning och jag har inte gett upp hoppet om de andra heller.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Peja: Lindelöf har definitivt spelat upp sig på sistone.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Peja: Sen gäller det att ha tålamod med spelarna som kommer från HA, absolut att man får räkna med en säsong i SHL innan de verkligen är inne i SHL och man kan se om de är någonting att satsa på.
Att ge för stort förtroende för snabbt kan bli katastrof för en spelare från HA. Dessa spelare skall lära sig att spela i det höga tempot i SHL och med det lite speciella taktiskt slipade spel som spelas, samt lära sig spela mot bättre motstånd.

Att gå in i SHL med relativt tunn spets och förlita sig på att HA spelare skall fylla upp och bli spets direkt är helt fel och här måste Brynäs skärpa sig.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Peja: Du har rätt i Ersson och förhoppningsvis är det vi ser i ett antal yngre Brynäsare som inte riktigt lyft, utan tillbringar tid i förskingringen, ett hack i kurvan som snart börjar peka uppåt igen. Kanske med hjälp av Ove i att utveckla de yngre årgångarna.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Axle San: Det beror på vem man tar in från allsvenskan. Jag skulle inte ha några problem med att ta in Dahlén som tilltänkt spelare för någon av toppkedjorna nästa säsong, men typ Lindelöf är en 23-åring som har haft en säsong som ordinarie i Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Peja: Ja det finns förstås vissa extrema talanger som verkligen kan ta steget direkt men de är väldigt få.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Axle San: håller med kolla bara Nilsson i Färjestad han var inte jättebra första säsongen i SHL
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Peja:
”Jag har inga problem med att truppens billigaste spelare, dvs de allsvenska nyförvärven, är utfyllnadsspelare. Det är det mest rimliga.”

Där håller jag med dig.
Dessa spelare, tillsammans med juniorer som uppskattas ha potential, bör fylla upp delar av 4de /3de backpar samt extra forward/back och får därifrån växa sig in i lagets hierarki.

Problemet blir då dessa spelare, oprövad, värvas som spets till 1sta och 2dra femman. Som nu när Lindelöf skulle vara en back för topp 2 femmorna, liksom Zetterberg. Jeadon harvar i 3de.
Då de värvas på detta sätt, samtidigt som laget fylls upp med, eller bestod redan av, breddspelare och marknaden sedan är tunn och dyr då spelarna börjats testas skarpt (och inte håller vad de värvats för direkt) så riskerar man grovt att väva in sig i ett problematiskt nystan.

Det är det ”lätta” året i år.
Sen kommer hårda framtida mål som konstant semifinallag 9 år framåt - med guldmål.
Då är det inte billiga HA-spelare/juniorer som ÄR nyckeln till framgång.
De kan bli de dyra kostnaderna. Både map prestation på isen och på extrakostnader utöver budget.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
xxx BIF xxx: Herrtruppen har precis rest mot Ängelholm. Här är det senaste från omklädningsrummet före nedsläpp.

✔️ Rödin spelar inte - har ej rest med laget
✔️ Solem är tillbaka i Karlskrona
✔️ J20:s interna poängligaledare Oscar Birgersson gör A-lagsdebut

Se mer här ⤵️ t.co/aWkuuPQyI1
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Guldet är BIF : Rödin spelar inte.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
dAVydov: Oscar Birgersson är en intressant smurf från J-20, center, vänsterskytt, 181cm över havet och väger 78kg!

10 mål och 19 assist i J-20 på 25 matcher.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
dAVydov: Helt plötsligt så lirar han inte?
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Axle San: 1. Jag visste inte att man kategoriserades som ”smurf” när man är 181 cm (prickar ju medellängden)?
2. Vad jag kan se har Birgersson producerat 12+15 poäng.

Hursomhelst ska det bli spännande att se honom!
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Sama: var ju gd och inget officiellt som sa att han skulle bli med
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Sundlöv/Dackell VAAAAAKNAAAA OCH VÄRVA!!!
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Charles: Enl GD igår
"Anton Rödin utnyttjade hela den dryga halvtimmens värmning i Gavlerinken. Mot slutet fick han sällskap av kedjekompisen Greg Scott.

Mot slutet åkte också Ove Molin, den tränare som var på is, fram – och fick då beskedet att Rödins fot håller.

Fystränaren Magnus Ågren bekräftar också:

– Han spelar. Det är lite tidigt kanske... men det är bra att han kan vara med. Det är viktiga poäng på spel, även om man alltid måste se det i ett längre perspektiv också. Men Anton är en väldigt viktig spelare för oss också.

Brynäs flyger till Ängelholm vid lunch."
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Sama: "Det går fort i hockey" - påståendet som bevisas om och om igen, på de mest oväntade sätt.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Forsberg 1978: Nu har det börjat nallas från J-20. Då vet man att december är här! 👍
Boqvist-gate kan bli riktigt kostsam...
Marknaden är som väntat stendöd.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
KulaShaker: Officiellt = (om något som rör en given organisation) anordnat, skapat eller publicerat av organisationen själv.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Charles: Fast när GD skriver en artikel om att Rödin spelar ikväll så trodde åtminstone jag på att det gällde.

När man är så pass säker så att man skriver en artikel uppföljt med uttalande av Ågren.

Väldigt märkligt måste jag säga.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Charles: Ja jag förstod det... Känns ju dock som om GD hade hyggligt med kött på benen för sin artikel. Men kom väl ett bakslag senare eller så tänkte man om och vågade inte riskera att Rödin spelar match för tidigt.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
KulaShaker: –
Ågrens ord får mig ändå att tro att Rödin ville lira hela tiden men inte borde då det inte verkar vara 100% läkt än

"Han spelar. Det är lite tidigt kanske... men det är bra att han kan vara med. Det är viktiga poäng på spel, även om man alltid måste se det i ett längre perspektiv också. Men Anton är en väldigt viktig spelare för oss också."

lite velande mellan "vi behöver han" "men han är inte 100 än". och då är det nog klokt att låta han vila lite till
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Steenm: Tveksamt om Birgersson får istid dock.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Axle San: Man får hoppas på något extra byte i 4e linan på sin höjd.
Hur som helst ska det bli riktigt kul att se Birgersson i action när han väl får spela.

Känns glädjande att Brynäs kanske kan få fram en lovande junior i år. Håller tummarna för det.
Finns inget bättre än att se egen producerade spelare utvecklas och blomma ut i A-laget.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
munkas: Ja, men önskar man ändå inte lite succé i detta. En ivrig yngling som nätar i sitt första byte i fjärdekedjan och får efter det byta plats med Rhodin i första. Det blir kanon det!
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Jag har en känsla av att Söderström gör 1a målet ikväll.
Att han inte blev uttagen till JVM blir tändvätska för hans vinnarskalle.

Visa för Montén vilken kass laguttaggning han gjort.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Bäska droppar: Väl i första femman gör han två snabba till vilket ger ringar på vattnet, Bäckis, Silverberg, Ekholm och Djoos vill alla genast spela med det nya stärnskottet vips så har vi en helt ok andralina redan i mitten av januari!
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Lunkan: Jag tror inte att Bäckis kommer hem än, han håller på att förhandla om ett nytt kontrakt där borta.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Lunkan: Ja, nu snackar vi positiva vibbar! Nästan synd att vi måste spela matchen också :-)
Kommentera

« · 2010444