Brynäs IF

710655 inlägg · 7953 ämnen

Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05

2011650 · » Till forumet


Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Mattson:
”man har sagt att man ska vinna och då ska man göra det också. Hur svårt kan det vara?”

Det är jävligt svårt, det är väll det som är grejen.
Det är därför man analyserar vad som gick fel och agerar på ett sätt så man inte hamnar där igen och gör om samma misstag.

Problemet är 2 enligt mig att vi harvar där vi gör år in och år ut. Skillnaden i år är att man lovat bättring.

Men det som är fel:

1. Det måste slutas med alla chansningar på nyckelpositioner.

När vi tex tappar berra/Ryan och hade facit i hand hur det sett ut, och vi ska bli bättre, så var det idiotichansning att värva ingman och lindelöf istället spets. Singalet kom visserligen men så stod vi och pendlade med Söderström som med boqvist.
Här agerar man ju klandervärt.
Backuppsättningen var ju starkt ifrågasatt redan innan start - men det inser inte Bif, eller så blundar man för det.

2. Det måste vara säkrare beslut.

Tex boqvist. Vänta eller värva?
Man stod med valet att värva en etablerad spetsspelare direkt medan marknaden var öppen - kanske inte lyckas lika bra som boqvist men vi hade nu haft någon för 1sta bredvid scott/rödin eller som gjort 2dra starkare än nu och agerat utifrån det.
Alternativet var att chansa och vänta på boqvist och veta att om det inte slår in är marknaden stendöd (vilket visat sig år från år) - men ett lyckodrag OM chansningen gick hem hem.
Säkrare beslut hade varit att värva då.
Det kanske tom skulle lösa sig iaf om boqvist kommer hem.
Annars finns ju resurser - det måste det finnas - både Campese uttalande och satta mål talar ju för det.

Så nej det är inte lätt, men samtidigt har man valt att göra chansningar som förvisso kan slå in men samtidigt har man det mest troliga scenariot, som går igen år efter år, att man gjort det extremt svårt för sig att rätta till värvningar som inte kommit till sin rätt från start.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
xxx BIF xxx: Sammanfattat: man har sagt att man ska vinna och då ska man göra det också. Hur svårt kan det vara?
#praochefen
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
xxx BIF xxx: Sundlövs roll är att sätta ihop ett lag där förutsättningarna han har under en säsong kan skifta.
För att du ifrån din soffa och på ett någorlunda seriöst sätt ska kunna bedöma hur Sundlöv sköter ex jobbet med att värva en ersättare för Boken så måste du väl fan först känna till vad Sundlöv har att jobba med, vilka spelare som finns, osv.
Det är DET vi diskuterar, för att ta ett konkret exempel.
Sen får du skriva hur låååååååånga inlägg som helst och som inte har med sakfrågan att göra, det blir bara tröttsamt att läsa.
Och till sist: känns det seriöst att efter en halv säsong börja dra säkra slutsatser om att man misslyckats med i stort sett det mesta, när det väl är först efter 3 år som vi kan avgöra ifall 3-årsplanen känns förverkligad eller inte?
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Anders Berg: Ganska troligt att det blir till efter örebromatchen i ERPen den 12:e mars....
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Forsberg 1978: Tills nästa 3-årsplan?
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Anders Berg: Tills det händer något......
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Hur länge till ska det här jäkla eländet pågå?
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Huge:
Va säger du?

Insyn? Vilken insyn mer behöver du?

Man har identifierat och förmedlat orsaken till tidigare dåliga resultat samt bekräftat att det finns förutsättningarna för att slippa göra om dessa misstag igen.
Det är kommunicerat.
På detta har man satt mål för herrlaget!
Och du undrar vad det har med sundlöv att göra. =??? Verkligen Huge? Ser du verkligen ingen koppling där emellan? Den trodde jag var självklar. Ingen idé att förklara det närmare då.
Jag tar det ur ett annat perspektiv:

Låt oss säga att du är en busschaufför.
Det har historiskt gått knackigt för företaget du jobbar för de senaste åren.
Men nu har din vd gått ut med mål för bussföretaget. Säkerheten först och att alltid hinna i tid enligt busstabellen. Både din vd och din chef har kommunicerat att det finns förutsättningar att nå dessa mål.
Passagerare tycker det låter bra och börjar i större utsträckning åka buss, och iom det börjar andra företag använda bussarna som reklampelare för sina egna företag då de vill förknippas med vad ditt bussföretags vd förmedlat.
Företaget har nu köpt in en ny buss och det är du som har det yttersta ansvaret att framföra denna på vägen enligt det vd förmedlat till dig internt och allmänheten genom tex företagets hemsida.
Du har en chef ovanför dig som förmedlat dig en budget att hålla dig till och den har du nu nästan bränt på service och underhåll. Du har bara budgetpengar kvar till vinterdäck. Sen får du vänta på nästa budgetår för förändringar.

Efter ett tag i bussen märker du att du har långa bromssträckor vid tex trafikljus osv. Du vet att det börjar närma sig vinter och du har peng för vinterdäck, eller byta defekta bromsklossar som nu också oturligt börjat krångla. Dock vet du att beroende på hur vädret slår, som du inte rår över, kan detta göra att du under dessa förutsättningar inte kan hålla tidtabellen utan att riskera säkerheten.
Du har problem.

Då kan du:
A: förklara för chefen att du behöver göra mer än budgeten medger för att hålla målen,
eller
B du skiter i det, då du får din lön så länge du håller dig på vägen.

Om du väljer A så har din chef två val.
A1: ge dig förutsättningarna utöver budget att hålla målen,
eller
A2 se till företagsvinsten och skita i hur det som kommunicerats påverkar passagerare och andra företag.
Kan ju vara så att din chef för att kunna ge dig alt A1 måste stämma av siffror kontra syfte med vd:n. Och denna med bolagsstyrelsen.

Antingen beviljar styrelsen, vd eller din chef dig att investera utöver budget för att hålla vad som lovats. Dvs vårda märket och fortsatta kundrelationer.
Då är det åter upp till dig att verkställa det du begärt - i så god tid som möjligt.,
Eller så får du inte vad du behöver, vilket bör betyda att det råder interna problem och att något är allvarligt fel internt. (Mer munläder är ansvarskänsla)
Eller så har du problemet med alt B.

Sundlöv har lika mycket ansvar att agera nu så Bif når uttalade mål som busschauffören har att se till att bussen framförs säkert enligt tidtabell.
Vet man sedan att det är få vinterdäck på marknaden och de som finns är dyra då vintern kommer så påvisar det stora problem hos bussföretaget - liksom hos Bif.

Vissa av passagerarna oroar sig sedan länge för de långa bromssträckorna och tycker chauffören ska speeda upp för det framstår som att busstidtabellen inte håller. Andra blir fly förbannad då bussen ligger i diket eller man missat hålltiderna. Andra bryr sig inte utan kliver ombord på nästa buss av gammal vana.
Har menar du med flera att det finns ett rätt eller fel i hur man ska agera. Det är patetiskt och det mest trångsynta en kan uttrycka.
Men nog kan tom du skriva under på att mer insyn än såhär knappas behövs för att inse att ord och handling inte matchar upp - precis som i BIF.

Med det är det inte sagt att hålltider som hela tidtabeller kommer att hållas ändå till slut och att bromsarna mot förmodan börjar fungera.

Du kan gärna besvara detta, och jag kommer troligen att läsa, men iom detta släpper jag denna diskussion med dig, med förhoppningen att du ska förstå sundlövs roll utifrån vad Campese&dackell kommunicerat.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
xxx BIF xxx: "Jomen chefen ovan för säger ju:

”Alla förutsättningar finns i och runt Brynäs IF, så det är helt upp till oss själva att nyttja det och växa med det.”

Chefen ovanför Sundlöv säger bara det som alla lag brukar säga när dom ska uttala sig rent allmänt om vilka förutsättningar man internt och externt har inför en säsong, ex gällande tränarkompetens, spelarmaterial, publikunderlag, osv osv.

Exakt VAD har detta med Sundlöv att göra, när vi diskuterar vilka konkreta förutsättningar han har mitt i säsongen när det gäller ex vad som finns att värva istf Boken, vilka som isf vill hit, osv osv?

Du och andra soffbedömare med noll insyn eller kunskap om det Sundlöv har att ta ställning till, sitter dock gladeligen och talar om för alla hur han borde eller inte borde göra, att det och det beslutet minsann var helt fel osv osv.

Som Mattsson säger: det är ungefär lika (o)begåvat som när en total analfabet sitter hemma i soffan och talar om för utbildade språkvetare hur det och det ordet stavas...
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Bäska droppar:
Saknas inte helheten? Hur fan skall Brynäs spel se ut egentligen och hur skall laget byggas för att leverera? Sen gå ner på mer detaljer och vara bäst på olika spelmoment.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Axle San: I special teams är alla i laget påslagna, vet vad man ska göra. Fem mot fem allmänhetens åkning, med stora cirklar eller gröthörn, extra dragning, tappa på blå - båda blå... Kan vi få ordning på båda (alla tre) spelformerna samtidigt?
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Guldet är BIF : Mycket är positivt faktiskt men gårdagen vill jag dra ett streck över och hoppas att det var ett tillfälligt bottennapp.
Jaedon, Ersson, Lindelöv, Molin, Scott!, Sigalet! Brodecki! Söderström, Sallinen! är några spelare som verkligen lyft sig den senaste tiden (dock ej igår) och med en förhoppningsvis pigg Rödin in i laget samt ett hyffsat nyförvärv så kan detta bli riktigt bra.
Jag har inte gett upp sjätteplatsen utan det finns kapacitet i truppen absolut.
När det gäller nyförvärv så ser jag gärna en rutinerad Nordamerikan med ok målsinne och ett jäkla driv. Någon som går in och tar plats och skapar rubriker, en hetlevrad jävel.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Just ja, en positiv nyhet är att Desch nu har gjort 6 poäng på senaste 5 matcherna. Roligt att se att det har lossnat för honom på senare tid.

Vore fantastiskt om han kan fortsätta på den inslagna vägen, han är snart ikapp Sallinen poängmässigt.

Sen angående nyförvärv så tycker jag personligen att det vore på sin plats om ett sådant är färdigt till 17e december(helst innan) då uppehållet har varit.
Får isåfall tid att spela ihop sig lite under uppehållet också.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Wojtek Wolski har officiellt lämnat sitt KHL lag nu, för gammal eller något vi hade velat sett?
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Mattson:
”Hur ska jag kunna ha en uppfattning om Sundlövs agerande när jag inte har en aning om hans förutsättningar?”

Jomen chefen ovan för säger ju:

”Alla förutsättningar finns i och runt Brynäs IF, så det är helt upp till oss själva att nyttja det och växa med det.”

Alla förutsättningar finns att nyttja ju.
Då behöver du bara beakta vad sundlöv gjort och inte gjort.

Eller kan det vara så att man flosklar nå så in i baljan mycket från BIFs sida?
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
xxx BIF xxx: Du frågade efter spelare som ska vara kvar och som ska släppas nästa säsong.

Spelare jag vill ha kvar :
Kilström
Är en personlig favorit. Efter alla säsonger i Brynäs så är det en riktig trotjänare i mina ögon. Han står upp för sina lagkamrater. Glömmer aldrig när han tog fighten mot Larkin efter överfallet på Paille. Sånt gör mig varm i hjärtat.

Han är rejäl och överlag stabil. Gör mycket bra i det tysta tycker jag själv åtminstone.
Tycker att han får mycket kritik här inne, men delar för det mesta inte den kritiken alls.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
xxx BIF xxx: Hur ska jag kunna ha en uppfattning om Sundlövs agerande när jag inte har en aning om hans förutsättningar? Påminner om när folk har synpunkter på hur statsministern borde jobba.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Mattson: ”En sån målis skulle vi ha. Men han är väl för dyr.”

Tror vi har bättre tom,
men det är lättare att hjälpa laget och ha snygga siffror om man lirar för ett topp 6 lag än ett botten 6 lag.

I Rautios fall spelar han i ett lag som leder serien.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Mattson:
Det var väll de bristerna Davey påvisade offensivt.

Utifrån vad som värvats så var det för klent spetsmässigt då spelare inte levererat enligt förhoppning, och då är frågan om EN spetsforward räcker, som du skriver.

Så om jag tolkar dig rätt anser du också att sundlöv varit lite ”naiv” att inte ersätta boqen direkt fullt ut och sedan ändå haft armarna öppna för boqen OM han kom hem - då BEHOVET av ytterligare spets helt uppenbart finns.

Det är dyrt att handla billigt om en förening vill säkerställa att de uppfyller vad som lovats.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Axle San: En sån målis skulle vi ha. Men han är väl för dyr.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Mattson: David Rautio 93,3 %, 7 matcher, tre nollor och 1,57 insläppta per match.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Davey85:
Hålker med.
Lägg sedan till att man investerar i westfält, asklöf och solem.
Den sistnämnda får komma hem och hälsa på, sen skickar man honom och tar upp ny junis.
Klart att finns det junisar som kommer på tillväxt ska de inte straffas för att det redan finns äldre junisar som inte utvecklats tillräckligt fort. Men ska dessa 3 in i truppen, vilket birde vara målet, måste de få spela.
Om dessa 3 varit lite bättre än de var inledningsvis, är frågan om brodecki och Molin varit aktuella ens, då kanske 4de linan varit vår 3dje lina typ.

Sedan delar jag till stor del din analys av resp. spelare.

Jag tar detta lite längre än dig och menar att backuppsättningen inte bara är kraftigt försvagat utan sigalets 25min + matcher påvisar också spetsbristen och sårbarheten, just det Campese och Dacke analyserat och tagit lärdom (=???) av från 18/19.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Davey85: Finns en hel del ”wishful thinking” bland supportrar också. ”Får vi bara in en forward till så...”, ”om Ersson får stå varje match...”, ”den där felaktiga utvisningen asså...”.

Årets Brynäs är ett bottenlag oavsett.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
RBK: två helt ok tacklingar och du kommer in hit och trollar efter en VINST, vidrigt !!
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
RBK: Armbågarna i huvudet? Bröstet åker in i kilström rakt framifrån. Hur i hela friden böjer kilström sina armar för att träffa med två armbågar???
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
xxx BIF xxx: Tycker du har rätt i mycket. Särskilt om man ser till den offensiva delen, där finns alldeles för mycket "wishful thinking", ett hopp om att spelare som aldrig etablerat sig som poängmakare eller aldrig spelat i SHL ska gå in och leverera direkt.

Mina omdömen om spelare som ändå får anses vara tilltänkta att göra många eller hyfsat med poäng:

Ölund - Hade en rätt stark säsong poängmässigt i Brynäs innan han körde fast i AHL och inte producerade, har fortsatt på det spåret tyvärr

Zetterberg - Aldrig testad i SHL, bara en lyckad säsong i HA, varningssignaler angående skridskoåkningen fanns tidigt.

Sallinen - Precis som Ölund en smart spelare med kapacitet att göra en del poäng, men inte längre en spelartyp som sätter upp 30-35 poäng

Desch - Bra stats från DEL som är en svag liga, måste ses som lite av en chansning trots allt.

Rohdin - Iskall framåt förra säsongen, samma nu

Blomman - Som jag tidigare sagt, god för runt 20 poäng om han får spela i en tredjeline som funkar, vi har knappt en line som funkar.

Brodecki - Gjort det jättebra, men kan inte förväntas vara en stjärnspelare sett till historiken

Danielsson - Beroende av riktigt bra omgivning för att leverera, poängmässigt dalar hans karriär

Molin - Gjort det bra, kan nog vara en framtida poängmakare av hyfsad rang, men är inte på den nivån vi skulle behöva sett till vad som saknas i nuläget.

Rödin - Går inte kritisera denna värvning, lite frågetecken för den fysiska statusen, men en säker värvning

Scott - Samma, en säker värvning, svår att kritisera.

Med allt detta i åtanke tycker jag Brynäs borde ha värvat en ersättare för Boqvist direkt. Han var en garanterad toppspelare som hade gjort balansen i kedjorna vettigare. Och detta var ju ändå innan vi fick in Molin, så bedömningen var verkligen en chansning.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
mats77:
”Jan Grismöbel: för dig låter det som det är väldigt lätt att vara sportchef. Bara att plocka in vad som helst, när som helst, hur som helst.”

”En framgångsfaktor för att vara ett framgångsrikt lag över en hel säsong är att kunna hantera just skador, sjukdomar och avstängningar. Det har vi uppenbarligen inte gjort tillräckligt bra och där måste vi bli bättre med start nästa säsong.” dackell om 18/19.
Tycker du att Dacke/sundlöv ens i sina värvningar har försökt hantera en skada/avstägning på scott, rödin, sigalet?

Dackell fortsätter: ”..vår absoluta ambition vara att ha två ledande offensiva kedjor med spelare som verkligen driver på det sättet. Vi vill förstås ha en bra mix av backar med offensiva spetsegenskaper, och backar med defensiva spetsegenskaper. Sedan önskar vi som alla hockeylag ha två vassa målvakter vilket vi kommer att ha.”

Två ledande offensiva kedjor - mannberg och rodhin börjar i första med scott. Men va fan. Det är flosklwrvarning på dackell a la bengtzen.

Dackell fortsätter att fortsätta: ”— Vi ska vara ett lag i toppen av tabellen år efter år. Jag förstår att många tittar på våra senaste säsonger och tycker att det bara är ord. Men nu har vi ett antal månader på oss fram till nästa säsong (läs 19/20) att ta det därifrån till handling – och det ska vi göra allt i vår makt för att lyckas med.”

Japp allt i deras makt. Sundlöv agerar inte utan VÄNTAR in boqen.

Campese analyserar dåliga säsongen 18/19:

”Så det är lätt att säga att vi borde gjort si eller så annorlunda nu med facit i hand. Det som grämer mig är att marknaden inte kunde erbjuda en spelare till när transferfönstret stängde. Vi hade precis värvat en spelare, och ville värva en till som ersättare för Kellman när han blev skadad.”...
...”Det fanns ingen garanti för att det hade kommit in en spelare som betytt att vi spelat slutspel, så bra var inte de spelare som fanns tillgängliga.”

”Alla förutsättningar finns i och runt Brynäs IF, så det är helt upp till oss själva att nyttja det och växa med det.”

Campese/dackell hade identifierat problemen, och Campese/dackell/Sundlöf har haft förutsättningarna och behövde bara nyttja dessa.
Och vad händer?
Vi sitter mer eller mindre i exakt samma situation som vi gjort tidigare år!!!!
Att vänta på boqvist är ett typexempel på motsägelsefullt agerande mot vad som kommunicerats - vad beror det på att man går i samma fäll, elletbiaf riskerar göra det? Vad är det som inte stämmer??
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Brynäsgubbe: svårt att avgöra från bilden men som jag minns det såg den ut att ta i huvudet först men visst det går fort där ute och ja Curran har ett eget ansvar. Det jag vänder mig mest emot är den uppåtgående kraften mot huvudet.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Guldet är BIF : Håller med dig där o ja den situationen var inte snygg! Vill inte se sådant på några spelare. Antar att vi Rögelfans är lite frustrerade över hur många huvudskador vi fått på bärande spelare i år.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
RBK: Sorry, du har fel. Här är en gif som visar att Curran försöker med en toe-drag-fint och istället för att ha huvudet framåt beundrar han sina skills när Scott kommer in. Huvudsaklig kontakt sker direkt med Currans högra axel. Att den ser våldsam ut beror på att Curran är påväg sidledes iom sin dragning och har momentum åt höger (vårt håll sett). Han försatte sig själv i den situationen och det är inget fel med det Scott gjorde.

Ibland kan axelkåpan ta i hakan eller träffa ännu värre, men det är sekundärt om primära kontakten i första hand sker på ett regelrätt sätt. Vilket den gjorde.

Edit: Giffen verkar inte funka. Se länk istället.
Uppladdat:

450x300-moglecurran.gifmoglecurran.gif

Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
RBK: Leon Bristedt orsakade Marcus Ersson hjärnskakning förra säsongen och den situationen var jävlar i mig väldigt suspekt(skallning med hjälmen) Kilström åkte även han på en hjärnskakning förra säsongen. Ingen åtgärd i något av fallen.

Sen är det riktigt trist när spelare skadar sig. Det jag menar är bara att Rögle är inte ensam om av att drabbas av skador.
Hoppas det gick bra med Bristedt.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Charles: Ja tendensen bland fans är nog att inte se det neutralt. Som jag skrev tycker jag inte det är en jätteful situation men problemet är armarna i huvudet o uppenbarligen tog den där eftersom Bristedt fick utgå
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Peja: Domarna o Lotterinämnden missar ju hela tiden. Högstöms misshandel av Everberg gav till slut 3 matcher. Det är ju ett rent överfall där han nu missat 9 matcher pga av hjärnskakning så vad domarna o nämnden gör är inte direkt vägledande.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Brynäsgubbe: Allt är relativt ... hade tacklingarna varit på era viktiga spelare så hade hade nog ni reagerat likadant. Visst, det är en kontaktsport och man kan diskutera varför situationer sker. Tycker SHL borde agera med mycket hårdare straff när det gäller huvudtacklingar.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Chris11: Nej jag menade i SHL så anser jag honom vara en av ligans bästa centrar.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
RBK: hade du inte haft det märket hade du tyckt annorlunda. och visst du kan säga samma sak, men kolla twitter kring Kilströms tackling ingen och jag menar ingen annan än en Rögle supporter ser den som ful.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
RBK: Det är bara ni Röglefans som ser fula tacklingar i de situationerna. Ingen objektiv inklusive domare och disciplinnämnd ser huvudtacklingar där.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
RBK: du tycker ted brithen är i klass med tex Nicklas Bäckström och William Karlsson? Haha
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Mitt av säsongen 19/20 börjar närma sig.
Antar att Sundlöv&co har börjat kika på laget 20/21.

Om ni vore sundlöv nu, vilka hade ni då erbjudit nytt kontrakt och vilka skulle få söka ny klubbadress?
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
RBK: Lika enögd i forumet som övrig publik i arenan. Lägg ner.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Brynäsgubbe: nej självklart kan skada uppstå även vid rena tacklingar. Men Scott träffar Curran i huvudet med en uppåtgående rörelse. I Bristedt situationen kan jag hålla med om att Bristedt ger sig in i situationen men problemet är att Kilström väljer att använda armbåge mot huvet, det vet alla hur farligt det är.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Axle San: jo den tog i huvudet och Curran fick hjärnskakning.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
RBK: Eeehhh? Tackling som orsakar skada ≠ alltid ful. Curran var väldigt låg och räknande inte med en tackling, precis som Bristedt idag. Frågan du bör ställa dig är varför Rögle består av massa primadonnor som tror att de är helt fridlysta i en kontaktsport. Jävlar vad du skämmer ut dig.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
RBK: Det var inget fel på Scotts tackling.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Brynäsgubbe: lika enögt som vanligt här ser jag. Förra gången vi möttes delade Scott ut en ful tackling på Curran som missades. Curran borta flera matcher med hjärnskakning. Idag efter KIlströms tackling där han är uppe med arbågarna i huvudet på Bristedt spelade inte Bristedt mer och kan ha fått en hjärnskakning.
Brynäs har nu skadat två av våra bästa spelare. Vi har redan en skadelista som är jävligt tung så behövs inte fler.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Jan Grismöbel: för dig låter det som det är väldigt lätt att vara sportchef. Bara att plocka in vad som helst, när som helst, hur som helst.
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Jim80: En av Sveriges bästa centrar som precis kommit tillbaka från en svår skada, vad fan menar du?
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Axle San: japp. Ovechkin, Bäckis och Mcdavid borde ha plockats in. Samt Hedman och Karlsson. Varför gjorde vi inte det?
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
Guldet är BIF : Men vad bra då att du tycker saker och ting sker i föreningen som inte andra ser hända ...
Kommentera

Sv: Rögle-Brynäs torsdag 2019-12-05
ellis: Är mer än gärna naivt godtrogen när det gäller att Brynäs kommer att värva och att dom förmodligen är ute med ljus och lykta och scannar av vad som finns tillgängligt på marknaden.

Hellre blåögd och naiv, än att bara se sämsta tänkbara scenario hela tiden.
Är stolt Brynäsare i med och motgång 🖤💛❤️
Kommentera

2011650 · »