1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740112 inlägg · 7967 ämnen

Rudslätt till SKANSEN?

Rudslätt till SKANSEN?
Nu står det även på Hockeymagasinet som rykte att Daniel Rudslätt är på väg till DJURGÅRDEN. Hans flickvän pluggar ju på Handelshögskolan i Stockholm, så tyvärr så tror jag att det är mer än ett rykte och att Rudslätt är förlorad för Brynäs.

Sv: Rudslätt till SKANSEN?
Det tror jag oxå. Vi kan räkna med att Rudan är förlorad till nästa säsong, det är jävla synd...

Det är juh det jag sagt hela tiden i några inlägg
för typ 2 veckor sen, jaja skit i det nu. Så är det
inom hockeyn, att spelare kommer & går, är bara
för Brynäs att få tummen ur röven o leta några
nya spelare tills nästa säsong!!!

Angående målvaktsproblemet så tycker jag att
M.P borde petas till förmån för en väldigt spel-
sugen Asplund som jag tror kan bli matchavgörande
i denna kvartsfinal!!!!

Håller med dig ang tummen, det ska bli jäkligt intressant att se hur Brynäs gör när det gäller värvningar inför nästa säsong.

Att han skulle va på väg till DIF skrev jag här för en par tre veckor sen,det här bekräftar bara faktum.Så den människa från lappland som tyckte att det var skitsnack och att jag skulle sluta sprida lögner.Dra en tunnbrörulle över skallen och håll käften om sånt du inte har en aning om.Annars håller jag med om att till nästa säsong måste man ut med stora värvarhåven,och verkligen hitta nyckelspelare.Inför den här säsongen skulle man värva såna som saknades förra säsongen,det har man inte alls lyckats med.Tycker inte det här laget är just nåt bättre än förra årets upplaga.Men först får vi väl ta och avsluta den här säsongen på ett snyggt sätt.

Det är ju inte bara Rudslätt det ryktas om, efter korrespondens med Keb Eriksson på GD så bekräftade han ryktet ang att min favoritspelare Soling har långt gångna förhandlingar med en finsk klubb.Jag hoppas verkligen att det inte stämmer för Soling måste vara kvar, han är ett av dom bästa nyförvärven på mycket länge.Tänk om vi skulle bli av med både Soling och Rudan, hemska tanke.Man blir ju lite orolig inför nästa säsong när det gäller värvningar eftersom att man läst att Brynäs ekonomi inte är den bästa.

Helt rätt.Om Brynäs vill satsa inför framtiden så måste man se till att behålla spelare som Soling,Bergkvist,Rhenberg.Inte göra som man brukar,släppa dom för att se dom blomma ut i andra klubbar.Och sedan ersätta dom med spelare som är sämre.

Sylf: Ropa inte hej för tidigt bara det är fortfarande bara ett rykte, men om det stämmer så håller jag med dig om att man lär ersätta han med en nyckelspelare.

Som jag skrev tidigare. Har hört att det ska ändras en hel del i truppen till nästa säsong. 4-5 spelare som inte visat rätt inställning försvinner, vilka det är kan man bara spekulera om. Rudan är så gott som klar för DIF så det är nog en...

Usch vad bittert med Rudslätt. Han är ju bättre än nånsin. Naturligtvis är det svårt för Brynäs att konkurrera med Dif. Det är ju inte bara pengar utan garanterad landslagsplats också...

Det verkar som om dom STORA klubbarna har lite fingertoppskänsla när det gäller värvningar, dom låter dom mindre klubbarna värva mindre etablerade spelare och sen när dom blommar ut så står dom där med dom feta lönekuverten.

Äntligen börjar alla inse att Brynäs har stora målvaktsproblem. Har själv hävdat det i två säsonger och när M-Wahlman på radiosporten yppade det blev det djävulska mothugg på denna sida. Brynäs har ett lag som, skadefritt och i form helt klart skulle kunna slåss om sm-guldet. Hävdar att årets Brynäs är bättre än 1999 års upplaga på alla punkter utom just målvakterna. I ett slutspel har målvakterna en avgörande roll. Att vinna SM-guld med Pettersson och Asplund är nästan en omöjlighet. Asplund är i och för sig en skicklig målvakt men har ett psyke sämre än gummitarzan. Nej, ut å värva en målvakt till nästa säsong. Jag tycker Honken kunde komma hem ett par år för att sedan pröva en ny sejour "over there". Han går väl ner en fem mille i årslön men på sikt tror jag han skulle tjäna på det.

« · 63783