1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747977 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huge: Bara att hoppas att ledningen har ett ”dagisbeteende” och analyserar fiaskosäsongen in i minsta detalj. Gör de som du och blundar så hårt det går spelar vi kvalspel nästa säsong.

Millereffekten?....Vi kan förresten vara överlyckliga att vi inte ska spela allsvenskt kval (förrän nästa år?)

Lunkan: Jag väntar med domslut till efter nästa match, blir ett annat spel och andra förutsättningar i playin. Svårt så här i slutet av serien när vi haft skador och avstängningar plus inget att spela för, att avgöra om resultaten till stor del berott på såna saker eller om vi totalt tappat det mesta och verkligen inte kan bättre än så här?
Jag tror på det förstnämnda, perfekt att Wikegård och många andra sågar oss inför playin.
Därmed inte sagt att det inte ser oroande ut, vem som helst kan ju se att det inte ser bra ut.
Väljer bara att inte gnälla och grina om det i varje inlägg, det dagisbeteendet har vi väl ändå tillräckligt av härinne så det räcker och blir över...

bradberry:
Slut på de mycket publikfriande och ovärderliga Holiday on ice-förlängningarna och pajasbonuspoängutdelningarna via straffar för den här säsongen!
Nu är det "Skarpt läge", som Tomas Ledins föreställning heter.

Kom igen nu, Brad! Fram med hörntänderna och så kör vi på lädret om det behövs!
Två raka vinster mot Bulan boys!

Lägger till ett citat från Hans-Göran Karlsson.

Då var grundserien slut. Vi tar 24 poäng färre än förra säsongen. På en sommar går det från briljans till fullständig kollaps.

Lyckas vi vinna mot Luleå tar vi en kvartsfinal som vi definitivt inte förtjänar. Kan unna Bulan att vinna den. Han har jobbat hårdare med Luleå än någon har gjort i hela Brynäs förening i år.

Jag skäms över årets säsong. Finns inga ord att beskriva hur mjukt detta lag är. Nästa år förväntar jag mig att Brynäs bevisar var ambitionsnivån ligger. För vad vi har sett de senaste matcherna är inte värdigt SHL.

Leonardo: Vi har ju två jokrar som står, problemet är bara att jokrar inte är så mycket att ha i ett hockeymål.

Huge: Handen på hjärtat Huge känns det verkligen bra? Jag tycker det känns allt annat än bra, har du inte sett hur vi spelar?

Huge: Känns ju ändå som Luleå just nu är snäppet vassare än HV. Fast d spelar nog ingen roll. Det skall till ett smärre mirakel om vi skall ta oss förbi åttondelen, oavsett vilka vi möter... Lång resa till Luleå. Hade åkt direkt till Jönköping... Så inte bara fördelar med Luleå. Hade nästan önskat HV jag...

Brynäsgubbe: Ja om spöket finns kvar för Luleå mot Brynäs så visar sig det nästa vecka :) Då e väl Hajen med, Bertilsson...men avstängningarna är ju intakta...har vi ingen jokermålvakt att slänga in :)

bradberry:
Passa på att sälja bilen mellan icingarna? 😎

Aldrig hejat så mycket på Färjestad haha.

Gusten2: Yeees, tack Dick!
Luleå i åttondelen, känns bra...

Lunkan: Brynäs möter Luleå i Play In efter att HV71 förlorat straffläggningen mot FBK.....bara att ladda alla batterier nu, hush, hush :)

Blir Luleå i play in!!!

{8399}:

Leonardo: Jo HS kommer gå sotdöden om de inte gör något åt problemet.

Leonardo: Ja en protestaktion vore på sin plats. Skrev om detta igår. HS havererar i takt med Brynäs...

Lunkan: Underbar timeout ! En klassiker av Sjödin 👍👍

Lunkan: Fler som har problem med ofrivillig reklam på denna sida, alltså jag har ADblocker och nu sprutar det upp reklam..uscha

Lindström: Bara taktik från Tommys sida, jag hörde vad som sas I timeouten.

-Nu har vi spelat som arslen hela matchen, orka i 4 min till nu grabbar. Den som gör något bra får gå hem. Det är oerhört viktigt att ingen, absolut ingen tror på oss i åttondelen.

Tedenby slår undan benskyddet på Haugen och gör mål, underkänt efter videokoll.
Puh, viktigt att vi får Luleå istf HV.
Kämpa på, FBK!!!

Forsberg 1978: vi får ju en hemmamatch till iaf. Alltid något att glädjas över. Hoppas på en händelserik silly där flera spelares kontrakt till nästa år måste ses över.

Jaken: Å Tedenby ser till att vi får HV71 i Åttondelen....meen domaren dömer bort målet....mja nog tycker jag det där var ett mål...okej då är det fortfarande oklart om det blir HV eller Luleå...rysare denna match o inget sömnpiller!

Forsberg 1978: Bara det lossnar så kan detta bli bra.

Ja det är väl bara att ta på sig regnstället i play in så man inte drunknar!

Ja jävlar vad Bif luktar ammoniak anno 17/18

Vågar sig Brynäs på att förklara sig efter den här insatsen eller ska man gömma sig igen som sist för dom har en del att förklara men det är väl locket på som vanligt i den här jävla föreningen!

bradberry: var och såg tik mot lif igår kväll och det var ingen speciell kvalitet på hockeyn men otroligt skönt att känna spänning och se hjärta på isen. Önskar man får se det i brynäs inom mkt snar framtid.

Säger som Huge ” dysterkvistar”.

Tack BZ för att du totalt nermonterat hela Brynäs IF A-lag.
Att en person kan få förstöra en hel klubb är helt ofattbart.
Brukar se ut så är när envåldshärskare härjar runt.

mk: hehe ta en grogg, det gör jag :) sudden i HV matchen nu...Luleå vinner sin match....

bradberry:
Klart varierande prestation i alla fall. Kvaliteten är nog bättre än så här, va?
Det är ju lite andra processer som äri farten nu...

Forsberg 1978: Måste vi spela åttondelen?? Känns bara pinsamt..snälla låt säsongen vara slut ikväll

Jag vill med bestämdhet hävda att om man exkluderar november/december så är kvaliteten på Brynäs denna säsong i paritet med botten av HA. Inte en chans att man varit top 8 i HA med detta spel...

Leonardo: de som iklär sig oken svärtar ner föreningen just nu. Så otroligt pinsamt att se hur man viker ner sig. Oavsett om man ser det som en transportsträcke match eller inte. Det enda bra med denna säsongen är att man undvek kval neråt.

Hur kan man svarta ner Brynäs IFs klubbmärke på det här viset?????

Lindström: Jo det klart... men hur menar du med att Sjödin knäcker han... skulle någon annan spelat?

Fyfan för er Brynäs hahahaha nu tar Sjödin time out när det står 8-3 jävla amatörer!!!

Säger som Huge ”svag domarinsats”.

Leonardo: Jag är helt sjöblöt. Så nerpissad är jag.

SH: Ja ser du inte matchen?

Leonardo:
Jag trodde de bytt in P...

Det här är så jävla pinsamt.

Auchinleck: Mysigt Rautio mår nu va?

Nämen där kom 7-3 kör på nu Brynäs så kan det bli tvåsiffrigt!

Lindström: hur menar du med knäcka?

Lindström: Men lägg av nu! När 7 inte får istid så gnälls det. När han får istid och förtroende så gnälls det över att man knäcker honom...

Forsberg 1978: Jag tar hellre Luleå om jag får välja...just nu är HV o Luleå på samma poäng efter att Sweatt kvitterat

« · 1878970 · »