1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736857 inlägg · 7967 ämnen

Så jäkla typiskt...

Sv: Så jäkla typiskt...
Huss: Hur Brynäs velat ge C Ohlsson ett 5 årskontrakt var ju rena
skämtet! nä han kommer iaf inte jag sakna!
Adjö!

Huss:

C.Olsson är i mina ögon inte bättre än någon som säljer sex för pengar.
Ochså helt fantastiskt att tabloiderna fortfarande yrar om att Bisset
fick sparken per e-mail. Sedan är BIF ochså jätteelaka som vill få lite pengar enligt gällande regler.

/Ekan

Huss: Man kanske hoppades att Brynäs skulle låta Bissett gå gratis, medan man vet att man måste pröjsa för Crippa? Eller som du säger; man backade ur för att lägga slantarna på Crippa istället.
Jag säger inte att det är på ett eller annat sätt. Jag bara menar, precis som du, att det kan finnas massor med olika orsaker till att vi har hamnat i det här läget. Det jävliga är att alla parter har rätt:
Brynäs har rätt att kräva betalt.
Bissett har moraliskt rätt i att Brynäs inte borde ha betalt för honom.
Leksand har naturligtvis rätt att pruta.

Jag hoppas på sätt och vis att det går till domstol så man förhoppningsvis blir av med de fåniga övergångssummorna. Jag gissar att de skapades för att inte vissa klubbar skulle kunna suga ut andra, men nu hamnar spelarna utomlands istället. Däremot borde "plantskolorna" fortfarande få betalt av klubbar högre upp i seriesystemet för sina produkter. Det är ju de som utbildar. Att Brynäs skulle ha utbildat Bissett är ju bara fånigt...

Jag tror inte Olsson ville fortsätta i Brynäs, det är därför han strulat som han gjort.Nu får vi hoppas att Laitinen är bättre än Olsson,för annars så kommer det att kännas jävligt surt.

Jag tycker gott BIF kan låta Crippa gå gratis till Leksand, han är ju trots allt en gammal trotjänare så man kan vara lite hyggloburro. Sedan är ju inte han ens utbildad i BIF utan i Arboga så vi kan allt ta vårt moraliska ansvar och visa att vi tycker transfersummor är ajabaja.

Skämt åtsido. Brynäs och Leksands del i Bissettaffären är avslutad som jag ser det. Bissett har målat in sig i ett hörn och sitter med skägget i brevlådan. Trist för en sån kille...

Just den nämnda affären (Bissettaffären) tror jag inte har ett dugg att göra med att Crippa gått till LIF. Leksand var ju ute efter vår Laitinen, men när det gick i stöpet fick man nöja sig med en dubbelt så dyr Crippa. Bra för Brynäs, dåligt för Leksand.

6 Lundström:Tycker Olsson inte håller längre eller,
Tror helt klart att Laitinen är bättre!

Olsson har ju annars skrivit på för Leksand nu...
Tror inte att han får så lyckad säsong där...

micke: "Bra för Brynäs, dåligt för Leksand". Du, det där återstår nog att se! Hoppas du har rätt, men jag är inte så säker. Olsson gjorde ingen bra säsong 01-02, men att han plötsligt skulle va´ så svag som många nu påstår är ju struntprat. Jag tror han kommer att visa det i LIF-tröjan. Sen tycker jag i och för sig att karln har visat upp mycket dålig moral. Att till syvende och sist gå till en konkurrentklubb efter att en längre tid klargjort att det kommer att bli utlandsspel om det inte blir en fortsättning i Brynäs nästa vinter, det kallar jag att va´ falsk...

Bright: Bra för Brynäs att vi får över en halvmille och lyckades värva Laitinen. Dåligt för Leksand som är tvungen att betala 700.000 i enbart övergångssumma och misslyckades värva Laitinen. Det är väl klart som korvspad?

Man kan väl bara hoppas nu att Bissett börjar tänka klart och sticker till Löven samt att MoDo signar P. *kaching, pengarna bara rullar in och snart har vi råd att lösa Viitakoski från kontraktet* ;)

Ibland känns det som om att Olssons snack om proffsspel var just bara snack för att förbättra sitt förhandlingsläge.

6 Lundström: Det är väl inte en sådan ovanlig strategi vid löneförhandlingar iofs. Kul när det slår tillbaka på dem själva dock :)
Kommer ihåg att jag skrev det här för 10 dar sen:
"micke 2002-04-29 18:28:39

Det blir väl säkert så nu att Crippa aldrig får det tyskkontrakt han vill ha utan kommer tillbaka till BIF med mössan i hand. BIF nobbar honom (eftersom vi då redan har ersatt honom) och Crippa gråter ut i GD under artikeln"Brynäs trotjänare ute i kylan!"..."

Tur att han inte grät ut (som vissa andra gör nu). Löfström gjorde ju en liknande sak. Gick ut och deklarerade att det var Europaspel som gällde. Fick inte ngt kontrakt, BIF ersatte honom, Löfström kom tillbaka men fick ett skambud (konstigt vore det väl annars?). Per hittade till slut en finsk klubb men lönen var väl allt annat än vad han hade tänkt sig från början. Han slutade i Leksand han oxå, där han sedemera började sprida en massa dynga så det stank om han...

micke: Ja, men du - och alla andra - vet ju inte än om Laitinen är en bättre hockeyspelare än Olsson. Är det inte det som är det viktiga?

Bright: Det är möjligt, men det var inte det jag syftade på när jag skrev det. Läs om stycker en gång till.

Leksands förstaval var Laitinen, Brynäs snodde honom och ersatte Crippa. Som en bonus fick vi över en halv mille när Crippas tyskkontrakt sket sig och han istället gick till LIF, som ersättare för deras "förlorade" Laitinen! Rätt skoj tycker jag (men då är jag lättroad å andra sidan :)

Bright: Höll nästan på att sätta kaffet i vrångstrupen när jag läste om Olsson.Maken till kvinnligt könsorgan har sällan skådats.Det har förmodligen varit ett tjuv och rackarspel hela vägen från hans sida.Att gå ut och säga att blir det inte utlandet så blir det Brynäs,för att sen gå till Leksand av alla lag,vilket jävla CP.Ge killen en bentackling i första mötet så man slipper se honom på ett tag...Masken förhandlade med honom.....en lesbisk dialog.

Sylf: Skärp dig nu karln lär juh spela nån stans och Brynäs har nog lika stor del i att inte Olsson spelar i brynäs nästa säsong och på det här sett fick brynäs massa pengar också istället för att han gått till tyskland och brynäs inte fått ett öre. Sen förstår jag inte vad det är för fel att gå till leksand spelar det nån roll vilket lag han går till?

« · 88101